1 junoquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:35 schreef Luke83 het volgende:
Echt, mensen die nu al roepen dat 2021 nu al weg kan, het is 20 januari
Ja, het kan dat dit ook een erg zwaar jaar gaat worden. Ja, het kan ook meevallen en dat we straks sneller richting 'normaal' gaan. We gaan het zien. Dat pessimistische gedoe daar wordt niemand beter van.
Na een dubbele dosis? Heb je een bron?quote:Op woensdag 20 januari 2021 11:41 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Israel blijken redelijk wat mensen met 'n vaccin ook gewoon alweer besmet te zijn.
Wel apart, want ze zijn weer in lockdown gegaan volgens mij?quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dus wel. Israel ziet de besmettingen weer in rap tempo toenemen, namelijk, lees het artikel anders even.
Gisteren 10K nieuwe gevallen.
Vorig jaar maart hadden we geen vaccins...quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:36 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik geloof niet meer in meevallen, we zitten eind jan, en we zijn nu nog verder weg van normaal dan vorig jaar maart.
Volgens mij zit het gros van de besmetting daar nu bij de Haredim, ultraorthodoxe Joden waar gezinnen met 7 kinderen eerder de regel dan de uitzondering zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:38 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Wel apart, want ze zijn weer in lockdown gegaan volgens mij?
Precies dit. In de zomer was het leven, in mijn woonplaats tenminste,echt corona vrij. We zitten nu midden in de winter, het ideale seizoen voor luchtweginfecties. We hebben vaccins, steeds meer kennis en medicijnen. Kom op, beetje positiviteit.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op. Zelfs vorig jaar ging het in de zomer, los van evenementen, vrij snel terug naar 'normaal'. Was toen in een dierentuin en geen mens nog wist wat afstand houden was etc.
Nu zijn de signalen positiever want we zijn een jaar verder, vaccin's lopen, etc.
Nee, na een enkele dosis.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Na een dubbele dosis? Heb je een bron?
Dat gaat om een enkele dosis waarvan de werkzaamheid blijkbaar lager is dan verwacht en door Pfizer aangegeven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
https://news.sky.com/stor(...)-protection-12193205quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er momenteel in totaal eigenlijk gezet in Nederland?quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vorig jaar maart hadden we geen vaccins...
Ja we zijn met een moordend tempo aan het vaccineren.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:38 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Vorig jaar maart hadden we geen vaccins...
Klopt, het gaat ook niet om de overbevolking op te lossen maar de noodzaak daartoe zodat jongeren minder kinderen hoeven te fokken.quote:Op woensdag 20 januari 2021 09:16 schreef opreis het volgende:
[..]
Overbevolking los je niet op door iedereen boven de 60 we te halen.
Bedankt! Dat lag in de lijn der verwachtingen gezien de effectiviteit na een dosis.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:39 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Nee, na een enkele dosis.
Na een dubbele dosis komt dit er uit:
[ afbeelding ]
Volledige artikel: https://www.haaretz.com/i(...)ccine-shot-1.9462478
Ik benijd de rol van Gommers echt niet. Het is volgens mij iemand met zijn hart op zijn tong, die niet gewend is om bepaalde dingen niet te zeggen wanneer hij ze wil zeggen. In het boek over de eerste golf (Stilte op het binnenhof) kwam dat ook heel specifiek ter sprake, dat hij zich helemaal niet comfortabel voelde om aan te geven dat de IC bedden wel opgeschaald konden worden, maar dat hij door de Jonge en zijn mensen voor het blok gezet werd en toen maar ja gezegd heeft.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:27 schreef Vasilevski het volgende:
Ik heb me maar even ver gehouden van een oordeel over de uitspraken van Gommers gisteren, juist om deze reden. Iedereen die hem een held vond, vond hem eventjes een verrader. En iedereen die hem een bangmaker vond, vond hem eventjes een held. Uiteindelijk is het in de eerste plaats een zorgbestuurder, half medicus en half politicus. Laten we het daar maar even bij houden voor wat betreft de man zelf, die vast heel aardig is en het goed bedoelt.
Bizar dat een uitspraak van zo iemand de boel op zijn kop kan zetten, en dat hij dan weer wordt teruggefloten. Dat er blijkbaar niemand in de politiek zelf de verantwoordelijkheid durft te nemen, en dat zo iemand als Gommers de kop van jut moet zijn, eerst bij voor- en vervolgens bij tegenstanders van de avondklok.
Meeste maatregelen zullen nog wel blijven voor het grootste gedeelte van het jaar.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:35 schreef Luke83 het volgende:
Echt, mensen die nu al roepen dat 2021 nu al weg kan, het is 20 januari
Ja, het kan dat dit ook een erg zwaar jaar gaat worden. Ja, het kan ook meevallen en dat we straks sneller richting 'normaal' gaan. We gaan het zien. Dat pessimistische gedoe daar wordt niemand beter van.
Is er eigenlijk ook zoiets als een vaccinatie dashboard?quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er momenteel in totaal eigenlijk gezet in Nederland?
Ik zelf heb hier vaker gepost dat we in de lente/zomer over de zwaarste periode heen zijn door vaccinatie en een combi van natuurlijke immuniteit. Maar dat is nog geen reden om nu door te draaien met een avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:39 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Precies dit. In de zomer was het leven, in mijn woonplaats tenminste,echt corona vrij. We zitten nu midden in de winter, het ideale seizoen voor luchtweginfecties. We hebben vaccins, steeds meer kennis en medicijnen. Kom op, beetje positiviteit.
Eens, maar anderzijds kan Gommers natuurlijk ook zelf een keer nee zeggen tegen Op1 of Jinek.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik benijd de rol van Gommers echt niet. Het is volgens mij iemand met zijn hart op zijn tong, die niet gewend is om bepaalde dingen niet te zeggen wanneer hij ze wil zeggen. In het boek over de eerste golf (Stilte op het binnenhof) kwam dat ook heel specifiek ter sprake, dat hij zich helemaal niet comfortabel voelde om aan te geven dat de IC bedden wel opgeschaald konden worden, maar dat hij door de Jonge en zijn mensen voor het blok gezet werd en toen maar ja gezegd heeft.
Qua persoon lijkt Gommers me echt een topkerel, een echte medicus. Ik denk alleen dat hij te makkelijk uitgelokt kan worden om zijn mening te geven, en dat de media daar handig gebruik van maakt.
Ja goh, dat probleem heeft ieder land. Niemand heeft al genoeg vaccins om iedereen nu al te vaccineren. Sommige landen schuiven zelfs tweede vaccin verder naar achter wat niet aangeraden is door EMA/Farmaceuten dus ja of dat verstandig is is een tweede.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja we zijn met een moordend tempo aan het vaccineren.
(eer ik dat zie opschalen is pas begin maart/april)
https://nos.nl/collectie/(...)en-we-er-niet-op-losquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoeveel zijn er momenteel in totaal eigenlijk gezet in Nederland?
1 maart is de eerste automatisch einddatum.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste maatregelen zullen nog wel blijven voor het grootste gedeelte van het jaar.
Vergeet ook niet dat bv. mondkapjes pas in december verplicht werden dus daar zitten we sowieso in 2021 langer aan vast.
Sws een IJskonijn die heel zakelijk het restant aan kroonjuwelen zal uitventen.quote:
Een dashboard waarbij we blij worden van oplopende cijfers?quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ook zoiets als een vaccinatie dashboard?
Ik hoop dat het geen ongeorganiseerde bende gaat worden als AZ is goedgekeurdquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja we zijn met een moordend tempo aan het vaccineren.
(eer ik dat zie opschalen is pas begin maart/april)
Klopt. En ik ben erg blij dat Gommers gewoon Gommers is. Een man die zich niet anders voor hoeft te doen. Die niet overal politieke discussies aangaat, maar gewoon zegt wat hij denkt en er niet omheen draait.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik benijd de rol van Gommers echt niet. Het is volgens mij iemand met zijn hart op zijn tong, die niet gewend is om bepaalde dingen niet te zeggen wanneer hij ze wil zeggen. In het boek over de eerste golf (Stilte op het binnenhof) kwam dat ook heel specifiek ter sprake, dat hij zich helemaal niet comfortabel voelde om aan te geven dat de IC bedden wel opgeschaald konden worden, maar dat hij door de Jonge en zijn mensen voor het blok gezet werd en toen maar ja gezegd heeft.
Qua persoon lijkt Gommers me echt een topkerel, een echte medicus. Ik denk alleen dat hij te makkelijk uitgelokt kan worden om zijn mening te geven, en dat de media daar handig gebruik van maakt.
Het is ook maar net waar je heel veel waarde aan hecht/druk om maakt. Een mondkapje in een openbaar gebouw vind ik niet zo erg. Iets meer afstand tussen mensen kan ik ook prima mee leven. Ja, zoals zomer 2019 zal het voorlopig niet worden, maar om gelijk het hele jaar/je hele leven op dit moment als verloren te beschouwen gaat mij persoonlijk te ver.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Meeste maatregelen zullen nog wel blijven voor het grootste gedeelte van het jaar.
Vergeet ook niet dat bv. mondkapjes pas in december verplicht werden dus daar zitten we sowieso in 2021 langer aan vast.
Misschien doet hij dat ook wel.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:41 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Eens, maar anderzijds kan Gommers natuurlijk ook zelf een keer nee zeggen tegen Op1 of Jinek.
Sommige evenementen ook, was op een filmfestival (camera japan) eind vorig september in lantarenvenster, en dat was gewoon exact als 2019, behalve wat gekke grafitti op de vloer waar niemand van wist wat die er mee moest LOLquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het slaat ook nergens op. Zelfs vorig jaar ging het in de zomer, los van evenementen, vrij snel terug naar 'normaal'. Was toen in een dierentuin en geen mens nog wist wat afstand houden was etc.
Nu zijn de signalen positiever want we zijn een jaar verder, vaccin's lopen, etc.
Dat is statistiek daarvan en uitkijken om cijfers niet te zien als dus een wetmatigheid.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Duurt toch iets van 10 dagen/2 weken voordat het vaccin bescherming biedt?
Dit komt het meest dichtbij:quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:40 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Is er eigenlijk ook zoiets als een vaccinatie dashboard?
Zal nog leuk gaan worden als heel wat mensen dat geloven.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
1 maart is de eerste automatisch einddatum.
Ik ben van mening dat je de maatregelen al behoorlijk kan terugschroeven als de ouderen en kwetsbare ingeënt zijn.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Het is ook maar net waar je heel veel waarde aan hecht/druk om maakt. Een mondkapje in een openbaar gebouw vind ik niet zo erg. Iets meer afstand tussen mensen kan ik ook prima mee leven. Ja, zoals zomer 2019 zal het voorlopig niet worden, maar om gelijk het hele jaar/je hele leven op dit moment als verloren te beschouwen gaat mij persoonlijk te ver.
Maar dat betekent dus bij verlening 3 maanden er bij en dat is 1 junoquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zal nog leuk gaan worden als heel wat mensen dat geloven.
Was het wel een gratis hug?quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:44 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Iedereen zat gezellig koffie te drinken aan tafeltjes, stond te kletsen in groepjes, toen ik een nieuwe vriendin die ik daar leerde kennen direct een giga hug gaf vroeg een vrijwilliger meteen of ze leuk foto's moest maken, etc.
Daar ben ik het volledig mee eens, maar dat is een andere discussiequote:Op woensdag 20 januari 2021 12:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je de maatregelen al behoorlijk kan terugschroeven als de ouderen en kwetsbare ingeënt zijn.
het slaat nergens op om die tot in de eeuwigheid te handhaven.
Sowieso evenementen kun je (alweer) op je buik schrijven. Dat neemt maanden van voorbereiding in beslag.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Het is ook maar net waar je heel veel waarde aan hecht/druk om maakt. Een mondkapje in een openbaar gebouw vind ik niet zo erg. Iets meer afstand tussen mensen kan ik ook prima mee leven. Ja, zoals zomer 2019 zal het voorlopig niet worden, maar om gelijk het hele jaar/je hele leven op dit moment als verloren te beschouwen gaat mij persoonlijk te ver.
Gewoon een tweede, derde of vierde booster; zal het virus een lesje leren om zich te houden aan de rapportage.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En tegelijk zijn er berichten dat enkele vaccin toedieningen veel minder goed werkt dan verwacht. Dus het is zo simpel nog niet allemaal.
[..]
Eens.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:43 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Klopt. En ik ben erg blij dat Gommers gewoon Gommers is. Een man die zich niet anders voor hoeft te doen. Die niet overal politieke discussies aangaat, maar gewoon zegt wat hij denkt en er niet omheen draait.
Een man met het Hart op de juiste plaats.
Had mijn ondertitel van vorig jaar expres al laten staan.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus bij verlening 3 maanden er bij en dat is 1 juno
Ik vind 1 juno wel een mooie datum als algemene Bevrijdingsdag van alle maatregelen
Nee, dan kan alles van tafel, dan is de noodsituatie namelijk voorbij . Maar dat kunnen jij en ik wel van mening zijn, maar onze bewindslieden zullen daar waarschijnlijk anders over denken. En ze nemen het al niet zo nauw met de mening van de oppositie, gezien de avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:45 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je de maatregelen al behoorlijk kan terugschroeven als de ouderen en kwetsbare ingeënt zijn.
het slaat nergens op om die tot in de eeuwigheid te handhaven.
Sowieso vind dat na al deze sores er een Extra!! feestdag moet komenquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:46 schreef _serial_ het volgende:
Ik vind 1 juno wel een mooie datum als algemene Bevrijdingsdag van alle maatregelen
Iedere datum is daar wel een mooie voor, als 'ie maar zo snel mogelijk komtquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:46 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar dat betekent dus bij verlening 3 maanden er bij en dat is 1 juno
Volgens mij zeg ik ook juist dat dat nog wel even zal gaan durenquote:Op woensdag 20 januari 2021 12:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sowieso evenementen kun je (alweer) op je buik schrijven. Dat neemt maanden van voorbereiding in beslag.
Had niet anders verwacht dat de vogel door de kraaien weer in het nest is gezet.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:33 schreef D_A het volgende:
Gommers is toch weer bijgedraaid.
https://www.instagram.com/p/CKQ706BhnMC/?igshid=4dss011znzcp
Dat hoeft niet. Alleen is overheid nog niet over brug gekomen met een garantiefonds zoals ze in Duitsland hebben.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Sowieso evenementen kun je (alweer) op je buik schrijven. Dat neemt maanden van voorbereiding in beslag.
Er is hier toch een motie over geweest? Is hier al een uitslag van?quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat hoeft niet. Alleen is overheid nog niet over brug gekomen met een garantiefonds zoals ze in Duitsland hebben.
Moties zijn niet bindend dat hebben we al gezien met de avondklok.quote:Op woensdag 20 januari 2021 12:50 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Er is hier toch een motie over geweest? Is hier al een uitslag van?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |