Nee, niet mijn eigen kinderen natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je kind ligt in de berging?
We zitten dan ook nog niet aan die 3600 besmettingen per dagquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef Oliver23 het volgende:
Rutte zei dat wanneer er 3600 besmettingen per dag zijn er enigszins kan afgeschaald worden qua maatregelen. Wat krijgen wij.... een Avondklok en extra maatregelen
En dat was toch dat ze niet eerder open kunnen voor 9 februari?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jawel, daar is eerder deze week/dit weekend al een uitspraak over gekomen.
Jagen het toch wel er doorquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen burgemeesters of de kamer er een streep door trekken? Of jaagt het kabinet z'n eigen zin er toch wel door?
Klopt, besluit staat dus vast.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En dat was toch dat ze niet eerder open kunnen voor 9 februari?
Dan is het goedquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee, niet mijn eigen kinderen natuurlijk.
Precies, dat zal het excuus zijn ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef chratnox het volgende:
[..]
9 februari is net voor de voorjaarsvakantie, dus de kans dat ze een week open gaan is klein. Dan wordt het dus al eind februari/begin maart dat ze open gaan.
Nu kom ik weer terug bij mijn vorige puntquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:28 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja maar die inschatting is niet onderbouwd. Er zijn wat lui hier en daar die claimen dat het werkt, maar ook zij kunnen dat niet laten zien. Het enige dat men zegt is dat de cijfers omlaag gingen na het invoeren van een scala aan maatregelen.
Avondklokken in België bijvoorbeeld werden toegepast toen de horeca nog open was. Dat het dan effect heeft klinkt enigszins logisch. Maar als de horeca al maanden dicht is weet niemand wat het doet.
En ook buiten laten plassen danquote:
Ja, dat is precies wat ik zeg dus. Het idee dat een avondklok ingeruild kan worden voor scholen openen is fantasie.quote:
Voorzitters van veiligheidsregio's zouden er in theorie een bom onder kunnen gooien ja.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef Discombobulate het volgende:
Kunnen burgemeesters of de kamer er een streep door trekken? Of jaagt het kabinet z'n eigen zin er toch wel door?
Dat was op basis van de besmettingskracht van de oude variant. Niet op basis van de UK variant.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef Oliver23 het volgende:
Rutte zei dat wanneer er 3600 besmettingen per dag zijn er enigszins kan afgeschaald worden qua maatregelen. Wat krijgen wij.... een Avondklok en extra maatregelen
Lijkt wel of Merkel het hier voor het zeggen heeftquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:30 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
15 kilometer maximaal van je woonadres reizen. Merkel wil dat ook vandaag aankondigen in Duitsland.
Inderdaad, de handhaving heeft hier echt geen zin in. Maar het moet, ofzo.quote:
En in Duitsland misschien ook nog eens strengere maatregelen voor mondkapjesquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:34 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Lijkt wel of Merkel het hier voor het zeggen heeft
Daar hoop ik dus echt op.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voorzitters van veiligheidsregio's zouden er in theorie een bom onder kunnen gooien ja.
Die hebben er formeel niets over te zeggen. Maar informeel wil je ze er natuurlijk wel van overtuigrnquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Voorzitters van veiligheidsregio's zouden er in theorie een bom onder kunnen gooien ja.
Dat is niet waar. Voor zo'n maatregel kan gewoon onderzoek gedaan worden in gecontroleerde omstandigheden. Er is genoeg wetenschappelijke literatuur de vinden over dat soort basismaatregelen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nu kom ik weer terug bij mijn vorige punt: ook van anderhalve meter valt dat niet aan te tonen omdat het onderdeel is van een pakket aan maatregelen.
Tja, en dat is nou precies wat men bedoelt met de doelpalen verzetten...quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:34 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Dat was op basis van de besmettingskracht van de oude variant. Niet op basis van de UK variant.
Die kunnen hooguit besluiten om niet te handhaven, maar als Grapperhaus besluit dat dit wordt ingevoerd dan kunnen Bruls c.s. alleen maar tekenen bij het kruisje.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:34 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat was dan ook nooit een slimme opmerking, aangezien 3600 besmettingen sec niets zegt.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:32 schreef Oliver23 het volgende:
hoeven we hier niet bang voor te zijn want die andere mondkapjes hebben we nietquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:35 schreef Anton91 het volgende:
[..]
En in Duitsland misschien ook nog eens strengere maatregelen voor mondkapjes
Het gevaar van die variant wordt bovendien fiks overschat.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, en dat is nou precies wat men bedoelt met de doelpalen verzetten...
Ironisch dat het paniekerig vastklampen aan deze KPI nu de geloofwaardigheid van het kabinet negatief gaat beïnvloeden.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat was dan ook nooit een slimme opmerking, aangezien 3600 besmettingen sec niets zegt.
Hebben we wel maar zijn A voor de zorg en B 30 euro per stuk.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoeven we hier niet bang voor te zijn want die andere mondkapjes hebben we niet
Is dat zo? Ik hoop het hoorquote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het gevaar van die variant wordt bovendien fiks overschat.
Dat is wat overdreven, maar het lijkt er voorlopig op dat de meeste scenario's te zwartgallig waren.quote:
Dat denk ik idd ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:40 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is wat overdreven, maar het lijkt er voorlopig op dat de meeste scenario's te zwartgallig waren.
Ja wat wil je nou? Eerst wil men een duidelijk perspectief met roadmap. Dat is er op basis van de op dat moment bekende gegevens. Nu veranderd de situatie en past men de roadmap aan en dan vind je het niet goed.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, en dat is nou precies wat men bedoelt met de doelpalen verzetten...
Wat is daar on-Nederlands aan? Nederland kent een naoorlogse traditie van vrij stevige protesten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:39 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd naar de maatschappelijke onvrede straks. Ik vond die demonstratie op het museumplein redelijk on-Nederlands voor onze begrippen. Waar blijven de pijpbommen, overreden agenten, agenten die in de brand staan e.d.? Zullen die komen? Waarschijnlijk niet, maar toch. Zou wel sensatie zijn als we meer op de Franse tour gaan.
Er waren onderzoeken dat het 'slechts' 30% meer besmettelijk zou zijn, maar ik moet dit zelf nog wel even nazoeken hoe betrouwbaar dit is.quote:
Dat gaat dit weekend ook wel gebeuren, iets massaler dan. Waren het nu voornamelijk nog complotgekkies zal je zien dat nu andere groepen zich ook gaan roeren.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:39 schreef Discombobulate het volgende:
Ben wel benieuwd naar de maatschappelijke onvrede straks. Ik vond die demonstratie op het museumplein redelijk on-Nederlands voor onze begrippen. Waar blijven de pijpbommen, overreden agenten, agenten die in de brand staan e.d.? Zullen die komen? Waarschijnlijk niet, maar toch. Zou wel sensatie zijn als we meer op de Franse tour gaan.
Dat lijkt jou wel sensatie?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:39 schreef Discombobulate het volgende:
Ik heb al geprobeerd het rivm rapport voortijdig te vinden maar is nog niet gelukt.quote:
Juist niet toch?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wat is daar on-Nederlands aan? Nederland kent een naoorlogse traditie van vrij stevige protesten.
Op naar de Bahama's!quote:Op dinsdag 19 januari 2021 14:49 schreef Pinnenmutske het volgende:
Ik heb vandaag als vrijwilliger in een woonzorgcentrum een vaccin gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |