Ik raak geen enkele bewegingsvrijheid kwijt?quote:Op maandag 18 januari 2021 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Leg jezelf dan een sperrtijd op. Ik snap hieruit dat je graag opgesloten wilt worden.
Steel iets en laat je pakken zodat je een enkelband en huisarrest krijgt. Eens kijken hoe het je bevalt.
Je laat je je bewegingsvrijheid toch niet afpakken?
Dat is natuurlijk gewoon onzin.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:40 schreef Red_85 het volgende:
Stillen/romeo's/wat dan ook zijn wel een feit en zijn wat mij betreft wel vaak verantwoordelijk voor een kutsfeer en uitlokking.
Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om naar buiten te kunnen.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:30 schreef Harlon het volgende:
[..]
Waarom zou ik naar buiten moeten? tja, omdat ik dat wil. Niet snappen dat door mensen een beperkter tijdsinterval te geven om te winkelen dat het dan drukker word in winkels waardoor er meer besmettingen komen.
En verder voegt een avondklok natuurlijk niets toe, behalve dan dat een lading NSB adepten er een stijfje van krijgen.
Je hebt dus gewoon geen leven.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:08 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik raak geen enkele bewegingsvrijheid kwijt?
Ja, je mag niet om 9 uur in de avond een rondje gaan wandelen. Nou boeiend?
Dan doe ik dat toch even in de pauze? Wat ik overigens sowieso al doe.
Waarom zou je in vredesnaam om 9 uur in de avond een rondje gaan wandelen.
Je overdrijft echt zo gigantisch. Alles wat je na de avondklok zou doen kun je met groot gemak voor die tijd doen.
Dus je raakt echt helemaal niets kwijt.
[..]
quote:Dat is natuurlijk gewoon onzin.
Dat is wat al die wappies en hooligans altijd roepen om maar een excuus te hebben voor een rel.
Als jij niets kwaads in de zin hebt dan boeit het je geen reet als er een stille aanwezig is.
Het kan wel problematisch worden voor hondenbezitters, als je na 8 uur niet meer even je hond kan uitlaten, stijgt de kans aanzienlijk dat je de volgende ochtend een verrassing in je huiskamer vind.quote:Op maandag 18 januari 2021 12:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Boodschappen kun je op zo veel tijden doen dus dat verdwijnt niet door een avondklok.
Ook niet met een flauw excuus als spreiding.
Ik werk ook thuis en ik kan prima even in de pauze een rondje lopen. Next.
En er word je zo veel ontnomen als je na 8 uur niet naar buiten mag? Hou op zeg. Ga je nog naar de disco om die tijd ofzo? Als je al van slag raakt als je na bv 8 uur niet onnodig naar buiten mag dan zit het probleem ergens anders, niet in de avondklok.
Maar ben het er wel mee eens dat de handhaving veel en veel strenger moet en kan.
Juist de sperrtijd gaat meer mensen over de rand helpen om zich er niet meer aan te houden.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om naar buiten te kunnen.
Dus dat mensen dan gaan zeuren om net dat ene moment om 21:00 of 22:00 of wat ook is natuurlijk ook zeuren om het kunnen zeuren.
Nou verwacht ik echt geen avondklok voor 8 uur. Dus die korte tijd boeit echt niet aan spreiding voor supermarkten.
Of het veel toevoegt? Tja het zal voor politie makkelijker zijn mensen weg te sturen en het zal nog een kleine groep wappies hopelijk tegen houden die zich door de huidige maatregelen nog niet laten tegen houden.
Elke maatregel houdt wel weer een aantal tegen.
Het is geen grote toevoeging, maar ach.
Zelfs al kijk ik het vanuit de ogen van een ander dan zie ik alsnog geen enkele reden waarom het een groot probleem is.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:40 schreef maan_man het volgende:
Ach ja, alles vanuit eigen perspectief bekijken en geen oog hebben voor anderen. Prima, dat jij alles binnen het genoemde tijdsvenster kan. Ik kom op de tijdstippen dat de avondklok waarschijnlijk gaat gelden ook amper buiten, maar dat wil niet zeggen dat ik er voor ben.
Ik heb ook op een kantoor gewerkt eerder en wij hadden altijd echt wel even genoeg pauze om een rondje om te kunnen gaan hoor. Of je lopende band moet 5 km van de ingang zijn, nou oke dan heb je pech.quote:Zo veel mensen die aan een lopende band staan. Weinig vrijheid hoe zij hun dag indelen. Pauze hebben ze inderdaad, maar voordat ze van het terrein af zijn, worden ze weer aan de band verwacht. Laat staan dat ze boodschappen kunnen doen. Niet iedereen heeft een laboratorium thuis. Dus die mensen moeten gewoon naar het werk. Na een hele dag coronamonsters te hebben getest, terwijl je stil op je stoel zat, hebben die mensen misschien behoefte aan een blokje om.
Ik heb nog nooit ergens getrolld, dat voorop stellende.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:13 schreef Red_85 het volgende:
Je hebt dus gewoon geen leven.
Kan je ook stellen.
Of ben je nu gewoon weer aan het trollen? Zoals je bekende CV in F1?
Ik zou zeggen, als jij werkelijk een voorstander bent van de sperrtijd, leg die zelf bij je op. Het mensen verplicht thuis te laten zijn is vrijheid afpakken van mensen die niets hebben misdaan.
De cijfers zijn dalende, de kamer is tegen, het is om 1 groep te ontmoedigen samen te komen die er toch omheen afspreken en het heeft een te grote impact op het dagelijkse leven.
Buiten alle proporties om dit in vredestijd in te stellen.
Ik ben zelf in Spanje geweest tijdens de volledige lockdown daar en hondenbezitters kregen een uitzondering.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het kan wel problematisch worden voor hondenbezitters, als je na 8 uur niet meer even je hond kan uitlaten, stijgt de kans aanzienlijk dat je de volgende ochtend een verrassing in je huiskamer vind.
Tuurlijk wel. Je wilt toch gewoon vers brood, vers vlees, etc? 1x per week lukt dan al niet laat staan 1x per maand.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:19 schreef bianconeri het volgende:.
Boodschappen moet je dan maar anders inplannen. 1x per maand doen sommigen het bv.
Vaker dan 1x per week doen de niet gepensioneerden het ook niet lijkt mij.
quote:
I rest my case.quote:Op maandag 18 januari 2021 13:40 schreef maan_man het volgende:
Ach ja, alles vanuit eigen perspectief bekijken
Nee, maar van jou verwacht ook niemand dat je het snapt. Normaal gesproken gaan mensen na werk hun boodschappen doen en is dat over een uur of 4 verspreid, dat word nu een uur of 2. Zelfs de grootste randmongool snapt dat het dan in die 2 uur veel drukker word en dus veel meer mensen besmet gaan raken. Op zich is dat natuurlijk alleen maar positief, want des te meer natuurlijke immuniteit word er opgebouwt.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:11 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om naar buiten te kunnen.
Dus dat mensen dan gaan zeuren om net dat ene moment om 21:00 of 22:00 of wat ook is natuurlijk ook zeuren om het kunnen zeuren.
Nou verwacht ik echt geen avondklok voor 8 uur. Dus die korte tijd boeit echt niet aan spreiding voor supermarkten.
Of het veel toevoegt? Tja het zal voor politie makkelijker zijn mensen weg te sturen en het zal nog een kleine groep wappies hopelijk tegen houden die zich door de huidige maatregelen nog niet laten tegen houden.
Elke maatregel houdt wel weer een aantal tegen.
Het is geen grote toevoeging, maar ach.
Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo slim.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit vooral.
Volgens sommigen kan het allemaal niet streng genoeg tot we gekneveld met een gasmasker thuis op de bank zitten met dichtgelaste deuren.
Ik kom daar echt niet bij.
Mjah.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:26 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb nog nooit ergens getrolld, dat voorop stellende.
Loop aub niet te zeuren over een paar doden meer of minder, de collectieve economische schade die we oplopen door deze stupide lockdown is zijn die paar bejaarden in leven houden niet waard.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:44 schreef hartloper het volgende:
Mensen loop aub niet te zeuren om een avondklok die hopelijk in gaat.
Dan wandel of sport je maar niet meer om 20 uur. Zo simpel is het.
Boodschappen hoeft ook niet meer om 21 uur.
Mensen loop aub niet te zeuren over de demonstraten die tikken hebben gehad gisteren.
Het was nog te hard. Deze droeftoeters laten zien waarom we in zeer strenge lockdown moeten en de uitbraak zal zich wel laten zien. Als hier een britse variant tussen zat heb je over een week of twee ook britse tafarelen.
Ik hoop op een strenge lockdown.
Alleen naar buiten als je moet werken in een vitaal beroep, naar een arts of apotheek moet en als je hond eens moest plassen. Maar dan bv maar een blokje rondom je huis.
Leger inzetten voor controles.
Het zal moeten. Of willen we dadelijk allemaal de ambulances in de rij hebben staan net zoals in Engeland.
Het gezondheidscentrum waar ik werk zijn net 8 koelkontainers geplaatst voor de overledenen die te verwachten zijn over een week of zes. Dus aub mensen ....... hou je aan de regels, kruip in je schulp en slik aub even.
Als de Britse variant aan het roer komt kunnen we ons hart vast houden.
En ja, ik spreek uit nauwe contacten met het RIVM. Ik heb net cijfers gezien, prognoses, die nog lang niet het nieuws bereikt hebben.
De regels moeten mijn inziens zeer streng ingevoerd worden en gehandhaafd.
Met o.a. grote dank aan de mensen die gisteren in amsterdam tekeer gingen.
quote:Op maandag 18 januari 2021 14:44 schreef hartloper het volgende:
Mensen loop aub niet te zeuren om een avondklok die hopelijk in gaat.
Dan wandel of sport je maar niet meer om 20 uur. Zo simpel is het.
Boodschappen hoeft ook niet meer om 21 uur.![]()
Mensen loop aub niet te zeuren over de demonstraten die tikken hebben gehad gisteren.
Het was nog te hard. Deze droeftoeters laten zien waarom we in zeer strenge lockdown moeten en de uitbraak zal zich wel laten zien. Als hier een britse variant tussen zat heb je over een week of twee ook britse tafarelen.
Ik hoop op een strenge lockdown.
Alleen naar buiten als je moet werken in een vitaal beroep, naar een arts of apotheek moet en als je hond eens moest plassen. Maar dan bv maar een blokje rondom je huis.
Leger inzetten voor controles.
Het zal moeten. Of willen we dadelijk allemaal de ambulances in de rij hebben staan net zoals in Engeland.
Het gezondheidscentrum waar ik werk zijn net 8 koelkontainers geplaatst voor de overledenen die te verwachten zijn over een week of zes. Dus aub mensen ....... hou je aan de regels, kruip in je schulp en slik aub even.
Als de Britse variant aan het roer komt kunnen we ons hart vast houden.
En ja, ik spreek uit nauwe contacten met het RIVM. Ik heb net cijfers gezien, prognoses, die nog lang niet het nieuws bereikt hebben.
De regels moeten mijn inziens zeer streng ingevoerd worden en gehandhaafd.
Met o.a. grote dank aan de mensen die gisteren in amsterdam tekeer gingen.
Lol. Okay.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:59 schreef Harlon het volgende:
[..]
Loop aub niet te zeuren over een paar doden meer of minder, de collectieve economische schade die we oplopen door deze stupide lockdown is zijn die paar bejaarden in leven houden niet waard.
Zet maar even wat extra koelcontainers neer.
Goeie. Ik koop alvast een riem en zo een stok waar luie hondenbezitters balletjes mee gooien.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maak je geen zorgen.
Nog voordat er een maatregel komt is er al discussie over hoe je de maatregel kunt omzeilen.
Zo kun je een uitzondering krijgen voor als je in het bezit bent van een hond.
Je kunt ten aller tijden de deur uit, maar roep continu Bello! Bello! en draai je hoofd willekeurig heen en weer.
Wat het erge ook is, het lijkt een maatregel te zijn met onbeperkte lengte van tijd. Dit kabinet heeft zich werkelijk 1x aan een voorgeschreven datum gehouden, daarna gewoon nooit meer.quote:Op maandag 18 januari 2021 14:41 schreef Harlon het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo slim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |