Prachtig!!quote:Op donderdag 28 januari 2021 14:26 schreef engine het volgende:
Ze zijn al bezig met de flaps losmaken.
En mooie zonsopkomst vandaag![]()
Nee voorlopig nog niet. Maar testvak opent ook pas over 20 min.quote:
Tja, om daar nu live op te wachten... Zo'n startrekkie ben ik nou ook weer niet!quote:A launch attempt is possible between 9 am and 6 pm Central time on Thursday. However, as with testing, there is always a chance that teams could decide to stand down and try again on a different day.
Ik heb het toen live gezien. Maar vooral de latere beelden van de bejaarde ouders van Christa McAuliffe die op de tribune naar de lancering keken waren schrijnend om te zien.quote:Op donderdag 28 januari 2021 17:40 schreef Starhopper het volgende:
Op dit moment precies 35 jaar geleden: https://www.volkskrant.nl(...)uimtevaart~b20afb0c/
Mooi dat NSF hier even bij stil staat![]()
![]()
![]()
Erg jammer.quote:
FAA is ons aan het trollenquote:
Fingers crossedquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
FAA is ons aan het trollen
[ twitter ]
Geen idee.quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:07 schreef engine het volgende:
[..]
Fingers crossed![]()
Heb je meegekregen waarom die tfr ineens verdwenen is?
Dat deden ze met Falcon in deze fase ook niet. Met Falcons voeren ze gewoon commerciėle lanceringen uit, al lang. Met Starship zijn ze tests aan het uitvoeren, dat het op moment X gebeurt is voor de nieuwsgierige mensen leuk om te weten maar verder is het voor mensen die niet met de test te maken hebben totaal niet van belang. Dat die tests überhaupt te zien zijn is al heel watquote:Op donderdag 28 januari 2021 17:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom kan SpaceX eigenlijk nooit een goed schema publiceren hoe laat een lancering gepland staat? Althans met Starship. Want met een Falcon kan het wel.
Je zit ook nooit officiele beelden van wat ze allemaal uitvoeren in Boca Chica.
Volgens mij doen ze het om een cult als space-cowboys in stand te houden.
Ik zie ook wel in dat er verschil is tussen een test een een commerciėle vlucht maar ik denk dat ze voor zichzelf wel degelijk een countdown-schema hebben (met ingebouwde holds) dat ze ook zouden kunnen delen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:24 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat deden ze met Falcon in deze fase ook niet. Met Falcons voeren ze gewoon commerciėle lanceringen uit, al lang. Met Starship zijn ze tests aan het uitvoeren, dat het op moment X gebeurt is voor de nieuwsgierige mensen leuk om te weten maar verder is het voor mensen die niet met de test te maken hebben totaal niet van belang. Dat die tests überhaupt te zien zijn is al heel wat
Niet te vergelijken dus, en volkomen logisch dat lanceringen wél en tests (waar dit ook onder valt) nķet aan een strak, publiekelijk tijdschema gebonden zijn.
Af en toe brengen ze of Elon wat naar buiten. Maarja, vergeet niet, ze zijn een raketbedrijf en geen entertainmentbedrijfquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zie ook wel in dat er verschil is tussen een test een een commerciėle vlucht maar ik denk dat ze voor zichzelf wel degelijk een countdown-schema hebben (met ingebouwde holds) dat ze ook zouden kunnen delen.
Maargoed, dit heeft ook zijn charme. En het houdt je van de straat.
Maar het zijn tests, zo'n schema wordt honderdmiljoen keer per dag omgegooid als er ergens nog een dingetje of een freubeltje of iets aangepast moet worden. Het is gewoon zinloos om meer met het publiek te delen dan indirect iets als 'vandaag kan deze test misschien uitgevoerd worden'.quote:Op donderdag 28 januari 2021 18:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik zie ook wel in dat er verschil is tussen een test een een commerciėle vlucht maar ik denk dat ze voor zichzelf wel degelijk een countdown-schema hebben (met ingebouwde holds) dat ze ook zouden kunnen delen.
Maargoed, dit heeft ook zijn charme. En het houdt je van de straat.
quote:
Doet t weerquote:Op donderdag 28 januari 2021 18:44 schreef engine het volgende:
FAA website even gecrashed schijnbaar
Morgen dan maar
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |