Herkenbaar ja. Of afspreken om het op te komen halen en dan niet op komen dagen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef Glider76 het volgende:
Ik zet ook vaak gratis dingen op marktplaats. En dan krijg je zelfs reacties of je het op wilt sturen tegen vergoeding van de verzendkosten. Daar bedankt ik voor.
Zoals bij mijn buurman die tegels gratis liet ophalen. Hij dacht aardig te zijn en ze maar alvast langs de weg te zetten.... kwam er niemand en moest hij het weer in zijn tuin zettenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 16:01 schreef Fer het volgende:
Je mag tegenwoordig al blij zijn, dat iemand komt opdagen op de afgesproken tijd. Vaak als het voor niks is, houden mensen zich niet aan de afspraken.
Inderdaad. Op een of andere manier trekt het woord gratis een apart slag volk aan. Ik zet er tegenwoordig om die reden een symbolische prijs op.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:51 schreef NightDancert het volgende:
Als ik iets gratis op marktplaats zet dan ben ik blij als iemand het op komt halen. Het feit dat ik er van af ben is voor mij al voldoende.
same here.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 16:45 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Inderdaad. Op een of andere manier trekt het woord gratis een apart slag volk aan. Ik zet er tegenwoordig om die reden een symbolische prijs op.
Buitengewoon attent als je iets meebrengt.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:26 schreef tstile het volgende:
Is het asociaal om niks te geven als je gratis iets afhaalt? Of is het beter om doosje bonbons, bloemetje ofzo te geven
Bijv. een prima meubel van marktplaats wat ze ook nog wel voor een paar tientjes hadden kunnen verkopen maar het gewoon gratis erop zetten.
Ik zou blij en dankbaar zijn dat ik gratis een meubel kan ophalen. Dus ik zou zeker wel bonbons of bloemen meenemen is ook wel hoffelijk.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:26 schreef tstile het volgende:
Is het asociaal om niks te geven als je gratis iets afhaalt? Of is het beter om doosje bonbons, bloemetje ofzo te geven
Bijv. een prima meubel van marktplaats wat ze ook nog wel voor een paar tientjes hadden kunnen verkopen maar het gewoon gratis erop zetten.
Ik wilde van een nieuwe diepvries af die ik ongevraagd had gekregen. Nieuw. Aan vrienden/familie aan geboden. Diverse mensen hadden belangstelling, maar ik heb geen auto en zij allemaal wel. Niemand kwam het ooit ophalen. Twee (!) jaar later op marktplaats gezet: gratis op te halen. Wat. Een. Gedoe. Resultaat: niemand kwam de gratis nieuwe diepvries ophalen (moest hem wel de hele tijd reserveren en zo, want ze wilden hem zooooo graagquote:Op zaterdag 16 januari 2021 16:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je iets op marktplaats gratis aanbiedt dan is komen al genoeg dank je wel zeggen. Het gros spreekt iets af en komt helemaal niet.
Mooi gebaar maar in dat geval zou ik zeggen hou die 4,- in je zal en bespaar iemand een fles bocht op tafelquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:45 schreef Glider76 het volgende:
Maar een flesje wijn van 3.99 is al een heel gebaar voor iets wat als gratis wordt weggeven.
ik heb wel meer goede dingen moeten weggooien bij de stort omdat veel mensen het wel wouden, maar niet wouden ophalen.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde van een nieuwe diepvries af die ik ongevraagd had gekregen. Nieuw. Aan vrienden/familie aan geboden. Diverse mensen hadden belangstelling, maar ik heb geen auto en zij allemaal wel. Niemand kwam het ooit ophalen. Twee (!) jaar later op marktplaats gezet: gratis op te halen. Wat. Een. Gedoe. Resultaat: niemand kwam de gratis nieuwe diepvries ophalen (moest hem wel de hele tijd reserveren en zo, want ze wilden hem zooooo graag). De kringloop wilde hem niet, want die deden niet aan tweede hands diepvriezen (hij is nieuw!! maakte niet uit)
Ongebruikt, gloednieuw op de stort beland
Ik had zelf iemand bloemen willen aanbieden als ze het kreng maar kwamen halen![]()
Bizar!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik wilde van een nieuwe diepvries af die ik ongevraagd had gekregen. Nieuw. Aan vrienden/familie aan geboden. Diverse mensen hadden belangstelling, maar ik heb geen auto en zij allemaal wel. Niemand kwam het ooit ophalen. Twee (!) jaar later op marktplaats gezet: gratis op te halen. Wat. Een. Gedoe. Resultaat: niemand kwam de gratis nieuwe diepvries ophalen (moest hem wel de hele tijd reserveren en zo, want ze wilden hem zooooo graag). De kringloop wilde hem niet, want die deden niet aan tweede hands diepvriezen (hij is nieuw!! maakte niet uit)
Ik had zelf iemand bloemen willen aanbieden als ze het kreng maar kwamen halen![]()
Bizar.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 17:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is nooit in mij opgekomen om een kookboek op internet te zetten om gratis op te halen.... Dit soort dingen verdwijnen bij mij in mijn papiercontainer...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik van een gratis op te halen Facebook groep iets ophaal dan neem ik vaak wel iets kleins mee. Ligt ook beetje aan wat ik ophaal. Bij iets met een waarde van een paar euro neem ik niks mee, maar bij een zo goed als nieuw kookboek van 20 euro neem ik dan wel een reep chocola of rond Sinterklaas een zakje karamel zeezout pepernoten of zo mee. De ontvangers zijn altijd erg blij ermee. Op de pagina staan vaak ook berichten als "ruilen tegen een reep chocola" oid, ik zet er zelf altijd expliciet bij dat het ook opgehaald kan worden zonder er iets kleins voor te geven, maar krijg meestal wel iets. Een reep chocola, netje mandarijntjes, een zakje koekjes uit een kerstpakket haha. Vind het altijd een lief gebaar, maar zet er dus wel met opzet altijd bij dat het echt niet nodig is, omdat door sommige mensen ook die reep chocola gewoon eigenlijk niet gemist kan worden en ik niet wil dat zij afhaken daardoor.
Nooit gedoe gehad met ophalen ook tot nu toe, maar waren ook nooit grote meubels oid.
Zonde eigenlijk, als het boek nog in goede staat is, vind je niet? Als je moet betalen om te storten, kun je misschien overwegen om het naar een kringloop te brengen.quote:Op zondag 17 januari 2021 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Het is nooit in mij opgekomen om een kookboek op internet te zetten om gratis op te halen.... Dit soort dingen verdwijnen bij mij in mijn papiercontainer...
Het gratis ophalen bij mij is dan ook alleen om extra kosten te voorkomen bij het storten bij het afvalbrengpunt.
100 maal dit. Toen wij verhuisden ook wat gratis spul op MP gezet. Bepaalde gieren reageren meteen maar zich daarna aan een gemaakte afspraak houden is teveel gevraagd. En dan ook nog het gore lef hebben om boos te worden wanneer ik het door iemand anders op heb laten halen die wel gewoon op kwam dagen. Dan denk ik echt hoe verwrongen is het wereldbeeld van zo'n ratquote:Op zaterdag 16 januari 2021 16:01 schreef Fer het volgende:
Je mag tegenwoordig al blij zijn, dat iemand komt opdagen op de afgesproken tijd. Vaak als het voor niks is, houden mensen zich niet aan de afspraken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 18 januari 2021 17:02 schreef Holenbeer het volgende:
Iets gratis aanbieden trekt tuig aan. Ook hier op Fok! heb ik wel eens iets gratis aangeboden. Nooit meer iets van gehoord nadat hij niet tijdens de afgesproken tijd kwam?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is over nagedachtquote:Op zaterdag 16 januari 2021 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik van een gratis op te halen Facebook groep iets ophaal dan neem ik vaak wel iets kleins mee. Ligt ook beetje aan wat ik ophaal. Bij iets met een waarde van een paar euro neem ik niks mee, maar bij een zo goed als nieuw kookboek van 20 euro neem ik dan wel een reep chocola of rond Sinterklaas een zakje karamel zeezout pepernoten of zo mee. De ontvangers zijn altijd erg blij ermee. Op de pagina staan vaak ook berichten als "ruilen tegen een reep chocola" oid, ik zet er zelf altijd expliciet bij dat het ook opgehaald kan worden zonder er iets kleins voor te geven, maar krijg meestal wel iets. Een reep chocola, netje mandarijntjes, een zakje koekjes uit een kerstpakket haha. Vind het altijd een lief gebaar, maar zet er dus wel met opzet altijd bij dat het echt niet nodig is, omdat door sommige mensen ook die reep chocola gewoon eigenlijk niet gemist kan worden en ik niet wil dat zij afhaken daardoor.
Nooit gedoe gehad met ophalen ook tot nu toe, maar waren ook nooit grote meubels oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |