Omdat dat het advies is van de gezondheidsraad.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom geven we uberhaupt vaccins aan bejaarde mensen met zware onderliggende aandoeningen.
quote:Gegeven wat nu bekend is over de vaccins en uitgaande van het huidige aantal besmettingen adviseert de Gezondheidsraad om in te zetten op het verminderen van ernstige ziekte en sterfte. Bij die strategie komen de mensen in aanmerking die hierop het hoogste risico lopen. Dat zijn 60-plussers en mensen die al andere specifieke ernstige aandoeningen hebben. Als deze laatsten om medische redenen niet zelf gevaccineerd kunnen worden, kunnen zorgmedewerkers en mantelzorgers die een besmettingsrisico voor hen vormen worden gevaccineerd. In aanvulling op deze groepen komen bij deze strategie zorgmedewerkers met direct patiëntencontact in aanmerking voor vaccinatie omdat ze een verhoogd risico lopen om besmet te raken. Daardoor dragen ze meer bij aan de ziektelast in de samenleving dan groepen zonder verhoogd risico op besmetting.
Als dat zou kunnen!quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:33 schreef Jazeg het volgende:
[..]
@:Mammietje laten we dit even vieren met een tompouce
Is het niet zo dat we deze mensen sowieso niet meer in het ziekenhuis opnemen?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Omdat je die anders je ziekenhuis overspoelen, tenzij je vastlegt dat ze allemaal geen zorg meer krijgen.
Ja dan geven we ze allemaal geen prikken meer. Hek eromheen, niemand erin of eruit, klaar, slotje.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:21 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Er is een man gestorven vlak nadat hij zijn vaccinatie gekregen heeft, maar dat is blijkbaar geen probleem. Dat hoort bij het risico van een vaccin, en oh ja, onderliggend lijden. Maar als hij dan zou sterven aan Corona, is het Corona en niet het onderliggend lijden waar hij dan last van heeft.
Je moet ze ook niet vaccineren, daar kiezen zij (of hun familie) voor.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Is het niet zo dat we deze mensen sowieso niet meer in het ziekenhuis opnemen?
Het is hard, maar als je in het verzorgingstehuis zit dan heb je sowieso niet meer het eeuwige leven he. Het leven is zo goed als voltooid. Als je dan ook nog andere (ernstige) aandoeningen hebt moet je je serieus gaan afvragen of je deze mensen ook moet vaccineren.
Er is niet vastgesteld dat we deze mensen niet meer opnemen, al zal dat in veel gevallen zo zijn.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is hard, maar als je in het verzorgingstehuis zit dan heb je sowieso niet meer het eeuwige leven he. Het leven is zo goed als voltooid. Als je dan ook nog andere (ernstige) aandoeningen hebt moet je je serieus gaan afvragen of je deze mensen ook moet vaccineren.
De meeste hebben die keus ook wel gemaakt, maar niet iedere 85 jarige zit kwijlend op z'n eind te wachten in een verzorgingstehuis he?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:35 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
0.1%? Holy fuck, ze hebben daar blijkbaar een virus dat mensen produceert...quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:31 schreef mir1986 het volgende:
En in Lansingerland zijn nu 242 mensen besmet.. Dat is 0,1% van alle geteste mensen en 0,01% heeft de Britse variant en dat na 4 weken.
Jaa precies..quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Je moet ze ook niet vaccineren, daar kiezen zij (of hun familie) voor.
Van de geteste mensen in Lansingerland ja, maar bedoel 1%quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
0.1%? Holy fuck, ze hebben daar blijkbaar een virus dat mensen produceert...
Mijn oma is 98 en laat zich wel vaccineren, ze is volgende week aan de beurt. Niet zozeer voor haarzelf (ze moet toch ergens aan doodgaan zegt zequote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
De meeste hebben die keus ook wel gemaakt, maar niet iedere 85 jarige zit kwijlend op z'n eind te wachten in een verzorgingstehuis he?
Tja, de hang naar het leven is groot he?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa precies..
Ik zie het zelf een beetje als het rekken van levens voor een paar maanden..
Maar dat is vast een onpopulaire mening hier op FOK! met alle ideale schoonzonen
Hebben ze daar geen recht op dan? Wil je ze die prik ontnemen door te zeggen 'toedeloe, je bent de prik niet waard, voor die paar maanden, pfff'. Wil je die mensen die maanden ontnemen? Als je geen levens wilt rekken, waar trek je dan de grens? Alleen nu met corona en de vaccins, of ook met chemo's die het leven alleen met een paar maanden rekken? De mensen die willen leven, die die paar maanden nog willen genieten (en misschien worden ze wel 110) en die hun laatste tijd willen doorbrengen met hun familie die hopelijk snel weer wat vaker op bezoek mag, die kun je het recht daar niet op ontnemen.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:41 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jaa precies..
Ik zie het zelf een beetje als het rekken van levens voor een paar maanden..
Maar dat is vast een onpopulaire mening hier op FOK! met alle ideale schoonzonen
Dat... en daarbij lijkt het me ook niet de tofste manier van doodgaan eigenlijk.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:45 schreef Arizona het volgende:
[..]
Mijn oma is 98 en laat zich wel vaccineren, ze is volgende week aan de beurt. Niet zozeer voor haarzelf (ze moet toch ergens aan doodgaan zegt ze) maar ze wil ook niet dat medebewoners en/of de thuiszorg via haar corona oploopt en/of verspreid naar anderen.
Maar het is toch ontzettend naar dat ze dan eventueel dood zou kunnen gaan door het vaccin. Dat gebeurt nu al regelmatig. In Noorwegen nu 33 mensen, je zou er maar net bij horen. Terwijl het niet eens zeker is dat je sterft aan Corona als je het krijgt, ook als 80+quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:46 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hebben ze daar geen recht op dan? Wil je ze die prik ontnemen door te zeggen 'toedeloe, je bent de prik niet waard, voor die paar maanden, pfff'. Wil je die mensen die maanden ontnemen? Als je geen levens wilt rekken, waar trek je dan de grens? Alleen nu met corona en de vaccins, of ook met chemo's die het leven alleen met een paar maanden rekken? De mensen die willen leven, die die paar maanden nog willen genieten (en misschien worden ze wel 110) en die hun laatste tijd willen doorbrengen met hun familie die hopelijk snel weer wat vaker op bezoek mag, die kun je het recht daar niet op ontnemen.
Ben je 12 ofzo?
Als het misgaat, jammer? Echt waar?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
Het aantal mensen dat daadwerkelijk 90+ is, is trouwens ontzettend klein. Het gaat echt nergens over om hier zo moeilijk over te doen. Biedt die mensen gewoon hun prik aan. Als ze het willen, prima. Als het misgaat, jammer. En door.
Ja, wat is het alternatief? Ze niet eens het vaccin aanbieden?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als het misgaat, jammer? Echt waar?
Mijn oma overleed tijdens die griepgolf van 2018, ik zie haar nog liggen, echt akelig. Maar zoals mijn opa ging, was ook ellendig. Denk dat het sterven zelf 9 van de 10 keer gewoon kut met peren is, tenzij je door een hartinfarct ineens instort zoals m'n andere grootouders, maar dat is voor de nabestaanden een beetje lullig.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:47 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat... en daarbij lijkt het me ook niet de tofste manier van doodgaan eigenlijk.
Een stuk of 130k. Kunnen we 2 keer prikken met de huidige voorraadquote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:47 schreef Tijn het volgende:
Het aantal mensen dat daadwerkelijk 90+ is, is trouwens ontzettend klein. Het gaat echt nergens over om hier zo moeilijk over te doen. Biedt die mensen gewoon hun prik aan. Als ze het willen, prima. Als het misgaat, jammer. En door.
Met die redenatie weet je ook niet of die mensen per se zijn overleden aan dat vaccin.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:48 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Maar het is toch ontzettend naar dat ze dan eventueel dood zou kunnen gaan door het vaccin. Dat gebeurt nu al regelmatig. In Noorwegen nu 33 mensen, je zou er maar net bij horen. Terwijl het niet eens zeker is dat je sterft aan Corona als je het krijgt, ook als 80+
Ja, want het is ook niet zeker dat ze doodgaan aan corona.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, wat is het alternatief? Ze niet eens het vaccin aanbieden?
Ik heb mijn opa nooit gekend. Zelfs m'n moeder heeft d'r vader nauwelijks meegemaakt. Hij kreeg in de jaren '60 opeens een hersenbloeding uit het niks terwijl-ie gewoon op straat liep.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Mijn oma overleed tijdens die griepgolf van 2018, ik zie haar nog liggen, echt akelig. Maar zoals mijn opa ging, was ook ellendig. Denk dat het sterven zelf 9 van de 10 keer gewoon kut met peren is, tenzij je door een hartinfarct ineens instort zoals m'n andere grootouders, maar dat is voor de nabestaanden een beetje lullig.
Hoe is dat beter dan ze die prik aan te bieden? Als ze niet willen, kunnen ze ook nee zeggen, he.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, want het is ook niet zeker dat ze doodgaan aan corona.
Jij acht de kans wel groot dat ze een vaccin niet overleven maar corona wel?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 14:51 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Ja, want het is ook niet zeker dat ze doodgaan aan corona.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |