abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197666334
140 euro per maand? Kolere...

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het bij Basic Fit zit, ik sport via een regeling op mijn werk. Betaal eenmalig 90 euro en dan ben ik er weer een heel jaar vanaf.
  woensdag 27 januari 2021 @ 13:03:15 #102
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_197667517
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 11:10 schreef Lafoy het volgende:
Hoe gaat jullie sportschool deze tweede sluiting om met abonnementskosten? Ik heb al sinds de persconferentie van begin december niets meer gehoord van mn sportschool. Toen zeiden ze dat ze gewoon blijven innen (140E P/M) en online lessen aan gaan bieden (daar maak ik geen gebruik van). Ik heb de neiging om even te mailen wat de bedoeling is en dat ik het prima vind om te blijven betalen maar dat ik die tijd later in kan halen.
140 euro per MAAND?!?!?!

Zijn de gewichten van goud?!
pi_197667669
quote:
Hoe gaat jullie sportschool deze tweede sluiting om met abonnementskosten? Ik heb al sinds de persconferentie van begin december niets meer gehoord van mn sportschool. Toen zeiden ze dat ze gewoon blijven innen (140E P/M) en online lessen aan gaan bieden (daar maak ik geen gebruik van). Ik heb de neiging om even te mailen wat de bedoeling is en dat ik het prima vind om te blijven betalen maar dat ik die tijd later in kan halen.
Bij Basic-Fit hebben ze de incasso’s stopgezet.
pi_197668249
quote:
Dan zou ik storneren.

Tijdens de eerste sluiting schreven ze bij ons een halfuur na de persconferentie het geld af. Vervolgens kwam er in capslock een mail met twee woorden: niet storneren. En een week later kwam er een waardeloze compensatieregeling. (10 euro bartegoed of zo - ik betaal 45 euro.)

Toen ook gestorneerd.

Nu is de communicatie veel beter, heb ik een spinnigfiets van ze te leen en bellen ze soms zelfs op. Voelt toch anders. Ik heb graag dat ze hun kop boven water houden. Het enige wat jammer is zijn de zoomlessen. Allemaal overdag, want iedereen is toch thuis. Maar ik werk gewoon.

Voor 143 euro niks krijgen, niks horen, dat was voor mij onacceptabel. Bij 100 euro minder ook al.
pi_197668855
quote:
0s.gif Op woensdag 27 januari 2021 13:03 schreef Blackst4r het volgende:

[..]

140 euro per MAAND?!?!?!

Zijn de gewichten van goud?!
Nee het is wat millenals "boutique fitness" noemen waar je in kleine groepjes lesjes kunt doen.

Misschien toch maar even pittig mailtje sturen :') Wat zegt de wet hier eigenlijk over?
pi_197680354
Ik lees op meerdere beurssites en beleggingsfora dat er onrust is rond de aandelen van Basic-Fit.

Er is weinig berichtgeving van Basic-Fit maar de aandeelhouders en er is onduidelijkheid ontstaan over de liquiditeitspositie van het bedrijf. Deze onzekerheid is terug te zien in de koers van het aandeel, want die is flink gedaald: van ¤ 32 op 21 januari naar ¤ 27,30 gisteren. Dan ben je als bedrijf in een week tijd flink geld kwijtgeraakt.
pi_197680421
Deze millennial heeft nog nooit van boutique fitness gehoord in ieder geval.

Maar ook voor een soort small group training vind ik 140 heel veel. Bovendien is het dan toch ook wel haalbaar om 1x per week aan duo's oid buiten weer iets aan te bieden? Alleen Zoom (en ook geen geleende materialen zo te lezen) is wel heel karig.
pi_197680500
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:50 schreef Chia het volgende:

Maar ook voor een soort small group training vind ik 140 heel veel. Bovendien is het dan toch ook wel haalbaar om 1x per week aan duo's oid buiten weer iets aan te bieden? Alleen Zoom (en ook geen geleende materialen zo te lezen) is wel heel karig.
RT.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197685880
quote:
1s.gif Op donderdag 28 januari 2021 08:50 schreef Chia het volgende:

Ik ben van personal training naar dit gegaan - en ga echt 5 of 6 keer per week. Dan vind ik het wel waard. Andere dagen ga ik boksen of doe ik yoga bij "normale" sportschool waar ik via werk goedkoop lid ben.
pi_197693734
De nood wordt hoog bij BF: bij een groot aantal clubs gaat gesneden worden in het aanbod van de lessen. Sommige lessen gaan verdwijnen en op andere locaties worden alle groepslessen gestopt. De beurskenners zijn blijkbaar goed geïnformeerd want het aandeel zakt behoorlijk in waarde afgelopen week.

Op deze manier hoopt BF te kunnen besparen op de kosten. Elke maand teren ze 15 tot 20 miljoen euro in op hun liquiditeit. Dat er hierdoor nog meer opzeggingen zullen volgen (naast die vanwege Corona) is blijkbaar niet zo erg.

Waar ze tijdens de eerste lockdown nog rijkelijk strooide met geld (ZZP-ers en freelancers werden bijvoorbeeld gewoon doorbetaald), raken de zakken nu toch leeg.

Investeerders willen hun rendement zien en eisen nu dat BF wat aan de kosten gaat doen. Hoogmoed komt voor de val zeggen ze wel eens.
  donderdag 28 januari 2021 @ 22:26:35 #111
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_197694187
Veel mensen zijn het afgelopen jaar een soort home gym begonnen en zijn daar behoorlijk enthousiast over.
(De ijzerboeren op het internet zijn vrijwel continue uitverkocht)
Het is niet ondenkbaar dat een fors deel van deze thuistrainers niet meer zal terugkeren naar de sportschool.
pi_197694278
Daarentegen gaan er ook veel mensen wel aan hun gezondheid werken die nu inactief zijn dus dat compenseert wel.
Go hard or go home
pi_197694440
BF zelf zegt dat ze de “homegym” (of in normaal Nederlands “het thuis trainen”) niet als alternatief zien voor de sportschool maar meer als aanvulling. Alleen handelen ze er nu niet naar.
pi_197694600
quote:
0s.gif Op donderdag 28 januari 2021 22:26 schreef kibo het volgende:
Veel mensen zijn het afgelopen jaar een soort home gym begonnen en zijn daar behoorlijk enthousiast over.
(De ijzerboeren op het internet zijn vrijwel continue uitverkocht)
Het is niet ondenkbaar dat een fors deel van deze thuistrainers niet meer zal terugkeren naar de sportschool.
Helaas motiveert dat een stuk minder.
In je eentje.

We hebben inmiddels wel genoeg spul staan. Maar voor mij is de drive weg.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197700099
Ik vind het altijd wel opvallend dat BF veel meer lijkt te draaien op marketing (zoveel mogelijk leden binnen halen) ipv echte fanatiekelingen. Dat houdt de prijs natuurlijk ook laag. En die 20 euro kun je best verantwoorden met 1 of 2 keer per week halfuurtje op de crosstrainer.
pi_197702401
BF draait puur op de massa. Slechts ¤ 0,05 van iedere euro omzet is immers winst. Klantenbinding en behoud van klanten kennen ze niet. Een opzegging is vanuit hun kant bezien een formaliteit. Wil je weg dan ga je toch lekker. Het doet ze niks. 100 Leden levert geld op, een paar opzeggingen merken ze amper.

Door de lage prijs en het overweldigende aanbod qua locaties is de drempel laag om lid te worden. Als het niet bevalt of leden hebben geen zin meer, dan komen leden minder vaak en uiteindelijk helemaal niet meer. Vervolgens laten veel inactieve leden het abonnement gewoon doorlopen omdat het maar om weinig geld gaat iedere maand.

Waar BF wel enorm op pusht bij een inschrijving is de verkoop van extra’s, zoals het Yangawater (+ ¤ 4 als ik het goed heb). Daar moeten ze de winst uit halen en het kost ze niks behalve wat drinkwater en een druppel smaakstof. Er is een heuse competitie onder de vestigingen wie de meeste Yanga verkoop heeft bij abonnementen.
pi_197705104
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:45 schreef JanGroen het volgende:
BF draait puur op de massa. Slechts ¤ 0,05 van iedere euro omzet is immers winst. Klantenbinding en behoud van klanten kennen ze niet. Een opzegging is vanuit hun kant bezien een formaliteit. Wil je weg dan ga je toch lekker. Het doet ze niks. 100 Leden levert geld op, een paar opzeggingen merken ze amper.

Door de lage prijs en het overweldigende aanbod qua locaties is de drempel laag om lid te worden. Als het niet bevalt of leden hebben geen zin meer, dan komen leden minder vaak en uiteindelijk helemaal niet meer. Vervolgens laten veel inactieve leden het abonnement gewoon doorlopen omdat het maar om weinig geld gaat iedere maand.

Waar BF wel enorm op pusht bij een inschrijving is de verkoop van extra’s, zoals het Yangawater (+ ¤ 4 als ik het goed heb). Daar moeten ze de winst uit halen en het kost ze niks behalve wat drinkwater en een druppel smaakstof. Er is een heuse competitie onder de vestigingen wie de meeste Yanga verkoop heeft bij abonnementen.
Zeg Jan, zou het niet veel fijner voor je zijn gewoon een andere baan te zoeken? Al je frustraties hier iedere keer..
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 15:59:51 #118
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197705168
99 euro.
Coaching via de whatsapp. Iedere week/2 week informatie. Gratis (gelimiteerd) iets lenen. Info over stretching en andere uitleg filmpjes.
Het is niet hetzelfde maar ze doen wel wat ze kunnen..
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_197705182
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 12:45 schreef JanGroen het volgende:
Klantenbinding en behoud van klanten kennen ze niet. Een opzegging is vanuit hun kant bezien een formaliteit. Wil je weg dan ga je toch lekker. Het doet ze niks.
Was dat maar zo, dan zouden er niet zoveel opzeggingen mislukken met onterechte afschrijvingen tot gevolg.
pi_197706957
Ik betaal 50 euro ofzo in de maand? Boulderhal trouwens, geen sportschool.

De eerste keer hebben ze de incasso stopgezet. De tweede keer kwam er een mailtje dat ze de incasso door lieten lopen, maar dat je kon mailen als je die stop wilde zetten.

Ik heb de mijne door laten lopen :) het is ook een los bedrijf en geen keten, en bovendien bestaan ze nog niet zo lang. Ik steun ze graag.

Waarom je enorme ketens maandelijks zou betalen om een stuk ijzer op te mogen komen tillen begrijp ik niet. :') mijn vriendin is (was, want covid) ook van de sportschool, maar mijn ding is het niet.

Klimmen. O+
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197707081
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Was dat maar zo, dan zouden er niet zoveel opzeggingen mislukken met onterechte afschrijvingen tot gevolg.
Dat is wat anders. Opzeggingen zelf doen BF niks. Dat opzeggingen mislukken komt omdat hun systeem niet klopt en daardoor kunnen opzeggingen niet voltooid worden.

Ik heb genoeg administratieve ellende gezien bij leden na de eerste sluiting van vorig jaar. Er klopte helemaal niks meer van hun betalingen en abonnementen door allerlei verrekeningen. Het systeem zegt simpelweg dat er nog een bedrag open staat en je komt de club niet meer binnen. Eerst betalen ook al klopt dat niet. En probeer dan maar eens iemand te spreken te krijgen die zelf actie mag ondernemen. Het is of een chatbot via de app, of iemand die alleen maar de FAQ van de website op kan oplezen als antwoord. Verder kom je niet.

[ Bericht 28% gewijzigd door JanGroen op 29-01-2021 18:05:24 ]
pi_197708729
Hier krijgen we maandelijks een keuzelink met 3 opties

1. Abonnement voor de komende maand betalen.
2. 50% betalen
3. Niet betalen.

Ik betaal netjes. :)
pi_197708788
Ik betaal gewoon door en sport zo lang het moet thuis, daarna verdeel ik het weer tussen thuis en de gym.
pi_197709205
Ik betaal nog braaf door, maar dat komt vooral omdat ik de compensatiemail van mijn gym heb gemist, en schijnbaar kon je maar tot 3 januari een keuze maken om je abbo stop te zetten. Betaal maar 15 euro dus het kan nog wel even. Geloof niet dat ze verder dingen online doen maar daar zit ik persoonlijk ook niet echt op te wachten.

Verder hoop ik met heel mijn hart dat de gyms zo snel mogelijk weer open gaan, want ik mis het vreselijk. Thuis trainen sucks zonder fatsoenlijke spullen.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator vrijdag 29 januari 2021 @ 19:54:25 #125
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_197709260
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 19:52 schreef josja het volgende:
Ik betaal nog braaf door, maar dat komt vooral omdat ik de compensatiemail van mijn gym heb gemist, en schijnbaar kon je maar tot 3 januari een keuze maken om je abbo stop te zetten. Betaal maar 15 euro dus het kan nog wel even. Geloof niet dat ze verder dingen online doen maar daar zit ik persoonlijk ook niet echt op te wachten.

Verder hoop ik met heel mijn hart dat de gyms zo snel mogelijk weer open gaan, want ik mis het vreselijk. Thuis trainen sucks zonder fatsoenlijke spullen.
met spullen is het ook behelpen. Vooral met lange trainingen. Halverwege denk ik regelmatig “wat. Doe. Ik”
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')