SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Beter dan vorige dinsdag.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC +42 (14 meer dan gisteren)
Kliniek +245 (93 meer dan gisteren)
IC bezetting covid 678
Kliniek bezetting covid 1767
Ter info.
Dinsdag piek?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:42 schreef Lenny_Leonard het volgende:
IC +42 (14 meer dan gisteren)
Kliniek +245 (93 meer dan gisteren)
IC bezetting covid 678
Kliniek bezetting covid 1767
Ter info.
Niet zo overdrijven, het is een zwaar besluit, maar we komen hier ook wel doorheen met z'n allen.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:42 schreef _serial_ het volgende:
Daar gaan we dan jongens, Nederland down de drain
Ik ben gewoon van mening buiten proportioneel. En daar blijf ik bij.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven, het is een zwaar besluit, maar we komen hier ook wel doorheen met z'n allen.
Ik snap wat je zegt, maar dat is niet wat de overheid zegt. De overheid zegt dat de maatregelen nodig zijn om niet te overspoelen en niet om weer BCO te kunnen doen. Omdat ze bang zijn anders eind maart over capaciteit te zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De besmettingen dalen nu, de R daalt
Als ze NU ( eindelijk eens ) goed doorpakken dan werkt dat gewoon op alle vlakken door in 2021.
BCO kan weer gedaan worden, meer versoepelingen mogelijk in maart/april etc
en dat is de enige reden waarom ik voor strenge maatregelen ben, dus ook een avondklok.
een bezoekverbod kan je niet handhaven, thuis werken kan je niet controleren.
blokjes verjaardagen kan je niks tegen doen.
dus het enige wat ze nu nog kunnen invoeren EN eventueel handhaven is een avondklok.
en ja, dat beperkt iemand zijn vrijheid, ik weet het maar wel meer vrijheid mogelijk later in het jaar.
Het kan in principe ook nog iets anders als een avondklok worden dus... Misschien toch iets anders, misschien een bezoekverbod of van 2 naar 1.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:42 schreef _serial_ het volgende:
Daar gaan we dan jongens, Nederland down de drain
Dat zeggen ze steeds. Maar zelfs nu de cijfers met de dag beter worden, krijgen we verzwaringen. Als er daadwerkelijk een avondklok komt, kunnen ze die steken waar de zon niet schijnt. Ja, ben er klaar mee. Gedraag me al 10 maanden voorbeeldig, maar er komt een keer een eind aan.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet zo overdrijven, het is een zwaar besluit, maar we komen hier ook wel doorheen met z'n allen.
Dat is uiteraard je eigen besluit. Ik ben ook geen voorstander van deze maatregel, maar we moeten nou ook niet doen alsof de wereld vergaat lieve mensen. Het zal van tijdelijke aard zijn.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik ben gewoon van mening buiten proportioneel. En daar blijf ik bij.
Ik ga mij er niet aan houden.
Bron morgenmiddag al persconferentie?quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:45 schreef alpeko het volgende:
Morgenmiddag al persconferentie? Dan bestaat de kans dat het woe avond al in gaat?
Zie hierboven.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:46 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bron morgenmiddag al persconferentie?
NOS meldt dit. Morgenavond gaat het in (denk ik).quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:46 schreef JosMert het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:46 schreef JosMert het volgende:
[..]
Nos-pushbericht.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:46 schreef JosMert het volgende:
[..]
In tegenstelling tot vaccins zijn maatregelen zijn gepruts in de marge en hebben een hele donkere keerzijde. Daar koop je echt niets voor.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 13:39 schreef Predator40 het volgende:
[..]
De besmettingen dalen nu, de R daalt
Als ze NU ( eindelijk eens ) goed doorpakken dan werkt dat gewoon op alle vlakken door in 2021.
BCO kan weer gedaan worden, meer versoepelingen mogelijk in maart/april etc
en dat is de enige reden waarom ik voor strenge maatregelen ben, dus ook een avondklok.
een bezoekverbod kan je niet handhaven, thuis werken kan je niet controleren.
blokjes verjaardagen kan je niks tegen doen.
dus het enige wat ze nu nog kunnen invoeren EN eventueel handhaven is een avondklok.
en ja, dat beperkt iemand zijn vrijheid, ik weet het maar wel meer vrijheid mogelijk later in het jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |