Perskaartje scoren en zeggen dat je voor FHM of Panorama werkt en hoopt fris bloed te vinden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:26 schreef JDx het volgende:
[..]
Dat was het eerste waar ik aan dacht, meisjes alleen op straat 's nachts.
Edit: al teruglezend wat ik net post, klinkt dit wel slecht, ik bedoelde het serieus als, best link, niet als pervert
hahahahaa wat een onzinquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:28 schreef Kwaliteit het volgende:
hopelijk kankeren ze snel op met die avondklok, ik ben er nu al helemaal klaar mee. hopelijk worden de rellen erger en erger, fuck dit beleid
Als een persoon binnen besmet raakt en het gaat het verzorgingstehuis rond, dan kom je er al snel aan.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
7,5% van ALLE besmettingen zijn te herleiden naar een verzorgingstehuis, dat dat alleen bewoners zijn lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Er na 2 uur en 29 minuten al klaar mee zijn, nu al?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:28 schreef Kwaliteit het volgende:
hopelijk kankeren ze snel op met die avondklok, ik ben er nu al helemaal klaar mee. hopelijk worden de rellen erger en erger, fuck dit beleid
Ja dat soort geintjes zijn goed voor het draagvlak.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:28 schreef Caland het volgende:
[..]
De politie vond het voor het draagvlak blijkbaar goed om 21.01 fuiken op te zetten langs drukbegaande wegen. Maar op Urk kwamen ze na 40-45 minuten rellen pas aankakken.
Hendheving
Dat lijkt me sterk, nogmaals er wonen maar zo'n 115-120000 mensen in zo'n situatie. Dan alsnog blijft mijn stelling hetzelfde: een paar weken zonder bezoek is beter dan corona krijgen en verspreiden.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:29 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Als een persoon binnen besmet raakt en het gaat het verzorgingstehuis rond, dan kom je er al snel aan.
Dat denk ik ook. Kan me niet voorstellen dat dit een groot effect gaat hebben. Uiteraard hoop ik dat ik het mis hebquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja die 99% zat in de avond ook al binnen voor de avondklok.
Als ik werkgever zou zijn had ik Nina veilig thuis gebrachtquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Eens, maar als ik werkgever was zou ik toch proberen mijn medewerkers veilig thuis te krijgen. En zeker niet alleen te laten fietsen als ze dat anders ook niet doen.
En dat is het hele probleem, Rutte bepaalt wat het OMT zegt omdat hij de agenda bepaalt.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:23 schreef Vallon het volgende:
Hier nog wat wettelijke onderbouwing van Alex.
[..]
Wel heel bijzonder dat hiervoor de nog nooit eerder gebruikte "Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag" van stal is gehaald. Een wet die bedoeld is voor oorlogssituaties en die ten ene male helemaal niet voor deze pandemie geest is & was bedoeld om een virus te bestrijden.
[b]NB: Rutte verschuilt zich vervolgens misplaatst achter het OMT (hier die van de 96e zitting mbt avondklok/bezoek) waarbij zhet Kabinet zelf vraagt om redenen te geven voor een avondklok waarbij het OMT inhoudelijk de verwachte effecten en bijdrage niet kan kwantificeren. Bizar om vervolgens dan te wijzen naar andere landen en ervaringen.[/b]
Team Rutte maakt naar eigen willekeur uit dat zij dit dictatoriaal doet -en zonder enige beperking kan doen met wat zij vindt dat zij als macht hebben. Zoals gisteren al fijntjes als lolletje werd gezegd, het kabinet heeft demissionair meer macht en kracht dan ooit verwacht.
Bewust is lijkt kennelijk gekozen deze maatregel NIET te laten vallen onder de de WetPG (publieke gezondheid) noch Coronawet (die immers periodiek getoetst kan/moet worden door de Tweede Kamer.
Het wordt mij nu ook duidelijker dat Rutte de instemming van de Tweede Kamer nodig had.
Heel slim om er vervolgens kotsmisselijk van te worden.
Wat een onzin, genoeg bedrijven die een avond/nachtdienst hebben en waar meiden ook in werken. Dat is gewoon gevaarlijk. Dubbel gevaarlijk want de politie is druk bezig met onzinbekeuringen te schrijven en eenzame fietsers te controleren.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:28 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dan gaat ze maar niet vakkenvullen. Zullen vast wel anderen zijn die voor haar willen werken. We moeten dit met ze'n allen doen.
Als we voor alles en iedereen een uitzondering moeten maken is het eind zoek.
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:28 schreef maan_man het volgende:
[..]
Waar verwijs je onderbouwd naar een passage waar wordt verteld dat als vader thuis iemand besmet en vader is op het werk besmet dat beide besmettingen dan meetellen bij werk? Ik lees in het rapport alleen maar "SETTING VAN MOGELIJKE BESMETTING", bij de tweede persoon dus thuissetting.
Dat lijkt me vrij duidelijk toch?quote:Per positief op SARS-CoV-2 getest persoon kunnen meerdere settings gerapporteerd zijn. De percentages in Tabel 9 worden berekend ten opzichte van het aantal personen met een positieve testuitslag voor SARS-CoV-2 waarbij sprake is van gerelateerde gevallen en tenminste één setting is vermeld (Tabel 8).
Maar als je zoals dat meisje alleen op straat fietst, dan is dat toch juist goed als je alleen bentquote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat een onzin, genoeg bedrijven die een avond/nachtdienst hebben en waar meiden ook in werken. Dat is gewoon gevaarlijk. Dubbel gevaarlijk want de politie is druk bezig met onzinbekeuringen te schrijven en eenzame fietsers te controleren.
Ik ken genoeg paren die dat samen doen idd.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:33 schreef JDx het volgende:
Waarom mag je eigenlijk niet met z'n 2en de hond uitlaten? Je bent thuis toch ook met z'n tweeën? Oh wacht, je kan natuurlijk naar iemand anders gaan met je hond en dan samen lopen en terugbrengen. Ah, tricky.
Maar het gaat niet om elke besmette persoon, bij verpleeghuizen zijn zo'n 26k besmettingen vermeld als onderdeel van BCO. Het is ook wel ontzettend logisch dat elke besmette bewoner van een verpleeghuis het in een verpleeghuis heeft opgelopen, verder is de kans minder groot dat het dan ook nog eens verspreid, omdat ze soms wel verpleeghuizen sluiten voor bezoekers als er corona in 'huis' is.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:30 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, nogmaals er wonen maar zo'n 115-120000 mensen in zo'n situatie. Dan alsnog blijft mijn stelling hetzelfde: een paar weken zonder bezoek is beter dan corona krijgen en verspreiden.
Dat ontken ik toch ook niet? Maar dan laten ze die maar overdag werken en mannen 's avonds ofzo. Beetje creatief zijn mag wel toch?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Wat een onzin, genoeg bedrijven die een avond/nachtdienst hebben en waar meiden ook in werken. Dat is gewoon gevaarlijk. Dubbel gevaarlijk want de politie is druk bezig met onzinbekeuringen te schrijven en eenzame fietsers te controleren.
Gebeurt niet.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook niet? Maar dan laten ze die maar overdag werken en mannen 's avonds ofzo. Beetje creatief zijn mag wel toch?
Dat wordt in de laaggeschoolde zorg moeilijk, daar zijn jonge vrouwen rijkelijk in de meerderheid.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat ontken ik toch ook niet? Maar dan laten ze die maar overdag werken en mannen 's avonds ofzo. Beetje creatief zijn mag wel toch?
quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:34 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar het gaat niet om elke besmette persoon, bij verpleeghuizen zijn zo'n 26k besmettingen vermeld als onderdeel van BCO. Het is ook wel ontzettend logisch dat elke besmette bewoner van een verpleeghuis het in een verpleeghuis heeft opgelopen, verder is de kans minder groot dat het dan ook nog eens verspreid, omdat ze soms wel verpleeghuizen sluiten voor bezoekers als er corona in 'huis' is.
Uit die tabel. Dat maakt de hypothese dat die 7,5% procent vooral uit bewoners bestaat wat mij betreft minder plausibel.quote:Vanaf 22 oktober 2020 wordt de setting ‘verpleeghuis’ niet meer automatisch toegewezen aan verpleeghuisbewoners woonachtig in een besmette locatie.
Wij zegt dat jij niet met de buurvrouw gaat wandelen, smeerpijp.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:33 schreef JDx het volgende:
Waarom mag je eigenlijk niet met z'n 2en de hond uitlaten? Je bent thuis toch ook met z'n tweeën? Oh wacht, je kan natuurlijk naar iemand anders gaan met je hond en dan samen lopen en terugbrengen. Ah, tricky.
Omdat je nu op 24 blikken Klok bier zit?quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:32 schreef Sfancta het volgende:
Misschien raar, maar ik voel me vanavond extra sexy tijdens de avondklok
Er zijn ook mensen die verplicht thuiswerken en nu zeggen dat ze na werk/eten niet meer naar de winkel kunnen, maar je kan toch door het thuiswerken in 95% van de gevallen juist overdag boodschappen doen of sporten en 's avonds na 21:00 nog een uurtje werken ofzo... vaak is er wel een oplossing.quote:Op zaterdag 23 januari 2021 23:34 schreef leolinedance het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |