abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_197547952
w/ w/ w/ Welkom bij de slowchat van WLR! Hier praten we over het leven op n vooral naast de fiets.

Neem lekker plaats aan de bar, een ketonendrankje is nooit ver weg. Of koffie. Of pizza met melk. Of zuip je de goot in.

Stamgasten :
Iedereen die WLR een warm hart toedraagt.

Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 12:04:20 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_197548006
Noord-Korea, zegt 'm.
Het blijft toch een merkwaardige sport h, dat wielrennen.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 12:04:44 #3
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197548013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:01 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het idee alleen al dat de overheid gaat bepalen dat jij geen wandeling mag maken is grofweg gezegd eng. Als ik naar buiten wil, moet ik dat kunnen. We leven hier niet in Noord-Korea. Gauw kappen met die ongein.
In de zuidelijke katholieke landen was een avondklok geen probleem. Onze protestantse volksaard speelt op.
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:05:08 #4
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_197548023
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:01 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Het idee alleen al dat de overheid gaat bepalen dat jij geen wandeling mag maken is grofweg gezegd eng. Als ik naar buiten wil, moet ik dat kunnen. We leven hier niet in Noord-Korea. Gauw kappen met die ongein.
Wat is het verschil precies met de eerdere maatregelen?

Of trap ik nu weer in een act?
pi_197548025
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Noord-Korea, zegt 'm.
Bananenmonarchie.
pi_197548046
Grote probleem met die maatregelen is; hoe gaan ze alles handhaven? Gaat er in elke dorp/wijk een politieauto rondrijden?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 12:08:47 #7
pi_197548105
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:05 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Bananenmonarchie.
Dat wel.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 12:09:34 #8
pi_197548123
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:06 schreef franklop het volgende:
Grote probleem met die maatregelen is; hoe gaan ze alles handhaven? Gaat er in elke dorp/wijk een politieauto rondrijden?
Ja, niet.

We maken ons allemaal druk om een wassen neus.
pi_197548146
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:06 schreef franklop het volgende:
In steden moet je wellicht wat meer uitkijken maar in dorpen verandert er gewoon niets.

Verder vergelijken met Noord-Korea :')

Ga eens naar buiten nu het nog kan Koffieplanter
pi_197548150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Het is wel een glijdende schaal naar steeds zwaardere maatregelen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_197548170
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:10 schreef Felagund het volgende:

[..]

Volgens mij is hiermee gereedsschapskist wel zowat leeg. Volgende is dan een echte totale lockdown waar iedereen alleen naar buiten mag voor boodschappen.
pi_197548194
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ten eerste is het verschil dat ik nu effectief een geldbedrag moet betalen als ik, nota bene in m'n eentje, buiten loop, tenzij ik daar een bepaalde reden voor heb. Dat is behoorlijk gekkenwerk, daar het maar het coronavirus is en niet WWII. Ten tweede is deze maatregel volgens mij vooral een gevolg van broddelwerken van onze minister van VWS, die niet bepaald geremd wordt door enige kennis van zaken en zijn troef, zijn grootste kaart, zijnde het vaccin, eigenlijk niet of nauwelijks gebruikt en liever opslaat in een koelkast. Waarom moet ik boeten voor zijn incompetentie? Als ik plots de neiging heb om tegen de klok van 02:30 naar buiten te gaan, moet ik dat zelf weten. Dat hoeft iemand anders niet voor mij te bepalen (of juist verbieden).
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 12:15:06 #13
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197548243
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:10 schreef Felagund het volgende:

[..]

Het OMT doet dat niet zomaar, al ben ik het er wel mee eens dat het selectief is als je ziet wat er allemaal niet wordt/is gedaan.
pi_197548261
Maar als je tijd hebt om nu berichten te plaatsen op FOK, dan kan je nu toch ook naar buiten ipv vanavond?
pi_197548297
Nattekat is echt ontiegelijk dom
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 12:17:45 #16
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197548302
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ten eerste is het verschil dat ik nu effectief een geldbedrag moet betalen als ik, nota bene in m'n eentje, buiten loop, tenzij ik daar een bepaalde reden voor heb. Dat is behoorlijk gekkenwerk, daar het maar het coronavirus is en niet WWII. Ten tweede is deze maatregel volgens mij vooral een gevolg van broddelwerken van onze minister van VWS, die niet bepaald geremd wordt door enige kennis van zaken en zijn troef, zijn grootste kaart, zijnde het vaccin, eigenlijk niet of nauwelijks gebruikt en liever opslaat in een koelkast. Waarom moet ik boeten voor zijn incompetentie? Als ik plots de neiging heb om tegen de klok van 02:30 naar buiten te gaan, moet ik dat zelf weten. Dat hoeft iemand anders niet voor mij te bepalen (of juist verbieden).
Jeetje, til je zo zwaar aan je 'vrijheid' dat je de WWII erbij haalt om je punt te maken?
pi_197548434
quote:
10s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:15 schreef franklop het volgende:
Maar als je tijd hebt om nu berichten te plaatsen op FOK, dan kan je nu toch ook naar buiten ipv vanavond?
Zoals je in mijn eerdere bericht kon lezen heb ik nu een weekje verlof, die luxe heb ik volgende week, als die avondklok effectief wordt zeg maar, niet meer. Ten tweede ontgaat de relevantie me eigenlijk volledig. Ik moet zelf kunnen bepalen wanneer ik iets wel of niet doe. Daarnaast kan ik nu in de auto stappen, de snelweg opzoeken en een kilometer of tien te hard rijden en nog altijd een minder hoge boete ontvangen dan wanneer ik om 20:31 in het bos kastanjes van de grond wil plukken.
pi_197548446
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Nattekat is echt ontiegelijk dom
Mee eens zonder context te weten
pi_197548474
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Zoals je in mijn eerdere bericht kon lezen heb ik nu een weekje verlof, die luxe heb ik volgende week, als die avondklok effectief wordt zeg maar, niet meer. Ten tweede ontgaat de relevantie me eigenlijk volledig. Ik moet zelf kunnen bepalen wanneer ik iets wel of niet doe. Daarnaast kan ik nu in de auto stappen, de snelweg opzoeken en een kilometer of tien te hard rijden en nog altijd een minder hoge boete ontvangen dan wanneer ik om 20:31 in het bos kastanjes van de grond wil plukken.
Om 20.30 is het best donker in het bos. Succes met kastanjes vinden
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:26:35 #20
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_197548494
quote:

[..]

Maar zoals gezegd, in andere landen heeft deze maatregel zelfs hele weken achter elkaar gegolden en niet alleen 's avonds. En wij kunnen overdag nog steeds door heel Nederland reizen, terwijl je in andere landen je gemeente niet uit mag. Je hoeft niet zo dramatisch te doen.

Feit is wel dat het niet zover had hoeven komen als ze competenter waren geweest in Den Haag. Het grootste probleem is misschien wel dat ze veel te laconiek zijn geweest in hun communicatie waardoor een groot deel van Nederland die hele pandemie niet serieus neemt. En nu moet het hele land boeten voor die fout en het onverantwoordelijke gedrag van een relatief klein deel. Maar heb jij een betere oplossing?
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:30:32 #21
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197548571
quote:

[..]

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 12:30:46 #22
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_197548574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:26 schreef hhh38 het volgende:
Feit is wel dat het niet zover had hoeven komen als ze competenter waren geweest in Den Haag. Het grootste probleem is misschien wel dat ze veel te laconiek zijn geweest in hun communicatie waardoor een groot deel van Nederland die hele pandemie niet serieus neemt. En nu moet het hele land boeten voor die fout en het onverantwoordelijke gedrag van een relatief klein deel. Maar heb jij een betere oplossing?
Dit inderdaad ja. Ik vraag me af of zulke maatregelen te voorkomen waren geweest, maar het was een stuk beter verdedigbaar geweest als er wat minder geklungel zou zijn geweest met onder andere het te laat starten met vaccineren (en nu niet de indruk wekken alles goed geregeld te hebben om volle bak aan de slag te gaan mochten er nu ineens voldoende vaccins beschikbaar zijn).

Of het steeds communiceren dat er geen wetenschappelijk bewijs is dat de mondkapjes echt werken, zodat wanneer deze worden ingevoerd er natuurlijk een bak weerstand tegen komt.

Ook Hugo met de mooie schoenen kan niet alles van tevoren weten, maar hij lijkt zich wel nu wel heel vaak te laten verrassen door de omstandigheden
pi_197548619
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:30 schreef Mani89 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Jij ziet spoken.
  Moderator donderdag 21 januari 2021 @ 12:34:44 #24
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_197548657
Maar nu gaat er waarschijnlijk een compromis komen van 21.30 ofzo, dan kun je het net zo goed niet doen?
  donderdag 21 januari 2021 @ 12:35:00 #25
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_197548661
Jongens wie had gedacht dat MAGA capitool bestormers zulke prachtige muziek konden maken?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')