https://viruswaanzin.nl/quote:Laten we er alles aan doen om de regering duidelijk te maken dat onze grens bereikt is. Zeg NEE tegen de spoedwet, zeg JA tegen het normaal zoals we dat kenden. En laten we dit oude normaal een betere invulling geven.
Laat je horen, sluit je aan, zorg dat je erbij bent, zodat we dit samen tot een onvergetelijke samenkomst maken voor onze toekomst!
DIT WILLEN WE
DIT NIET
X GEEN spoedwet
X GEEN inperking van grondwettelijke vrijheden
X GEEN 1,5 meter samenleving
X GEEN gebruik van de term ‘het nieuwe normaal’
X GEEN maatregelen zonder wetenschappelijke basis buiten
crisissituaties
X GEEN censuur
DIT WEL
V Per direct stopzetten van huidige maatregelen
V Het normale leven weer oppakken
V De economie weer maximaal aan de gang krijgen
V 100% transparante informatievoorziening van RIVM & overheid
V Een open debat over het gevoerde en te voeren beleid
V Een parlementaire enqute
V Een optimale voorbereiding op een eventuele nieuwe
Kom op voor je vrijheid, je rechtenen het leven
Uit angst voor het nog onbekende Covid-19 virus ging Nederland medio maart in lockdown. De maatregelen zorgden voor ingrijpende beperkingen van onze vrijheden. Ook al waren ze minder zwaar dan in sommige andere landen. Met de beelden uit Bergamo en Spanje op het netvlies, offerden we onze vrijheid tijdelijk op om overbelasting van de IC’s te voorkomen. En om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Vraagtekens aanpak
Sindsdien is er veel gebeurd; de druk op de IC’s is er al weken niet meer, de termen ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter maatschappij’ zijn gentroduceerd, complete sectoren dreigen te verdwijnen, de minister spreekt over een vaccin als enige oplossing en nog veel meer. Ook zijn er verschillende maatregelen genomen die ondanks een gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing zijn doorgevoerd en verplicht gesteld. Het omgekeerde is zelfs het geval; er stapelt zich meer en meer bewijs op waardoor er grote vraagtekens geplaatst mogen worden bij de gekozen aanpak en de bijbehorende maatregelen.
Geen spoedwet met maatregelen zonder onderbouwing effectiviteit
De maatregelen en richtlijnen – ZONDER wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit – dreigen een permanent karakter te krijgen nu het kabinet werkt aan een spoedwet om deze maatregelen wettelijk te verankeren. Dit kunnen we en zullen we NIET laten gebeuren.
Het nieuwe normaal = NIET Normaal
Hoe serieus het virus ook genomen dient te worden; aan onze grondrechten mag en kan niet getornd worden. Deze mogen NIET structureel worden aangetast. Bovendien is er niets normaals aan ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter samenleving’. Het druist volledig in tegen de menselijke natuur.
En daarom komen we, hopelijk ook met jou, op 21 juni bij elkaar om de overheid te laten weten dat we de wetswijziging en het ‘nieuwe normaal’ NIET accepteren. In plaats daarvan gaan we SAMEN TERUG NAAR NORMAAL.
Niet alleen omdat we dit willen. Ook omdat er geen onderbouwde reden is om dit niet te doen.
LOL ik zag het ook hahahhaquote:
Ohh leukquote:
Niveautje weer dit.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:31 schreef Doug-Heffernan het volgende:
demonstratie tegen de vrijheid zegt die gast
Je kan beter die tokkiecam volgen iddquote:
Wie is dat nou weer?quote:Op zondag 17 januari 2021 15:36 schreef Starhopper het volgende:
Hahahaha!!!!! Videre heeft een vliegtuig met spandoek laten overvliegen![]()
Koud he?! Videre
[ twitter ]
Ik vind het ook nogal heftig ja.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Sorry dat ik een heleboel users tegen de haren in ga strijken, maar ik vind het buitenproportioneel wat er gebeurt. Als het BLM-demonstratie was geweest, stond Famke Halsema trots tussen het publiek. Maar als het een bepaalde agenda niet uitkomt, te weten anti-Rutte demonstraties en anti-lockdown demonstraties, dan mag ineens het waterkanon worden gebruikt. De hypocrisie viert hier hoogtij.
quote:Op zondag 17 januari 2021 15:36 schreef Starhopper het volgende:
Koud he?! Videre
[ twitter ]
Gabber Piet linksonderquote:Op zondag 17 januari 2021 15:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je kan beter die tokkiecam volgen idd
Fun fact: dat kanaal is van die held die zichzelf filmde terwijl hij zonder mondkapje de Jumbo inging
Echt h. 'Ja ik kwam kijken'quote:Op zondag 17 januari 2021 15:37 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Mevrouw op at5 met jank verhaal
Wie?quote:Op zondag 17 januari 2021 15:36 schreef Starhopper het volgende:
Koud he?! Videre
[ twitter ]
Dubbele standaard lijkt me ook niet te ontkennen.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Sorry dat ik een heleboel users tegen de haren in ga strijken, maar ik vind het buitenproportioneel wat er gebeurt. Als het BLM-demonstratie was geweest, stond Famke Halsema trots tussen het publiek. Maar als het een bepaalde agenda niet uitkomt, te weten anti-Rutte demonstraties en anti-lockdown demonstraties, dan mag ineens het waterkanon worden gebruikt. De hypocrisie viert hier hoogtij.
En daarom is het hypocriet. Zij wel en jullie niet. Dubbele maat.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vind het ook nogal heftig ja.
Het was toch vreedzaam, geen grimmige sfeer enz?
Wat staat daar voor tekst?quote:Op zondag 17 januari 2021 15:36 schreef Starhopper het volgende:
Koud he?! Videre
[ twitter ]
Want als iedereen zich na het BLM protest zich diep moet schamen, mogen andere mensen het ook omdat het anders niet eerlijk is?quote:Op zondag 17 januari 2021 15:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Maar heel veel users in dit topic ontgaat de dubbele standaard en dat vind ik heel raar.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dubbele standaard lijkt me ook niet te ontkennen.
Moet je maar niet op een noodbevel afkomen.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:39 schreef R-woud93 het volgende:
Ze had wel een flinke ei op haar hoofd
Demonstratie was verboden op die plek en er was een noodbevel afgekondigd het museumplein te verlaten. Pas na een uur werd er ingegrepen, iedereen die daar nog stond nam dus zelf risico weggeveegd te worden.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Tja, je weet ook gewoon dat er mensen tussen lopen die niet komen om te demonstreren, maar om te rellen. Die normaal naar een voetbalwedstrijd gaanquote:Op zondag 17 januari 2021 15:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Eens, eigen domme schuldquote:Op zondag 17 januari 2021 15:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Moet je maar niet op een noodbevel afkomen.
Nee, dat is waar. Maar het blijft een zij-tegen-hen-verhaal, waardoor polarisatie alleen maar wordt uitvergroot.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Want als iedereen zich na het BLM protest zich diep moet schamen, mogen andere mensen het ook omdat het anders niet eerlijk is?
Om maar in de stijl van #TeamKaag te blijven.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:40 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Moet je maar niet op een noodbevel afkomen.
Dit dus. Dat mensen dat niet snappen.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:42 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Nee, dat is waar. Maar het blijft een zij-tegen-hen-verhaal, waardoor polarisatie alleen maar wordt uitvergroot.
Het was duidelijk van te voren bekend dat demonstreren daar niet was toegestaan en dit tuig is echt tig keer gewaarschuwd door de politie. Er is heel veel geduld getoond met deze mensen.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:37 schreef Grishenko_ het volgende:
Het is patatquote:Op zondag 17 januari 2021 15:43 schreef Smack10 het volgende:
Wat stond er voor tekst achter dat vliegtuigje?
Er was geen toestemming gegeven voor een demonstratie op het museumplein. Het mocht wel in het westerpark maar daar waren de wappies het niet mee eens. Dus dat er uiteindelijk een waterkanon kwam was niet geheel onverwacht.quote:Op zondag 17 januari 2021 15:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |