abonnement Unibet Coolblue
pi_197444935
Is het asociaal om niks te geven als je gratis iets afhaalt? Of is het beter om doosje bonbons, bloemetje ofzo te geven

Bijv. een prima meubel van marktplaats wat ze ook nog wel voor een paar tientjes hadden kunnen verkopen maar het gewoon gratis erop zetten.
pi_197444980
Scheelt hun een ritje naar de kringloop / stort, dus nee ik geef niets :)
pi_197445022
nee, je kunt het doen, maar het is niet erg als je het niet doet
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_197445284
Ik doe dat soms wel. Het is een vorm van beleefdheid maar ook een weerspiegeling wat het voor jou nog wel waard is.

Ik had laatst een massief eiken eettafel bij iemand opgehaald. Supermooi ding, puntgaaf etc. Die jongen heeft zelfs nog geholpen de tafel naar beneden te tillen en op mijn aanhanger te tillen.

Ik heb hem 25 euro gegeven.

Maar ik heb ook wel eens bij iemand een paar binnendeuren uit zijn bouwcontainer gehaald(eerst netjes gevraagd) en dan heb ik niks gegeven. De binnendeuren zijn nu in dienst als klustafel en na de verbouwing breng ik die zelf weer naar de stort.

Voor 3 stoeptegels gratis op te halen hoef je niks te geven.

Maar een flesje wijn van 3.99 is al een heel gebaar voor iets wat als gratis wordt weggeven.
pi_197445311
Ik zet ook vaak gratis dingen op marktplaats. En dan krijg je zelfs reacties of je het op wilt sturen tegen vergoeding van de verzendkosten. Daar bedankt ik voor.
pi_197445408
Als ik iets gratis op marktplaats zet dan ben ik blij als iemand het op komt halen. Het feit dat ik er van af ben is voor mij al voldoende.
pi_197445514
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:46 schreef Glider76 het volgende:
Ik zet ook vaak gratis dingen op marktplaats. En dan krijg je zelfs reacties of je het op wilt sturen tegen vergoeding van de verzendkosten. Daar bedankt ik voor.
Herkenbaar ja. Of afspreken om het op te komen halen en dan niet op komen dagen.

Een kleinigheidje meenemen is niet nodig. Gewoon je afspraken nakomen en vriendelijk bedanken en je gedraagt je al bovengemiddeld.
pi_197446882
Je mag tegenwoordig al blij zijn, dat iemand komt opdagen op de afgesproken tijd. Vaak als het voor niks is, houden mensen zich niet aan de afspraken.
.
pi_197447224
Een kleinigheidje is altijd leuk natuurlijk, dat na overleg uit de container halen vind ik dan weer iets anders maar meestal heb je als gever er meer werk en tijd aan dan gewoon in de vullisbak gooien. Ook wel meegemaakt dat iemand met een kado van de halve nieuwwaarde aankwam, dat is uiteraard ook niet de bedoeling.

Mensen waar afhaal afspraken moeilijk te maken zijn of vrij laat veranderd worden ben ik snel klaar mee.

Je geeft het weg om een ander een plezier mee te doen, dan mag die ander ook laten blijken dat ie er blij mee is.
pi_197447258
Als je iets op marktplaats gratis aanbiedt dan is komen al genoeg dank je wel zeggen. Het gros spreekt iets af en komt helemaal niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197447280
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:01 schreef Fer het volgende:
Je mag tegenwoordig al blij zijn, dat iemand komt opdagen op de afgesproken tijd. Vaak als het voor niks is, houden mensen zich niet aan de afspraken.
Zoals bij mijn buurman die tegels gratis liet ophalen. Hij dacht aardig te zijn en ze maar alvast langs de weg te zetten.... kwam er niemand en moest hij het weer in zijn tuin zetten _O- _O-
Gratis ophalen bij mij is ook sjouwen zonder hulp of uit elkaar halen zonder hulp.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197447717
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:51 schreef NightDancert het volgende:
Als ik iets gratis op marktplaats zet dan ben ik blij als iemand het op komt halen. Het feit dat ik er van af ben is voor mij al voldoende.
Inderdaad. Op een of andere manier trekt het woord gratis een apart slag volk aan. Ik zet er tegenwoordig om die reden een symbolische prijs op.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Redactie Frontpage zaterdag 16 januari 2021 @ 16:53:27 #13
38148 crew  Innisdemon
pi_197447878
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:45 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Inderdaad. Op een of andere manier trekt het woord gratis een apart slag volk aan. Ik zet er tegenwoordig om die reden een symbolische prijs op.
same here.
Ik heb eens iets voor een fles cola erop gezet. Geen reacties

Toen gratis: 10 reacties.
De boel in brand gestoken, en de foto op dezelfde pagina gezet >:)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  zaterdag 16 januari 2021 @ 16:58:59 #14
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_197447960
Op marktplaats stond een keer een ding om te bieden. Toen ik mailde wat moet je er voor hebben? Was het antwoord: voor twee repen chocola mag je hem meenemen.

Sindsdien geef ik ook bij andere gratis afhaal twee repen chocola. Blije verrassing is dan je loon.
Praat over de hel en je komt er.
  zaterdag 16 januari 2021 @ 17:01:15 #15
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197447981
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:26 schreef tstile het volgende:
Is het asociaal om niks te geven als je gratis iets afhaalt? Of is het beter om doosje bonbons, bloemetje ofzo te geven

Bijv. een prima meubel van marktplaats wat ze ook nog wel voor een paar tientjes hadden kunnen verkopen maar het gewoon gratis erop zetten.
Buitengewoon attent als je iets meebrengt.
pi_197448126
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:26 schreef tstile het volgende:
Is het asociaal om niks te geven als je gratis iets afhaalt? Of is het beter om doosje bonbons, bloemetje ofzo te geven

Bijv. een prima meubel van marktplaats wat ze ook nog wel voor een paar tientjes hadden kunnen verkopen maar het gewoon gratis erop zetten.
Ik zou blij en dankbaar zijn dat ik gratis een meubel kan ophalen. Dus ik zou zeker wel bonbons of bloemen meenemen is ook wel hoffelijk.
pi_197448620
Ik zet regelmatig dingen gratis op marktplaats maar ik hoef niks terug.
pi_197448763
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Als je iets op marktplaats gratis aanbiedt dan is komen al genoeg dank je wel zeggen. Het gros spreekt iets af en komt helemaal niet.
Ik wilde van een nieuwe diepvries af die ik ongevraagd had gekregen. Nieuw. Aan vrienden/familie aan geboden. Diverse mensen hadden belangstelling, maar ik heb geen auto en zij allemaal wel. Niemand kwam het ooit ophalen. Twee (!) jaar later op marktplaats gezet: gratis op te halen. Wat. Een. Gedoe. Resultaat: niemand kwam de gratis nieuwe diepvries ophalen (moest hem wel de hele tijd reserveren en zo, want ze wilden hem zooooo graag :') ). De kringloop wilde hem niet, want die deden niet aan tweede hands diepvriezen (hij is nieuw!! maakte niet uit)

Ongebruikt, gloednieuw op de stort beland |:(

Ik had zelf iemand bloemen willen aanbieden als ze het kreng maar kwamen halen _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197448839
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 14:45 schreef Glider76 het volgende:

Maar een flesje wijn van 3.99 is al een heel gebaar voor iets wat als gratis wordt weggeven.
Mooi gebaar maar in dat geval zou ik zeggen hou die 4,- in je zal en bespaar iemand een fles bocht op tafel :D
pi_197449094
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde van een nieuwe diepvries af die ik ongevraagd had gekregen. Nieuw. Aan vrienden/familie aan geboden. Diverse mensen hadden belangstelling, maar ik heb geen auto en zij allemaal wel. Niemand kwam het ooit ophalen. Twee (!) jaar later op marktplaats gezet: gratis op te halen. Wat. Een. Gedoe. Resultaat: niemand kwam de gratis nieuwe diepvries ophalen (moest hem wel de hele tijd reserveren en zo, want ze wilden hem zooooo graag :') ). De kringloop wilde hem niet, want die deden niet aan tweede hands diepvriezen (hij is nieuw!! maakte niet uit)

Ongebruikt, gloednieuw op de stort beland |:(

Ik had zelf iemand bloemen willen aanbieden als ze het kreng maar kwamen halen _O-
ik heb wel meer goede dingen moeten weggooien bij de stort omdat veel mensen het wel wouden, maar niet wouden ophalen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 16 januari 2021 @ 18:05:51 #21
269689 crew  Viv
pi_197449112
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde van een nieuwe diepvries af die ik ongevraagd had gekregen. Nieuw. Aan vrienden/familie aan geboden. Diverse mensen hadden belangstelling, maar ik heb geen auto en zij allemaal wel. Niemand kwam het ooit ophalen. Twee (!) jaar later op marktplaats gezet: gratis op te halen. Wat. Een. Gedoe. Resultaat: niemand kwam de gratis nieuwe diepvries ophalen (moest hem wel de hele tijd reserveren en zo, want ze wilden hem zooooo graag :') ). De kringloop wilde hem niet, want die deden niet aan tweede hands diepvriezen (hij is nieuw!! maakte niet uit)

Ongebruikt, gloednieuw op de stort beland |:(

Ik had zelf iemand bloemen willen aanbieden als ze het kreng maar kwamen halen _O-
Bizar! :o

Ik heb zelf nog nooit een attentie gekregen voor mijn gratis af te halen spullen. Hoeft ook niet, ik ben inderdaad al blij als het niet op de stort belandt en ik het niet naar de kringloop hoef te brengen. :)

Omgekeerd, als ik iets gratis afhaal breng ik ook geen attentie mee. Wel kom ik op de afgesproken tijd opdagen, en ik stuur later nog een foto van het artikel in zijn nieuwe omgeving en dan bedank ik ze nogmaals.
pi_197449294
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 17:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik wilde van een nieuwe diepvries af die ik ongevraagd had gekregen. Nieuw. Aan vrienden/familie aan geboden. Diverse mensen hadden belangstelling, maar ik heb geen auto en zij allemaal wel. Niemand kwam het ooit ophalen. Twee (!) jaar later op marktplaats gezet: gratis op te halen. Wat. Een. Gedoe. Resultaat: niemand kwam de gratis nieuwe diepvries ophalen (moest hem wel de hele tijd reserveren en zo, want ze wilden hem zooooo graag :') ). De kringloop wilde hem niet, want die deden niet aan tweede hands diepvriezen (hij is nieuw!! maakte niet uit)

Ongebruikt, gloednieuw op de stort beland |:(

Ik had zelf iemand bloemen willen aanbieden als ze het kreng maar kwamen halen _O-
Bizar. :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_197452500
Als ik van een gratis op te halen Facebook groep iets ophaal dan neem ik vaak wel iets kleins mee. Ligt ook beetje aan wat ik ophaal. Bij iets met een waarde van een paar euro neem ik niks mee, maar bij een zo goed als nieuw kookboek van 20 euro neem ik dan wel een reep chocola of rond Sinterklaas een zakje karamel zeezout pepernoten of zo mee. De ontvangers zijn altijd erg blij ermee. Op de pagina staan vaak ook berichten als "ruilen tegen een reep chocola" oid, ik zet er zelf altijd expliciet bij dat het ook opgehaald kan worden zonder er iets kleins voor te geven, maar krijg meestal wel iets. Een reep chocola, netje mandarijntjes, een zakje koekjes uit een kerstpakket haha. Vind het altijd een lief gebaar, maar zet er dus wel met opzet altijd bij dat het echt niet nodig is, omdat door sommige mensen ook die reep chocola gewoon eigenlijk niet gemist kan worden en ik niet wil dat zij afhaken daardoor.

Nooit gedoe gehad met ophalen ook tot nu toe, maar waren ook nooit grote meubels oid.
pi_197463127
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik van een gratis op te halen Facebook groep iets ophaal dan neem ik vaak wel iets kleins mee. Ligt ook beetje aan wat ik ophaal. Bij iets met een waarde van een paar euro neem ik niks mee, maar bij een zo goed als nieuw kookboek van 20 euro neem ik dan wel een reep chocola of rond Sinterklaas een zakje karamel zeezout pepernoten of zo mee. De ontvangers zijn altijd erg blij ermee. Op de pagina staan vaak ook berichten als "ruilen tegen een reep chocola" oid, ik zet er zelf altijd expliciet bij dat het ook opgehaald kan worden zonder er iets kleins voor te geven, maar krijg meestal wel iets. Een reep chocola, netje mandarijntjes, een zakje koekjes uit een kerstpakket haha. Vind het altijd een lief gebaar, maar zet er dus wel met opzet altijd bij dat het echt niet nodig is, omdat door sommige mensen ook die reep chocola gewoon eigenlijk niet gemist kan worden en ik niet wil dat zij afhaken daardoor.

Nooit gedoe gehad met ophalen ook tot nu toe, maar waren ook nooit grote meubels oid.
Het is nooit in mij opgekomen om een kookboek op internet te zetten om gratis op te halen.... Dit soort dingen verdwijnen bij mij in mijn papiercontainer...
Het gratis ophalen bij mij is dan ook alleen om extra kosten te voorkomen bij het storten bij het afvalbrengpunt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197466003
Heb zelf ook weleens gratis aangeboden. Echt een ellende. Teveel vragen, afspraken niet nakomen.

Was destijds een TV met een dikke kont. Eerste paar mensen kwamen niet opdagen. Anderen kwamen te laat. Toen dat ding onder de carport gezet (het was zomer, mooi weer, geen regen).

Iemand had interesse dus ik zeg, hij staat onder de carport, neem maar mee ik blijf er niet meer voor thuis. Vertrouwde die het niet omdat het 'buiten' had gestaan... Een ander kwam kijken maar had 'm toch laten staan want te groot voor de kinderkamer. Uiteindelijk geloof ik wel opgehaald.

Eigenlijk zou je mensen met tikkie 10,- moeten laten betalen die ze dan terugkrijgen zodra ze het daadwerkelijk op de afgesproken tijd ophalen. Of iets meer met reviews om de lakse mensen te weren.
pi_197472190
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 13:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het is nooit in mij opgekomen om een kookboek op internet te zetten om gratis op te halen.... Dit soort dingen verdwijnen bij mij in mijn papiercontainer...
Het gratis ophalen bij mij is dan ook alleen om extra kosten te voorkomen bij het storten bij het afvalbrengpunt.
Zonde eigenlijk, als het boek nog in goede staat is, vind je niet? Als je moet betalen om te storten, kun je misschien overwegen om het naar een kringloop te brengen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_197472720
Ik heb wel eens dingen gratis laten afhalen. Gewoon nog echt goed voor een 2e ronde.
En wat een ellende is dat.
Er is hier een organisatie die kleding/huisraad aannemen voor gezinnen op de rand van de samenleving. En anders de sociale werkplaatskringloop. Die nemen wat in goede staat is ook aan.

De commerciële kringloop hier is enkel geïnteresseerd in antiek en witgoed.

Maar goed de vraag ging over iets meenemen voor als je iets gratis afhaalt. Als het om iets groots/duurs gaat wel leuk. Stapeltje oude tijdschriften dan weer niet.

Doe waar jij je fijn bij voelt.
pi_197473566
Hier ook fan van de afvalcontainer.

Goedkoop of zelfs gratis, trekt voor een groot gedeelte zulk zeurend kutvolk aan dat ik er mee gestopt bent.

100 vragen voor iets wat gratis is.
Afspraken niet nakomen.
Gewoon helemaal niet op komen dagen.
Verwachten dat wij het op gaan sturen/zelfs komen brengen.
Gezeur gezeur gezeur.
pi_197474106
Zelf geen ervaring met aanbieden, maar kwam een keer een elektronisch product in goede staat afhalen voor +/-160 euro en die verkoper beschreef dezelfde situatie als veel mensen hier. Wel interesse, geen afspraken mee te maken. Je blijft thuis, niemand komt opdagen. Hij was allang blij dat ik er was op het tijdstip met het afgesproken bedrag.
And the druids turn to stone...
pi_197474673
Hier gemengde ervaring, ook wel eens iemand die heel dankbaar was maar soms ook krapuul dat gaat zeuren of zonder te zeggen niet op komt dagen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zondag 17 januari 2021 @ 21:07:44 #31
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_197474824
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 16:01 schreef Fer het volgende:
Je mag tegenwoordig al blij zijn, dat iemand komt opdagen op de afgesproken tijd. Vaak als het voor niks is, houden mensen zich niet aan de afspraken.
100 maal dit. Toen wij verhuisden ook wat gratis spul op MP gezet. Bepaalde gieren reageren meteen maar zich daarna aan een gemaakte afspraak houden is teveel gevraagd. En dan ook nog het gore lef hebben om boos te worden wanneer ik het door iemand anders op heb laten halen die wel gewoon op kwam dagen. Dan denk ik echt hoe verwrongen is het wereldbeeld van zo'n rat :')
pi_197489279
Iets gratis aanbieden trekt tuig aan. Ook hier op Fok! heb ik wel eens iets gratis aangeboden. Nooit meer iets van gehoord nadat hij niet tijdens de afgesproken tijd kwam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_197493297
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 17:02 schreef Holenbeer het volgende:
Iets gratis aanbieden trekt tuig aan. Ook hier op Fok! heb ik wel eens iets gratis aangeboden. Nooit meer iets van gehoord nadat hij niet tijdens de afgesproken tijd kwam

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
  dinsdag 19 januari 2021 @ 00:40:50 #34
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_197498240
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2021 20:34 schreef vlindertje89 het volgende:
Als ik van een gratis op te halen Facebook groep iets ophaal dan neem ik vaak wel iets kleins mee. Ligt ook beetje aan wat ik ophaal. Bij iets met een waarde van een paar euro neem ik niks mee, maar bij een zo goed als nieuw kookboek van 20 euro neem ik dan wel een reep chocola of rond Sinterklaas een zakje karamel zeezout pepernoten of zo mee. De ontvangers zijn altijd erg blij ermee. Op de pagina staan vaak ook berichten als "ruilen tegen een reep chocola" oid, ik zet er zelf altijd expliciet bij dat het ook opgehaald kan worden zonder er iets kleins voor te geven, maar krijg meestal wel iets. Een reep chocola, netje mandarijntjes, een zakje koekjes uit een kerstpakket haha. Vind het altijd een lief gebaar, maar zet er dus wel met opzet altijd bij dat het echt niet nodig is, omdat door sommige mensen ook die reep chocola gewoon eigenlijk niet gemist kan worden en ik niet wil dat zij afhaken daardoor.

Nooit gedoe gehad met ophalen ook tot nu toe, maar waren ook nooit grote meubels oid.
Hier is over nagedacht ^O^
pi_197508203
Pas geleden tijdens de verbouwing had ik 5 radiatoren op marktplaats gezet voor een symbolisch bedrag van 10 euro. Wilde iemand onderhandelen en er 6 euro voor betalen. Uiteindelijk heb ik ze naar de stort gebracht. Ik ga niet ook nog onderhandelen voor een vrij grote hoeveelheid spullen voor zo'n laag bedrag. Was meneer niet blij mee. Ik "moest" onderhandelen want dat hoort bij Marktplaats.

En enkele dagen terug kwam een man een gratis inbouwkoelkast bij mij ophalen. Had hij net een te kleine auto meegenomen. Verkeerd ingeschat. Bleek enkele straten van mij vandaan te wonen dus snel mijn bestelauto gepakt en de gratis koelkast bij hem in de garage afgeleverd. Was deze meneer erg blij mee haha.

Ik vind het onderhandelen op Marktplaats echt heel erg vervelend. Ik steek het nog liever aan of betaal geld om het naar de stort te brengen dan om die paar euro te gaan onderhandelen. Maar goed, voor sommige mensen is het sport volgens mij.
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_197589962
Iets anders, ik heb ooit iets op Marktplaats gezet voor in de tuin. Op afstand deze verkocht en meneer betaalde direct de 75 euro en moest nog even zien wanneer hij het op kwam halen. Het was niet in de buurt en het stond voor mij niet in de weg.

Nu ruim een jaar later staat het echter nog steeds hier. Nooit meer iets gehoord van deze persoon.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')