SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:Negen mensen op Schiphol opgepakt wegens neppe testuitslagen
De Koninklijke Marechaussee op Schiphol heeft negen mensen opgepakt op Schiphol omdat ze in het bezit waren van valse PCR-testverklaringen, die stelden dat zij niet besmet waren met het coronavirus.
Het gaat om twee vrouwen en zeven mannen in leeftijden tussen de 30 en 75 jaar. De groep was van plan om naar Marokko te vliegen, bij controle ontdekte de marechaussee echter dat de papieren nep waren.
Goed punt ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:07 schreef Vanillekwarktas het volgende:
[..]
Forse aanname om te denken dat dit soort debielen kunnen lezen.
Shutterstock watermark vergeten weg te poetsenquote:Op donderdag 21 januari 2021 16:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[..][insert MS Paint verklaring.jpeg]
En werd gelukkig door Arib afgekapt om te verhalen uit zijn brommertijd.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij vond dit zelf een uitstekende vergelijking.
Dan is het alvast fijn dat de hoogste politiebaas op TV roept dat ze nauwelijks zullen handhaven en alleen bij excessen boetes uit zullen delen. En dat zal dan in combinatie zijn met het beledigen van een ambtenaar in functie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon van een agent dat ie de wet handhaaft en daarbij zijn eigen belangen opzij zet.
Zal ff lekker worden als iedereen zijn eigen regels in het werk bepaalt.
Iets met menselijkheid..... waar het regering zelf ook niet al te best in is.quote:Op donderdag 21 januari 2021 15:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik verwacht gewoon van een agent dat ie de wet handhaaft en daarbij zijn eigen belangen opzij zet.
Zal ff lekker worden als iedereen zijn eigen regels in het werk bepaalt.
Mogen leerkrachten dan ook ff je kind stevig bij de arm grijpen omdat ie er anders over denkt dan jij? Is soms echt wel proportioneel en redelijk om dat te doen. Zijn al verschillende om ontslagen.
Naleving van corona wetgeving zal daar nooit onder vallen, dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets met menselijkheid..... waar het regering zelf ook niet al te best in is.
Wat hier steeds weer gebeurd dat we heilige geachte wet anders wordt inezet dan waar die voor was bedoeld.
Ik verwacht van een overheidsdienaar dat die mijn belangen binnen de wet verdedigd en ja een ambtenaar mag een dienstbevel weigeren mits dit eenbelang dient en daarbij geen levens direct in gevaar komen.
Sterker nog, hij mag ook iets doen dat tegen de wet in gaat als dat in bredere zin noodzakelijk is en niet anders mogelijk is.
+/- 100 euro proberen te besparen....en nu fucked zijnquote:
Het komt mij meer over dat ze gewoon de complete wereldhandel willen stoppen. Want het klopt dat er veel medicijnen uit China en India komen en ik las vanochtend dat er weer een tekort aan het ontstaan is. Dat lijkt me ook niet echt de bedoeling.quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:14 schreef Vasilevski het volgende:
Ah linkse Rupsje Nooitgenoeg heeft weer wat, vliegverbod op Portugal, hoppa.
Straks is er de Paraguayaanse variant en dan wil ze een vliegverbod met Spanje, want daar spreken ze ook Spaans.
dat moet juist ook tijdens een pandemie.quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:22 schreef _serial_ het volgende:
[url=https://nos.nl/artikel/2365375-vliegmaatschappijen-nederland-isoleert-zich-van-de-wereld-door-sneltestplicht.html]Vliegmaatschappijen: Nederland isoleert zich van de wereld door sneltestplicht[/url]
Wordt hier ook al aangegeven.
Dat is het doel toch?quote:Op donderdag 21 januari 2021 16:22 schreef _serial_ het volgende:
Vliegmaatschappijen: Nederland isoleert zich van de wereld door sneltestplicht
Wordt hier ook al aangegeven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |