Ik zie dat je een abo hebt, dan kun je bij je instellingen aangeven dat je alles geblokkeerd wilt hebben (behalve de laptop woorden). Dan moet je eerst FOK! whitelisten in je adblocker.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:26 schreef mousemicky het volgende:
Ik snap helemaal niets meer van de Fok! instellingen. Die balk met vunzige foto's (zet ik elke keer uit) komt steeds terug, Adblocker heb ik al jaren, maar nooit eerder problemen gehad met weergave van woorden op Fok!
Rechts bovenaan die balk staat een icoontje waarmee je naar instellingen gaat om die balk uit te schakelen door een vinkje te plaatsen voor "Verberg blok met frontpageitems". Of je gaat naar de settings > overig en dan het vinkje plaatsen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:26 schreef mousemicky het volgende:
Ik snap helemaal niets meer van de Fok! instellingen. Die balk met vunzige foto's (zet ik elke keer uit) komt steeds terug, Adblocker heb ik al jaren, maar nooit eerder problemen gehad met weergave van woorden op Fok!
https://forum.fok.nl/user/edit_prefsquote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:26 schreef mousemicky het volgende:
Dat zijn ook onze plannen ja. Behalve uitslapen, kids zijn standaard om 7 uur wakker. Heel soms om half 8, maar dat is meestal op maandagquote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:20 schreef PippenScottie het volgende:
Hier is het ook klaar. Oudste gaat nu bij een vriendinnetje spelen, jongste heeft een vriendinnetje hier.
Straks weekend. We kunnen alleen nergens naartoe. Uitslapen, koekjes bakken, film kijken, spelletje spelen, rondje buiten lopen dan maar.
Ze hebben hier nu wel alles digitaal, daardoor heeft de leerkracht wel meer zicht op wat een kind daadwerkelijk doet. En als ik hoor hoe ze sommigen moet aansturen dan vraag ik me af wat er de vorige schoolsluiting gedaan is door het betreffende kind...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:02 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wij hebben dit keer bewust niet voor Gyn... gekozen, hierom. Maar gewoon werkboeken mee naar huis.
Misschien een typecursus, zodat hij niet meer zo hoeft te zoeken?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:03 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb hier juist een kind met D/IV scores op spelling, die veroorzaakt worden door zijn beroerde motoriek/ schrijfvaardigheid (hij schrijft consequent a/o en u/v hetzelfde). Op de laptop haalt hij alleen maar 100% scores, dus wellicht snapt de juf nu eindelijk dat het probleem niet bij spelling, maar bij schrijven ligt. Het duurt wel tergend lang, het zoeken van de letters op het toetsenbord
edit: waarom verwijdert Fok! consequent het woord l a p t o p als ik het (aan elkaar typ). Reteirritant.
Hier idem, sommige woorden zijn bijna niet te ontcijferen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 11:11 schreef Deepfreeze het volgende:
of de spellingsoftware die een letter soms wazig uitspreekt. V en W of P en B. Zowel via de luidspreker als oordopjes. zucht![]()
Wij mogen van juf zelf compacten. De makkelijke dingen die hij beheerst hoeft hij zo niet eindeloos te herhalen, want hij loopt echt stuk op die eindeloze herhaling. Dus als er 6 rijtjes staan van km naar hm omrekenen, maakt hij er 3 (mits foutloos, als het niet goed gaat dan is de herhaling dus nog nodig).Misschien voor jullie ook iets om te bespreken?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 13:50 schreef Phaidra het volgende:
Rondedansje hoor, al het schoolwerk voor deze week is weer ingeleverd![]()
![]()
. Gister en vandaag moesten we er nog even aan trekken ("ik moet heel veel sommen maken mama en ik vind ze echt veel te makkelijk" en "mama, ik doe anders maandag wel nog wat dingen extra, ik heb nu geen zin meer"), maar toch gelukt en iedereen leeft nog!
Dat foutloos is dus een beetje een ding. Meneer leest niet goed of werkt te slordig. Heeft een grote aversie tegen sommen uitschrijven, wat wel een voorwaarde is voor de juffen (en eerlijk, zonder uitschrijven maakt hij dus ook sneller fouten). Of de rijtjessommen gaan prima, maar vervolgens loopt hij vast in een verhaaltjessom, omdat hij de stappen niet zelfstandig uitdenkt. Het zal een beetje kip en ei zijn. De basis kent hij heus, maar zo lang hij de tussenstappen niet goed kan verantwoorden, is een moeilijker niveau gewoon nog niet te doen.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:09 schreef Nanukerst het volgende:
[..]
Wij mogen van juf zelf compacten. De makkelijke dingen die hij beheerst hoeft hij zo niet eindeloos te herhalen, want hij loopt echt stuk op die eindeloze herhaling. Dus als er 6 rijtjes staan van km naar hm omrekenen, maakt hij er 3 (mits foutloos, als het niet goed gaat dan is de herhaling dus nog nodig).Misschien voor jullie ook iets om te bespreken?
quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:55 schreef amaranta het volgende:
Ondertussen is het kabinet afgetreden!
Roompot Hof Domburg ligt aan het strand (altijd openquote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:42 schreef F_r het volgende:
In juni zijn mijn kinderen een weekje vrij. Ik wil dan eigenlijk wel een weekje weg in Nl. Wie weet een leuk park met binnenzwembad. Op max 2uur rijden vanaf Ehv
Om te tellen natuurlijk!quote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:03 schreef amaranta het volgende:
100 van iets om que wat ermee te doen? Gewoon een doosje wattenstaafjes 😇
Ik ga hem opzoekenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:46 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Roompot Hof Domburg ligt aan het strand (altijd open) en heeft een subtropisch zwemparadijs. Ik zou indien mogelijk kiezen voor een van de restyled huisjes, anders is het wel een beetje ouwe meuk. Huisjes zijn wel enorm ruim (wij hadden een paar jaar geleden een vierpersoonhuisje van meer dan 80m2)
Hondendrolquote:Op vrijdag 15 januari 2021 17:13 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Om te tellen natuurlijk!Net zoiets als de 'honderd-rol' die ze bij ons op school maken (kind uit groep 2 of 3 schrijft op een lange rol hokjespapier van 1 t/m 100 als een soort rite de passage). Toen de oudste vertelde dat hij een honderdrol had gemaakt, verstond ik overigens hondendrol
. Vond het al zo'n rare opdracht
.
Ze zei 2 uur dus dat sluit alleen de eilanden en het uiterste noorden uit denk ik.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:45 schreef exode het volgende:
Hof Domburg is wel echt vergane glorie hoor. Het park, het zwembad, de speeltuinen alles.
Landal Ouddorp is vrij nieuw en wij vonden het erg leuk maar langer dan een uur rijden. Je kan ook naar Landal Vennenbos kijken of misschien De Leistert? Beekse bergen heeft ook een binnenzwembad, ook heel leuk.
Ja shit hé..quote:Op vrijdag 15 januari 2021 18:45 schreef exode het volgende:
Hof Domburg is wel echt vergane glorie hoor. Het park, het zwembad, de speeltuinen alles.
Echt? Oeps, ik vond de camping echt vreselijk, sorry. Bovenop elkaar, bepaald slag mensen en echt oud. Wij gingen er vroeger elke herfstvakantie kamperen en met vrienden vaak in een huisje geweest. Er is voor mijn gevoel niets veranderd sindsdien.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:18 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Ja shit hé..Hebben wij net 3 weken zomervakantie geboekt (wel op de camping). Recensies waren wel prima van wat ik las.
En dikke complimenten voor de ouders en kinderen die het deze week thuiswerken toch maar weer geflikt hebben!
Ik vond het juist zo duur, met wat je ervoor terugkrijgt. Gelukkig heeft iedereen eigen wensen en voorkeuren.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:00 schreef mousemicky het volgende:
Ik stel geen hoge eisen aan zo'n park blijkbaar, misschien omdat ik weiger de hoofdprijs te betalen...
Wij zijn meer into kamperen bij de boer de laatste jaren. In juni is farmcamps misschien ook leuk? En nog betaalbaar?
Katjeskelder, ik krijg nog de rillingen. Letterlijk en figuurlijk. Nog nooit in zo'n goor huisje gezeten, beschimmeld brood in de kast, lege drinkpakken onder de bedden, alles kleefde, schimmel in de koelkast en het was winter en wat we ook deden warmer dan 14 graden werd het niet.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:43 schreef FlyingFish het volgende:
Alles van Roompot is toch vergane glorie? Zolang je daar rekening mee houdt is het daar prima. De vernieuwde huisjes (katjeskelder in ons geval) zijn trouwens geen grote verbetering. Dat hield vooral in dat ze alles cosmetisch ge-update hebben, maar dat nu vrijwel alle kasten verdwenen zijn. Op 4 slaapkamers voor in totaal 10 personen stonden bijvoorbeeld 2 van die smalle metalen lockers waar amper de spullen van 1 persoon passen.
Qua peuterentertainment vonden mijn kinderen het vorig jaar wel erg geslaagd btw. En uiteindelijk hebben jonge kinderen sowieso weinig nodig om het leuk te hebben.
Haha topquote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:05 schreef exode het volgende:
[..]
Echt? Oeps, ik vond de camping echt vreselijk, sorry. Bovenop elkaar, bepaald slag mensen en echt oud. Wij gingen er vroeger elke herfstvakantie kamperen en met vrienden vaak in een huisje geweest. Er is voor mijn gevoel niets veranderd sindsdien.
Maar ik ben wel echt een kleine campings fan dus misschien moet je mijn mening gewoon negeren
Domburg is echt een leuk stranddorpje, die hele omgeving is zo mooi.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:12 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Haha top![]()
Nouja we zien het wel, als de kleine zich maar vermaakt. We staan naast vrienden. En vlak bij het strand.
En ik ben zoek grote als kleine campingfan, ik vermaak me denk ik op elke camping wel want kamperen
Het Vennenbos, die heeft sinds vorig jaar een mooie nieuwe uitbreiding ook in het zwembadquote:Op vrijdag 15 januari 2021 16:42 schreef F_r het volgende:
In juni zijn mijn kinderen een weekje vrij. Ik wil dan eigenlijk wel een weekje weg in Nl. Wie weet een leuk park met binnenzwembad. Op max 2uur rijden vanaf Ehv
Vennenbos vind ik iets te dichtbij.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 21:40 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Het Vennenbos, die heeft sinds vorig jaar een mooie nieuwe uitbreiding ook in het zwembad![]()
Of de lommerbergen, daar zijn ze momenteel in het zwembad ook twee glijbanen bij aan het bouwen in het zwembad
Beiden van Landal trouwens
Kutjeskelderquote:Op vrijdag 15 januari 2021 20:11 schreef exode het volgende:
[..]
Katjeskelder, ik krijg nog de rillingen. Letterlijk en figuurlijk. Nog nooit in zo'n goor huisje gezeten, beschimmeld brood in de kast, lege drinkpakken onder de bedden, alles kleefde, schimmel in de koelkast en het was winter en wat we ook deden warmer dan 14 graden werd het niet.
Nee, ik ben geen Roompot fan meer. Mijn familie woont dichtbij de Katjeskelder en die lachten ons ook vierkant uit. Het zit er tegenwoordig vol met arbeidsmigranten en niet echt meer met toeristen.
Wij noemden het steeds de pussybasement. Het was wel een topweekend, maar dat kwam door de drankquote:
Drank maakt een hoop goed, zo zie je maar.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 22:34 schreef exode het volgende:
[..]
Wij noemden het steeds de pussybasement. Het was wel een topweekend, maar dat kwam door de drank
Nu is alles gewoon dicht. Zwembad, binnenspeeltuin, restaurants. Maarja, we waren een paar dagen weg en ik had niet echt behoefte aan nog een voucher van iets.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 23:43 schreef Cathmar het volgende:
Ja en de komende maanden moet je je tijdslot boeken voor het zwembad en met wat mazzel kun je bv één kee twee uur.
Dat had ik vanaf ons oude huis kunnen lopenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:00 schreef amaranta het volgende:
advertentie
120 met game, 100 zonder
Ik snap niks van urls
Half uurtje de bergen in gereden en heerlijk dagje gehad in de sneeuw. Was echt even leuk. Voor één dagje.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 10:42 schreef laziness het volgende:
@:Cathmar jullie hadden geen sneeuw zeker toen het zo heftig te keer ging daar in Spanje een week geleden?
Wat een timing.. beterschap!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:32 schreef MorganLeFay het volgende:
Mijn kleuter roept al weken dat het moet gaan sneeuwen. Geen sneeuw![]()
Vandaag dan eindelijk een serieuze kans op sneeuw, lig ik in het ziekenhuis (gister geopereerd)![]()
Maar wie kan: geniet
Binnen nu en een uur zegt Buienradarquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:52 schreef vencodark het volgende:
Sneeuw is best ok als je niet echt de weg op moet.
Jammer is wel dat beide kinderen geen laarzen hebben dus die sneeuw aan simpele schoenen is niet zo lekker. We zien wel wat we verzinnen dan. Hier in Zeeland nog geen vlokje.
Ja is dat nog steeds zo?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:50 schreef exode het volgende:
Ik heb hier 1 pakketje liggen wat naar een Post nl punt moet. We hebben er 1 die open is in een omtrek van 10 kilometer. Volgens de overbuurvrouw sta je daar gemiddeld een half uur in de rij nu. Ik probeer vandaag de bezorger te tackelen om het pakket af te geven, dat kan volgens mij ook.
Ik heb gisteravond laat nog een paar besteld van shoesme, daar zitten fleece sokken bijquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:52 schreef vencodark het volgende:
Jammer is wel dat beide kinderen geen laarzen hebben dus die sneeuw aan simpele schoenen is niet zo lekker. We zien wel wat we verzinnen dan. Hier in Zeeland nog geen vlokje.
Dacht ik ook al.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:56 schreef Declan-Harp het volgende:
Oh Venco, je kunt ook lekkere dikke sokken van jezelf of je man over de schoentjes heen trekken
Morgan wat heftig, ik weet niet zo goed wat te zeggen. Fijn dat je deze operatie in ieder geval achter de rug hebt. En tegelijkertijd enorm heftig. Sowieso al het feit dat je ziek bent, maar ook het missen van je borst en wat nog volgt voor de reconstructie. Hopelijk herstel je snel en ben je straks weer helemaal beter. Heel veel sterkte.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MorganLeFay het volgende:
@:exode : voel me wel ok. Beetje last van spierpijn door de tijdelijke prothese onder mijn borstspier. Maar voelt wel gek... 1 borst weg. Gelukkig kunnen ze dit later weer mooi maken![]()
Beter worden is nu het belangrijkste!
Beterschap! Het is een heftige operatie (en de reconstructie straks ook), dus ik hoop dat je rustig kunt herstellenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:32 schreef MorganLeFay het volgende:
Mijn kleuter roept al weken dat het moet gaan sneeuwen. Geen sneeuw![]()
Vandaag dan eindelijk een serieuze kans op sneeuw, lig ik in het ziekenhuis (gister geopereerd)![]()
Maar wie kan: geniet
Ai, dat is nogal wat. Proost op het beter worden en blijven!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MorganLeFay het volgende:
@:exode : voel me wel ok. Beetje last van spierpijn door de tijdelijke prothese onder mijn borstspier. Maar voelt wel gek... 1 borst weg. Gelukkig kunnen ze dit later weer mooi maken![]()
Beterschap!!quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MorganLeFay het volgende:
Dat zal nog wel even confronterend zijn iddquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MorganLeFay het volgende:
Ja....helaas. alleen een gamma hier 5 kilometer vandaan neemt pakketjes aan. DHL daarentegen kan ik kiezen op loopafstand.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:57 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ja is dat nog steeds zo?
Hier zijn inmiddels alle punten weer open van 10.00 tot 17.30.
Voorkomt veel drukte, gewoon afgeven en doei.
Het is heftig, hopelijk herstel je snel. Mag je nu ook niet tillen en zo denk ik he? Hoe lang moet je in ziekenhuis blijven?quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MorganLeFay het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heftig lijkt het me. Een vriendin heeft preventief beide borsten laten verwijderen omdat ze verhoogde kans heeft op borstkanker, en zo’n operatie gaat niet in de koude kleren zitten. Het is met protheses wel heel mooi gewordenquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MorganLeFay het volgende:
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:56 schreef MorganLeFay het volgende:
Dank jullie![]()
Moet nog 2 dagen blijven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 13:56 schreef MorganLeFay het volgende:
Dank jullie![]()
Moet nog 2 dagen blijven.Sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Heb je nu niks aan, maar wij hebben bij decathlon van die simpele en niet al te dure wandelschoenen voor de kids gekocht, die doen het ook vaak wel redelijk goed in de sneeuw.quote:Op zaterdag 16 januari 2021 11:52 schreef vencodark het volgende:
Voorspoedig herstel gewenstquote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:22 schreef MorganLeFay het volgende:
Wil je het een beetje deze kant op blazen?quote:
De mijne mag vanavond ook opblijven en buiten spelen, verwacht wel dat morgenochtend alles weer weg isquote:Op zaterdag 16 januari 2021 14:53 schreef Nijna het volgende:
[..]
Heb je nu niks aan, maar wij hebben bij decathlon van die simpele en niet al te dure wandelschoenen voor de kids gekocht, die doen het ook vaak wel redelijk goed in de sneeuw.
[..]
Voorspoedig herstel gewensten sterkte
Volgens buienradar duurt het hier wel tot 18.00u voordat het gaat sneeuwen, dat gaat dan wel de nacht door zo'n beetje, maar morgen 9 uur voorspellen ze regen... jongste is lichtelijk teleurgesteld, misschien vanavond nog maar even naar buiten dan, zodat ze toch even in de sneeuw kan klooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |