Dan ben je toch een zwakkere?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:12 schreef Clubsoda het volgende: [..] In mijn optiek heeft het niet zoveel te maken met 'solidariteit met de zwakkeren' maar alles met het niet overbelasten van de zorg. Bedenk wat er gebeurt als je- ik noem maar wat doemscenario's - een knobbeltje in je borst vindt of je kind wordt aangereden door een auto of je vader een hartinfarct in een volkomen overbelast zorgsysteem. Het gaat ons allemaal direct aan.
Dat vind ik best wonderlijk. Al mijn collega's zitten al sinds maart voornamelijk thuis (ik ben zelf welgeteld 1x op kantoor geweest) en de meesten werken zich drie slagen in de rondte om alles voor elkaar te boksen met de beperkingen die voor allerlei werkzaamheden gelden, die toch moeten worden uitgevoerd. Datzelfde hoor ik van onze soortgenoten in de CULSC.quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:49 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niet om te snitchen, maar ik hoop wel echt dat de overheid eens heel goed naar eigen werknemers gaat kijken, ik ken echt zoveel mensen die ambtenaar zijn, op alle niveaus, die zitten al thuis sinds maart en doen echt naar eigen zeggen geen fluit, met hun topsalarissen. Dat is toch echt een beetje fishy
Hier ook best druk.. Heb ook helemaal niet het idee dat mijn collega s zitten te lapzwanzen..quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vind ik best wonderlijk. Al mijn collega's zitten al sinds maart voornamelijk thuis (ik ben zelf welgeteld 1x op kantoor geweest) en de meesten werken zich drie slagen in de rondte om alles voor elkaar te boksen met de beperkingen die voor allerlei werkzaamheden gelden, die toch moeten worden uitgevoerd. Datzelfde hoor ik van onze soortgenoten in de CULSC.
Maakt me wel nieuwsgierig naar de ambtenaren die jij kent. Of vooral naar hun organisaties eigenlijk.
Ja, daar heb je ook weer gelijk in. Hulp nodig hebben als je een auto gekopt hebt:quote:
Meen je dit echt??quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:26 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk... je zou bijvoorbeeld prima een feest met duizenden mensen onder de 30 jaar kunnen geven. De kans dat ze ernstig ziek worden is klein, en als mensen onder de 30 dat risico willen nemen, moeten ze dat zelf kunnen beslissen. Als ze dan daarna 10 dagen in quarantaine gaan! Maarja, te veel deelnemers aan zo'n feest zullen dat niet willen of kunnen, waarmee zulke mogelijkheden gelijk vervallen.
Ja dat zeg ik... het zou kunnen omdat corona geen groot gevaar is voor deze groep ALS ze zich daarna afzonderen van mensen voor wie het wel een gevaar is. Maar dat doen ze natuurlijk niet, dus daarmee vervallen heel veel mogelijkheden om mensen meer vrijheden te geven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:08 schreef BE het volgende:
[..]
Meen je dit echt??
Dat gaat toch nooit goed? Dan gaat zo’n groot deel v d groep zich niet aan de quarantaine houden....
Want ‘onder de 30 toch? Dus mij maak je niks.’
Kan je niet van iemand een hond lenen?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
avondklok baal ik van.. Ik loop 3x in de week hard ná 20.00.. Even weg uit de drukte van werk en kinderen.. Ook vaak nog even een ommetje wandelen, manlief gaat ook vaak even (om de beurt uiteraard zodat er altijd iemand thuis is). Maar dat krijg ik er naast werk en de kinderen niet meer bij gepropt.. Alleen in t weekend kan t overdag..
Ah, sorry, ik dacht dat je bedoelde dat het wel zou kunnen omdat mensen zich daar dan aan zouden houden.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:10 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik... het zou kunnen omdat corona geen groot gevaar is voor deze groep ALS ze zich daarna afzonderen van mensen voor wie het wel een gevaar is. Maar dat doen ze natuurlijk niet, dus daarmee vervallen heel veel mogelijkheden om mensen meer vrijheden te geven.
Hetzelfde geldt voor scholen: de meeste kinderen hebben er geen last van, dus scholen kunnen open. Maar op scholen zijn er ook oudere leraren, en de kinderen hebben ouders en grootouders, dus dan wordt het meteen een stuk lastiger.
Kortom, ik weet het ook niet...
Degenen die ik ken werken voor verschillende gemeentes in verschillende functies en voor een ministerie, die laatste heeft wel een veel hogere functie en die doet ook nog wel het meest.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat vind ik best wonderlijk. Al mijn collega's zitten al sinds maart voornamelijk thuis (ik ben zelf welgeteld 1x op kantoor geweest) en de meesten werken zich drie slagen in de rondte om alles voor elkaar te boksen met de beperkingen die voor allerlei werkzaamheden gelden, die toch moeten worden uitgevoerd. Datzelfde hoor ik van onze soortgenoten in de CULSC.
Maakt me wel nieuwsgierig naar de ambtenaren die jij kent. Of vooral naar hun organisaties eigenlijk.
helaas.. geen kennissen met honden (en sowieso worden honden en ik niet zo gelukkig van elkaar)quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:13 schreef Burdie het volgende:
[..]
Kan je niet van iemand een hond lenen?
Ja dat is idd wel een logische verklaring, helemaal niet bij stil gestaanquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:26 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Omdat het anders overlapt met de inauguratie van Biden, en dan kijken er minder mensen. Las ik ergens, en vond ik wel logisch klinken.
Ga jij nou zeggen dat ik naar mijn vriendin moet lopen om te zeggen dat ze gelijk had?quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Nee hoor, al een jaar niet meer.
https://www.rijksoverheid(...)t-openbaar-onderwijs
Nee dat vond ik ook vrij lomp. Je kan ook een keer je mond houden als je mening wordt gevraagd...quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Het is alleen niet handig als een OMT lid weer gaat roepen dat het niet werkt
Okee maar zelfs als ze in quarantaine zouden gaan allemaal is dit toch een belachelijk slecht idee... De kans op besmetting op een feest waar duizenden mensen dicht op elkaar staan is toch vele malen groter dan wanneer iedereen thuis blijft??quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:26 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Het is ook moeilijk... je zou bijvoorbeeld prima een feest met duizenden mensen onder de 30 jaar kunnen geven. De kans dat ze ernstig ziek worden is klein, en als mensen onder de 30 dat risico willen nemen, moeten ze dat zelf kunnen beslissen. Als ze dan daarna 10 dagen in quarantaine gaan! Maarja, te veel deelnemers aan zo'n feest zullen dat niet willen of kunnen, waarmee zulke mogelijkheden gelijk vervallen.
nou ja, hoe meer mensen in 1 huis, hoe minder makkelijk je afstand kan houden natuurlijk. Dus ik snap het welquote:[b]Op woensdag 20 januari 2021 13:29 schreef mefke79 Ja duh, dat besmettingsrisico wordt er niet anders op.
Dat ligt natuurlijk ook maar net aan de ruimte die je hebt. Ik kan in mijn huis en in hun huis prima afstand houden. Beter dan met twee of drie in een kamertje in een verpleeghuis en dat mag ook...quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:35 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nou ja, hoe meer mensen in 1 huis, hoe minder makkelijk je afstand kan houden natuurlijk. Dus ik snap het wel
Wij hebben dus zelf bubbels gecreëerd maar dat kan in ons geval alleen nu met de schoolsluiting. Anders zitten er nogal wat gaten in onze bubbels.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:38 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik snap al sinds het begin de regels rondom sociale contacten niet. Een bubbel klinkt zoveel logischer.
Mijn schoonouders hielden zich ook netjes aan de regels. Sommige weken elke dag bij andere mensen op bezoek. Handig!
Jep, hier thuis ook eentje. Compleet foute ademhaling aangeleerd door corona, zie er maar weer vanaf te komen. Terwijl mijn vader (68 jaar) binnen 6 weken weer zo fit als een hoentje was.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:36 schreef exode het volgende:
Ik vind het vooral knap dat iedereen (niet hier maar de wappies zeg maar) denkt dat ze zelf onaanstastbaar zijn. Bij mij was de trigger van alle restschade mijn huisstofmijtallergie. Blijkbaar heb je dan bij longinfecties meer kans op gevolgschade. Ik was allang vergeten dat ik die allergie heb omdat ik er nauwelijks last van heb.
Mijn overbuurman is een fitte 40er, veel sporten, 0 gezondheidsissues, geen medicijnen. Loopt nu 8 maanden na Covid bij een longarts, cardioloog en fysio. Die mensen komen niet in de statistieken terecht.
Inmiddels is ie van mening veranderd, nadat hij de laatste cijfers van het Rivm had gezien (stond op nos). Maar idd, de tegenstrijdige info helpt echt niet mee.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:31 schreef mefke79 het volgende:
Het is alleen niet handig als een OMT lid weer gaat roepen dat het niet werkt
https://www.rtlnieuws.nl/(...)net-omt-besmettingen
Wat eigenlijk ook maar weer bewijst dat een OMT lid geen politicus is en zeker geen communicatiedeskundige. Sowieso het hele actualiteiten en talkshow circus veroorzaakt bijzonder veel ruis op de lijn.
nee dat ligt niet aan de ruimte. In elke ruimte is het makkelijker afstand houden als je met minder mensen. Ook als het al heel makkelijk is met 4 wordt het nog iets makkelijker met 3.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:37 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Dat ligt natuurlijk ook maar net aan de ruimte die je hebt. Ik kan in mijn huis en in hun huis prima afstand houden. Beter dan met twee of drie in een kamertje in een verpleeghuis en dat mag ook...
Losahquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, daar heb je ook weer gelijk in. Hulp nodig hebben als je een auto gekopt hebt:
Ik vind dit nogal een twijfelachtige uitspraak. Heb al zat verhalen gehoord van mensen onder de 30 die misschien wel niet dood zijn, maar er wel weken uit gelegen hebben door corona. Ook niet per se een feestje voor ze zelf, hun omgeving of hun werkgevers.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:10 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik... het zou kunnen omdat corona geen groot gevaar is voor deze groep ALS ze zich daarna afzonderen van mensen voor wie het wel een gevaar is.
Tuurlijk wel. Met vier mensen op 16m is echt moeilijker dan met 4 mensen op 32m2. Ik zit letterlijk aan de andere kant van de kamer bij mijn ouders, dan zit ik op ruim 2,5 meter.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:10 schreef tombolafan het volgende:
[..]
nee dat ligt niet aan de ruimte. In elke ruimte is het makkelijker afstand houden als je met minder mensen. Ook als het al heel makkelijk is met 4 wordt het nog iets makkelijker met 3.
Gecondoleerdquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
Poezel heeft het toch niet gered. Medicatie en extra vocht had niks geholpen, ze knapte niet op en dronk en at nauwelijks meer. Vandaag na overleg met de dierenarts toch de knoop doorgehakt. Ze bleek wat onderkoeld en erg lage bloeddruk, allemaal tekenen dat de nieren het aan het begeven waren. Dus het is goed zo. Maar de 8-jarige was ontroostbaar. Mijn hart brak zo hard
![]()
![]()
. Hij vroeg om een urn, dus dat gaan we dan maar doen... (de jongste vroeg of we hem niet konden opzetten
. En wanneer we een nieuwe poes gingen kopen. Heel andere belevingswereld nog
).
Waarom kinderarts/diëtist en niet allergoloog? Die laatste lijkt mij de aangewezen arts om over allergieën te praten. Die weet er tenminste echt vanaf.quote:Op woensdag 20 januari 2021 13:32 schreef exode het volgende:
Nieuwe afspraak gelukt! Telefonisch consult met kinderarts ingepland. We mochten ook langskomen omdat we dus toch wat zorgen hebben, maar ik vind telefonisch echt prima in dit geval.
Lemijn, ja maar we moesten eerst nog verder in overleg met de kinderarts, zijn lijst met allergieën is volgens de test lang namelijk. Zal nu wel doorverwijzing naar diëtiste worden uiteindelijk.
Dat wordt het wellicht ook, we gaan het horen tijdens het consult. Kinderarts is hij al in behandeling en bij longverpleegkundige ook vanwege zijn astma met name.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:24 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom kinderarts/diëtist en niet allergoloog? Die laatste lijkt mij de aangewezen arts om over allergieën te praten. Die weet er tenminste echt vanaf.
Nou ja, ik hoor de eerste reacties van mensen (die zich hiervoor ook al niet aan maatregelen hielden) al zeggen dat ze dan maar met groepen gaan logeren. Of gewoon wat eerder beginnen met hun feestje en het doortrekken tot ‘s morgensquote:Op woensdag 20 januari 2021 13:30 schreef Lemijn het volgende:
Ik snap trouwens heel goed dat iedereen hier en overal ventileert wat ie van een avondklok vindt vanuit het perspectief 'het raakt me wel of niet'.
Maar waar ik echt benieuwd naar ben, is of het werkt. Als ze daar de afgelopen dagen zo hard over hebben nagedacht, en hun conclusie is dat het werkt, dan moet het maar. Want met de huidige maatregelen gaat de huidige piek wel de goede kant op maar die nieuwe mutaties lijken toch andere koek. En dan bedoel ik dat het in stand houden van de gezondheidszorg op het spel staat, wat Clubsoda in het vorige topic wat mij betreft goed benoemde.
quote:
De like was voor het eerste deelquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nanukerst het volgende:
Jongenssss ik kreeg een prachtig armbandje van die geweldige man van mij, met een beetje moedermelk van na Elva (ligt nog steeds in de vriezer) in een bedeltje 'gegoten' als het wareHet is zo mooi! Alleen kan ik 'm nooit buitenshuis dragen, want veel te bang dat het kwijt raakt.
Maar toch:
In other news: we hebben geen punten gescoord vanmorgen bij juf. Sticker mag compacten en hoeft niet alle instructie mee te doen, prima. Vanmorgen, 10 minuten nadat de rekenles was begonnen, besloot hij dat hij toch wel mee wilde doen. Man vindt dat niet zo tof, maakt dat vrij duidelijk, maar Sticker heeft daar geen boodschap aan. Hij komt de les in, juf vraagt waarom hij zo laat is, en hij zegt na een lange stilte heel timide 'Papa was heeeeelll boos op mij...'![]()
![]()
Dat wordt een gezellig oudergesprek binnenkort
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:56 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zie nu pas jouw subtitel
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jezus
Nee niet je sig, dat was ik niet. Je beter bekend alsquote:Op woensdag 20 januari 2021 15:04 schreef Nanukerst het volgende:
[..]Heb je meteen geklikt en gekocht of is dat toeval?
Sterkte.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
Poezel heeft het toch niet gered. Medicatie en extra vocht had niks geholpen, ze knapte niet op en dronk en at nauwelijks meer. Vandaag na overleg met de dierenarts toch de knoop doorgehakt. Ze bleek wat onderkoeld en erg lage bloeddruk, allemaal tekenen dat de nieren het aan het begeven waren. Dus het is goed zo. Maar de 8-jarige was ontroostbaar. Mijn hart brak zo hard
![]()
![]()
. Hij vroeg om een urn, dus dat gaan we dan maar doen... (de jongste vroeg of we hem niet konden opzetten
).
Ja, in een grotere ruimte is het makkelijker afstand nemen dan in een kleinere.quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:21 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Met vier mensen op 16m is echt moeilijker dan met 4 mensen op 32m2. Ik zit letterlijk aan de andere kant van de kamer bij mijn ouders, dan zit ik op ruim 2,5 meter.
Hetzelfde principe bij ons in de klassen (voor de lockdown) dan kan er in een normaal klaslokaal ook ineens maar 50% van de mensen, anders heb je geen anderhalve meter aan alle kanten.
oh wat sneu idd... Hier ook een kat die het echt niet jaren meer vol gaat houden, zie er nu al tegenop hoe de kinderen gaan reagerenquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
![]()
![]()
).
Och wat verdrietigquote:Op woensdag 20 januari 2021 14:20 schreef Phaidra het volgende:
![]()
![]()
).
We hadden ze al wel voorbereid, want ze had behoorlijk hoge waarden bij het laatste bloedonderzoek (deden we elk half jaar sinds de nierproblemen geconstateerd werden). Alle dierenartsen vonden het wonderbaarlijk dat ze er nog zo fit uitzag verder. En sinds zondag een paar keer benadrukt dat het best zo kon zijn dat ze niet meer beter kon worden dit keer. Maar als het dan zover is, komt de klap toch hard aan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oh wat sneu idd... Hier ook een kat die het echt niet jaren meer vol gaat houden, zie er nu al tegenop hoe de kinderen gaan reageren
Sterkte!
Sawyer?quote:Op woensdag 20 januari 2021 15:21 schreef tombolafan het volgende:
[..]
oh wat sneu idd... Hier ook een kat die het echt niet jaren meer vol gaat houden, zie er nu al tegenop hoe de kinderen gaan reageren
Sterkte!
quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nanukerst het volgende:
Jongenssss ik kreeg een prachtig armbandje van die geweldige man van mij, met een beetje moedermelk van na Elva (ligt nog steeds in de vriezer) in een bedeltje 'gegoten' als het wareHet is zo mooi! Alleen kan ik 'm nooit buitenshuis dragen, want veel te bang dat het kwijt raakt.
Maar toch:
Wat lief dit!quote:Op woensdag 20 januari 2021 14:46 schreef Nanukerst het volgende:
Maar toch:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk dat het een blijvertje is.quote:Op woensdag 20 januari 2021 18:59 schreef vencodark het volgende:
@:Nanukerst Wat een intens lief cadeau van je man. Een 10+.
quote:Op woensdag 20 januari 2021 19:22 schreef Gogo83 het volgende:
@:nanukerst Wat een prachtig cadeau!
Sterkte @:phaidra, altijd zo verdrietig.
Ik heb last van kraamtranen vandaag. Hoewel weinig kraambezoek best lekker was, vind ik de nieuwe maatregelen echt kut want er gaat nu gewoon helemaal nog maar nauwelijks iemand op bezoek komen. En ik ben zo blij met en trots op onze kleine meid... En FaceTimen is gewoon echt niet hetzelfde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien zijn er mensen die buiten samen een klein wandelingetje kunnen doen? Of even door het raam willen komen kijken?
En ik snap je tranen goed![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |