abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198272543
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Iemand die 30.000 leugens in 4 jaar verspreid heeft moet je gewoon nooit meer geloven. 8)7 _O-
Er a priori vanuit gaan dat een uitspraak van Trump onwaar is lijkt me op zich een vrij veilige aanname inderdaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198272592
Oke, bedankt heren.
pi_198272856
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 18:21 schreef Ixnay het volgende:
Donald J. Trump, the 45th president of the United States won the 2020 elections again, by a landslide.
8)7 Kleine psychose?
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:20:52 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198323891
quote:
Politie VS: ‘nieuwe aanval op Capitool dreigt’

De politie van het Capitool in de Amerikaanse hoofdstad Washington heeft aanwijzingen voor een nieuwe aanval op het gebouw. Een voor donderdag geplande vergadering van het Huis van Afgevaardigden, het Amerikaanse lagerhuis, is geschrapt.

Amerikaanse veiligheidsdiensten melden ‘significante veiligheidsmaatregelen’ te treffen, zoals de inzet van meer agenten. Wie achter de dreiging zit, wordt vanwege de ‘gevoelige aard’ van de informatie niet bekendgemaakt. Vermoedelijk gaat het om groepen gelieerd aan de QAnon-beweging. Zij geloven dat internationale elites samenspannen in de uitvoering van een satanistisch, pedofiel plan. Hun held, Donald Trump, zou volgens hen aanblijven als president om hen te redden van het gevaar.

Groot was dan ook de klap toen dat niet het geval bleek. Direct werd alle hoop gevestigd op een nieuwe datum: 4 maart, de datum waarop tot 1933 nieuwe Amerikaanse presidenten werden beėdigd.
Geen herhaling

Het is niet duidelijk hoe ernstig de dreiging is. Terwijl het Huis van Afgevaardigden voor de zekerheid niet bijeenkomt, gaat een vergadering van de Senaat wel gewoon door. Veiligheidsdiensten zullen er in elk geval alles aan doen om een herhaling van de gebeurtenissen van 6 januari te voorkomen. Bij een bestorming van het gebouw vielen toen vijf doden, onder wie één politieagent.

Uit een uitgebreide reconstructie blijkt dat relschoppers die dag enkele hooggeplaatste politici, onder wie toenmalig vicepresident Mike Pence, op een haar na hebben gemist. De Capitool­politie werd later verweten dat ze te laat in actie was gekomen.

FBI-baas Christopher Wray vertelde dinsdag bij een senaatscommissie over de voortgang van het onderzoek, dat nog in volle gang is. Hij sprak voor het eerst openlijk over de bestorming. “Die aanval, die belegering, was crimineel. Zo simpel is het. Wij beschouwen het als binnenlands terrorisme.”

Wray vertelde dat 55 van de 56 lokale FBI-bureaus bezig zijn met de zaak. Meer dan 270 personen zijn al aangeklaagd.

https://www.parool.nl/wer(...)ool-dreigt~b70b42d5/
----------------

Daar gaan we weer :|W :|W :|W
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198323970
56 lokale FBI bureaus. WTF. Hoe lokaal hebben we het dan over?
-nee-
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:25:03 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198324014
quote:
14s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:23 schreef Marsenal het volgende:
55 van de 56. Dat is gewoon een landelijk onderzoek inderdaad :P
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198324076
quote:
14s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:23 schreef Marsenal het volgende:
Dat zijn er net iets meer dan 1 per staat. Niet helemaal gelijk verdeeld natuurlijk aangezien er een paar grote staan zijn:
https://www.fbi.gov/contact-us/field-offices

In de Dakota's, Montana, Wyoming en Idaho hebben ze geen trek kennelijk. :P
pi_198324092
Staat het Capitool er nog ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 4 maart 2021 @ 19:45:03 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198324571
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat zijn er net iets meer dan 1 per staat. Niet helemaal gelijk verdeeld natuurlijk aangezien er een paar grote staan zijn:
https://www.fbi.gov/contact-us/field-offices

In de Dakota's, Montana, Wyoming en Idaho hebben ze geen trek kennelijk. :P
Daar wonen ook amper mensen :T Als je alle inwoners van deze staten bijelkaar optelt kom je op iets meer dan een kwart van het aantal inwoners van Nederland :T
pi_198324652
quote:
84s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Daar wonen ook amper mensen :T Als je alle inwoners van deze staten bijelkaar optelt kom je op iets meer dan een kwart van het aantal inwoners van Nederland :T
Klopt, al kan ik me toch voorstellen dat daar best wat potentiėle verdachten wonen. :P
pi_198324668
quote:
84s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]

55 van de 56. Dat is gewoon een landelijk onderzoek inderdaad :P
Oh zo, ok. Ik dacht even 55 van de 56 in de regio van Washington
-nee-
pi_198350822
It's not fair!' Capitol suspect who put feet on Pelosi's desk has court outburst

Meneer is boos op een rechter dat hij voorlopig nog vast moet zitten. _O-

De law en order waar de GOP voor staat zou voor hem niet moeten gelden wat is anders de logica die deze mensen aanhouden om hun overtredingen zo ver te kunnen downplayen dat het in hun optiek nog steeds een vreedzame demonstratie op openbaar toegangkelijk terrein was.
pi_198352281
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:44 schreef Basp1 het volgende:
It's not fair!' Capitol suspect who put feet on Pelosi's desk has court outburst

De law en order waar de GOP voor staat zou voor hem niet moeten gelden wat is anders de logica die deze mensen aanhouden om hun overtredingen zo ver te kunnen downplayen dat het in hun optiek nog steeds een vreedzame demonstratie op openbaar toegangkelijk terrein was.
Geen idee waar de straf op uit gaat komen maar vier maanden in voorarrest voor iets wat niet een grote juridische strijd hoeft op te leveren lijkt mij inderdaad wel wat aan de lange kant.

Geen idee waarom die rechtszaak zo lang moet duren. Ook je vijanden hebben recht op een eerlijke rechtsgang.
pi_198358751
Federal investigators are examining communications between US lawmakers and Capitol rioters

Federal investigators are examining records of communications between members of Congress and the pro-Trump mob that attacked the US Capitol, as the investigation moves closer to exploring whether lawmakers wittingly or unwittingly helped the insurrectionists, according to a US official briefed on the matter.

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_198359998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 10:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Geen idee waar de straf op uit gaat komen maar vier maanden in voorarrest voor iets wat niet een grote juridische strijd hoeft op te leveren lijkt mij inderdaad wel wat aan de lange kant.

Geen idee waarom die rechtszaak zo lang moet duren. Ook je vijanden hebben recht op een eerlijke rechtsgang.
Alleen voor het stelen van dat poststuk kan hij al 5 jaar krijgen en dan noet het nog gewone post zijn ook zit er iets in waar een veiligheidsverklaring bijzit komt er tijd bij.
Ook het feit dat hij vanuit een andere staat komt is extra celstraf.
En dat is maar 1 van de aanklachten tegen hem er zijn nog 6 of 7 andere aanklachten.
Best kans dat hij in een kist de gevangenis verlaat.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 15 maart 2021 @ 22:32:56 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198521625

Met z'n donzige hitler snorretje :')
pi_198695363
Het doj is alle mobiele telefoon informatie aan het gebruiken om de meesten op te sporen. :D

https://www.businessinsid(...)pitol-rioters-2021-3
pi_198695382
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 07:28 schreef Basp1 het volgende:
Het doj is alle mobiele telefoon informatie aan het gebruiken om de meesten op te sporen. :D

Goede zet, had men afgelopen zomer (na alle rellen, pyromanie en plunderingen) ook moeten doen. Prima manier om mensen op te sporen. Hopelijk kan elke (agressieve) vandaal om deze manier worden gepakt :).
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:10:48 #45
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198696186
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 07:44 schreef Basp1 het volgende:

Helaas voor die meneer behoort hij tot het verkeerde kamp, dus hij zal flink gaan bloeden. Was hij lid geweest van de DNC, had er niks aan de hand geweest.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:16:48 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198696249
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 16:06 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

Kan iemand dit logisch verklaren, waarom Pelosi dat zou weigeren?
Het was de bedoeling dat het verkeerd zou gaan. Zo kon er weer een nieuwe hoax en impeachment worden gefrabiceerd, zodat men Trump kon verhinderen zich ooit nog ergens verkiesbaar te stellen.

Tot op de dag van vandaag is DC een soort van Bagdad; overal rondom de regeringsgebouwen staan roadblocks, hekken met prikkeldraad en duizenden gewapende leden van de National Guard.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 09:19:51 #47
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198696289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 07:28 schreef Basp1 het volgende:

Het Biden regime begint behoorlijk fascitische trekjes te krijgen.
pi_198696703
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:19 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Het Biden regime begint behoorlijk fascitische trekjes te krijgen.
Jou fantasie begint op hol te slaan. Dat men mensen die een aanval gepleegd hebben op het capitool wilt vervolgen heeft niets met facsime te maken.

Het hele amerikaanse systeem met hun 3 strikes youre out , de deals dat men maar schuld bekent voor strafvermindering heeft idd wel wat facsistische trekjes waardoor de VS het land is met het hoogste percentage van hun burgers in de gevangenis zit. :D
  vrijdag 26 maart 2021 @ 12:41:23 #49
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198698877
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 09:59 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jou fantasie begint op hol te slaan. Dat men mensen die een aanval gepleegd hebben op het capitool wilt vervolgen heeft niets met facsime te maken.

Nee, het opsporen van mensen die alleen maar in de buurt geweest zijn van het Capitool op die datum en daar lijsten van maken, zorgt ervoor dat je mensen kunt blacklisten en intimideren. Vreedzame betogers die opkwamen voor democratie en zich nergens schuldig aan gemaakt hebben, zullen vervolgens flink aangepakt worden. Wie weet wordt hen wel 'deelname aan een criminele organisatie' of 'medeplichtigheid aan gewapende opstand' of zoiets ten laste gelegd.
quote:
Het hele amerikaanse systeem met hun 3 strikes youre out , de deals dat men maar schuld bekent voor strafvermindering heeft idd wel wat facsistische trekjes waardoor de VS het land is met het hoogste percentage van hun burgers in de gevangenis zit. :D
Men heeft in de VS inderdaad een compleet gecorrumpeerd juridisch systeem waarbij het de verdediging noch de officier van justitie uitmaakt of de verdachte het echt gedaan heeft, het gaat er alleen om of ze hun client er uit kunnen lullen of aan de andere kant, de verdachte te veroordeeld te krijgen. Zie ook het streven van de SDNY om de belastinggegevens van Donald Trump in handen te krijgen, zodat men kon gaan zoeken naar iets waar mogelijk een strafzaak van te maken viel, zonder dat er van te voren gegronde redenen waren van strafbare feiten.

En wat de bizar hoge gevangenenratio van de VS betreft; in de VS hebben particuliere partijen een hele dikke vinger in de pap, die belang hebben bij een zo groot mogelijke gevangenispopulatie omdat ze de overheid daarvoor kunnen factureren en omdat gevangenen dwangarbeid doen, waar ook heel veel aan te verdienen valt. En zelfs de vakbond van gevangenispersoneel ageerde tegen de vernieuwingen die onder Trumps presidentschap werden aangenomen. En verder is het natuurlijk ook zo dat jongemannen uit mindere milieus veel sneller hard gestraft worden dan hun leeftijdsgenoten met rijke ouders. Men probeert hier vaak de racismekaart te spelen, maar blanke paupers worden net zo hard genaaid.
pi_198699902
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:41 schreef EdvandeBerg het volgende:
Vreedzame betogers die opkwamen voor democratie en zich nergens schuldig aan gemaakt hebben, zullen vervolgens flink aangepakt worden
Is dat zo.
Als men buiten het capitoolterrein bleef staan, dan is er geen overtreding geweest.
Zij die na het met geweld verjagen van de politieblokkades wel het terrein betraden, waren in overtreding.
Wel of niet vreedzaam alleen buiten het capitool op het terrein rondhangen.
Zij die het gebouw betraden kan men zien als steun geven aan de lynchmob. Dat is niet zo vreedzaam, ook al wandelde men wat gewoon in de lobby en gangen. zonder in te breken in de kantoren en zalen.

Ook deze "vreedzame" betreders in kaart brengen kan leiden tot een beter beeld van de netwerken, en identificeren van de minder vreedzame trumpfans
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')