De media spelen inderdaad een heel erg kwalijke rol.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:34 schreef JosMert het volgende:
Sharon Dijksma hoe ze de avondklok gaat handhaven. Net bij promotalk Op1.
Asof het een vasstaand feit is dat die komt....
De media is walgelijk.
Ja, de rol van de media is niet altijd even prettig.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:34 schreef JosMert het volgende:
De media is walgelijk.
Heb je daar een serieus onderzoek van?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zoals ik het al schreef; het aantal ziekenhuisopnames stijgt niet even hard mee met het aantal vastgestelde besmettingen. Dat is blijkbaar een vrij standaard fenomeen bij virussen en ik ben blij dat ook covid daar geen uitzondering op lijkt te vormen.
Ah zo.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niet als de mensen die besmet worden er minder erge klachten door krijgen. Het is immers niet hetzelfde virus als we vorig jaar om deze tijd had. Het is een mutatie daarvan.
We leven dus nu in een tijdperk waarin de media dus zegt welke maatregelen moeten gaan volgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De media spelen inderdaad een heel erg kwalijke rol.
Dat zou met álle maatregelen moeten gebeuren!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:18 schreef _serial_ het volgende:
Het probleem nu is dat er in het verleden vaak verweten werd dat er te laat ingegrepen werd.
Dus je hebt ook kans dat er nu wellicht te streng ingrepen wordt, dan is natuurlijk ook niet goed.
Ik ben van mening dat je niet op basis zomaar fingerspitzengefühl zomaar hele vergaande beslissingen moet en kunt nemen zoals de avondklok, je moet naar mijn idee goed kunnen uitleggen waarom je het doet en naar mijn idee ook de hele onderbouwing voor geven, niet alleen "het gaat niet goed, de cijfers dit, britse variant, dit,zus"
Ik vind ook dat we moeten stoppen met het steeds verlengen van einddatums. Je komt er naar mijn idee niet mee weg een avondklok af te kondigen, zonder harde einddatum. Zet de einddatum dan een eind in de toekomst, dan weet men waar ze aan toe zijn, kan je hem altijd eerder stoppen.
Daarom moet dit ook niet naar buiten worden gebracht. Nu kunnen we er al bijna niet meer omheen volgens de media. Gevaarlijk dit.quote:Nog los van het feit dat ik de avondklok momenteel zeker nog buiten proportioneel vind, en er nu door de media maar hard genoeg te roepen in de media, dat het bijna een voldongen feit is, niet ok als je het mij vraag.
Dat hoeft niet natuurlijk. Als deze variant minder heftige klachten geeft (ik heb tot nu toe weinig gezien dat daarop wijst, behalve net dat bericht vanuit Limburg) kan het zomaar zijn dat je met anderhalf keer zoveel besmettingen evenveel ziekenhuisopnames hebt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Deze snap ik niet.
Als het de R verhoogt, verhoogt het de besmettingsaantallen (bij gelijkblijvende maatregelen), ook exponentieel. En dus het aantal mensen die in het ziekenhuis belanden. En dus het aantal IC opnamen.
Eens.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:37 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat hoeft niet natuurlijk. Als deze variant minder heftige klachten geeft (ik heb tot nu toe weinig gezien dat daarop wijst, behalve net dat bericht vanuit Limburg) kan het zomaar zijn dat je met anderhalf keer zoveel besmettingen evenveel ziekenhuisopnames hebt.
Daarbij lijkt het me ook van belang in welke leeftijdsgroep de grootste besmettingsaantallen voorkomen. Als ze in 0-9/10-19/20-29 voorbij komen is dat van een andere orde dan 60-69/70+.
Ik zeg daarmee uiteraard niet dat het zo is..
Jup en we hebben nog een clubje van Red Team genaamd, wat ook steeds maar een podium krijgt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:37 schreef JosMert het volgende:
[..]
We leven dus nu in een tijdperk waarin de media dus zegt welke maatregelen moeten gaan volgen.
Bizar.
En ze baseren hun uitspraken op de kijkcijfers en het aantal verkochte advertenties die het oplevert, diep triest.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:37 schreef JosMert het volgende:
[..]
We leven dus nu in een tijdperk waarin de media dus zegt welke maatregelen moeten gaan volgen.
Bizar.
Pfoe, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Ik heb de link iig niet opgeslagen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb je daar een serieus onderzoek van?
Want de verklaring kan ook in de leeftijdsverdeling zitten. Hoeft niet perse wat over de ziekmakendheid van het virus te zeggen.
Ik dacht vroeger dat de NPO voor kwaliteit stond, voor het Corona gebeuren...Hoe naief....quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En ze baseren hun uitspraken op de kijkcijfers en het aantal verkochte advertenties die het oplevert, diep triest.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)elijk-leven-a4027683quote:Jongeren moeten naar festivals en cafés kunnen, zegt arts en filosoof Marli Huijer. En kinderen moeten naar school. „Het zou erom moeten gaan wat een goed leven is.”
Wat is een goed leven?
„Dat je als kind onderwijs krijgt. De nadelen die we kinderen en jongeren berokkenen door de scholen dicht te gooien zijn onevenredig groot. Sommigen van hen zullen er hun hele leven last van houden. Ze lopen leerachterstanden op, hun levensverwachting gaat omlaag. Verder hoort bij een goed leven dat we elkaar kunnen zien, met elkaar kunnen praten, elkaar kunnen aanraken. Het gebrek aan sociale interactie maakt dat de samenleving atomiseert en de loyaliteit aan de publieke zaak afneemt. Iedereen in zijn eigen cel, allemaal onze eigen werkelijkheid.”
Wist je dat Baudet ook een (rechts)filosoof is?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)elijk-leven-a4027683
Voor de liefhebber. Als je van kamp #strenger bent kun je het waarschijnlijk beter niet lezen.
Dat CDC-rapport spreekt je tegen (pag 1 van dit topic):quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:40 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Pfoe, ik weet niet meer waar ik het gelezen heb. Ik heb de link iig niet opgeslagen.
Dus 1,5 keer de R, en geen verschil in klinisch beeld. Geen goed vooruitzicht.quote:Currently, there is no known difference in clinical outcomes
associated with the described SARS-CoV-2 variants; however,
a higher rate of transmission will lead to more cases, increasing
the number of persons overall who need clinical care, exacer-
bating the burden on an already strained health care system,
and resulting in more deaths.
Ja, gevaarlijk en schandelijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:37 schreef JosMert het volgende:
[..]
Bizar.
serieus ja?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:34 schreef JosMert het volgende:
De media is walgelijk.
Ik vind dat jongeren niet naar festivals en cafés kunnen een opgave die (helaas) bij een pandemie hoort. Het is niet leuk, maar het is een ontbering die te dragen is. Er valt zelfs iets van te leren, dat ook niet leuke dingen bij het leven horen (aldus filosoof luxerobots).quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:41 schreef Janneke141 het volgende:
Jongeren moeten naar festivals en cafés kunnen, zegt arts en filosoof Marli Huijer. En kinderen moeten naar school. „Het zou erom moeten gaan wat een goed leven is.”
Doe ook maar alcoholverkoop naar 18:00 uur ipv. 20:00quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:35 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Laatste berichten:
Men overweegt strengere regels voor kinderen: mondmaskerplicht vanaf 10 ipv 12 jaar, en quarantaineplicht ook voor klasgenoten van besmette kinderen jonger dan 12.
De adviesraad adviseert ook strengere aanpak/controle van niet-essentiële reizen.
Alleen nog maar kinderchampagne.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Doe ook maar alcoholverkoop naar 18:00 uur ipv. 20:00
- "Grote zorgen bij Gommers: 'Derde golf te verwachten'"quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:46 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, gevaarlijk en schandelijk.
"Nieuwe variant vraagt om extra zware maatregelen, avondklok lijkt onafwendbaar"
"Roep om andere landen met avondklok te volgen neemt toe"
"Effect avondklok is bekend: ‘We hebben een extra zet nodig’
"Helft van de mensen is voorstander van een avondklok vanaf 22.00 uur" (geen leugen: https://eenvandaag.avrotr(...)dklok-vanaf-2200-uur)
Serieus ja. Ze doen eigenlijk al alsof de avondklok een voldongen feit is.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
serieus ja?Wat een poppenkast weer....
Wat zal de boete zijn?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:49 schreef JosMert het volgende:
[..]
Serieus ja. Ze doen eigenlijk al alsof de avondklok een voldongen feit is.
Mediaquote:Op zaterdag 16 januari 2021 21:49 schreef _serial_ het volgende:
[..]
- "Grote zorgen bij Gommers: 'Derde golf te verwachten'"
- "Gommers: lockdown mogelijk tot aan de zomer"
- "Britse coronavariant aangetroffen in regio Utrecht: ‘We bereiden voor op code zwart’"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |