Las behoorlijk vaak, tot een paar maanden terug, dat iemand in een huishouden was besmet, maar niet iedereen. Dus daar is denk ik wel ruimte om bij extra besmettelijkheid tot meer besmettingen te leiden.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 11:49 schreef Stienn het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het volgende, overal lezen we dat de Britse variant veel besmettelijker is. Echter vinden heel veel besmettingen plaats binnen het huishouden. Een groot gedeelte van deze mensen zouden toch ook al besmet zijn bij de normale variant? Kun je zo de R niet naar beneden bijstellen voor de Britse variant?
Net als Denemarken en Nederland schatten ze dus dat in Zwitserland de Britse (en Zuid-Afrikaanse) variant dominant wordt rond half februari. In Zwitserland zitten ze nu op ~1700 besmettingen per dag en het daalt. De maatregelen daar zijn nu vrij soepel (stringency index 60.19, in NL nu 89.81). Een vriendin van me gaat daar 'gewoon' naar het werk (werkt met privacy gevoelige data en dat mag niet thuis) met de trein.quote:
Beetje een rare vraag van Yorick, 'wat deden ze daar'. Getuigd van weinig inlevingsvermogen. Las vorige week een jaarbrief van een oud studiegenoot. Die heeft afgelopen 10 jaar keihard gewerkt om 4 bedrijven in Zuid Afrika op te bouwen. 4, zodat inkomen gespreid was over verschillende sectoren, maar helaas wel allemaal in toerisme. Jarenlang mensen getraind, kon nu eindelijk reizen gaan boeken in volume met een team van ongeveer 20 vaste werknemers, en volume is nodig gezien de kleine marges. Inmiddels moet familie bijspringen om wekelijkse boodschappen te kunnen doen. De 15+ paarden van de paarden-safari business blijven ook gewoon dooreten. Al het spaargeld, pensioengeld, studiegeld voor kinderen later is verdampt, iedereen moeten ontslaan, inboedel van kantoor verkocht etc. Vangnetten zoals in Nederland zijn er in die landen niet.quote:Op zondag 31 januari 2021 23:11 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
15 besmettingen van ZA variant in totaal nu
Gebed zonder einde.quote:In het Verenigd Koninkrijk is een mutatie vastgesteld van de Britse coronavariant, zelf ook al een mutatie van het virus. Dat melden Britse media. De mutatie is tot dusver aangetroffen in 11 positieve coronatests en heeft er alle schijn van dat het in staat is het immuunsysteem te omzeilen.
De mutatie heeft de naam E484K gekeregen en heeft eigenschappen die ook terug te vinden zijn in de besmettelijkere Zuid-Afrikaanse variant. Wat de mutatie doet is de vorm van het eiwit aanpassen wat het virus in staat stelt cellen in het menselijk lichaam te besmetten. Daarnaast zorgt de mutatie ervoor dat antistoffen in het lichaam minder goed in staat zijn het virus te herkennen.
het RIVM moet gewoon even een spreekverbod krijgen, ff paar dagen, je bek houden!quote:Op dinsdag 2 februari 2021 06:45 schreef Zwerfkind het volgende:
En daar gaan we...
https://www.ad.nl/video/r(...)olf-aankomen~p195212
Dit idd.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:09 schreef THEFXR het volgende:
het RIVM moet gewoon even een spreekverbod krijgen, ff paar dagen, je bek houden!
quote:Op woensdag 23 december 2020 17:00 schreef jcdragon het volgende:
[..]
Vraagje... Kunnen die verschillende varianten met elkaar mixen zodat er een super besmettelijke variant ontstaat?
https://www.newscientist.(...)mutated-coronavirus/quote:Exclusive: Two variants have merged into heavily mutated coronavirus
The UK and California variants of coronavirus appear to have combined into a heavily mutated hybrid, sparking concern that we may be entering a new phase of the covid-19 pandemic
Ook weer een goed argument tegen de zogenaamde groepsimmuniteit..quote:Op woensdag 17 februari 2021 07:19 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
https://www.newscientist.(...)mutated-coronavirus/
Want dan verdwijnt Covid-19 vanzelf?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het RIVM moet gewoon even een spreekverbod krijgen, ff paar dagen, je bek houden!
nee, oneens, ik bepaal zelf hoe ik het nieuws volg.quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Want dan verdwijnt Covid-19 vanzelf?
Hè kunt natuurlijk ook zelf wat meer afstand nemen van het nieuws.
Dan heb je ook te dealen met de consequenties daarvan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nee, oneens, ik bepaal zelf hoe ik het nieuws volg.
die discussieer ik dan hier in het forum. Je weet ook dat ik nooit fan van het RIVM bent geweest en zal het ook nooit worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan heb je ook te dealen met de consequenties daarvan.
Oh, ik vind je duiding heel interessant. Ook bij andere posts.quote:Op zondag 21 februari 2021 13:33 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Recombinanten....waarbij iemand geinfecteerd is met twee verschillende varianten, die zich combineren. Dit werd al lang verwacht, maar was tot op heden nog niet aangetroffen. Des te meer een reden om de kiemsurveillance flink op te schalen. In de UK hebben ze dat niet voor niets gedaan, in de VS stoppen ze nu 200 miljoen dollar in een dergelijk programma. Het is geen toeval dat veel van de varianten ontdekt zijn in landen waar veel aan kiemsurveillance wordt gedaan.
In Californie hebben ze nu voor het eerst een recombinant vorm aangetroffen, waarbij B.1.1.7 met B.1.429, die mogelijk verantwoordelijk is voor de laatste golf in LA, en die minder gevoelig voor bestaande antistoffen lijkt te zijn. Tot nu toe gelukkig pas in 1 enkel sample aangetroffen, dus het is nog niet bekend of het zich ook heeft kunnen verspreiden.
Recombineren is vermoedelijk ook de reden van het ontstaan van SARS-CoV-2 in mensen. Hoe meer virus er aanwezig is, hoe groter de kans op recombinanten.
https://www.newscientist.com/article/2268014-exclusive-two-variants-have-merged-into-heavily-mutated-coronavirus/
al gepost door @:jcdragon zie ik net, had ik gemist! Foei mezelf.
Kijk eens aan, 4 mooie varianten. Nu kunnen we in Limburg gaan kwartetten.quote:In Sittard, Maastricht, Born en Beek zijn afgelopen twee weken zeker tien mensen besmet geraakt met een nog niet eerder in ons land beschreven Mexicaanse mutant.
Maandag meldde De Limburger over een ‘Deense’ variant (B.1.525) die was opgedoken in Noord-Limburg.
De klassieke variant van het coronavirus dooft steeds verder uit. De Britse variant heeft afgelopen weken snel terrein gewonnen, ook in Limburg. 58 procent van alle infecties is hier inmiddels Brits. Eind vorige week was dat nog 40 procent.
Vorige week dook voor het eerst ook het Zuid-Afrikaanse virus op in Zuid-Limburg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |