abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:45:43 #151
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197546461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Was die avondklok de enige maatregel die genomen werd?
Ofwel: kan je die daling aan de avondklok toeschrijven?
Halfhalf. België/Vlaanderen en Nederland zijn nogal verschillend van elkaar qua gebruiken, normen en waarden en tradities.

België is verder ook nog wel een aardig burgerlijk land als het op families aankomt. Wat dat betreft zijn zij veel zorgzamer ingesteld dan de Nederlander. Wij zijn veel eigengereider, individualistischer ingesteld dan de gemiddelde Belg (en vooral de Vlaming). Dat is een uitwas van de vroegere vakbondscultuur aldaar. Dat zie je nog weleens terug in de vele studentengroepen of iets als de Chiro/scouting. Volgzaamheid als deugd.

Ook zie je bijvoorbeeld veel in het gegeven dat veel jonge Belgen erg gebonden lijken te zijn aan hun geboortestreek. Waar we hier in Nederland erg west-minded zijn en na studies lang in de Randstad blijven plakken, gebeurt het in België vaak dat men weer teruggaat naar de geboortestreek en daar op vroege leeftijd begint aan gezinsplanning. Dat zou kunnen betekenen dat je op vroege leeftijd nogal huismusserig wordt.

Dus of het werkt? Het kan, maar de stereotype volksaard van de Belg speelt volgens mij zeker wel een beetje mee.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_197547509
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:10 schreef Heufd het volgende:

[..]

Gezichtsverlies voor wie? Het kabinet? Daar heeft de Tweede Kamer toch geen boodschap aan.
Het zou niet zo moeten zijn inderdaad, maar in praktijk is het anders. Een groot deel van de VVD fractie is rechtstreeks afhankelijk van de populariteit van Rutte of ze daar volgend jaar nog mogen zitten. En zullen daarom altijd heel voorzichtig zijn met kritiek (zacht uitgedrukt). Geldt in wat mindere mate ook voor de andere coalitiepartijen.
pi_197548377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:10 schreef H.FR het volgende:

[..]

Die moeten juist de straat op om die tijd om te handhaven toch?

Ik had liever gezien dat huidige maatregelen strenger gehandhaafd zouden worden. Zoals zo'n volksopkomst in Amsterdam. Daar moet je iedereen die daar was gewoon honderden euro's boete voor kunnen geven. Een avondwandeling door de straat verbieden/beboeten gaat niks helpen.
Ik las in één krant dat er drie politepaarden met ploertendoders zwaar zijn mishandeld van wie er één zeer ernstig gewond is geraakt. Ze zijn ermee op de kop geslagen. Vreemd dat dat niet in andere kranten stond en niet op het journaal was. Wel in Hart van Nederland zie ik nu:
https://www.hartvannederl(...)tendoder-musuemplein

[ Bericht 2% gewijzigd door Mondkapje op 21-01-2021 12:27:12 ]
pi_197548543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:21 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik las in één krant dat er drie politepaarden met ploertendoders zwaar zijn mishandeld van wie er één zeer ernstig gewond is geraakt. Ze zijn ermee op de kop geslagen. Vreemd dat dat niet in andere kranten stond en niet op het journaal was. Wel in Hart van Nederland zie ik nu:
https://www.hartvannederl(...)tendoder-musuemplein
Is wel in het nieuws geweest:
quote:
De Amsterdamse burgemeester Halsema vertelde vandaag in de gemeenteraad dat niet één, maar drie paarden zijn mishandeld bij de illegale demonstratie op het Museumplein van afgelopen zondag. Eén van de dieren werd maar liefst vier keer op het hoofd geslagen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)shandeld-museumplein
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197548566
Maar regels eerst eens een beetje gaan handhaven voordat er nieuwe regels komen, is geen gek idee.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197548691
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Is wel in het nieuws geweest:
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)shandeld-museumplein
Niet in het NOS journaal, misschien moet ik maar eens switchen naar RTL.
pi_197549072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:36 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Niet in het NOS journaal, misschien moet ik maar eens switchen naar RTL.
Gewoon beide volgen voor een bredere kijk op het nieuws.
pi_197550468
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er wordt al op emoties gespeeld: partijen die tegen stemmen hebben de derde golf op hun geweten...
Het zal wel typisch Rutte zijn om daarmee weg te komen ja.
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:10:15 #159
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197560482
Een avondklok... omdat andere landen het ook doen.

Ergens hoop ik dat die derde golf enorm uit hand loopt om de onzin van deze maatregel aan te tonen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197560853
Weet iemand hoe het zit met taxi’s? Mogen zij door blijven werken?
pi_197560885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:25 schreef UJF045 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met taxi’s? Mogen zij door blijven werken?
ja maar passagiers moeten voldoen aan de maatregelen. Dus jij mag er niet inzitten als je geen geldige reden hebt (bron: kamerdebat).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197560927
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:10 schreef PzKpfw het volgende:

Ergens hoop ik dat die derde golf enorm uit hand loopt om de onzin van deze maatregel aan te tonen.
En ook die oppositie hè.
Debatteren gewoon mee over het tijdstip van een avondklok (enkeling uitgezonderd).
Bizar.
Wat is dit voor oppositie?
Waar gaan de verkiezingen over ?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:29:36 #163
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197560974
Gewoon lekker op pad met de hond dus.
Op 't randje en erover.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:38:11 #164
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197563741
En maar lekker blijven stemmen op Rutte en de VVD (laatste kan ik me nog iets bij voorstellen, soort van).
pi_197564374
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
En ook die oppositie hè.
Debatteren gewoon mee over het tijdstip van een avondklok (enkeling uitgezonderd).
Bizar.
Wat is dit voor oppositie?
Waar gaan de verkiezingen over ?
Toch heerlijk voorspelbare politiek dit...het hele idee van die avondklok was allang om die om 21 uur in te laten gaan. Dan gooi je 'm erin op 20.30 uur. Gaan we erover debatteren, want iedereen moet er even overheen pissen natuurlijk....komt de oppositie tot de conclusie dat het wel een heel zware maatregel is hoor. Misschien moeten we kijken of we hem kunnen opschuiven naar 21 uur i.p.v. 20.30 uur. Die rek zit er dan wel in, dus doen we.

"Regering" tevreden naar huis, want doel bereikt...oppositie tevreden naar huis, want er is een half uur vanaf "onderhandeld". Wat een poppenkast joh _O-

En straks weer op naar een volgende kabinet Rutte (wat ik dan wel weer begrijpelijk zal vinden). Een betere minister president gaat er vanuit de andere partijen namelijk echt niet komen.
pi_197564464
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 01:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Toch heerlijk voorspelbare politiek dit...het hele idee van die avondklok was allang om die om 21 uur in te laten gaan. Dan gooi je 'm erin op 20.30 uur. Gaan we erover debatteren, want iedereen moet er even overheen pissen natuurlijk....komt de oppositie tot de conclusie dat het wel een heel zware maatregel is hoor. Misschien moeten we kijken of we hem kunnen opschuiven naar 21 uur i.p.v. 20.30 uur. Die rek zit er dan wel in, dus doen we.

"Regering" tevreden naar huis, want doel bereikt...oppositie tevreden naar huis, want er is een half uur vanaf "onderhandeld". Wat een poppenkast joh _O-

En straks weer op naar een volgende kabinet Rutte (wat ik dan wel weer begrijpelijk zal vinden). Een betere minister president gaat er vanuit de andere partijen namelijk echt niet komen.
Het blijft een groot toneelstuk
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 07:54:35 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197566289
Als oppositie wil je je ook niet branden aan een volgende piek als je nu keihard tegen een maatregel was. Of de maatregel een piek heeft tegengehouden of dat er zonder maatregel ook geen piek geweest was kun je toch niet testen.

Nu tegen deze avondklok zijn, en straks tijdens de verkiezingen een corona piek gaat je ook geen stemmers opleveren. En helaas denk ik dat stemmers helemaal nu het kabinet demissionair is toch belangrijke drijfveren zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197566334
Ik snap t gezeur niet zo. Continu werd verweten dat er niet genoeg gedaan wordt om de coronacrisis aan te pakken. Wilders zat maar te hameren op lockdowns en harde maatregelen en nu wordt er gehandeld en is t weer niet goed...
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:16:14 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566437
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:04 schreef DW457 het volgende:
Ik snap t gezeur niet zo. Continu werd verweten dat er niet genoeg gedaan wordt om de coronacrisis aan te pakken. Wilders zat maar te hameren op lockdowns en harde maatregelen en nu wordt er gehandeld en is t weer niet goed...
Ja, dat is Wilders, die is gewoon altijd volledig anti-“insert keuze kabinet”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:21:18 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197566462
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:10 schreef PzKpfw het volgende:

Ik hoop dat mensen zich gewoon even aan de regels houden. Dan zijn we er sneller van af.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:27:52 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197566508
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik hoop dat mensen zich gewoon even aan de regels houden. Dan zijn we er sneller van af.
Geloof je dit nog?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:30:59 #172
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197566534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geloof je dit nog?
Ik denk dat de oorzaak van de 2e en 3e golf is dat mensen zich niet aan de regels houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:41:04 #173
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197566613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Nee hoor, de vaccinatie hebben wij niet zelf in de hand.
Op 't randje en erover.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:43:45 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197566639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nee hoor, de vaccinatie hebben wij niet zelf in de hand.
Dat klopt maar je in het algemeen aan regels houden natuurlijk wel.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:45:59 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566659
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat klopt maar je in het algemeen aan regels houden natuurlijk wel.
Dat zet geen zoden aan de dijk. Je ziet overal in Europa exact dezelfde golfbeweging terwijl iedereen zijn eigen regels en tijdlijnen hanteert.

Of gaat de hele Europese bevolking ongeveer tegelijk zich aan regels houden en ze weer los laten?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')