abonnement Unibet Coolblue
pi_197430817
Volgens mij is er nog geen draadje over de affaire met de Belastingdienst Toeslagen die ten onrechte ouders heeft weggezet als fraudeurs m.b.t. kinderopvangtoeslag. Ik hoop dat het politieke gevolgen gaat krijgen, want ik vind het ergerniswekkend en treurig dat echte fraudeurs vaak ongemoeid worden gelaten (zoals Polen met WW-uitkeringen) terwijl normale fatsoenlijke burgers in het ravijn worden geduwd. Stelletje mongolen bij de Belastingdienst

quote:
Emoties lopen hoog op bij debat toeslagen
Door PARLEMENTAIRE REDACTIE

DEN HAAG - Bij het debat over de onterecht stopgezette kinderopvangtoeslag zijn de emoties op de publieke tribune hoog opgelopen. Er werd geklapt, geschreeuwd en gehuild door ouders die door de Belastingdienst in financiële nachtmerrie werden gestort.
.
Als SP-Kamerlid Renske Leijten staatssecretaris Snel (Financiën) de vraag stelt of hij zich voor alle ellende die ouders is aangedaan politiek verantwoordelijk voelt, gebeurt er iets. Vanaf de publieke tribune zwelt applaus aan. Kamervoorzitter Khadija Arib grijpt in, zegt de emoties te begrijpen, maar roept de toeschouwers tot de orde: het uiten van afkeuring of instemming is immers verboden.

„Maar het gaat wel om ons”, buldert een man vanaf de tribune. „Mijn leven is naar de klote. Als ik niks mag zeggen, waarom ben ik hier dan?” De man krijgt het te kwaad, wrijft in z’n ogen en wordt de zaal uit geleid, schreeuwend: „Ik word gewoon afgevoerd hier!”

Alles komt weer boven, legt hij later uit als Kamerleden Michiel van Nispen (SP) en Pieter Omtzigt hem proberen te kalmeren. Het begon bij hem al in 2005, toen de Belastingdienst vroeg om een jaaropgaaf van het aantal uren opvang dat ze afnamen. Hoewel ze die keurig instuurden, kwam het een jaar later het bericht dat ze de verlangde gegevens niet hadden ingestuurd. Er ontstond een jarenlang welles-nietes tegen een bijna onzichtbare bureaucratische vijand. „Was ik op weg naar mijn werk, werd ik van de weg gehaald en mijn auto in beslag genomen”, vertelt de man, die Roger Derksen blijkt te heten. Behalve kinderopvangtoeslag werd ook de huurtoeslag en het kindgebonden budget stopgezet en moesten ze het zogenaamd te veel ontvangen geld terugbetalen.

’Wat deden we verkeerd?’
„Steeds moest ik aantonen dat het niet aan ons lag. Steeds raakten zij brieven kwijt.” Roger moest zijn baan opzeggen om voor zijn zoons te kunnen zorgen - de kinderopvang konden ze immers niet meer betalen. Hij en zijn ex-vrouw hebben inmiddels al 75.000 euro terugbetaald en zijn bijna uit de schuldsanering. Ze zijn inmiddels gescheiden. „Want al die toestanden maakten ons argwanend naar elkaar”, zegt Rogers ex Saskia. „We gingen elkaar de schuld geven. Steeds vroegen we ons af: wat doen we verkeerd?” Na al die jaren weten ze dat nog steeds niet.

Kleine fout, grote gevolgen
Hun zaak is exemplarisch voor de onnodig harde aanpak van de Belastingdienst, die honderden ouders onterecht als fraudeurs bestempelde. Wie kleine foutjes maakte, werd meteen veroordeeld tot het terugbetalen van de toeslag voor een heel jaar. Onregelmatigheden werden meteen tot fraude bestempeld. Voor sommige gedupeerden liep de schade tot in de tienduizenden euro’s. Op loon werd beslag gelegd, auto’s werden ingevorderd en gezinnen werden uit hun huis gezet. Stukken werden achtergehouden bij rechtszaken, en hoewel bij de fiscus duidelijk was dat ze fraude niet kon bewijzen, werd de invordering van schulden alsnog doorgezet.

De afgelopen anderhalf jaar kwam de omvang van dit dossier geleidelijk naar buiten, maar pas na veelvuldige Kamervragen en herhaalde publicaties van RTL en Trouw. Mogelijk duizenden ouders zijn getroffen. De fouten bij de dienst werden vooral gemaakt onder Snels voorgangers, maar de staatssecretaris is er politiek wel verantwoordelijk voor. Bovendien zijn er vraagtekens bij de aanpak van Snel zelf: heeft hij de Kamer wel alle informatie gegeven die hij kon geven? Heeft hij wel meteen ingegrepen toen hij zag hoe groot de omvang van het dossier werd?

Schoon schip
SP-Kamerlid Leijten eist dat de bewindsman toezegt dat alle ouders die onterecht als fraudeurs zijn weggezet hun geld terugkrijgen. „De staatssecretaris kan het niet goedmaken, maar hij kan wel schoon schip maken.” Doet hij dat niet, dan 'hebben we een groot probleem’, zo waarschuwde zij.

Voor CDA-Kamerlid Omtzigt, met Leijten een van de aanjagers van de ophef over de toeslagaffaire, gaat het niet om de positie van Snel, maar om compensatie voor de ouders. Hij reageert geïrriteerd op vragen van de PVV waarom hij de staatssecretaris niet naar huis stuurt. Honderden Kamervragen heeft hij gesteld, nachten doorgewerkt, terwijl de PVV het liet afweten. „Collega’s die nul vragen hebben gesteld in dit dossier, willen nu snel een motie van wantrouwen indienen. Het gaat eerst om compensatie voor ouders, niet om de vraag 'wie wist wat wanneer.”

Mishandeling
Ook de rest van de coalitie lijkt niet van zins de staatssecretaris te offeren, al is VVD-Kamerlid Lodders wel hard in haar oordeel. Ze vindt ’mishandeling’ een terechte beschrijving voor wat ouders is aangedaan.

Even later treft ’toeslagvader’ Roger buiten de zaal de staatssecretaris. Die ’gaat z’n best doen’ om te zorgen voor een ruime compensatie. In de Kamer herhaalt Snel wat hij eerder zei: „De mensen hadden geen schijn van kans toen zij als fraudeur werden bestempeld. De menselijke maat ontbrak. Er was geen VAR.” Snel zegt te snappen dat excuses en erkenning niet genoeg is, en dat er behalve compensatie ook iets aan de uitvoering van de toeslagen moet gebeuren.
pi_197430836
Ook in het buitenland staan we voor lul :D

https://www.telegraaf.nl/(...)lische-val-rutte-iii
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:14:37 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197430861
Hij kreeg als antwoord van toeslagen,
"anders belt U de ambassade maar"
De man is Nederlander met een buitenlandse naam,

De man woont gewoon in Nederland al 20 jaar -O- o|O o|O |:( 8)7 8)7 8)7 8)7 :W

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 15-01-2021 19:34:24 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:18:42 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_197430932
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
Hij kreeg als antwoord van toeslagen,
"anders belt U de ambassade maar"
De man is Nederlander met een buitenlandse naam,

De man woont gewoon in Nederland al 20 jaar -O- o|O o|O |:( 8)7 8)7 8)7 8)7 :W
Te gênant voor woorden. Die mensen zijn er voor óns, niet andersom.

PS: ik bedoel dus de mensen van de BD. ;)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_197431090
Kabinetsval in cruciale coronafase, experts bezorgd: ‘slechtst mogelijke timing’

Met nog altijd forse besmettingscijfers, grote druk op de zorg en de dreiging van de Britse variant komt de kabinetsval op het ‘slechtst mogelijke moment’, meldt viroloog Marion Koopmans (Erasmus MC). Ook andere experts bekijken de ontwikkelingen rond het Binnenhof met argusogen: ,,Een kabinet van nationale eenheid is nodig.”

OMT-lid Koopmans is momenteel op onderzoeksmissie namens de WHO in China maar laat via Twitter weten dat de kabinetsval ‘op het slechtst mogelijke moment komt’. ‘Vanuit covid bekeken. De daling is onvoldoende, we hebben nieuwe varianten, er is coronamoeheid en nu komt er een stoelendans bij. Focus zou fijn zijn.’

Kabinet en Tweede Kamer benadrukken dat het coronabeleid niet verandert met de demissionaire status van Rutte III, maar kenners weten dat gedrag - en dus draagvlak voor maatregelen - van cruciaal belang zijn voor de effectiviteit van het beleid. Onduidelijkheid over politiek leiderschap in een tijd dat nieuwe ingrepen dreigen - de heftige maatregel van een avondklok ligt nog op tafel - is geen fijn vooruitzicht, meldt ook een andere OMT’er op voorwaarde van anonimiteit: ,,De crisis is misschien wel net zo groot als in de eerste golf. Je hebt nu zoveel mogelijk daadkracht nodig. Misschien kan dat nog wel demissionair, maar de verkiezingen komen er ook aan. Dat kan de belangen ook vertroebelen.”

Als ik ff zo vrij mag zijn: worst possible timing ( vanuit covid bekeken). Onvoldoende daling, nieuwe varianten, coronamoeheid, lang voorjaar.......en nu een stoelendans erbij. All hands on deck en focus zou fijn zijn <a href="https://t.co/JwH2XKc01P">https://t.co/JwH2XKc01P<;/a>

Maar toch komt de kabinetsval op een ongelukkig moment van de pandemie. Nederland zit nog altijd hoog in de tweede coronagolf, met dagelijks gemiddeld ruim 6000 nieuwe infecties en iets minder dan 2500 bezette ziekenhuisbedden. De komende weken moet nog besloten worden over de optie van een avondklok en heropening van het basisonderwijs, met de donkere wolk van de nieuwe Britse coronamutant dreigend boven ons land.

Extra problematisch is daarbij het afkalvende vertrouwen in het coronabeleid

Uit vandaag verschenen gedragsonderzoek onder 50.000 respondenten blijkt dat nog maar iets meer dan de helft van de Nederlanders denkt dat de regering alle belangen goed afweegt, ook is nog slechts 45 procent van de deelnemers (zeer) positief over de aanpak (de vorige keer was dat nog 58 procent).

En het Hollandse zelfvertrouwen is ook gekelderd.

Waar ons land het in november volgens ruim 40 procent van de Nederlanders (veel) beter deed dan andere landen, was tijdens de peiling - rond de jaarwisseling uitgevoerd - nog maar 21 procent van de deelnemers zo positief. De anonieme OMT’er zegt: ,,Je hebt eigenlijk een kabinet van nationale eenheid nodig nu.”

https://www.ad.nl/dossier(...)jke-timing~a3c4c2c2/

Ook hier weer de politieke partij belangen boven het landsbelang gesteld :r
pi_197431150
Gedupeerden: ‘Nu de strafrechtelijke aansprakelijkheid nog’ _O_

Advocaat Vasco Groeneveld laat weten dat zijn cliënten blij zijn met het aftreden van het kabinet. Toch zijn de gedupeerden er hiermee nog niet. ,,Dat gaat over politieke verantwoordelijkheid. Nu de strafrechtelijke aansprakelijkheid nog.”

Groeneveld heeft afgelopen dinsdag namens twintig gedupeerden in de kindertoeslagaffaire aangifte gedaan tegen vijf (oud-)bewindslieden, onder wie de ministers Tamara van Ark (Medische Zorg), Wopke Hoekstra (Financiën) en Eric Wiebes (Economische Zaken). Volgens Groeneveld hebben zij zich schuldig gemaakt aan een ambtsmisdrijf. ,,De inbreuk op de rechtsorde is te groot om het hierbij te laten”, aldus Groeneveld.

Vorige week maakte het Openbaar Ministerie bekend dat het de Belastingdienst niet strafrechtelijk zal vervolgen vanwege de affaire. Meerdere ouders spanden daarop procedures aan om die vervolging alsnog gedaan te krijgen. Namens een van die ouders begon advocaat Sébas Diekstra zo’n procedure. Hij laat in eerste reactie weten dat het aftreden van de verantwoordelijke bewindspersonen - hoewel aan de late kant - ‘de enige juiste beslissing is na alle ellende waar de overheid vele duizenden burgers in heeft gestort’.
Maar, voegt hij toe: ,,Slachtoffers hebben laten weten veel moeite te hebben met het feit dat de hoofdrolspelers in deze bizarre kwestie straks hun politieke carrière weer vrolijk kunnen vervolgen. Voornamelijk omdat zij zo ernstig hebben gefaald in het beschermen van onschuldige burgers.”

Advocaat Eva González Pérez, die tientallen ouders bijstaat en als eerste aan de bel trok over de behandeling van ouders die toeslagen ontvingen, noemt de val van het kabinet ‘een eerste stap in de goede richting’. ,,Het besef van de ernst is er, dat zie ik nu. Maar we zijn er nog niet”, zei ze tegen de NOS. ^O^ _O_

Jurist Orlando Kadir, die bijna zeshonderd slachtoffers van de toeslagenaffaire bijstaat, liet op Radio 1 weten dat de focus nu naar de slachtoffers moet gaan en het onherstelbare leed dat hen is aangedaan. Eerder zei hij overigens al dat nog géén van zijn cliënten de voor de kerst door staatssecretaris Van Huffelen beloofde 30.000 euro compensatie heeft ontvangen.

https://www.ad.nl/dossier(...)jkheid-nog~a2c0ac1b/

En nu tandje erbij en doorzetten en niet eerder stoppen dan dat ze in de gevangenis zitten :7
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:35:03 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197431223
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
Hij kreeg als antwoord van toeslagen,
"anders belt U de ambassade maar"


De man is Nederlander met een buitenlandse naam,

De man woont gewoon in Nederland al 20 jaar -O- o|O o|O |:( 8)7 8)7 8)7 8)7 :W
Ja het is godgeklaagd
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_197431258
Kabinet betaalt letterlijk hoge prijs voor toeslagenrapport: 1,3 miljard euro erbij :')

Het demissionaire kabinet trekt vanwege de toeslagenaffaire nog even flink de portemonnee. Alleen al de compensatie voor slachtoffers kost dit jaar 900 miljoen euro extra. Door extra uitgaven aan royalere informatieverstrekking en betere dienstverlening bedraagt het totale prijskaartje voor dit jaar 1,3 miljard euro.

De uitbreiding van de bestaande compensatieregeling loopt flink in de papieren, blijkt uit de financiële bijlage bij de kabinetsreactie op het rapport van de parlementaire ondervragingscommissie kinderopvangtoeslag. Voor de zomer werden de kosten daarvan nog begroot op ruim 500 miljoen euro.

Kosten schieten omhoog
Vlak voor kerst werd besloten dat ruim 20.000 ouders een bedrag van 30.000 euro tegemoet kunnen zien. Daardoor schieten de kosten omhoog: voor 2020 is 563 miljoen euro extra gereserveerd, daar komt nog 200 miljoen bij om getroffen kinderen toekomstperspectief te geven. Ook de uitvoeringskosten vallen 113 miljoen euro hoger uit dan geraamd. :')

quote:
Opvallend is dat het kabinet ook in 2021 nog verwacht 350 miljoen euro kwijt te zijn aan de compensatie. Daaruit blijkt dat men ervan uitgaat dat niet alle gedupeerden nog dit jaar worden gecompenseerd.
:D Het is gvd niet te geloven o|O :(



Openbaarheid heeft een prijs
Ook tast het kabinet in de buidel om de dienstverlening te verbeteren. Nog dit jaar wordt het budget daarvoor verhoogd met 266 miljoen euro. Daarvan is het grootste deel (150 miljoen) bestemd voor gemeenten. In latere jaren nemen de totale uitgaven toe tot een half miljard euro op jaarbasis.

Daarnaast blijkt de belofte om de informatievoorziening te verbeteren verre van gratis. Het kabinet belooft meer documenten actief openbaar te gaan maken. Dat heeft wel een prijs: voor dit jaar gaat het om 161 miljoen euro extra. Dat bedrag loopt in latere jaren op tot meer dan 300 miljoen euro.

De Tweede Kamer moet nog wel instemmen met de extra uitgaven. Als het parlement groen licht geeft zal het volgende kabinet op jaarbasis 800 miljoen euro minder te besteden hebben dan eerder werd gedacht.

https://www.ad.nl/dossier(...)euro-erbij~a799d5cb/

Minder weglakken kost geld 8)7 8)7
pi_197431368
VVD-minister Eric Wiebes vertrekt per direct uit demissionair kabinet: ‘Ik voel mij zwaar medeverantwoordelijk’

Hij gaat niet demissionair door, zoals de rest van de ministersploeg. Wiebes was in het vorige kabinet als staatssecretaris van Financiën verantwoordelijk voor de Belastingdienst, die zwaar de fout in ging met de toeslagenaffaire.

,,Ik voel mij niet schuldig, ik voel mij heel zwaar medeverantwoordelijk’’, zegt Wiebes in een toelichting. ,,Ik wil nu oplossingen en geen Haagse perikelen. Daarom heb ik besloten zelf per direct uit het kabinet te stappen. Dan kunnen we dat politieke hoofdstuk overslaan en kan het kabinet op volle kracht naar de oplossingen.’’ Wiebes wilde na het voorlezen van een verklaring geen vragen beantwoorden van de pers. Op één vraag over de toeslagenaffaire antwoordde hij wel: ,,Ik heb niet kunnen ontdekken wat ik redelijkerwijs had kunnen weten of doen om dit te voorkomen. En dat maakt het alleen nog maar verdrietiger.’’

Partijgenoot Cora van Nieuwenhuizen neemt tijdelijk de leiding over op het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. Van Nieuwenhuizen is nu ook al minister van Infrastructuur en Waterstaat. Binnenkort schuift de VVD een vervanger voor Wiebes naar voren.

Volgens premier Rutte heeft Wiebes een ‘persoonlijke afweging gemaakt’ om op te stappen. ,,Het is zijn beslissing die ik respecteer’’, zegt Rutte. ,,Met zijn creatieve geest heeft Eric Wiebes vaak bijgedragen aan het oplossen van ingewikkelde vraagstukken. We gaan hem missen.’’ Rutte heeft zelf niet overwogen om uit de politiek te stappen, zo laat hij weten. ,,Ik heb geen directe verantwoordelijkheid voor dit dossier, dat is nou eenmaal zo.’’

quote:
Koning Willem-Alexander heeft Wiebes ‘met onmiddellijke ingang op de meest eervolle wijze ontslag verleend’, zo laat de Rijksvoorlichtingsdienst weten. De koning bedankt hem voor ‘vele en gewichtige diensten’.
:') :')

https://www.ad.nl/politie(...)oordelijk~a1c531b88/

He Wiebes, ik zeg het nog een keer: Hoe jij je voelt interesseert niemand wat, je bent gewoon verantwoordelijk klaar uit is zelfs in de wet vastgelegd
Hou dus gvd op met die prietpraat :( :(
  vrijdag 15 januari 2021 @ 19:53:26 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197431695
“Draai VVD om slachting in Kamer te voorkomen”

Het Kabinet-Rutte III is gevallen. Tot het laatste moment was de VVD het daar niet mee eens, maar toch was het onvermijdelijk aldus politiek commentator Wouter de Winther. Verrassing van de dag was het aftreden van Wiebes: ,,daar is iets bijzonders gebeurd.”

Het is niet duidelijk of Wiebes zelf tot dit inzicht gekomen is om af te treden of dat dit is ingegeven door de VVD.”

quote:
De rol van Wopke Hoekstra is interessant in deze affaire en daar lijkt nog niet het laatste over gezegd
^O^ _O_

https://www.telegraaf.nl/(...)n-kamer-te-voorkomen

Wopke :W
pi_197431902
Goed, ik ben weer helemaal bijgelezen met het nieuws van vandaag. Is er verder nog iets leuks te beleven vanavond? :P
Somebody that I used to know
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:17:03 #12
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197432321
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
“Draai VVD om slachting in Kamer te voorkomen”

Het Kabinet-Rutte III is gevallen. Tot het laatste moment was de VVD het daar niet mee eens, maar toch was het onvermijdelijk aldus politiek commentator Wouter de Winther. Verrassing van de dag was het aftreden van Wiebes: ,,daar is iets bijzonders gebeurd.”

Het is niet duidelijk of Wiebes zelf tot dit inzicht gekomen is om af te treden of dat dit is ingegeven door de VVD.”
[..]

^O^ _O_

https://www.telegraaf.nl/(...)n-kamer-te-voorkomen

Wopke :W
Wordt dan toch Omtzigt de lijsttrekker? _O-
Als ik hem was zou ik bedanken als derde keus.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197432434
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
Hij kreeg als antwoord van toeslagen,
"anders belt U de ambassade maar"
De man is Nederlander met een buitenlandse naam,

De man woont gewoon in Nederland al 20 jaar -O- o|O o|O |:( 8)7 8)7 8)7 8)7 :W
Ik zag het net ook bij M.

Bizar. Woorden schieten te kort.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:24:45 #14
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:34:12 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197432694
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:21 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ik zag het net ook bij M.

Bizar. Woorden schieten te kort.
er moeten toch een paar mensen daar een paar jaar opgesloten worden en salaris terug betalen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:38:34 #16
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_197432826
Nu komt er zéker! een avondklok
pi_197432976
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er moeten toch een paar mensen daar een paar jaar opgesloten worden en salaris terug betalen
Daar had de rechter van mij over mogen beslissen, maar zoals we allemaal weten is het niet zover gekomen.
pi_197432993
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:38 schreef the-eye het volgende:
Nu komt er zéker! een avondklok
/sarcasm :P
pi_197433113
Wat ik dan jammer vind, is dat de oppositie niet ook het boetekleed aantrekt. Uiteindelijk was het de roep van de oppositie in de tweede kamer destijds bij Polen- en Bulgarenfraude ("Gnadeloos aanpakken die fraudeurs") die tot dit beleid en deze excessen geleid heeft.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:51:25 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_197433143
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Daar had de rechter van mij over mogen beslissen, maar zoals we allemaal weten is het niet zover gekomen.
Als private persoon mag je geen misdaden begaan , maar in dienst van de overheid wel

das raar

https://www.telegraaf.nl/(...)lische-val-rutte-iii

quote:
BBC: 'Nederlandse overheid vijand van het volk'
Elders spreekt men van 'een ongekend schandaal'.
Omdat de ouders enorme bedragen aan kindertoeslag moesten terugbetalen, ,,werden velen in een schuldencrisis gestort", schrijft het Duitse Die Zeit.

Ook op de site van het Handelsblatt wordt geschreven over de gevolgen van de toeslagenaffaire:

'Werkloosheid, faillissementen en echtscheidingen'.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  vrijdag 15 januari 2021 @ 20:53:48 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197433208
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:44 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Daar had de rechter van mij over mogen beslissen, maar zoals we allemaal weten is het niet zover gekomen.
:{w Nog niet art 12 procedure loopt inmiddels en dat is ^O^
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:04:56 #22
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197433480
quote:
6s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:53 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:{w Nog niet art 12 procedure loopt inmiddels en dat is ^O^
Maarja, hebben ze ook daadwerkelijk strafbare feiten gepleegd is nu de vraag. Ben erg benieuwd ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197433667
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 20:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Als private persoon mag je geen misdaden begaan , maar in dienst van de overheid wel

das raar

https://www.telegraaf.nl/(...)lische-val-rutte-iii
[..]

Die stelling is (nog) niet bewezen. Laten we hopen dat dit middels de artikel 12 procedure, zoals @ikweethetookniet al aangaf, alsnog gedaan kan worden.
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:25:59 #24
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197434038
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 21:10 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Die stelling is (nog) niet bewezen. Laten we hopen dat dit middels de artikel 12 procedure, zoals @:ikweethetookniet al aangaf, alsnog gedaan kan worden.
Maar voor welke strafbare feiten kunnen welke politici dan vervolgd worden?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 15 januari 2021 @ 21:28:22 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_197434091
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 19:18 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Te gênant voor woorden. Die mensen zijn er voor óns, niet andersom.

PS: ik bedoel dus de mensen van de BD. ;)
Dat geldt ook voor andere ambtenaren, maar die vergeten dat nogal eens.
Bij de gemeente lijken ze wel eens te denken dat de inwoners er voor hen zijn, ipv andersom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')