abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198460824
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:48 schreef JanGroen het volgende:

Gevalletje onzekerheid? Mannelijkheid ontlenen aan spiermassa?
Nee. Hij houdt alleen erg van structuur en 5x per week naar de sportschool was een vaste structuur. Die mensen heb je ook hè :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198460900
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 23:12 schreef CR7 het volgende:

[..]

Ok Mark. Maar er komt een dag dat je met je chagrijnige kop weer aan de bak moet. En dan gaan ze niet meer dicht. Dus geniet nog maar even van je vrije periode. Want je luie leventje is binnenkort voorbij.
:D
Go hard or go home
pi_198461267
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 13:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee. Hij houdt alleen erg van structuur en 5x per week naar de sportschool was een vaste structuur. Die mensen heb je ook hè :P
Herkenbaar, het is bij mij ook een soort van verslaving. En als ik niet kan sporten wat ik voor ogen heb dan kan ik daar best last van hebben :D
Rust weken zijn ook verloren weken voor me.
pi_198461284
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 08:48 schreef JanGroen het volgende:

[..]

Gevalletje onzekerheid? Mannelijkheid ontlenen aan spiermassa?
Jij werkt in een sportschool en dit is je redenatie? Ok dan...
pi_198462184
Je wilt niet weten wat ik in de fitnesszaal voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Mannen die aan dames laten zien dat ze de bicepcurl met wel 25 kg kunnen. Eén keer, dat dan weer wel... Want ja dat is natuurlijk hartstikke stoer als je dat kan. Alleen dan ben je een echte man.
pi_198462206
25 maar? Daar doe ik mijn setjes mee.
pi_198473624
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:50 schreef JanGroen het volgende:
Je wilt niet weten wat ik in de fitnesszaal voorbij heb zien komen de afgelopen jaren. Mannen die aan dames laten zien dat ze de bicepcurl met wel 25 kg kunnen. Eén keer, dat dan weer wel... Want ja dat is natuurlijk hartstikke stoer als je dat kan. Alleen dan ben je een echte man.
Je bent wel echt geknipt voor the job.
De walging spat er elke keer weer af. Ga wat anders doen, man.

Het is echt een super leuke branch om in te werken. Je kunt daadwerkelijk mensen helpen, hun fysiek maar ook hun mentale gesteldheid. Het zorgt voor zelfvertrouwen maar ook gewoon voor gezondheid.
Je maakt mensen mee die een heel druk leven hebben en die komen in dat ene uurtje van de dag wat anders doen. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat het het beste uur van de dag is.
Ik coach echte atleten tot de bange beginner met overgewicht en alles daar tussenin. Het zijn net mensen, de ene is wel leuk en de ander niet maar over het algemeen is het het leukste vak wat er is. Het is ontzettend rewarding. Vaak zijn mensen die aan het sporten zijn ook echt heel goed gemutst want het is hun ontspanning dus de hele sfeer is vaak echt heel tof.
Als je dat niet vindt, moet je een andere baan gaan zoeken.
Go hard or go home
pi_198475042
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 08:04 schreef Noek het volgende:

[..]

Je bent wel echt geknipt voor the job.
De walging spat er elke keer weer af. Ga wat anders doen, man.

Het is echt een super leuke branch om in te werken. Je kunt daadwerkelijk mensen helpen, hun fysiek maar ook hun mentale gesteldheid. Het zorgt voor zelfvertrouwen maar ook gewoon voor gezondheid.
Je maakt mensen mee die een heel druk leven hebben en die komen in dat ene uurtje van de dag wat anders doen. Aan jou de taak om ervoor te zorgen dat het het beste uur van de dag is.
Ik coach echte atleten tot de bange beginner met overgewicht en alles daar tussenin. Het zijn net mensen, de ene is wel leuk en de ander niet maar over het algemeen is het het leukste vak wat er is. Het is ontzettend rewarding. Vaak zijn mensen die aan het sporten zijn ook echt heel goed gemutst want het is hun ontspanning dus de hele sfeer is vaak echt heel tof.
Als je dat niet vindt, moet je een andere baan gaan zoeken.
_O_
pi_198476256
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 maart 2021 14:50 schreef JanGroen het volgende:
Je zou maar als DYEL in een gym werken :')
pi_198477957
Gelukkig heb ik een geheel eigen groep op de sportschool. Ik (en mijn groep) hebben helemaal niks met de fitness te maken.

We doen allemaal dezelfde groepsles en verder niet. Hartstikke gezellig met elkaar.
pi_198479246
Oh jij geeft alleen maar bodybalance, duidelijk.
pi_198481411
Je denkt dat fitness enkel een zaal is met apparaten en mannen die 1 bicep curl kunnen terwijl je waarschijnlijk wat fietslesjes geeft. Laat maar dan want je hebt geen idee wat fitness is of wat een training geven is of mensen leren bewegen of hun levensstijl te veranderen.
Hou alsjeblieft op te zeggen dat jij wel weet hoe het bij sportscholen eraan toegaat want je hebt blijkbaar geen flauw benul, al loop je daar al 1001 jaren rond om bicep curls te spotten. Zou ze alleen uit t squat rek schoppen.

Niks mis met spinning lessen overigens, jaren met veel plezier gegeven maar het heeft niks met de definitie fitness, sport, sportspecifiek trainen, voeding of gezondheid te maken. Als je dat wel zou weten dan zou je weten dat we een verlengstuk zijn. We maken deel uit vd volksgezondheid en sporten en bewegen is een vak. Eigenlijk vind ik dat wij een deel van de oplossing zijn van het probleem waar we ons nu in bevinden.

En ik hoef niet open, hoor met deze cijfers maar we horen zeker niet als laatste in de rij te zijn zoals vorig jaar met de versoepelingen.
Go hard or go home
pi_198491482
Als je schrijft "blijkbaar" en "ik vind" dan ben ik echt gelijk overtuigd. NOT. Goede feitelijke onderbouwing van niks meer dan je mening.

Sportscholen dragen zeker bij aan de volksgezondheid, maar absoluut niet op een manier waar we nu met zeer grote druk op de gezondheidszorg wat aan hebben. Het is niks meer dan lange termijn preventie. Sportscholen nu openen zorgt voor een toeloop aan mensen, extra contacten en reisbewegingen. Dit levert extra besmettingen op en die kunnen we er nu niet bij hebben. Zo simpel is het. Hetzelfde geldt overigens voor winkels, horeca, enz., dus sportscholen zijn hier zeker geen uitzondering op.

De sportbranche benadrukt de voor de hand liggende dingen (afstand houden, triage) veel te veel en houden hun lippen stijf op elkaar over de gevolgen van het heropenen. Beetje kortzichtig als je dat nu nog niet inziet en snapt.
  zondag 14 maart 2021 @ 10:42:27 #239
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198491588
Wel vermakelijk, dit dispuut tussen Dhr Groen en Mevr. Noek.
Ga door aub ....
pi_198491692
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:42 schreef kibo het volgende:
Wel vermakelijk, dit dispuut tussen Dhr Groen en Mevr. Noek.
Ga door aub ....
Nah, volgens mij vinden ze allebei dat sportscholen nog niet open kunnen.

En ik zie een vrouw met een heel open, positieve blik naar andere mensen toe en een man die toch wat zuurder is (geworden?) jegens de medemens. Dat werkt sowieso niet samen.

Wat we verder kunnen missen als kiespijn is doen alsof andermans sportbeoefening minderwaardig is. Elke sportbeoefening waarbij je lekker lichamelijk actief bent is geweldig O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198491852
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En ik zie een vrouw met een heel open, positieve blik naar andere mensen toe en een man die toch wat zuurder is (geworden?) jegens de medemens. Dat werkt sowieso niet samen.

Wat we verder kunnen missen als kiespijn is doen alsof andermans sportbeoefening minderwaardig is. Elke sportbeoefening waarbij je lekker lichamelijk actief bent is geweldig O+
Ik zie vooral een zure man die vindt dat fitness/bodybuilding niet een echte sport is..
pi_198492021
quote:

[..]

Alleen Groen heeft dat niet door en bij hem vertroebelt alles door zijn zure zombieblik.
pi_198492048
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:34 schreef JanGroen het volgende:
Als je schrijft "blijkbaar" en "ik vind" dan ben ik echt gelijk overtuigd. NOT. Goede feitelijke onderbouwing van niks meer dan je mening.

Sportscholen dragen zeker bij aan de volksgezondheid, maar absoluut niet op een manier waar we nu met zeer grote druk op de gezondheidszorg wat aan hebben. Het is niks meer dan lange termijn preventie. Sportscholen nu openen zorgt voor een toeloop aan mensen, extra contacten en reisbewegingen. Dit levert extra besmettingen op en die kunnen we er nu niet bij hebben. Zo simpel is het. Hetzelfde geldt overigens voor winkels, horeca, enz., dus sportscholen zijn hier zeker geen uitzondering op.

De sportbranche benadrukt de voor de hand liggende dingen (afstand houden, triage) veel te veel en houden hun lippen stijf op elkaar over de gevolgen van het heropenen. Beetje kortzichtig als je dat nu nog niet inziet en snapt.
Bij mijn sportschool sporten we nu buiten, dus als we nu in dezelfde aantallen naar binnen verplaatsen zijn blijft het aantal reisbewegingen en contacten gelijk. :) Vanochtend ook weer heerlijk gesport buiten. Lekker voor je.
  zondag 14 maart 2021 @ 11:25:43 #244
131800 Tarado
capô de fusca
pi_198492093
quote:

[..]

ik zie vooral het verschil tussen een ondernemer en een werknemer
  zondag 14 maart 2021 @ 11:48:26 #245
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_198492391
En bovendien een werknemer die voor eigen bestwil zou moeten overstappen naar een andere hoek van de arbeidsmarkt. Overal beren op de weg (proberen) te zien en argumenten aandragen om juist niet aan het werk te hoeven zijn dingen waarmee ik zelf kampte aan het einde van vorig jaar. Geleidelijk kreeg ik een hekel aan mijn werk (zie ik ook terug in dit topic) en uiteindelijk ben ik overgestapt naar een nieuwe baan.

Vóór de lockdown bleken sportscholen verantwoordelijk voor ongeveer 1% van het totale aantal besmettingen. Niet verwaarloosbaar maar ook weer gering vergeleken met bijvoorbeeld vakantietrips en vooral werksituaties.
pi_198493325
Die berekeningen van waar hoeveel besmettingen hebben plaatsgevonden zijn zo betrouwbaar als wat.

Het bron- en contactonderzoek van de GGD (waar bent u met wie geweest) deugde voor geen meter omdat de capaciteit berekend was op ongeveer 2.000 besmettingen per dag. Die lage cijfers hebben we echter nooit gehad. Voor de rest van de besmettingen was geen mankracht en mochten de zieken het zelf doen. Dat komt er dus neer dat mensen zelf maar wat rond moesten gaan bellen. Zie je het voor je als je ziek bent?

Daarnaast is de mewerkbereidheid aan het onderzoek bedroevend laag. Mensen zeggen simpelweg niet met wie ze waar geweest zijn, omdat ze een ander niet willen verlinken, niet de reden willen zijn dat een ander 10 dagen thuis moet blijven, enz.. Zeggen dat er in sportscholen geen besmettingen hebben plaatsgevonden op basis van deze cijfers is erg “dapper”.
pi_198493355
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:22 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Bij mijn sportschool sporten we nu buiten, dus als we nu in dezelfde aantallen naar binnen verplaatsen zijn blijft het aantal reisbewegingen en contacten gelijk. :) Vanochtend ook weer heerlijk gesport buiten. Lekker voor je.
Lekker voor mij? Het is 5 graden, het regent en er is harde wind. Succes in de tent met je kameraad.

En het zegt al genoeg dat je het verschil niet begrijpt tussen de sportscholen weer heropenen en met een zeer beperkt gezelschap buiten op de stoep trainen in weer en wind qua aantal reisbewegingen en contacten.

De hele sportschool open doen met licht en airco en personele bezetting voor dezelfde hoeveelheid mensen als die nu buiten mogen sporten is natuurlijk niet realistisch. Dat kost meer dan dat het oplevert.

[ Bericht 8% gewijzigd door JanGroen op 14-03-2021 21:44:59 ]
pi_198493894
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 19:10 schreef Noek het volgende:
En ik hoef niet open, hoor met deze cijfers maar we horen zeker niet als laatste in de rij te zijn zoals vorig jaar met de versoepelingen.
Rondom de laatste persconferentie is al door Mark Rutte en Hugo de Jonge gezegd dat de volgende versoepelingen eerlijker zullen zijn. Niet meer 1 branche wel en de andere (nog) niet. Elke branche heeft redenen om open te willen en daarbij is de ene branche niet belangrijker (meer) dan de andere. Het zal dus eerder alles een heel klein beetje worden dan de ene wel en de andere niet.
  zondag 14 maart 2021 @ 19:19:34 #249
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_198500590
quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 11:22 schreef SignificanteAnder het volgende:

[..]

Zie ze hier ook klooien met een paar gewichten op de stoep . Sportschool :')
pi_198545411
Ik ga denk ik niet snel meer terug naar een commerciële gym. Ik heb nu thuis:
- Powerrack (Fitness Reality 810XLT Super Max Power Cage )
- Bench
- 1x barbell
- 2x dumbell bar met dezelfde diameter als mijn barbell
- Shitload aan helaas plastic gecoate cement/zand platen (de rest is steeds uitverkocht :( )
- Een focus fitness unit 6 voor wat meer getargette oefeningen en kabel oefeningen (helaas heb ik de chest press, pull down en de seated row 'uitgespeeld' gezien ik aan de max van 70kg zit met 10-15 rep range; Iemand een idee of ik straffeloos de weight stack uit kan breiden naar bv 100kg?)
- Ergometer (tunturi fitcycle 50i) echt een aanrader met Zwift!

De voordelen:
- Nooit meer wachten tot je een oefening kan doen omdat het apparaat bezet is
- Je houd je programma beter vol
- Je eigen muziek
- Geen sociaal aspect

De nadelen:
- Je merkt dat je geen 'premium' spullen gebruikt maar hey een kg is een kg zolang je oefening maar lukt
- Geen sociaal aspect
- Niemand behalve mezelf die mij op mijn techniek aanspreekt

Hiervoor ging ik af en aan naar de gym soms maanden niet. Sinds ik dit op zolder heb train ik als sinds oktober minstens 3 tot 6 dagen in de week en ben ik 10kg aangekomen!
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')