abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 januari 2021 @ 10:45:43 #151
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_197546461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:34 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Was die avondklok de enige maatregel die genomen werd?
Ofwel: kan je die daling aan de avondklok toeschrijven?
Halfhalf. België/Vlaanderen en Nederland zijn nogal verschillend van elkaar qua gebruiken, normen en waarden en tradities.

België is verder ook nog wel een aardig burgerlijk land als het op families aankomt. Wat dat betreft zijn zij veel zorgzamer ingesteld dan de Nederlander. Wij zijn veel eigengereider, individualistischer ingesteld dan de gemiddelde Belg (en vooral de Vlaming). Dat is een uitwas van de vroegere vakbondscultuur aldaar. Dat zie je nog weleens terug in de vele studentengroepen of iets als de Chiro/scouting. Volgzaamheid als deugd.

Ook zie je bijvoorbeeld veel in het gegeven dat veel jonge Belgen erg gebonden lijken te zijn aan hun geboortestreek. Waar we hier in Nederland erg west-minded zijn en na studies lang in de Randstad blijven plakken, gebeurt het in België vaak dat men weer teruggaat naar de geboortestreek en daar op vroege leeftijd begint aan gezinsplanning. Dat zou kunnen betekenen dat je op vroege leeftijd nogal huismusserig wordt.

Dus of het werkt? Het kan, maar de stereotype volksaard van de Belg speelt volgens mij zeker wel een beetje mee.
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_197547509
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:10 schreef Heufd het volgende:

[..]

Gezichtsverlies voor wie? Het kabinet? Daar heeft de Tweede Kamer toch geen boodschap aan.
Het zou niet zo moeten zijn inderdaad, maar in praktijk is het anders. Een groot deel van de VVD fractie is rechtstreeks afhankelijk van de populariteit van Rutte of ze daar volgend jaar nog mogen zitten. En zullen daarom altijd heel voorzichtig zijn met kritiek (zacht uitgedrukt). Geldt in wat mindere mate ook voor de andere coalitiepartijen.
pi_197548377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 10:10 schreef H.FR het volgende:

[..]

Die moeten juist de straat op om die tijd om te handhaven toch?

Ik had liever gezien dat huidige maatregelen strenger gehandhaafd zouden worden. Zoals zo'n volksopkomst in Amsterdam. Daar moet je iedereen die daar was gewoon honderden euro's boete voor kunnen geven. Een avondwandeling door de straat verbieden/beboeten gaat niks helpen.
Ik las in één krant dat er drie politepaarden met ploertendoders zwaar zijn mishandeld van wie er één zeer ernstig gewond is geraakt. Ze zijn ermee op de kop geslagen. Vreemd dat dat niet in andere kranten stond en niet op het journaal was. Wel in Hart van Nederland zie ik nu:
https://www.hartvannederl(...)tendoder-musuemplein

[ Bericht 2% gewijzigd door Mondkapje op 21-01-2021 12:27:12 ]
pi_197548543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:21 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Ik las in één krant dat er drie politepaarden met ploertendoders zwaar zijn mishandeld van wie er één zeer ernstig gewond is geraakt. Ze zijn ermee op de kop geslagen. Vreemd dat dat niet in andere kranten stond en niet op het journaal was. Wel in Hart van Nederland zie ik nu:
https://www.hartvannederl(...)tendoder-musuemplein
Is wel in het nieuws geweest:
quote:
De Amsterdamse burgemeester Halsema vertelde vandaag in de gemeenteraad dat niet één, maar drie paarden zijn mishandeld bij de illegale demonstratie op het Museumplein van afgelopen zondag. Eén van de dieren werd maar liefst vier keer op het hoofd geslagen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)shandeld-museumplein
Definitely not CIA
pi_197548566
Maar regels eerst eens een beetje gaan handhaven voordat er nieuwe regels komen, is geen gek idee.
Definitely not CIA
pi_197548691
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Is wel in het nieuws geweest:
[..]

https://www.rtlnieuws.nl/(...)shandeld-museumplein
Niet in het NOS journaal, misschien moet ik maar eens switchen naar RTL.
pi_197549072
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 12:36 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Niet in het NOS journaal, misschien moet ik maar eens switchen naar RTL.
Gewoon beide volgen voor een bredere kijk op het nieuws.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197550468
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 09:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Er wordt al op emoties gespeeld: partijen die tegen stemmen hebben de derde golf op hun geweten...
Het zal wel typisch Rutte zijn om daarmee weg te komen ja.
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:10:15 #159
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197560482
Een avondklok... omdat andere landen het ook doen.

Ergens hoop ik dat die derde golf enorm uit hand loopt om de onzin van deze maatregel aan te tonen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197560853
Weet iemand hoe het zit met taxi’s? Mogen zij door blijven werken?
pi_197560885
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:25 schreef UJF045 het volgende:
Weet iemand hoe het zit met taxi’s? Mogen zij door blijven werken?
ja maar passagiers moeten voldoen aan de maatregelen. Dus jij mag er niet inzitten als je geen geldige reden hebt (bron: kamerdebat).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197560927
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:10 schreef PzKpfw het volgende:
Een avondklok... omdat andere landen het ook doen.

Ergens hoop ik dat die derde golf enorm uit hand loopt om de onzin van deze maatregel aan te tonen.
En ook die oppositie hè.
Debatteren gewoon mee over het tijdstip van een avondklok (enkeling uitgezonderd).
Bizar.
Wat is dit voor oppositie?
Waar gaan de verkiezingen over ?
Definitely not CIA
  donderdag 21 januari 2021 @ 22:29:36 #163
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197560974
Gewoon lekker op pad met de hond dus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 22 januari 2021 @ 00:38:11 #164
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_197563741
En maar lekker blijven stemmen op Rutte en de VVD (laatste kan ik me nog iets bij voorstellen, soort van).
pi_197564374
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:
En ook die oppositie hè.
Debatteren gewoon mee over het tijdstip van een avondklok (enkeling uitgezonderd).
Bizar.
Wat is dit voor oppositie?
Waar gaan de verkiezingen over ?
Toch heerlijk voorspelbare politiek dit...het hele idee van die avondklok was allang om die om 21 uur in te laten gaan. Dan gooi je 'm erin op 20.30 uur. Gaan we erover debatteren, want iedereen moet er even overheen pissen natuurlijk....komt de oppositie tot de conclusie dat het wel een heel zware maatregel is hoor. Misschien moeten we kijken of we hem kunnen opschuiven naar 21 uur i.p.v. 20.30 uur. Die rek zit er dan wel in, dus doen we.

"Regering" tevreden naar huis, want doel bereikt...oppositie tevreden naar huis, want er is een half uur vanaf "onderhandeld". Wat een poppenkast joh _O-

En straks weer op naar een volgende kabinet Rutte (wat ik dan wel weer begrijpelijk zal vinden). Een betere minister president gaat er vanuit de andere partijen namelijk echt niet komen.
pi_197564464
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 01:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Toch heerlijk voorspelbare politiek dit...het hele idee van die avondklok was allang om die om 21 uur in te laten gaan. Dan gooi je 'm erin op 20.30 uur. Gaan we erover debatteren, want iedereen moet er even overheen pissen natuurlijk....komt de oppositie tot de conclusie dat het wel een heel zware maatregel is hoor. Misschien moeten we kijken of we hem kunnen opschuiven naar 21 uur i.p.v. 20.30 uur. Die rek zit er dan wel in, dus doen we.

"Regering" tevreden naar huis, want doel bereikt...oppositie tevreden naar huis, want er is een half uur vanaf "onderhandeld". Wat een poppenkast joh _O-

En straks weer op naar een volgende kabinet Rutte (wat ik dan wel weer begrijpelijk zal vinden). Een betere minister president gaat er vanuit de andere partijen namelijk echt niet komen.
Het blijft een groot toneelstuk
  Moderator vrijdag 22 januari 2021 @ 07:54:35 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_197566289
Als oppositie wil je je ook niet branden aan een volgende piek als je nu keihard tegen een maatregel was. Of de maatregel een piek heeft tegengehouden of dat er zonder maatregel ook geen piek geweest was kun je toch niet testen.

Nu tegen deze avondklok zijn, en straks tijdens de verkiezingen een corona piek gaat je ook geen stemmers opleveren. En helaas denk ik dat stemmers helemaal nu het kabinet demissionair is toch belangrijke drijfveren zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_197566334
Ik snap t gezeur niet zo. Continu werd verweten dat er niet genoeg gedaan wordt om de coronacrisis aan te pakken. Wilders zat maar te hameren op lockdowns en harde maatregelen en nu wordt er gehandeld en is t weer niet goed...
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:16:14 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566437
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:04 schreef DW457 het volgende:
Ik snap t gezeur niet zo. Continu werd verweten dat er niet genoeg gedaan wordt om de coronacrisis aan te pakken. Wilders zat maar te hameren op lockdowns en harde maatregelen en nu wordt er gehandeld en is t weer niet goed...
Ja, dat is Wilders, die is gewoon altijd volledig anti-“insert keuze kabinet”
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:21:18 #170
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197566462
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:10 schreef PzKpfw het volgende:
Een avondklok... omdat andere landen het ook doen.

Ergens hoop ik dat die derde golf enorm uit hand loopt om de onzin van deze maatregel aan te tonen.
Ik hoop dat mensen zich gewoon even aan de regels houden. Dan zijn we er sneller van af.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:27:52 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197566508
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik hoop dat mensen zich gewoon even aan de regels houden. Dan zijn we er sneller van af.
Geloof je dit nog?
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:30:59 #172
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197566534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geloof je dit nog?
Ik denk dat de oorzaak van de 2e en 3e golf is dat mensen zich niet aan de regels houden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:41:04 #173
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197566613
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik hoop dat mensen zich gewoon even aan de regels houden. Dan zijn we er sneller van af.
Nee hoor, de vaccinatie hebben wij niet zelf in de hand.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:43:45 #174
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197566639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:41 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Nee hoor, de vaccinatie hebben wij niet zelf in de hand.
Dat klopt maar je in het algemeen aan regels houden natuurlijk wel.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 08:45:59 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197566659
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat klopt maar je in het algemeen aan regels houden natuurlijk wel.
Dat zet geen zoden aan de dijk. Je ziet overal in Europa exact dezelfde golfbeweging terwijl iedereen zijn eigen regels en tijdlijnen hanteert.

Of gaat de hele Europese bevolking ongeveer tegelijk zich aan regels houden en ze weer los laten?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197567235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dat is Wilders, die is gewoon altijd volledig anti-“insert keuze kabinet”
Hier op FOK! is dat niet anders....ik zie een match.
pi_197567523
In Frankrijk hebben ze een avondklok van 18-6. Dat is nog eens een ingrijpende maatregel. In ieder geval geen half polderresultaat zoals hier in Nederland (D66 met z'n 'vanaf 21.00u kunnen wij ermee akkoord gaan' :') ). Als je het doet, doe het dan goed.

Overigens ben ik nog steeds tegen. Had het aantal contacten naar beneden bijgesteld, maar vraag mensen niet om 8 uur verplicht binnen te zitten. Wat een gevangenis zeg.
Somebody that I used to know
pi_197568767
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 08:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Geloof je dit nog?
Virussen verspreiden zich niet zonder in de buurt te zijn van een persoon waarop je het kan overdragen.

Dus maatregelen helpen wel degelijk als je je er aan houdt maar ook zelf een beetje nadenkt.

Extreem voorbeeld: als de maatregel is "1 persoon per dag" en je gaat dat maximaal benutten door iedere dag iemand uit te nodigen, dan hou je je aan de maatregel maar ben je dan slim bezig?

Zelfde als iedere dag naar de winkel gaan om een vers brood te halen, terwijl je ook voor 1 of 2 weken boodschappen kan doen en een keer een brood uit de vriezer kan halen.

Werkgevers hebben het helaas ook nog niet allemaal door, hoor nog veel te vaak van personeel dat niet thuis mag werken terwijl dat prima kan, ook in mijn omgeving.
pi_197568797
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Virussen verspreiden zich niet zonder in de buurt te zijn van een persoon waarop je het kan overdragen.

Dus maatregelen helpen wel degelijk als je je er aan houdt maar ook zelf een beetje nadenkt.

Extreem voorbeeld: als de maatregel is "1 persoon per dag" en je gaat dat maximaal benutten door iedere dag iemand uit te nodigen, dan hou je je aan de maatregel maar ben je dan slim bezig?
als je met zijn 5'en in 1 huis woont, mag je dus 1 persoon van buiten uitnodigen, maar deze 1 persoon mag deze 5 personen niet ontvangen andersom, terwijl de uitkomst hetzelfde is.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_197568810
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:03 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als je met zijn 5'en in 1 huis woont, mag je dus 1 persoon van buiten uitnodigen, maar deze 1 persoon mag deze 5 personen niet ontvangen andersom, terwijl de uitkomst hetzelfde is.
Geen maatregel is perfect, daarom zelf een beetje nadenken.
Mijn motto is: als ik vandaag niemand hoef te ontmoeten, doe ik het ook niet.

M'n overburen zijn van het sociale soort, daar staan nog regelmatig 3 of 4 auto's voor de deur / op oprit. Zolang er mensen zijn die overal schijt aan hebben of denken dat de maatregelen voor andere gelden duurt dit alleen maar langer.

Ik blijf er overigens bij dat de avondklok niet de oplossing is, gedragsverandering t.o.v. de eerdere maatregelen is nodig.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2021 11:10:48 ]
pi_197569712
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 12:04:58 #182
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_197569882
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 11:01 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Virussen verspreiden zich niet zonder in de buurt te zijn van een persoon waarop je het kan overdragen.

Dus maatregelen helpen wel degelijk als je je er aan houdt maar ook zelf een beetje nadenkt.

Extreem voorbeeld: als de maatregel is "1 persoon per dag" en je gaat dat maximaal benutten door iedere dag iemand uit te nodigen, dan hou je je aan de maatregel maar ben je dan slim bezig?

Zelfde als iedere dag naar de winkel gaan om een vers brood te halen, terwijl je ook voor 1 of 2 weken boodschappen kan doen en een keer een brood uit de vriezer kan halen.

Werkgevers hebben het helaas ook nog niet allemaal door, hoor nog veel te vaak van personeel dat niet thuis mag werken terwijl dat prima kan, ook in mijn omgeving.
Op zich zullen de meeste dit wel doen denk ik. Maar vertrouwen hebben in het gezond verstand van mensen? Ik denk dat wel gebleken is dat dit niet werkt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_197569988
quote:
1s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:27 schreef capricia het volgende:

[..]

En ook die oppositie hè.
Debatteren gewoon mee over het tijdstip van een avondklok (enkeling uitgezonderd).
Bizar.
Wat is dit voor oppositie?
Waar gaan de verkiezingen over ?
Oppositie voeren is natuurlijk meer dan alleen maar tegen de regering in gaan omdat het kan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_197570485
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:04 schreef Megumi het volgende:

[..]

Op zich zullen de meeste dit wel doen denk ik. Maar vertrouwen hebben in het gezond verstand van mensen? Ik denk dat wel gebleken is dat dit niet werkt.
Ik heb helaas al 5 "wappies" mogen identificeren in mijn familie, ze geloven niet in het virus of niet in de maatregelen en inmiddels wel bijna iedere conspiracy theory. Discussies zijn zinloos want "ze kunnen het onderbouwen" met selectief geknipte fragmentjes van 5 seconden of urenlange lezingen van "doctoren", die (als je ze opzoekt) geschorst, gepensioneerd of stiekem homeopaat, fysiotherapeut of chiropractor zijn.

Dus gezond verstand... tsja...

De ellende is, ze raken nu ook binnen de familie steeds meer in een isolement. Gewoon een gesprek voeren kan niet meer want ze gedragen zich als zendelingen met een missie, het lijkt serieus wel een sekte.
pi_197570721
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 12:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
De ellende is, ze raken nu ook binnen de familie steeds meer in een isolement. Gewoon een gesprek voeren kan niet meer want ze gedragen zich als zendelingen met een missie, het lijkt serieus wel een sekte.
Dat krijg je als je aan vrijheden gaat zitten rommelen.
pi_197570788
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:03 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Dat krijg je als je aan vrijheden gaat zitten rommelen.
Ah, nog iemand die het niet begrijpt.

Men is uit onmacht blijkbaar op zoek naar iemand om de schuld te geven en dan is de overheid een makkelijk doelwit en op die manier kan je het voor jezelf ook goedpraten.

Je richten op de echte aanleiding, een virus, is zoveel lastiger, het is ongrijpbaar en laat zich niet beïnvloeden door meningen.

Een vriend / ex-collega van me is net positief getest, niet ziek. Z'n vrouw wel ziek, schoonvader in het ziekenhuis aan de zuurstof, schoonmoeder ziek thuis. Het gevolg van een bezoekje... het wordt zo onderschat.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2021 13:17:29 ]
pi_197571285
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ah, nog iemand die het niet begrijpt.

Men is uit onmacht blijkbaar op zoek naar iemand om de schuld te geven en dan is de overheid een makkelijk doelwit en op die manier kan je het voor jezelf ook goedpraten.

Je richten op de echte aanleiding, een virus, is zoveel lastiger, het is ongrijpbaar en laat zich niet beïnvloeden door meningen.

Een vriend / ex-collega van me is net positief getest, niet ziek. Z'n vrouw wel ziek, schoonvader in het ziekenhuis aan de zuurstof, schoonmoeder ziek thuis. Het gevolg van een bezoekje... het wordt zo onderschat.
Inderdaad ik begrijp een aantal dingen niet.

1. Waarom werden we in het begin bang gemaakt door beelden waarbij mensen dood op straat vielen?

2. Waarom moeten we 1.5m afstand van elkaar houden, terwijl de wetenschap 1m roept?

3. Waarom zijn wij verplicht een niet werkend mondkapje te dragen terwijl dit juist schadelijk voor de gezondheid kan zijn en averechts kan werken mbt besmettingen?

4. Waarom zijn er partijen gedraaid ten opzichte van een week geleden over de avondklok?

5. Waarom is de vaccinatie de enige middel dat ons gaat helpen uit deze crisis, terwijl deze vragen onbeantwoord blijven?
- Hoelang is de vaccin actief?
- Werkt het vaccin tegen de mutaties?
- Ben je nog steeds besmettelijk?
- Wat zijn de lange termijn effecten?

6. Waarom wordt er niet gekeken naar alternatieve behandel methodes zoals ivermectin?

7. Waarom mag een tabakszaak geen peuken verkopen, maar wel pakketjes aannemen?

8. Waarom mag je 's avonds wel met de hond wandelen, maar zonder hond niet?

Ik heb nog wel wat meer vragen, maar dat is meer bnw gerelateerd.

Het is treurig om te horen dat er mensen zijn die ernstige klachten hebben gekregen door het virus. Helaas vallen er met de griep ook doden en hebben sommige mensen ook blijvende klachten, maar daar hoor je niemand over.
pi_197571427
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 09:47 schreef Postbus100 het volgende:
In Frankrijk hebben ze een avondklok van 18-6. Dat is nog eens een ingrijpende maatregel. In ieder geval geen half polderresultaat zoals hier in Nederland (D66 met z'n 'vanaf 21.00u kunnen wij ermee akkoord gaan' :') ). Als je het doet, doe het dan goed.

Overigens ben ik nog steeds tegen. Had het aantal contacten naar beneden bijgesteld, maar vraag mensen niet om 8 uur verplicht binnen te zitten. Wat een gevangenis zeg.
En daaraan zie je dat veel partijen niet enkel als belang hebben de crisis op te lossen, maar ook hun electorale positie niet uit het oog verliezen.

Ik ga goed in de gaten houden of we rond verkiezingstijd "cadeautjes" in de vorm van lichte versoepelingen of in ieder geval niet nog zwaardere beperkingen op ons bord krijgen. Enerzijds komt het kabinet soms enorm amateuristisch over, anderzijds ga ik ervan uit dat met name Rutte slim genoeg is om te beseffen dat de gemiddelde kiezer een vrij kort geheugen heeft, en je hem vlak voor het betreden van het stemhokje kunt paaien met de illusie dat het beter gaat.
pi_197571467
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:40 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Inderdaad ik begrijp een aantal dingen niet.

1. Waarom werden we in het begin bang gemaakt door beelden waarbij mensen dood op straat vielen?
Volgens mij werden we daar niet bang mee gemaakt. Afgezien van in het BNW topic heb ik die beelden ook amper gezien. Daarnaast was het virus en de dodelijkheid op dat moment nog vrij onbekend omdat China niet heel scheutig was met informatie.

quote:
2. Waarom moeten we 1.5m afstand van elkaar houden, terwijl de wetenschap 1m roept?
Welke wetenschap? Kijkend naar de afstand die druppels uit mond en neus kunnen afleggen bij een nies of hoest, zou 8 meter eerder verstandig zijn maar onwerkbaar. Je zoekt altijd een werkbaar compromis.

quote:
3. Waarom zijn wij verplicht een niet werkend mondkapje te dragen terwijl dit juist schadelijk voor de gezondheid kan zijn en averechts kan werken mbt besmettingen?
Je baseert je op de verkeerde informatie uit het BNW topic. Mondkapjes worden al >100 jaar gedragen tegen het verspreiden van infectieziekten maar ook bij operaties.

En het dragen van een mondkapje is op zich niet schadelijk voor de gezondheid. Hooguit mensen (vaak ouderen) met beperkte longfunctie wordt afgeraden om langdurig een mondkapje te dragen en een enkeling krijgt er uitslag van.

Er werken alleen al in de zorg honderdduizenden mensen die nu de hele dag mondkapjes dragen (of in geval van thuiszorg als ze bij een cliënt aankomen).

quote:
4. Waarom zijn er partijen gedraaid ten opzichte van een week geleden over de avondklok?
Omdat veel politici populisten zijn en kijken naar draagvlak.

Ik zie overigens weinig in een avondklok, vind dat er te weinig bewijs is aangedragen dat het effectief is.

quote:
5. Waarom is de vaccinatie de enige middel dat ons gaat helpen uit deze crisis, terwijl deze vragen onbeantwoord blijven?
- Hoelang is de vaccin actief?
- Werkt het vaccin tegen de mutaties?
- Ben je nog steeds besmettelijk?
- Wat zijn de lange termijn effecten?

Een vaccin is een prima middel gebleken tegen virussen. Aangezien het virus schijt heeft aan meningen is het de beste oplossing terug naar het oude normaal.

quote:
6. Waarom wordt er niet gekeken naar alternatieve behandel methodes zoals ivermectin?
Omdat een behandelmethode niet preventief werkt. Als je aan het behandelen bent, is er al iemand ziek.
Daarnaast zijn die behandelmethoden niet 100% werkzaam en heb je te maken met bijwerkingen.

Er is en wordt overigens continu onderzoek gedaan naar behandelmethoden en daar zijn onlangs nog uitslagen van bekend geworden. Men gaat niet willekeurig wat uitproberen; eerst onderzoek. Je wil toch niet dat mensen later nog lange termijn effecten hebben van die medicijnen omdat iemand op een forum riep dat het fantastisch is?

quote:
7. Waarom mag een tabakszaak geen peuken verkopen, maar wel pakketjes aannemen?
Keuzes. Men wil zo min mogelijk mensen zo kort mogelijk in winkels hebben maar essentiële dingen als pakketdiensten wel door laten gaan.

quote:
8. Waarom mag je 's avonds wel met de hond wandelen, maar zonder hond niet?
Dat is ook onzin. Maar men moet ergens een lijn trekken, anders heeft iedereen een excuus om op straat te mogen en is het effect van een avondklok (zover dat er al was) weg.

quote:
Ik heb nog wel wat meer vragen, maar dat is meer bnw gerelateerd.
Dat weet ik, ben vaste klant in BNW en ik ken m'n pappenheimers.

quote:
Het is treurig om te horen dat er mensen zijn die ernstige klachten hebben gekregen door het virus. Helaas vallen er met de griep ook doden en hebben sommige mensen ook blijvende klachten, maar daar hoor je niemand over.
Van heel andere magnitude. Ik heb nog nooit een griepgolf meegemaakt waarbij ik 3 mensen kende die er door in het ziekenhuis zijn beland, waarvan 1 op de IC.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-01-2021 13:59:14 ]
pi_197571750
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Volgens mij werden we daar niet bang mee gemaakt. Afgezien van in het BNW topic heb ik die beelden ook amper gezien. Daarnaast was het virus en de dodelijkheid op dat moment nog vrij onbekend omdat China niet heel scheutig was met informatie.
In china zag je dat, maar kan je denken aan propaganda vanuit china... Dit soort berichten kregen wij ook te zien:
https://www.thesun.co.uk/(...)ollapsed-rome-death/

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Welke wetenschap? Kijkend naar de afstand die druppels uit mond en neus kunnen afleggen bij een nies of hoest, zou 8 meter eerder verstandig zijn maar onwerkbaar. Je zoekt altijd een werkbaar compromis.
Er was een tijd geleden een debat over, kan ik helaas niet meer vinden, maar daar hadden ze het over wetenschappelijk 1m voldoende was, maar er was uit voorzorg gekozen voor 1.5m. Als je je winkels moet herinrichten of kermis attracties etc, dan scheelt die halve meter enorm.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je baseert je op de verkeerde informatie uit het BNW topic. Mondkapjes worden al 100 jaar gedragen tegen het verspreiden van infectieziekten maar ook bij operaties.

En het dragen van een mondkapje is op zich niet schadelijk voor de gezondheid. Hooguit mensen (vaak ouderen) met beperkte longfunctie wordt afgeraden om langdurig een mondkapje te dragen en een enkeling krijgt er uitslag van.

Er werken alleen al in de zorg honderdduizenden mensen die nu de hele dag mondkapjes dragen (of in geval van thuiszorg als ze bij een cliënt aankomen).
Het werd door de RIVM gezegt dat het een zeer geringe effect heeft op de besmettingsgraad en dat het averechts kan werken, omdat mensen zich minder aan de 1.5m zullen houden die meer effect zou hebben.

Als je dagelijks met zo'n mondkapje loopt en je vervangt hem niet, dan kan je schimmelvorming krijgen in je mondkapje. Dat is niet echt gezond voor je. Daarnaast blijkt dat alleen een n95 masker virussen tegen houd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Omdat een behandelmethode niet preventief werkt. Als je aan het behandelen bent, is er al iemand ziek.
Daarnaast zijn die behandelmethoden niet 100% werkzaam en heb je te maken met bijwerkingen.

Het werkt misschien niet preventief, maar als je dmv een sneltest kan zien of je positief bent, dan kun je dat middel slikken en ben je snel genezen. Zover ik heb kunnen zien zijn de bijwerkingen nihil en heeft dat middel voor andere ziekte een nobelprijs gewonnen.

Het feit dat je daar vrijwel niks over hoort is al wat mij betreft dubieus te noemen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 13:52 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van heel andere magnitude. Ik heb nog nooit een griepgolf meegemaakt waarbij ik 3 mensen kende die er door in het ziekenhuis zijn beland, waarvan 1 op de IC.
Tja, ik ken niemand die heftige complicaties hebben gekregen aan covid. Het ligt aan wie je het vraagt.
pi_197571786
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:13 schreef Sponsje88 het volgende:

[..]

Voordat we hier weer tot een oeverloos BNW debat ontsporen, ik laat het hier even bij. Ik ken je standpunten.
pi_197572017
quote:
0s.gif Op donderdag 21 januari 2021 22:10 schreef PzKpfw het volgende:
Een avondklok... omdat andere landen het ook doen.

Ergens hoop ik dat die derde golf enorm uit hand loopt om de onzin van deze maatregel aan te tonen.
Alsjeblieft niet, dan wordt het nog strenger/wanhopiger.
Somebody that I used to know
pi_197572209
Voor wie is de avondklok eigenlijk een bezwaar?
Na 21.00 uur zijn de café's en winkels dicht. Hit is koud, nat en donker. Degene die zich daarna op straat bevinden zijn volgens mij mensen die op visite zijn geweest bij iemand en sommendrommende jongelui die een illegale samenkomst organiseren.
Beide zaken wil de overheid terugdringen omdat ze aantoonbaar dé nieuwe brandhaard van Corona vormen. De avondklok brengt niet meer ondernemingen in de ellende. De Horeca is immers toch al dicht. En de supermarkten kunnen tot 20.30 uur (volgens mij) open blijven.
De avondklok zorgt voor een gewenste omkering van de bewijslast omtrent gevaarlijke groepsvorming en de noodzaak daartoe.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 22 januari 2021 @ 14:44:59 #194
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_197572223
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:31 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Alsjeblieft niet, dan wordt het nog strenger/wanhopiger.
Alsof men veel meer maatregelen kan instellen en/of handhaven :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197572285
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 01:20 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Toch heerlijk voorspelbare politiek dit...het hele idee van die avondklok was allang om die om 21 uur in te laten gaan. Dan gooi je 'm erin op 20.30 uur. Gaan we erover debatteren, want iedereen moet er even overheen pissen natuurlijk....komt de oppositie tot de conclusie dat het wel een heel zware maatregel is hoor. Misschien moeten we kijken of we hem kunnen opschuiven naar 21 uur i.p.v. 20.30 uur. Die rek zit er dan wel in, dus doen we.

"Regering" tevreden naar huis, want doel bereikt...oppositie tevreden naar huis, want er is een half uur vanaf "onderhandeld". Wat een poppenkast joh _O-

En straks weer op naar een volgende kabinet Rutte (wat ik dan wel weer begrijpelijk zal vinden). Een betere minister president gaat er vanuit de andere partijen namelijk echt niet komen.
Dit idd.

Ik geef een nier voor geen Rutte 4.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 22 januari 2021 @ 15:07:16 #196
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_197572565
Nog meer formuliertjes. Naast de uitzondering voor het mondkapje nu dus ook de volgende formulieren:

https://www.rijksoverheid(...)ormulieren-avondklok

Voor de zekerheid ook de KvK-uittreksel uitgeprint.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_197572573
Volgens mij waren velen al wel aardig vertrouwd met een avond-"klok".

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197573619
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 14:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Voor wie is de avondklok eigenlijk een bezwaar?
Voor iedereen die vrijheid belangrijk vindt misschien? Of zijn die er niet meer?
pi_197573967
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 15:07 schreef ACT-F het volgende:
Nog meer formuliertjes. Naast de uitzondering voor het mondkapje nu dus ook de volgende formulieren:

https://www.rijksoverheid(...)ormulieren-avondklok

Voor de zekerheid ook de KvK-uittreksel uitgeprint.
Mijn werkgeversverklaring wordt nu verwerkt. Echter verwarrend dat je twee formulieren moet meenemen.
De werkgeversverklaring zou toch al voldoende moeten zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197574057
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 januari 2021 16:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn werkgeversverklaring wordt nu verwerkt. Echter verwarrend dat je twee formulieren moet meenemen.
De werkgeversverklaring zou toch al voldoende moeten zijn.
Haha nu je het zegt. Je verwijst in het ene formulier naar het andere formulier. Dit is wel peak overheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')