140 euro per MAAND?!?!?!quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:10 schreef Lafoy het volgende:
Hoe gaat jullie sportschool deze tweede sluiting om met abonnementskosten? Ik heb al sinds de persconferentie van begin december niets meer gehoord van mn sportschool. Toen zeiden ze dat ze gewoon blijven innen (140E P/M) en online lessen aan gaan bieden (daar maak ik geen gebruik van). Ik heb de neiging om even te mailen wat de bedoeling is en dat ik het prima vind om te blijven betalen maar dat ik die tijd later in kan halen.
Bij Basic-Fit hebben ze de incasso’s stopgezet.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:10 schreef Lafoy het volgende:
Hoe gaat jullie sportschool deze tweede sluiting om met abonnementskosten? Ik heb al sinds de persconferentie van begin december niets meer gehoord van mn sportschool. Toen zeiden ze dat ze gewoon blijven innen (140E P/M) en online lessen aan gaan bieden (daar maak ik geen gebruik van). Ik heb de neiging om even te mailen wat de bedoeling is en dat ik het prima vind om te blijven betalen maar dat ik die tijd later in kan halen.
Dan zou ik storneren.quote:Op woensdag 27 januari 2021 11:10 schreef Lafoy het volgende:
Nee het is wat millenals "boutique fitness" noemen waar je in kleine groepjes lesjes kunt doen.quote:Op woensdag 27 januari 2021 13:03 schreef Blackst4r het volgende:
[..]
140 euro per MAAND?!?!?!
Zijn de gewichten van goud?!
RT.quote:Op donderdag 28 januari 2021 08:50 schreef Chia het volgende:
Deze millennial heeft nog nooit van boutique fitness gehoord in ieder geval.
Maar ook voor een soort small group training vind ik 140 heel veel. Bovendien is het dan toch ook wel haalbaar om 1x per week aan duo's oid buiten weer iets aan te bieden? Alleen Zoom (en ook geen geleende materialen zo te lezen) is wel heel karig.
Ik ben van personal training naar dit gegaan - en ga echt 5 of 6 keer per week. Dan vind ik het wel waard. Andere dagen ga ik boksen of doe ik yoga bij "normale" sportschool waar ik via werk goedkoop lid ben.quote:Op donderdag 28 januari 2021 08:50 schreef Chia het volgende:
Deze millennial heeft nog nooit van boutique fitness gehoord in ieder geval.
Maar ook voor een soort small group training vind ik 140 heel veel. Bovendien is het dan toch ook wel haalbaar om 1x per week aan duo's oid buiten weer iets aan te bieden? Alleen Zoom (en ook geen geleende materialen zo te lezen) is wel heel karig.
Helaas motiveert dat een stuk minder.quote:Op donderdag 28 januari 2021 22:26 schreef kibo het volgende:
Veel mensen zijn het afgelopen jaar een soort home gym begonnen en zijn daar behoorlijk enthousiast over.
(De ijzerboeren op het internet zijn vrijwel continue uitverkocht)
Het is niet ondenkbaar dat een fors deel van deze thuistrainers niet meer zal terugkeren naar de sportschool.
Zeg Jan, zou het niet veel fijner voor je zijn gewoon een andere baan te zoeken? Al je frustraties hier iedere keer..quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:45 schreef JanGroen het volgende:
BF draait puur op de massa. Slechts ¤ 0,05 van iedere euro omzet is immers winst. Klantenbinding en behoud van klanten kennen ze niet. Een opzegging is vanuit hun kant bezien een formaliteit. Wil je weg dan ga je toch lekker. Het doet ze niks. 100 Leden levert geld op, een paar opzeggingen merken ze amper.
Door de lage prijs en het overweldigende aanbod qua locaties is de drempel laag om lid te worden. Als het niet bevalt of leden hebben geen zin meer, dan komen leden minder vaak en uiteindelijk helemaal niet meer. Vervolgens laten veel inactieve leden het abonnement gewoon doorlopen omdat het maar om weinig geld gaat iedere maand.
Waar BF wel enorm op pusht bij een inschrijving is de verkoop van extra’s, zoals het Yangawater (+ ¤ 4 als ik het goed heb). Daar moeten ze de winst uit halen en het kost ze niks behalve wat drinkwater en een druppel smaakstof. Er is een heuse competitie onder de vestigingen wie de meeste Yanga verkoop heeft bij abonnementen.
Was dat maar zo, dan zouden er niet zoveel opzeggingen mislukken met onterechte afschrijvingen tot gevolg.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 12:45 schreef JanGroen het volgende:
Klantenbinding en behoud van klanten kennen ze niet. Een opzegging is vanuit hun kant bezien een formaliteit. Wil je weg dan ga je toch lekker. Het doet ze niks.
Dat is wat anders. Opzeggingen zelf doen BF niks. Dat opzeggingen mislukken komt omdat hun systeem niet klopt en daardoor kunnen opzeggingen niet voltooid worden.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 16:00 schreef Chia het volgende:
[..]
Was dat maar zo, dan zouden er niet zoveel opzeggingen mislukken met onterechte afschrijvingen tot gevolg.
met spullen is het ook behelpen. Vooral met lange trainingen. Halverwege denk ik regelmatig “wat. Doe. Ik”quote:Op vrijdag 29 januari 2021 19:52 schreef josja het volgende:
Ik betaal nog braaf door, maar dat komt vooral omdat ik de compensatiemail van mijn gym heb gemist, en schijnbaar kon je maar tot 3 januari een keuze maken om je abbo stop te zetten. Betaal maar 15 euro dus het kan nog wel even. Geloof niet dat ze verder dingen online doen maar daar zit ik persoonlijk ook niet echt op te wachten.
Verder hoop ik met heel mijn hart dat de gyms zo snel mogelijk weer open gaan, want ik mis het vreselijk. Thuis trainen sucks zonder fatsoenlijke spullen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |