abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197526425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:35 schreef Luke83 het volgende:
Echt, mensen die nu al roepen dat 2021 nu al weg kan, het is 20 januari :')

Ja, het kan dat dit ook een erg zwaar jaar gaat worden. Ja, het kan ook meevallen en dat we straks sneller richting 'normaal' gaan. We gaan het zien. Dat pessimistische gedoe daar wordt niemand beter van.
1 juno
pi_197526430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 11:41 schreef Halcon het volgende:

[..]

In Israel blijken redelijk wat mensen met 'n vaccin ook gewoon alweer besmet te zijn.
Na een dubbele dosis? Heb je een bron?
pi_197526440
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dus wel. Israel ziet de besmettingen weer in rap tempo toenemen, namelijk, lees het artikel anders even.

Gisteren 10K nieuwe gevallen.
Wel apart, want ze zijn weer in lockdown gegaan volgens mij?
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:38:48 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197526448
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:36 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik geloof niet meer in meevallen, we zitten eind jan, en we zijn nu nog verder weg van normaal dan vorig jaar maart.
Vorig jaar maart hadden we geen vaccins...
pi_197526452
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wel apart, want ze zijn weer in lockdown gegaan volgens mij?
Volgens mij zit het gros van de besmetting daar nu bij de Haredim, ultraorthodoxe Joden waar gezinnen met 7 kinderen eerder de regel dan de uitzondering zijn.
pi_197526454
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het slaat ook nergens op. Zelfs vorig jaar ging het in de zomer, los van evenementen, vrij snel terug naar 'normaal'. Was toen in een dierentuin en geen mens nog wist wat afstand houden was etc.

Nu zijn de signalen positiever want we zijn een jaar verder, vaccin's lopen, etc.
Precies dit. In de zomer was het leven, in mijn woonplaats tenminste,echt corona vrij. We zitten nu midden in de winter, het ideale seizoen voor luchtweginfecties. We hebben vaccins, steeds meer kennis en medicijnen. Kom op, beetje positiviteit.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_197526456
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:37 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Nee, na een enkele dosis.
Na een dubbele dosis komt dit er uit:

Volledige artikel: https://www.haaretz.com/i(...)ccine-shot-1.9462478
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197526465
quote:

[..]

Dat gaat om een enkele dosis waarvan de werkzaamheid blijkbaar lager is dan verwacht en door Pfizer aangegeven.

Wat de beslissing om een 2e dosis pas na 12 weken te geven om de getallen op te poetsen nogal idioot maakt. Gewoon niet doen dus.
pi_197526466
quote:

[..]

https://news.sky.com/stor(...)-protection-12193205
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197526468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoeveel zijn er momenteel in totaal eigenlijk gezet in Nederland? :@
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_197526469
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja we zijn met een moordend tempo aan het vaccineren.
(eer ik dat zie opschalen is pas begin maart/april)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:40:21 #262
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_197526471
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:37 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

1 juno
:{w

15 aprul *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:40:47 #263
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197526478
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 09:16 schreef opreis het volgende:

[..]

Overbevolking los je niet op door iedereen boven de 60 we te halen.
Klopt, het gaat ook niet om de overbevolking op te lossen maar de noodzaak daartoe zodat jongeren minder kinderen hoeven te fokken.

Er zijn ongeveer 1.5 tot 2 'actieven' nodig om één hulpeloze oudere te ondersteunen, die werkers worden ook weer ouder met hun mankementen met de rest van het exponent aan groei. Best bizar te zien dat elke generatie zich structureel met 50% vermeerderd. Er is/komt een reset/purge of anders zitten we in in 2070 op 15-16Miljard mensen die allemaal dezlefde kwaliteit aan zorg willen.

Ons sociaal "systeem" is er op gericht dat "jongeren" moeten zorgen voor steeds meer ouderen die (nofi) tot op hoge leeftijd in leven moeten worden gehouden. Wanneer die "verantwoording" (ook psyhisch opgelegd) dan weg is en ouderen zelf hun bestaanskeuze inirchten, zullen er automatisch minder jongeren (nodig) zijn om dat systeem te financieren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_197526479
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:39 schreef Multatilu het volgende:

[..]

Nee, na een enkele dosis.
Na een dubbele dosis komt dit er uit:

[ afbeelding ]

Volledige artikel: https://www.haaretz.com/i(...)ccine-shot-1.9462478
Bedankt! Dat lag in de lijn der verwachtingen gezien de effectiviteit na een dosis.
pi_197526480
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:27 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb me maar even ver gehouden van een oordeel over de uitspraken van Gommers gisteren, juist om deze reden. Iedereen die hem een held vond, vond hem eventjes een verrader. En iedereen die hem een bangmaker vond, vond hem eventjes een held. Uiteindelijk is het in de eerste plaats een zorgbestuurder, half medicus en half politicus. Laten we het daar maar even bij houden voor wat betreft de man zelf, die vast heel aardig is en het goed bedoelt.

Bizar dat een uitspraak van zo iemand de boel op zijn kop kan zetten, en dat hij dan weer wordt teruggefloten. Dat er blijkbaar niemand in de politiek zelf de verantwoordelijkheid durft te nemen, en dat zo iemand als Gommers de kop van jut moet zijn, eerst bij voor- en vervolgens bij tegenstanders van de avondklok.
Ik benijd de rol van Gommers echt niet. Het is volgens mij iemand met zijn hart op zijn tong, die niet gewend is om bepaalde dingen niet te zeggen wanneer hij ze wil zeggen. In het boek over de eerste golf (Stilte op het binnenhof) kwam dat ook heel specifiek ter sprake, dat hij zich helemaal niet comfortabel voelde om aan te geven dat de IC bedden wel opgeschaald konden worden, maar dat hij door de Jonge en zijn mensen voor het blok gezet werd en toen maar ja gezegd heeft.

Qua persoon lijkt Gommers me echt een topkerel, een echte medicus. Ik denk alleen dat hij te makkelijk uitgelokt kan worden om zijn mening te geven, en dat de media daar handig gebruik van maakt.
pi_197526481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:35 schreef Luke83 het volgende:
Echt, mensen die nu al roepen dat 2021 nu al weg kan, het is 20 januari :')

Ja, het kan dat dit ook een erg zwaar jaar gaat worden. Ja, het kan ook meevallen en dat we straks sneller richting 'normaal' gaan. We gaan het zien. Dat pessimistische gedoe daar wordt niemand beter van.
Meeste maatregelen zullen nog wel blijven voor het grootste gedeelte van het jaar.

Vergeet ook niet dat bv. mondkapjes pas in december verplicht werden dus daar zitten we sowieso in 2021 langer aan vast.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_197526485
quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

Is er eigenlijk ook zoiets als een vaccinatie dashboard?
pi_197526498
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:39 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Precies dit. In de zomer was het leven, in mijn woonplaats tenminste,echt corona vrij. We zitten nu midden in de winter, het ideale seizoen voor luchtweginfecties. We hebben vaccins, steeds meer kennis en medicijnen. Kom op, beetje positiviteit.
Ik zelf heb hier vaker gepost dat we in de lente/zomer over de zwaarste periode heen zijn door vaccinatie en een combi van natuurlijke immuniteit. Maar dat is nog geen reden om nu door te draaien met een avondklok.
pi_197526507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik benijd de rol van Gommers echt niet. Het is volgens mij iemand met zijn hart op zijn tong, die niet gewend is om bepaalde dingen niet te zeggen wanneer hij ze wil zeggen. In het boek over de eerste golf (Stilte op het binnenhof) kwam dat ook heel specifiek ter sprake, dat hij zich helemaal niet comfortabel voelde om aan te geven dat de IC bedden wel opgeschaald konden worden, maar dat hij door de Jonge en zijn mensen voor het blok gezet werd en toen maar ja gezegd heeft.

Qua persoon lijkt Gommers me echt een topkerel, een echte medicus. Ik denk alleen dat hij te makkelijk uitgelokt kan worden om zijn mening te geven, en dat de media daar handig gebruik van maakt.
Eens, maar anderzijds kan Gommers natuurlijk ook zelf een keer nee zeggen tegen Op1 of Jinek.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:42:05 #270
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197526510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja goh, dat probleem heeft ieder land. Niemand heeft al genoeg vaccins om iedereen nu al te vaccineren. Sommige landen schuiven zelfs tweede vaccin verder naar achter wat niet aangeraden is door EMA/Farmaceuten dus ja of dat verstandig is is een tweede.

quote:
5s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]

https://nos.nl/collectie/(...)en-we-er-niet-op-los
pi_197526516
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Meeste maatregelen zullen nog wel blijven voor het grootste gedeelte van het jaar.

Vergeet ook niet dat bv. mondkapjes pas in december verplicht werden dus daar zitten we sowieso in 2021 langer aan vast.
1 maart is de eerste automatisch einddatum.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:42:26 #272
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197526520
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:43:09 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197526530
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:27 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

Kaag is dus om.
Sws een IJskonijn die heel zakelijk het restant aan kroonjuwelen zal uitventen.
pi_197526531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Een dashboard waarbij we blij worden van oplopende cijfers? ;)
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:43:24 #275
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197526532
Farmaceuten zijn nu aan het opschalen. AstraZeneca en Janssen moeten nog goedgekeurd worden, pas daarna gaat het echt lopen.
pi_197526534
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik hoop dat het geen ongeorganiseerde bende gaat worden als AZ is goedgekeurd -O- -O-
pi_197526536
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef chratnox het volgende:

[..]

Klopt. En ik ben erg blij dat Gommers gewoon Gommers is. Een man die zich niet anders voor hoeft te doen. Die niet overal politieke discussies aangaat, maar gewoon zegt wat hij denkt en er niet omheen draait.

Een man met het Hart op de juiste plaats.
pi_197526537
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Het is ook maar net waar je heel veel waarde aan hecht/druk om maakt. Een mondkapje in een openbaar gebouw vind ik niet zo erg. Iets meer afstand tussen mensen kan ik ook prima mee leven. Ja, zoals zomer 2019 zal het voorlopig niet worden, maar om gelijk het hele jaar/je hele leven op dit moment als verloren te beschouwen gaat mij persoonlijk te ver.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:43:59 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197526538
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Eens, maar anderzijds kan Gommers natuurlijk ook zelf een keer nee zeggen tegen Op1 of Jinek.
Misschien doet hij dat ook wel.
Maar denk ook dat hij vanuit zichzelf de verplichting voelt om mensen te informeren en daardoor juist naar die dingen gaat.
wantja, hij weet ook, anders heb je al die 'BNérs' die overal een mening over hebben en gehoord moeten worden.
pi_197526555
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het slaat ook nergens op. Zelfs vorig jaar ging het in de zomer, los van evenementen, vrij snel terug naar 'normaal'. Was toen in een dierentuin en geen mens nog wist wat afstand houden was etc.

Nu zijn de signalen positiever want we zijn een jaar verder, vaccin's lopen, etc.
Sommige evenementen ook, was op een filmfestival (camera japan) eind vorig september in lantarenvenster, en dat was gewoon exact als 2019, behalve wat gekke grafitti op de vloer waar niemand van wist wat die er mee moest LOL

Kan weinig foto's vinden, maar dit is er een van de officiele organisatie zelf https://www.instagram.com/p/CFl9LYhl7a7/

bedenk je, die is van de organisatie ZELF :P

Iedereen zat gezellig koffie te drinken aan tafeltjes, stond te kletsen in groepjes, toen ik een nieuwe vriendin die ik daar leerde kennen direct een giga hug gaf vroeg een vrijwilliger meteen of ze leuk foto's moest maken, etc. :D

Er was echt letterlijk niéts van te merken, er werd ook niets van gezecht, niet over gedacht... het bestónd niet meer.

En dat was toen wij 5 keer over de grens voor een lockdown in duitsland zaten in rotterdam en amsterdam LOL
#WeesGeenWhales
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:45:15 #281
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197526559
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Duurt toch iets van 10 dagen/2 weken voordat het vaccin bescherming biedt?
Dat is statistiek daarvan en uitkijken om cijfers niet te zien als dus een wetmatigheid.
Sterker nog, een vacinatie mag en kan wmb op geen enekele manier gezien worden als zekerheid dat iemand dus ... vulin... is.
pi_197526561
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Dit komt het meest dichtbij:
https://coronabeeld.nl/

Maar volgens mij willen ze eens per week (de ggd) een update geven over de gezette vaccins.
pi_197526562
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

1 maart is de eerste automatisch einddatum.
Zal nog leuk gaan worden als heel wat mensen dat geloven.
pi_197526564
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Het is ook maar net waar je heel veel waarde aan hecht/druk om maakt. Een mondkapje in een openbaar gebouw vind ik niet zo erg. Iets meer afstand tussen mensen kan ik ook prima mee leven. Ja, zoals zomer 2019 zal het voorlopig niet worden, maar om gelijk het hele jaar/je hele leven op dit moment als verloren te beschouwen gaat mij persoonlijk te ver.
Ik ben van mening dat je de maatregelen al behoorlijk kan terugschroeven als de ouderen en kwetsbare ingeënt zijn.
het slaat nergens op om die tot in de eeuwigheid te handhaven.
pi_197526583
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Zal nog leuk gaan worden als heel wat mensen dat geloven.
Maar dat betekent dus bij verlening 3 maanden er bij en dat is 1 juno

Ik vind 1 juno wel een mooie datum als algemene Bevrijdingsdag van alle maatregelen
pi_197526584
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:44 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Iedereen zat gezellig koffie te drinken aan tafeltjes, stond te kletsen in groepjes, toen ik een nieuwe vriendin die ik daar leerde kennen direct een giga hug gaf vroeg een vrijwilliger meteen of ze leuk foto's moest maken, etc. :D

Was het wel een gratis hug?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_197526591
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat je de maatregelen al behoorlijk kan terugschroeven als de ouderen en kwetsbare ingeënt zijn.
Daar ben ik het volledig mee eens, maar dat is een andere discussie :)
pi_197526593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Sowieso evenementen kun je (alweer) op je buik schrijven. Dat neemt maanden van voorbereiding in beslag.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:47:25 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197526595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

En tegelijk zijn er berichten dat enkele vaccin toedieningen veel minder goed werkt dan verwacht. Dus het is zo simpel nog niet allemaal.
[..]

Gewoon een tweede, derde of vierde booster; zal het virus een lesje leren om zich te houden aan de rapportage.
Dat "verwacht" is vooral door, voor , bij wie -en hoe je dat formuleert.
pi_197526596
Zit klaar voor de persconferentie, komt die pas om 14:00 uur _O-
pi_197526599
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Klopt. En ik ben erg blij dat Gommers gewoon Gommers is. Een man die zich niet anders voor hoeft te doen. Die niet overal politieke discussies aangaat, maar gewoon zegt wat hij denkt en er niet omheen draait.

Een man met het Hart op de juiste plaats.
Eens.
Anderzijds vind ik dit soort acties als gisteravond verre van handig. Niet specifiek over Gommers trouwens, want het is al vaker gebeurd dat een OMT-lid zijn persoonlijke plasje over het geheel doet net voor of nadat er een regel ingevoerd wordt. Zou het toch wel fijn vinden als op zo'n moment het gekozen beleid gewoon gesteund wordt zonder al die meningen van individuen die het er toch niet zo mee eens zijn. Het helpt niet. :N
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:47:40 #292
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197526600
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:46 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind 1 juno wel een mooie datum als algemene Bevrijdingsdag van alle maatregelen
Had mijn ondertitel van vorig jaar expres al laten staan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197526606
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, dan kan alles van tafel, dan is de noodsituatie namelijk voorbij . Maar dat kunnen jij en ik wel van mening zijn, maar onze bewindslieden zullen daar waarschijnlijk anders over denken. En ze nemen het al niet zo nauw met de mening van de oppositie, gezien de avondklok.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:48:22 #294
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_197526611
quote:

Sowieso vind dat na al deze sores er een Extra!! feestdag moet komen :D
pi_197526617
quote:

[..]

Iedere datum is daar wel een mooie voor, als 'ie maar zo snel mogelijk komt _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197526623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Sowieso evenementen kun je (alweer) op je buik schrijven. Dat neemt maanden van voorbereiding in beslag.
Volgens mij zeg ik ook juist dat dat nog wel even zal gaan duren
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:49:10 #297
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197526629
quote:
Had niet anders verwacht dat de vogel door de kraaien weer in het nest is gezet.
  woensdag 20 januari 2021 @ 12:49:17 #298
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_197526633
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Alleen is overheid nog niet over brug gekomen met een garantiefonds zoals ze in Duitsland hebben.
pi_197526650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat hoeft niet. Alleen is overheid nog niet over brug gekomen met een garantiefonds zoals ze in Duitsland hebben.
Er is hier toch een motie over geweest? Is hier al een uitslag van?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197526670
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2021 12:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Er is hier toch een motie over geweest? Is hier al een uitslag van?
Moties zijn niet bindend dat hebben we al gezien met de avondklok.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')