SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Voor een groot gedeelte wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja want daar hing het vollédig aan af.
Ik zie niet in hoe je het anders moet beredeneren.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:03 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja want daar hing het vollédig vanaf..
Er is angst voor een mutant van het virus. Eén specifiek geval/onderzoek gaat daar natuurlijk geen verandering in brengen. En terecht trouwens.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je het anders moet beredeneren.
Ok, dat weten we nuquote:
Oh, dat mocht ook niet?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ok, dat weten we nu
Dat hoeft echt niet iedere dag.
Dan hadden ze gister de poot stijf moeten houden. Cijfers waren grotendeels al bekend.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:04 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte wel.
D66 wil n u al een nieuw advies van het OMT
Nou ja, het wordt wel min of meer, hoe zeg ik dat vriendelijk, vervelend?quote:
Er zijn meerdere aanwijzingen dat die Britse supermutant helemaal niet zo gevaarlijk is als 4 weken terug werd verondersteld. Als we op basis van een niet bewezen feit een avondklok invoeren dan blijkt dat lijntje heel dun. Als het tegendeel wordt bewezen moet het lijntje ook heel dun zijn om die avondklok overboord te kieperen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er is angst voor een mutant van het virus. Eén specifiek geval/onderzoek gaat daar natuurlijk geen verandering in brengen. En terecht trouwens.
Ah, jij bent zo'n type die zegt..quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:03 schreef byah het volgende:
[..]
Het werkt altijd maar één kant op he, ik kan het me niet voorstellen dat de kleuterjuffen momenteel erg druk hebben op de school van mijn oudste, maar als het over een jaar weer over het salaris gaat staan ze allemaal weer op het Malieveld.
Nogmaals, ook ik denk het mijne van die Britse variant maar jij en ik hebben nul verantwoordelijkheid. Er zijn signalen dat het helemaal niet zo gevaarlijk is en er zijn signalen dat de hel straks losbreekt. Ik begrijp wel dat de mensen die het wel voor het zeggen hebben de wat veiligere keuze maken. En zeker niet op basis van één specifieke situatie een beslissing nemen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn meerdere aanwijzingen dat die Britse supermutant helemaal niet zo gevaarlijk is als 4 weken terug werd verondersteld. Als we op basis van een niet bewezen feit een avondklok invoeren dan blijkt dat lijntje heel dun. Als het tegendeel wordt bewezen moet het lijntje ook heel dun zijn om die avondklok overboord te kieperen.
Gelukkig weten we beiden hoe dit weer afloopt.
Precies.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Er zijn meerdere aanwijzingen dat die Britse supermutant helemaal niet zo gevaarlijk is als 4 weken terug werd verondersteld. Als we op basis van een niet bewezen feit een avondklok invoeren dan blijkt dat lijntje heel dun. Als het tegendeel wordt bewezen moet het lijntje ook heel dun zijn om die avondklok overboord te kieperen.
Beter langs de persoon trachten heen te kijken om te bekijken of die inhoudelijk ms wel een puntje heeft.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 11:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet geklikt, sorry, ik ben chronisch allergisch voor Maurice.
Er is nog veel onduidelijkheid over. Dus mooi dat er aanwijzingen zijn dat het niet zo ernstig lijkt als men dacht, maar het is nog niet volledig zeker dat er geen extra risico's zijn. Dus is voorzichtigheid nog steeds geboden om drama's als in de UK en Ierland te voorkomen. Ongeacht of dat nou kwam door Kerst of door B117, het ging daar in korte tijd heel erg fout, en dat willen we hier niet, lijkt me.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Is Charlotte er ook?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:09 schreef Houtenbeen het volgende:
Rutte staat nu trouwens de pers te woord
Ben benieuwd, van de zomer faalde hijquote:
Kerst inkopenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:12 schreef Questular het volgende:
Hebben de mensen in London zich dan gewoon ruk aan de regels gehouden?
Daar word ik ook een beetje moe van..quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er is nog veel onduidelijkheid over. Dus mooi dat er aanwijzingen zijn dat het niet zo ernstig lijkt als men dacht, maar het is nog niet volledig zeker dat er geen extra risico's zijn. Dus is voorzichtigheid nog steeds geboden om drama's als in de UK en Ierland te voorkomen. Ongeacht of dat nou kwam door Kerst of door B117, het ging daar in korte tijd heel erg fout, en dat willen we hier niet, lijkt me.
Nadat het hele land al weken in Tier 4 zit, ja. Met bijna dagelijks records aan dodentallen, ziekenhuisopnames en nieuwe gevallen in de afgelopen 4 weken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:11 schreef zoost het volgende:
[..]
Precies.
Engelse R wordt vandaag 22 jan ingeschat tussen de 0.8 en de 1.
In Regio London (waar het Variant B117 dominant zou zijn) zelfs tussen de 0.7 en 0.9.
https://www.gov.uk/guidan(...)mber-and-growth-rate
En het komt niet in je op dat het misschien ook wel gewoon zo isquote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar word ik ook een beetje moe van..
We weten het niet
Veel onduidelijk
Het is lastig in te schatten
Ja, zo kom je overal mee weg hé.
Volgens mij was het probleem dat zowel in GB als in Ierland er nog best veel vrijheden waren rondom de kerst en daarvoorquote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:12 schreef Questular het volgende:
Hebben de mensen in London zich dan gewoon ruk aan de regels gehouden?
Nee Zipportal dit met het zicht op de avondklok worden het andere tijden en je dus moet zorgen dat je de reactie iets plaatst dat voldoet aan het coronafilter detectie. (Leuk dat je er bentquote:
Ga je me nu vertellen dat een pandemie veroorzaakt door een nieuw onbekend virus onzekerheden met zich meebrengt?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
En het komt niet in je op dat het misschien ook wel gewoon zo is?
Nee, dat is dus niet waar. Tier 4 werd het pas halverwege december toen hell al loose was. Dat het tijdens Tier 4 nog zo doorging, is waarschijnlijk gewoon het gevolg van te laat ingrijpen. En een belabberde timing van versoepelen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nadat het hele land al weken in Tier 4 zit, ja. Met bijna dagelijks records aan dodentallen, ziekenhuisopnames en nieuwe gevallen in de afgelopen 4 weken.
Wat dus gewoon bevestigd dat je strenge maatregelen nodig hebt, eigenlijk. Dat het NU daalt in het VK is mooi maar geen garantie voor buiten het VK.
Ongetwijfeld. Ik kan de man niet luchten of zien, komt er iets zinnigs uit dan hoor ik het wel via iemand anders. Doei.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:11 schreef Vallon het volgende:
[..]
Beter langs de persoon trachten heen te kijken om te bekijken of die inhoudelijk ms wel een puntje heeft.
Iemand selectief op grond van voorkomen dan ontkennen of bashen, ontneemt de gelegenheid inhoudelijk inzicht te verwerven dat het niet klopt.
Mauricia heeft al meer dingen geroepen die (mij) best doen nadenken
• Verkeerd gebruik van grafieken, data en polls (waar hij best wel veel van weet)
• Aerosolen & ventialatie wat (imo nu een erkend punten zijn).
• Onlangs verwoorden dat we in een massavorming (Pyscholoog Prof.Dr Desmet) zitten
En ik vergeet ongetwijfeld wat andere dingen waar hij mijn zienswijze verscherpt(e).
Verder moet je juist mensen hebben die inhoudelijk tegengas geven en niet om ze (on)aardig te vinden.
Nee, er waren in Engeland, Wales en Schotland regionale maatregelen die varieerden.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij was het probleem dat zowel in GB als in Ierland er nog best veel vrijheden waren rondom de kerst en daarvoor
Wat wil je dan? Dat er, ondanks dat er veel onduidelijkheid is, keihard wordt geroepen dat we allemaal dood gaan, of dat er echt helemaal niets aan de hand is?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:13 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Daar word ik ook een beetje moe van..
We weten het niet
Veel onduidelijk
Het is lastig in te schatten
Ja, zo kom je overal mee weg hé.
Halverwege december is meer dan 4 weken geleden, he? Het is vandaag 22 januari.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:14 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet waar. Tier 4 werd het pas halverwege december toen hell al loose was. Dat het tijdens Tier 4 nog zo doorging, is waarschijnlijk gewoon het gevolg van te laat ingrijpen.
En de cijfers in de UK nemen al een tijdje af. Doen alsof in Engeland iedereen vier weken letterlijk opgesloten heeft gezeten is overdreven, vorige week kwamen er nog foto's van tjokvolle metro's voorbij.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Halverwege december is meer dan 4 weken geleden, he? Het is vandaag 22 januari.
Tja, met dat argument kun je alles wel vergoeilijken. Als het zo verschrikkelijk was hadden alle huisgenoten elkaar aangestoken.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nadat het hele land al weken in Tier 4 zit, ja. Met bijna dagelijks records aan dodentallen, ziekenhuisopnames en nieuwe gevallen in de afgelopen 4 weken.
Wat dus gewoon bevestigd dat je strenge maatregelen nodig hebt, eigenlijk. Dat het NU daalt in het VK is mooi maar geen garantie voor buiten het VK.
Vind het toch knap dat het in NL maar niet beter blijft gaan.quote:
Het is winter, griepseizoenquote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:17 schreef Dven het volgende:
Vind het toch knap dat het in NL maar niet beter blijft gaan.
Nog steeds een dalende trend zichtbaar.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:17 schreef Dven het volgende:
[..]
Vind het toch knap dat het in NL maar niet beter blijft gaan.
Waarom zou dit de 1e aanzet weer omhoog zijn?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 15:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou, zal dit dan de 1e aanzet weer omhoog zijn? We gaan het meemaken, voor de zoveelste keer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |