Beetje risico nemenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Met een R0 * 1,5![]()
Dus nu spelen we tight. Want zoveel hebben we zelf niet meer om in te zetten.

Met andermans geld ja.quote:

En daar ben ik er dus één van. Wat mij betreft wordt er gewoon op de huidige voet door gegaan ipv dat er avondklokken, FFP2 maskers, 24 uurs ophokplichten enz. ingesteld worden. Dergelijke maatregelen nemen we als samenleving ook niet om de jaarlijkse 22.000 doden door roken te voorkomen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus, je berekeningen zijn goed werk, maar laat dat wappies nou achterwege. Er zijn in dit topic een aantal mensen die de 1,5x verhoging in twijfel trekken. Niemand die het virus ontkent of de britse variant ontkent, er is gewoon twijfel over de heftigheid van deze nieuwe variant.

Meh, zelfs in een gunstig scenario komen we nog in de problemen dus. Dit gaat heel naar worden.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:59 schreef Schuifpui het volgende:
Factor 1.1 tussen normale en Britse variant:
[ link | afbeelding ]
(logischerwijs blijft dit dalen, want beide R's zitten onder de 1)
Factor 1.3:
[ link | afbeelding ]
Factor 1.5:
[ link | afbeelding ]
Factor 1.7:
[ link | afbeelding ]

Dat is natuurlijk wel de kunst bij poker, het geld bij anderen uit de zak kloppen, terwijl je al weet dat de kaarten die jij hebt beter zijn.quote:

Wij hebben het vaccin.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel de kunst bij poker, het geld bij anderen uit de zak kloppen, terwijl je al weet dat de kaarten die jij hebt beter zijn.

Ja. Mooie tijden. PokerStars. Wouw.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Tijd om mijn Pokerstars-account weer af te stoffen als ik het hier allemaal zo lees

Turn callen met de nut flush, river checkraisen-genot.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel de kunst bij poker, het geld bij anderen uit de zak kloppen, terwijl je al weet dat de kaarten die jij hebt beter zijn.

Daarom is er dus die paniek bij overheden en virologen. En vooral ook omdat ze weten dat de bevolking verdere verzwaringen nooit gaan snappen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meh, zelfs in een gunstig scenario komen we nog in de problemen dus. Dit gaat heel naar worden.

Dank voor dit rekenwerk!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:59 schreef Schuifpui het volgende:
Factor 1.1 tussen normale en Britse variant:
[ link | afbeelding ]
(logischerwijs blijft dit dalen, want beide R's zitten onder de 1)
Factor 1.3:
[ link | afbeelding ]
Factor 1.5:
[ link | afbeelding ]
Factor 1.7:
[ link | afbeelding ]

Meld je aan zou ik zeggenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daarom is er dus die paniek bij overheden en virologen. En vooral ook omdat ze weten dat de bevolking verdere verzwaringen nooit gaan snappen.
Ik vind het erg jammer dat er nooit media zijn die echt eens op de inhoud ingaan. Het blijft altijd maar bij simpele vragen aan virologen, artsen en politici. Als ze nu eens goed onderzoek doen en echt eens in de cijfers duiken, maar ik heb dit letterlijk nog geen enkele keer gezien. Terwijl ik voorspellingen altijd even met een simpel Excelletje nareken of eens wat data van CBS statline erbij pak. De media heeft hard wat beta mensen nodig.

Die paniek valt denk ik wel mee; de Engelse variant is al wekenlang bekend en de grenzen staan nog altijd wagenwijd open voor reizigers vanuit het VK. Een vroeg ingesteld inreisverbod vanuit het VK zou veel meer effect gesorteerd hebben dan weken na de eerste Nederlandse besmettingen mensen vanaf 18:00 in hun huizen op te sluiten als waren het criminelen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Daarom is er dus die paniek bij overheden en virologen. En vooral ook omdat ze weten dat de bevolking verdere verzwaringen nooit gaan snappen.
Ik vind het erg jammer dat er nooit media zijn die echt eens op de inhoud ingaan. Het blijft altijd maar bij simpele vragen aan virologen, artsen en politici. Als ze nu eens goed onderzoek doen en echt eens in de cijfers duiken, maar ik heb dit letterlijk nog geen enkele keer gezien. Terwijl ik voorspellingen altijd even met een simpel Excelletje nareken of eens wat data van CBS statline erbij pak. De media heeft hard wat beta mensen nodig.

Van Dissel brengt wel de wat hardere cijfers bij de briefings aan politici.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]

Als die R0 x 1,5 klopt, ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Meh, zelfs in een gunstig scenario komen we nog in de problemen dus. Dit gaat heel naar worden.

Mja, mensen uit Engeland moeten een PCR-test én een sneltest doen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die paniek valt denk ik wel mee; de Engelse variant is al wekenlang bekend en de grenzen staan nog altijd wagenwijd open voor reizigers vanuit het VK. Een vroeg ingesteld inreisverbod vanuit het VK zou veel meer effect gesorteerd hebben dan mensen vanaf 18:00 in hun huizen op te sluiten als waren het criminelen.

Dit soort simpele grafieken is inderdaad heel goed te gebruiken in de communicatie.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 22:56 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik vind dit een uitermate verhelderend verhaal.
Ik vraag mij wel af waarom Rutte deze grafiek niet achter zich last projecteren. Want dit in woorden uitleggen gaat geheid mislukken.

Waarom volstaat enkel en alleen wat testen dan ineens wél ipv bewezen effectieve keiharde maatregelen?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mja, mensen uit Engeland moeten een PCR-test én een sneltest doen.
https://www.nu.nl/coronav(...)-en-zuid-afrika.html

Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:08 schreef Schuifpui het volgende:
[..]

Dit zijn (denk ik) de laatste loodjes voor de zomer en voordat er voldoende gevaccineerd is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.

Avondklok geloof ik ook niet in. Daar tref je alleen mensen mee die zich toch al redelijk aan de maatregelen houden. Ik denk dat je die regels van de avondklok de gehele dag moet laten gelden. Dus geen bezoek meer, geen groepen buiten, reizen zoveel mogelijk beperken tot eigen omgeving, meer winkels dicht, kantoren controleren en echt sluiten, etc. Qua handhaving gaan BOA's en de politie dat niet redden, daar heb je het leger voor nodig en hoge straffen om af te schrikken.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:11 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Meld je aan zou ik zeggen
Overigens, met verzwaringen... wat kunnen we nog meer doen? Bedoel, die avlndklok, gaat dat dan de "redding" zijn?
Hoevaak gaan mensen (nu, in de lockdown fase) überhaupt nog in groepsverband na 20u de straat op? Het is niet alsof het druk is buiten savonds nu, dus vandaar mijn vraag.

Ik snap het echt niet.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:13 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Dit soort simpele grafieken is inderdaad heel goed te gebruiken in de communicatie.
Dat zal het RIVM en het kabinet ook wel weten, dus wat is dan de reden dat ze dit niet laten zien..
Toch teveel onzekerheid over de nieuwe variant denk ik en bang dat het verhaal met variant tussen factor 1,1 en 1,7 te ingewikkeld is voor de gemiddelde Nederlander..?

Ik vond Dijksma wel helder bij Op1 over de noodzaak om een avondklok hard te kunnen maken als onontkoombaar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je moet je ook wel af gaan vragen of je vind dat het doel alle middelen heiligt hoor. Maar dat is een andere discussie.

Het komt wel boven op een periode van een jaar die al vol met beperkingen was, dat maakt dat toch wel een beetje loze retoriek. Het is gewoon helemaal kut.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 23:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit zijn (denk ik) de laatste loodjes voor de zomer en voordat er voldoende gevaccineerd is.
Maar heftig is het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |