Vanaf vrijdag bedoel je.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:21 schreef Caland het volgende:
Avondklok vanaf half 9 maar volgens de politiebaas gaan ze alleen handhaven op excessen. Dus als je buiten bent en dan ook een agent begint uit te schelden
Geen harde data bij OMT dat avondklok effect heeft
Boete die zo laag is dat de mensen die dat willen het risico voor lief nemen
Dit wordt nog geinig morgen
Maandenlang de reguliere zorg voor de helft afschalen is 'de zorg ontlasten'?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:21 schreef tjoptjop het volgende:
Precies, bizar dat die man zo afgevallen wordt. Hij lijkt de enige in kabinetskringen de originele doelen nog voor ogen heeft (zorg ontlasten). terwijl de rest ondertussen al verschoven is naar het uitroeien van het virus.
Ja dit heb ik je nu al een keer of 50 zien posten. Is er geen subforum voor mensen die willen emigreren maar het niet doen ofzoquote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:21 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik heb al eerder gezegd, ik wacht wel tot iedereen hier gevaccineerd is en het hier weer kan, geen zin in de moeite als het niet 99,99% zeker niet nodig is. Kan altijd nog. Was een suggestie voor de andere user, die zei dat hij dit jaar al wilde verkassen naar een land waar meer mocht. Vandaar
Als je geld en kennis hebt en dus makkelijk een verblijfsvergunning hebt omdat landen je graag willen hebben omdat je daar OOK aan de economie kan bijdragen, prima alternatief voor wachten natuurlijk.
Eigen keuze. Ik wacht wel tot oktober hier, lol.
Allemaal leuk en aardig maar na de zomer krijgen we weer wat vrijheden terug stelt hij netquote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:58 schreef JosMert het volgende:
Gommers zegt het gewoon bij #Jinek:
" als de 3 miljoen ouderen tussen 60-75 zijn gevaccineerd, zijn de ziekenhuisproblemen (en DUS de crisis) VOORBIJ. "
En zo is het.
Gommers is geen kernlid, maar 1 van de adviseurs voor het omt volgens Wikipedia.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:15 schreef eragon2890 het volgende:
Ik hoop dat het hiermee met dank aan Diederik GODmers politiek onmogelijk wordt voor het kabinet (zeker met oog op verkiezingen) om de Mussert-Maneuvre... ik bedoel avondklok uit te voeren morgen.
Heel NL heeft nu van de gene die letterlijk over de IC gaat gehoord dat het nergens voor nodig is, de zorg het gewoon aan kan zonder, en het kabinet dus glashard staat te liegen , een paar dagen nadat ze aftraden over een ander schandaal, twee maanden voor de verkiezingen, als ze morgen op de persconferentie iets anders beweren.
Heel NL gaat dat zo interpreteren. En iedereen die beweert "maar de zorg" die staat met z'n bek vol tanden want hét boegbeeld van de zorg, kernlid van het OMT, heeft uitgebreid uitgelegd waarom het niet nodig is.
Prachtig dit, komt echt goed uit één halve dag voor de persco én kamerdebat waarin de kamer akkoord moet gaan.
GO GOMMIE!!!
Enige jammere is dat ze de persco al aangekondigd hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:21 schreef Caland het volgende:
Avondklok vanaf half 9 maar volgens de politiebaas gaan ze alleen handhaven op excessen. Dus als je buiten bent en dan ook een agent begint uit te schelden
Geen harde data bij OMT dat avondklok effect heeft
Boete die zo laag is dat de mensen die dat willen het risico voor lief nemen
Dit wordt nog geinig morgen
Vaccineren gaat nogal langzaam door slechte strategie van het kabinet.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar na de zomer krijgen we weer wat vrijheden terug stelt hij netdat staat toch compleet niet in verhouding meer met elkaar?
Niet iedereen heeft een suf kantoorbaantje dat je vanuit huis kunt doen...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:22 schreef Vallon het volgende:
[..]
Thuiswerken van 20u00 -04u00, slapen om daarna tussen 12u-20u overal je sociale ding te doen.
Het is/wordt FF wennen voor de kinderen maar komt goed.
Waarschijnlijk om dat Hugo zo voortvarend aan de slag is gegaan met vaccineren. Anders zou het sneller kunnen,quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar na de zomer krijgen we weer wat vrijheden terug stelt hij netdat staat toch compleet niet in verhouding meer met elkaar?
Gelukkig doen ze het wel zorgvuldig.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:24 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Vaccineren gaat nogal langzaam door slechte strategie van het kabinet.
Daarom ook het geklaag over de traagheid van vaccineren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Daarom, er was al weinig draagvlak en het laatste restje is nu ook weg nu blijkt dat het OMT geen data kan presenteren. Iets waarvan de burgemeesters ook aangeven dat ze dit wel echt verwachten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Enige jammere is dat ze de persco al aangekondigd hebben.
Voor de kamer is het gewoon een kwestie van slikken of stikken.
Het is in elk geval een leuk bommetje waar je niet zomaar omheen komt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gommers is geen kernlid, maar 1 van de adviseurs voor het omt volgens Wikipedia.
En hij is uiteraard niet de enige adviseur van het omt.
Dus je hangt nu alles als een strohalm aan 1 omt lid en negeert de overige 20+ leden...
Ik vrees dat je ijdele hoop hebt.
Yep. Grafieken kloppen altijd, ongeacht hoe ze zijn samengesteld.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Kuipers laat as we speak een toename zien.
3 miljoen kwetsbaren inenten gaat toch niet tot na de zomer duren? Wat doen ze daar de hele dag bij de GGD? Thee drinken?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:24 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Vaccineren gaat nogal langzaam door slechte strategie van het kabinet.
Ook bij een suf kantoorbaantje kan dat niet hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:24 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een suf kantoorbaantje dat je vanuit huis kunt doen...
Lijkt me dat deze maatregel pas na overleg met de fractievoorzitters afgetikt is. Denk niet dat ze het risico willen lopen morgen een (zware) maatregel aan te kondigen die dan een paar uur later geblokkeerd wordt door de Kamer.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Enige jammere is dat ze de persco al aangekondigd hebben.
Voor de kamer is het gewoon een kwestie van slikken of stikken.
Verrek, je hebt gelijk. Maar goed, dan nog, hij is natuurlijk wel dé persoon die weet of het nodig is voor de zorg.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Gommers is geen kernlid, maar 1 van de adviseurs voor het omt volgens Wikipedia.
Dus je hangt nu alles als een strohalm aan 1 omt lid en negeert de overige 20+ leden...
Ja, werk je daar soms ofzo?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
3 miljoen kwetsbaren inenten gaat toch niet tot na de zomer duren? Wat doen ze daar de hele dag bij de GGD? Thee drinken?
Weet niet wat hij daar precies mee bedoelt though, hij zei eerder zeker te weten dat we in augustus weer op lowlands zouden staan vorige maand.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:22 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
"There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics"quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:26 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep. Grafieken kloppen altijd, ongeacht hoe ze zijn samengesteld.
Twee dagen terug stonden we op 75K en nu op 77Kquote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:25 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Gelukkig doen ze het wel zorgvuldig.
Achterkamertjes politiek, uiteraard.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:26 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Lijkt me dat deze maatregel pas na overleg met de fractievoorzitters afgetikt is. Denk niet dat ze het risico willen lopen morgen een (zware) maatregel aan te kondigen die dan een paar uur later geblokkeerd wordt door de Kamer.
Ja, dat vaccineren moet je echt weghalen bij een logge machine als de GGD. Dat moet lopende bandwerk worden met een enorm tempo 24/7.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
3 miljoen kwetsbaren inenten gaat toch niet tot na de zomer duren? Wat doen ze daar de hele dag bij de GGD? Thee drinken?
Wil jij een langere avondklok?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom nou weer 20.30 - 04.30u? Zo typisch Nederlands om te gaan polderen en met zo’n compromis te komen
Wat was die link ook alweer?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Twee dagen terug stonden we op 75K en nu op 77K
Ik zou en ga het er niet op gokken.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 22:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Sowieso als politie alleen excessen gaat handhaven - en dat lag al in lijn der verwachting - wordt die klok weer een farce.
Ja, de eerste week is het allemaal spannend en eng en blijft iedereen netjes binnen. Daarna gaat het druppelsgewijs gewoon weer de grenzen opzoeken.
Je kunt veel zeggen van de GGD, maar volgens mij hebben we het aan de wendbaarheid van de GGD te danken dat we nu überhaupt al begonnen zijn met vaccineren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, dat vaccineren moet je echt weghalen bij een logge machine als de GGD. Dat moet lopende bandwerk worden met een enorm tempo 24/7.
Vind je het echt zo vreemd dat ze van tevoren afstemmen over er genoeg draagvlak is binnen de Kamer voor ze een maatregel aankondigen?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:28 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Achterkamertjes politiek, uiteraard.
Dat moet wel doordraaien.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:28 schreef DireStraits7 het volgende:
Ben trouwens benieuwd wat ze met het OV gaan doen. Het zal ongetwijfeld deels door gaan, maar zullen ze (voor het gemak?) op volledige capaciteit blijven draaien?
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Twee dagen terug stonden we op 75K en nu op 77K
Halen de jongeren gewoon door. In plaats van 1 gaan ze om half 5 weg of blijven slapen. De rest kan niet langs hun ouders even, hardlopen of boodschappen doen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom nou weer 20.30 - 04.30u? Zo typisch Nederlands om te gaan polderen en met zo’n compromis te komen
Als er 's avonds nauwelijks nog reden is om de deur uit te gaan zou je het OV in de avond best af kunnen schalen. Ook om onnodig reizen verder te ontmoedigen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:30 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat moet wel doordraaien.
Feitelijk moet iedereen thuiswerken die het kan, en mensen zonder auto moeten gewoon thuis kunnen komen met het OV als ze echt niet anders kunnen.
Het zou heel raar zijn als je dat nu afschaalt.
Heeft het kabinet LinkedIn omgekocht? Die verwijderen een kritisch bericht op de avondklok.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:21 schreef TheVulture het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)aan-zonder-avondklok
Telegraaf pakt groot uit (niet verrassend) maar dit kan voor het draagvlak nog wel eens een gamechanger zijn
20:30 beginnen de films op tv.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef Jor_Dii het volgende:
Ja, ben benieuwd of er nog partijen (terug) gaan draaien. Maar volgens mij hebben de meeste partijen hun fiat al gegeven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:30 schreef trein2000 het volgende:
Maar even zonder dollen. Zo’n uitspraak van Gommers kan het best moeilijk maken voor TK fracties. Zeker met verkiezingen in zicht.
Dus of Gommers gaat de komende 18 uur nog door het stof, of dat debat wordt nog heel spannend.
Ik wil eerst dat stuk wel eens zien. Want de vorige keer was het volgend NRC een “optelsom van aannames”. Dan ga ik iets over de inhoud zeggen. Vooralsnog vind ik de vorm vooral heel bijzonder.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:23 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom uberhaupt mensen opsluiten terwijl niemand weet of het effect heeft. Maarja domme nederlanders houden van regeltjes en orde.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:27 schreef Jor_Dii het volgende:
In Israel hebben ze vandaag 190(?).000 prikken gezet las ik ergens. Waarom zouden wij dat niet kunnen? Nederland is zo ontwikkeld toch?! Ontbreekt de noodzaak ofzo? Al die bedrijven die op omvallen staan. Alles moet maar volgens vastgestelde regels en procedures, denk eens out of the box.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:28 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja, dat vaccineren moet je echt weghalen bij een logge machine als de GGD. Dat moet lopende bandwerk worden met een enorm tempo 24/7.
Ja, ik ga het zeker nog terugkijken en ben benieuwd wat voor effect dit heeft.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is in elk geval een leuk bommetje waar je niet zomaar omheen komt.
Wat Gommers wordt z'n beetje in elke media genoemd.
Wat denk je zelf? Ze vaccineren alleen tussen 9 en 5. Bovendien slapen alle bejaarden uit tot minstens 12 uurquote:Op dinsdag 19 januari 2021 23:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |