Dat willen we niet horen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:31 schreef Mansjester het volgende:
[..]
De cijfers in de UK dalen de laatste dagen alweer enorm. Ik heb er weer vertrouwen in.
Ja, beetje lastig wel als je demissionair bent en mogelijk geen deel van de nieuwe regering die daar mee te maken krijgt gaat wordenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ook een ding worden. Als door die nieuwe variant de maatregelen gedurende een langere tijd strakker worden, en dat ligt voor de hand, dan wordt het verhaal met gevaccineerden die dingen ook niet mogen ook steeds lastiger.
Terwijl aan de andere kant lastig te verkopen is dat de groep die het minste risico loopt (want dat is de groep die het laatste aan de beurt is volgens de strategie) opgehokt wordt terwijl de rest weer rondhuppelt in t cafe en op de sportclub. Dat gaat ook schuren.
Moet je nu al goed over nadenken als regering...
Je kunt niks anders. Bovendien, een nieuw kabinet heb je echt niet voor de meivakantie. En dan speelt dit probleem als het goed is al langquote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, beetje lastig wel als je demissionair bent en mogelijk geen deel van de nieuwe regering die daar mee te maken krijgt gaat worden
Dat wordt een dun lijntje inderdaad. De argumenten voor die langdurige strakke maatregelen zullen gegrond moeten zijn, en de risico-afweging tussen de verschillende groepen in balans. Ik moet het allebei nog zien gebeuren.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dit gaat ook een ding worden. Als door die nieuwe variant de maatregelen gedurende een langere tijd strakker worden, en dat ligt voor de hand, dan wordt het verhaal met gevaccineerden die dingen ook niet mogen ook steeds lastiger.
Terwijl aan de andere kant lastig te verkopen is dat de groep die het minste risico loopt (want dat is de groep die het laatste aan de beurt is volgens de strategie) opgehokt wordt terwijl de rest weer rondhuppelt in t cafe en op de sportclub. Dat gaat ook schuren.
Niet optimaal, maar zodra de grootste risico groepen en ouderen gevaccineerd zijn kan je altijd ‘op eigen risico’ gaan werken. In een langzaam tempo zodat je wel bij kan houden of de zorg het nog steeds aan kan.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Dan is er toch al lang weer een regering. Voordat de helft hier ingeënt is...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, beetje lastig wel als je demissionair bent en mogelijk geen deel van de nieuwe regering die daar mee te maken krijgt gaat worden
Duurde wel even even de vorige keerquote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan is er toch al lang weer een regering. Voordat de helft hier ingeënt is...
Als er nu al over nagedacht moet worden zal het wel pas over een halfjaartje gebeuren. En dan moet er eerst zorgvuldig worden nagedacht voor er een advies wordt uitgebracht, waarna ze weer even nadenken om het advies te negeren en vervolgens drie maanden later een beslissing te nemen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nee? In minder dan 9 maanden een werkend vaccin hebben, wat zeg ik, meerdere zelfs, voor een type virus waar nog nooit een vaccin voor bestaan heeft is niet innovatief? Nou...dan weet ik niet echt wat wel innovatief meer is.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:56 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten gewoon als de bliksem vaccineren en vaccins maken.
Nazi-Duitsland kon in een extreem korte tijd ook extreem veel wapens maken. In oorlogstijd was men echt innovatief, maar dat zie ik nu nog niet.
Uh nee, dat konden ze niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:56 schreef Discombobulate het volgende:
We moeten gewoon als de bliksem vaccineren en vaccins maken.
Nazi-Duitsland kon in een extreem korte tijd ook extreem veel wapens maken. In oorlogstijd was men echt innovatief, maar dat zie ik nu nog niet.
Ja, en ze kunnen het niet zo snel produceren, zie persbericht van Pfizer. Kom op, als je zoiets kan kun je dat ook wel. Een trial van 200k mensen over de hele wereld en ook nog een data er van verzamelen lijkt me veel lastiger dan er groot aantal produceren. En daarna vaccineren. Waarom zijn we Israël niet op dit moment?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee? In minder dan 9 maanden een werkend vaccin hebben, wat zeg ik, meerdere zelfs, voor een type virus waar nog nooit een vaccin voor bestaan heeft is niet innovatief? Nou...dan weet ik niet echt wat wel innovatief meer is.
quote:There is no COVID vaccine reserve. Trump admin already shipped it
The Trump administration announced Tuesday, January 12, that it would begin shipping reserved vaccine supplies, raising hopes that states may see their vaccine supply potentially double as they work to accelerate the sluggish immunization campaign. But according to a report by The Washington Post, that promised vaccine stockpile doesn’t actually exist—it was already shipped out—and the limited vaccine supply available to states will remain as it is for now.
The news has not only left state health officials angry and confused by the false promises, they’re also left scrambling to sort out distribution changes. In addition to claiming they would release the (non-existent) stockpile, Trump administration officials told states to expand access to vaccines—now allowing anyone over age 65 to get vaccinated and people under 65 who have a documented underlying health condition that makes them more vulnerable to COVID-19.
https://arstechnica.com/s(...)-already-shipped-it/
Israel is de helft kleiner dan Nederland, betaald dubbel zoveel per dosis en draagt alle medische gegevens van patienten over aan Pfizer. Daarom niet dus.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, en ze kunnen het niet zo snel produceren, zie persbericht van Pfizer. Kom op, als je zoiets kan kun je dat ook wel. Een trial van 200k mensen over de hele wereld en ook nog een data er van verzamelen lijkt me veel lastiger dan er groot aantal produceren. En daarna vaccineren. Waarom zijn we Israël niet op dit moment?
Dat geld mag natuurlijk niet de belemmering zijn. Wat kost de lockdown ook alweer per dag?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Israel is de helft kleiner dan Nederland, betaald dubbel zoveel per dosis en draagt alle medische gegevens van patienten over aan Pfizer. Daarom niet dus.
Toch jelly.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Israel is de helft kleiner dan Nederland, betaald dubbel zoveel per dosis en draagt alle medische gegevens van patienten over aan Pfizer. Daarom niet dus.
Daar is ook nog geen sprake van dus ik voel de “paniek” ook niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat is inderdaad mogelijk onze ‘redding’.. maar maakt het wel lastig om over versoepelingen na te gaan denken.
Zou ook een logisch verhaal zijn als de vaccinatiecampange wat sneller op stoom zou zijn gekomen. Dan red je immers een hoop levensjaren terwijl het nadeel voor de rest van de bevolking een paar weken is. Nu met al die hickups is het wel de vraag of dat nog steeds in balans is.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:32 schreef Molo het volgende:
Omdat die het hardste dood gaan eraan. Kun je wat van vinden, maar in Nederland vinden we het advies vand e Gezondheidsraad erin blijkbaar belangrijk
(En voeren het vervolgens toch in andere volgorde uit)
Is natuurlijk wel de groep die elke dag weer met het leed geconfronteerd wordt. Dus hoewel het natuurlijk een opsteker is zou ik niet meteen gaan juichen en de overwinning uitroepen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:25 schreef Janneke141 het volgende:
Vaccinatiebereidheid in de eerste ronde (IC-personeel etc.) 95%. Mooie score.
Het zegt wel iets over de waarde van peilingen over vaccinatiebereidheid. Want die lag in de peilingen onder zorgpersoneel een stuk lager dan 95%.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Is natuurlijk wel de groep die elke dag weer met het leed geconfronteerd wordt. Dus hoewel het natuurlijk een opsteker is zou ik niet meteen gaan juichen en de overwinning uitroepen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |