het is allemaal hypothetisch maar het kan nu dus ook gebeuren dat iemand van je personeel op de reis vanaf Amsterdam het blijkt te hebben en die dan op de plaats van bestemming aan de beademing moet, die kan je niet mee terug nemen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:58 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat ligt aan wat er aan de hand is maar repatriëring van personeel is de nummer 1 focus op zo een moment. Dat wordt ze nu verboden voor misschien wel weken.
Maargoed, we zullen zien. Cora van Mora gaf aan dat er wel ruimte is voor alternatieven. Maar daar gaar ze natuurlijk pas mee aan de slag zodra de steun voor de avondklok binnen is. Denk dat dit komende dagen met een sisser af gaat lopen.
Yep je kunt nooit fout gaan met het voorzorgsprincipe maar wel flink nat gaan als er een risico kan ontstaan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vrees dat het een kille politieke afweging is. Als het straks misgaat wil je niet aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. Dan krijg je een dreun op 17 maart.
Terwijl dat effect andersom een heel stuk kleiner gaat zijn.
Repatriëring is bijna nooit onmogelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
het is allemaal hypothetisch maar het kan nu dus ook gebeuren dat iemand van je personeel op de reis vanaf Amsterdam het blijkt te hebben en die dan op de plaats van bestemming aan de beademing moet, die kan je niet mee terug nemen.
In 2022 misschien.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:08 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb een goed advies. Laten we gewoon met zijn allen stoppen met deze onzin. En gewoon weer terugkeren naar naar een menselijk leven. En genieten van elke dag dat we leven.
je weet dat er een pandemie heerst toch ?quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:08 schreef hjansen82 het volgende:
Ik heb een goed advies. Laten we gewoon met zijn allen stoppen met deze onzin. En gewoon weer terugkeren naar naar een menselijk leven. En genieten van elke dag dat we leven.
De avondklok die nét op tijd de mutatie in de kiem gaat smorenquote:Op donderdag 21 januari 2021 17:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Zo gaat het over een aantal weken als de verlenging aan de orde is inderdaad worden uitgelegd. En uiteraard geaccepteerd worden door de meerderheid.
De Britse variant is immers niet onder de indruk van onze maatregelen! Ze rukt op.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:10 schreef galantis het volgende:
[..]
De avondklok die nét op tijd de mutatie in de kiem gaat smorenEn daarna moet je hem natuurlijk blijven aanhouden, want anders krijgt 't vrij spel!
Tevens kan de Britse variant klokkijken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:11 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De Britse variant is immers niet onder de indruk van onze maatregelen! Ze rukt op.
Loopt nog een uur achter ook vergeleken met ons, helemaal mooi..quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Tevens kan de Britse variant klokkijken.
Dan kunnen we beter die avondklok om 20:00 laten ingaan.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Loopt nog een uur achter ook vergeleken met ons, helemaal mooi..
huishoudenquote:Op donderdag 21 januari 2021 17:14 schreef Vallon het volgende:
Hier een huiskamervraag:
Is bezoekadvies van één persoon, per bewoner of per huis/houden ?
Spoeddebat!quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:14 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Dan kunnen we beter die avondklok om 20:00 laten ingaan.
Ik denk dat het virus niet te stoppen is, met welke maatregelen dan ook.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:09 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je weet dat er een pandemie heerst toch ?
Per huis uiteraardquote:Op donderdag 21 januari 2021 17:14 schreef Vallon het volgende:
Hier een huiskamervraag:
een adviesquote:Op donderdag 21 januari 2021 17:14 schreef Vallon het volgende:
Hier een huiskamervraag:
Dat laat ik je morgen om 04:30 weten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:18 schreef maan_man het volgende:
Ik moest om 15 uur even iemand bellen. Daarom debat op stil gezet en daarna helemaal vergeten.Maar de avondklok gaat er dus komen?
Was een vraag van een stel die hun dochter hebben inwonen en hier wie voor vandaag dan het bezoekurrtje mag hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Per huis uiteraard
Het is ook niet zo dat je met Kerst met z'n 15en mocht zitten omdat je met z'n 5en thuis bent toch?
Ja dat blijkt maar weer. Toch denk ik dat het sneller moet kunnen. Denk dat we veel kunnen leren van een Tweede Wereldoorlog. Als je kijkt naar bestuurskunde in oorlogstijd... Nu draait het niet om wapens, maar om vaccins. Er moet toch iets zijn waarmee we de productie kunnen opschroeven, waar we de distributie sneller mee kunnen maken, als land maar ook als EU. Of leren van wat Israël doet? Ik weet het niet, maar het zal echt sneller moeten.quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:42 schreef Confetti het volgende:
[..]
Vergeet het maar. De EU heeft 27 landen en kan zelf niks.
De Hongaren zijn nu het Russich vaccin aan het kopen omdat de EU leveringen volkomen falen.
Sws zou het raadzaam zijn om de productie van staatsnoodzakelijk vaccins te nationaliseren wat ook als voordeel heeft dat er enorme resouces komen om grondstoffen met personeel vrij te maken.quote:Op donderdag 21 januari 2021 17:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja dat blijkt maar weer. Toch denk ik dat het sneller moet kunnen. Denk dat we veel kunnen leren van een Tweede Wereldoorlog. Als je kijkt naar bestuurskunde in oorlogstijd... Nu draait het niet om wapens, maar om vaccins. Er moet toch iets zijn waarmee we de productie kunnen opschroeven, waar we de distributie sneller mee kunnen maken, als land maar ook als EU. Of leren van wat Israël doet? Ik weet het niet, maar het zal echt sneller moeten.
De Bexit komt wat dat betreft goed uit voor het VK; en gelijk hebben ze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |