Halfhalf. België/Vlaanderen en Nederland zijn nogal verschillend van elkaar qua gebruiken, normen en waarden en tradities.quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Was die avondklok de enige maatregel die genomen werd?
Ofwel: kan je die daling aan de avondklok toeschrijven?
Het zou niet zo moeten zijn inderdaad, maar in praktijk is het anders. Een groot deel van de VVD fractie is rechtstreeks afhankelijk van de populariteit van Rutte of ze daar volgend jaar nog mogen zitten. En zullen daarom altijd heel voorzichtig zijn met kritiek (zacht uitgedrukt). Geldt in wat mindere mate ook voor de andere coalitiepartijen.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:10 schreef Heufd het volgende:
[..]
Gezichtsverlies voor wie? Het kabinet? Daar heeft de Tweede Kamer toch geen boodschap aan.
Ik las in één krant dat er drie politepaarden met ploertendoders zwaar zijn mishandeld van wie er één zeer ernstig gewond is geraakt. Ze zijn ermee op de kop geslagen. Vreemd dat dat niet in andere kranten stond en niet op het journaal was. Wel in Hart van Nederland zie ik nu:quote:Op donderdag 21 januari 2021 10:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Die moeten juist de straat op om die tijd om te handhaven toch?
Ik had liever gezien dat huidige maatregelen strenger gehandhaafd zouden worden. Zoals zo'n volksopkomst in Amsterdam. Daar moet je iedereen die daar was gewoon honderden euro's boete voor kunnen geven. Een avondwandeling door de straat verbieden/beboeten gaat niks helpen.
Is wel in het nieuws geweest:quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:21 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Ik las in één krant dat er drie politepaarden met ploertendoders zwaar zijn mishandeld van wie er één zeer ernstig gewond is geraakt. Ze zijn ermee op de kop geslagen. Vreemd dat dat niet in andere kranten stond en niet op het journaal was. Wel in Hart van Nederland zie ik nu:
https://www.hartvannederl(...)tendoder-musuemplein
https://www.rtlnieuws.nl/(...)shandeld-museumpleinquote:De Amsterdamse burgemeester Halsema vertelde vandaag in de gemeenteraad dat niet één, maar drie paarden zijn mishandeld bij de illegale demonstratie op het Museumplein van afgelopen zondag. Eén van de dieren werd maar liefst vier keer op het hoofd geslagen.
Niet in het NOS journaal, misschien moet ik maar eens switchen naar RTL.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Is wel in het nieuws geweest:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)shandeld-museumplein
Gewoon beide volgen voor een bredere kijk op het nieuws.quote:Op donderdag 21 januari 2021 12:36 schreef Mondkapje het volgende:
[..]
Niet in het NOS journaal, misschien moet ik maar eens switchen naar RTL.
Het zal wel typisch Rutte zijn om daarmee weg te komen ja.quote:Op donderdag 21 januari 2021 09:10 schreef Wantie het volgende:
[..]
Er wordt al op emoties gespeeld: partijen die tegen stemmen hebben de derde golf op hun geweten...
ja maar passagiers moeten voldoen aan de maatregelen. Dus jij mag er niet inzitten als je geen geldige reden hebt (bron: kamerdebat).quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:25 schreef UJF045 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met taxi’s? Mogen zij door blijven werken?
En ook die oppositie hè.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:10 schreef PzKpfw het volgende:
Een avondklok... omdat andere landen het ook doen.
Ergens hoop ik dat die derde golf enorm uit hand loopt om de onzin van deze maatregel aan te tonen.
Toch heerlijk voorspelbare politiek dit...het hele idee van die avondklok was allang om die om 21 uur in te laten gaan. Dan gooi je 'm erin op 20.30 uur. Gaan we erover debatteren, want iedereen moet er even overheen pissen natuurlijk....komt de oppositie tot de conclusie dat het wel een heel zware maatregel is hoor. Misschien moeten we kijken of we hem kunnen opschuiven naar 21 uur i.p.v. 20.30 uur. Die rek zit er dan wel in, dus doen we.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
En ook die oppositie hè.
Debatteren gewoon mee over het tijdstip van een avondklok (enkeling uitgezonderd).
Bizar.
Wat is dit voor oppositie?
Waar gaan de verkiezingen over ?
Het blijft een groot toneelstukquote:Op vrijdag 22 januari 2021 01:20 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Toch heerlijk voorspelbare politiek dit...het hele idee van die avondklok was allang om die om 21 uur in te laten gaan. Dan gooi je 'm erin op 20.30 uur. Gaan we erover debatteren, want iedereen moet er even overheen pissen natuurlijk....komt de oppositie tot de conclusie dat het wel een heel zware maatregel is hoor. Misschien moeten we kijken of we hem kunnen opschuiven naar 21 uur i.p.v. 20.30 uur. Die rek zit er dan wel in, dus doen we.
"Regering" tevreden naar huis, want doel bereikt...oppositie tevreden naar huis, want er is een half uur vanaf "onderhandeld". Wat een poppenkast joh![]()
En straks weer op naar een volgende kabinet Rutte (wat ik dan wel weer begrijpelijk zal vinden). Een betere minister president gaat er vanuit de andere partijen namelijk echt niet komen.
Ja, dat is Wilders, die is gewoon altijd volledig anti-“insert keuze kabinet”quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:04 schreef DW457 het volgende:
Ik snap t gezeur niet zo. Continu werd verweten dat er niet genoeg gedaan wordt om de coronacrisis aan te pakken. Wilders zat maar te hameren op lockdowns en harde maatregelen en nu wordt er gehandeld en is t weer niet goed...
Ik hoop dat mensen zich gewoon even aan de regels houden. Dan zijn we er sneller van af.quote:Op donderdag 21 januari 2021 22:10 schreef PzKpfw het volgende:
Een avondklok... omdat andere landen het ook doen.
Ergens hoop ik dat die derde golf enorm uit hand loopt om de onzin van deze maatregel aan te tonen.
Geloof je dit nog?quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen zich gewoon even aan de regels houden. Dan zijn we er sneller van af.
Ik denk dat de oorzaak van de 2e en 3e golf is dat mensen zich niet aan de regels houden.quote:
Nee hoor, de vaccinatie hebben wij niet zelf in de hand.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik hoop dat mensen zich gewoon even aan de regels houden. Dan zijn we er sneller van af.
Dat klopt maar je in het algemeen aan regels houden natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Nee hoor, de vaccinatie hebben wij niet zelf in de hand.
Dat zet geen zoden aan de dijk. Je ziet overal in Europa exact dezelfde golfbeweging terwijl iedereen zijn eigen regels en tijdlijnen hanteert.quote:Op vrijdag 22 januari 2021 08:43 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat klopt maar je in het algemeen aan regels houden natuurlijk wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |