Ik zal mij er in elk geval niet aan houden. Dit in tegenstelling tot vrijwel alle andere regeltjes.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gevoel van een avondklok vind ik best heftig. Dat ik niet de vrijheid heb om zelf te kiezen of ik om 8 uur 's avonds naar buiten ga of om half 9. Voor mijn gevoel is dat een dusdanige impact op mijn vrijheid dat dat buiten proportie is.
Alsof de mensen zich daar wel aan gaan houden...quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het alternatief dat hij noemde is een totaal verbod op visite, niemand mag meer iemand buiten zijn huishouden zien.
En hij beweert dat als we niet aanscherpen met b.v. een avondklok, dat we dan beelden gaan krijgen zoals in Bergamo in het voorjaar.
Zo kun je de mensen permanent bang houden en is geen enkele maatregel onbespreekbaar.
Ik denk dat ik bewust of onbewust ook die grenzen op zal zoeken. Mn kont in de krib gooien omdat ik het er niet mee eens ben.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zal mij er in elk geval niet aan houden. Dit in tegenstelling tot vrijwel alle andere regeltjes.
en dat alles om een paar jongeren van de straat te houden?quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Het alternatief dat hij noemde is een totaal verbod op visite, niemand mag meer iemand buiten zijn huishouden zien.
En hij beweert dat als we niet aanscherpen met b.v. een avondklok, dat we dan beelden gaan krijgen zoals in Bergamo in het voorjaar.
Zo kun je de mensen permanent bang houden en is geen enkele maatregel onbespreekbaar.
Je mag er een lenen van mij, heb ik een avondje rustquote:Op woensdag 13 januari 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bewust of onbewust ook die grenzen op zal zoeken. Mn kont in de krib gooien omdat ik het er niet mee eens ben.
Dan neem ik inderdaad wel gewoon een hond, ga ik wel 3x per avond een rondje lopen, puur omdat 't kan.
En die blijven niet van de straat. Die trekken zich nergens wat van aan. Dat is ook logisch, zij worden nauwelijks ziek.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
en dat alles om een paar jongeren van de straat te houden?
Zeur toch niet zo man, ze gaan eindelijk eens de mensen aanpakken die massaal na 20.00 nog naar de kroeg, bioscoop, discotheek, restaurant, sportschool en noem maar op gaan. Dit gaat echt ongekend goed werken deze avondklok, ik weet het zeker!quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het gevoel van een avondklok vind ik best heftig. Dat ik niet de vrijheid heb om zelf te kiezen of ik om 8 uur 's avonds naar buiten ga of om half 9. Voor mijn gevoel is dat een dusdanige impact op mijn vrijheid dat dat buiten proportie is.
Avondklok gaat geen reet helpen om die cijfers wel heel snel te drukken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik denk dat ik bewust of onbewust ook die grenzen op zal zoeken. Mn kont in de krib gooien omdat ik het er niet mee eens ben.
Dan neem ik inderdaad wel gewoon een hond, ga ik wel 3x per avond een rondje lopen, puur omdat 't kan.
Maurice de Hond had hier al een mooi woord voor: het Bergamosyndroom. Ontzettend effectief om de discussie volledig mee dood te slaan en de angst er in te houden bij de mensen. Ga je er tegenin ben je een massamoordenaar.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:05 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Van de zomer zit iedereen gewoon weer op het terras, net als afgelopen jaar.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:07 schreef Vlinder het volgende:
Gelukkig is het nu nog vroeg donker. Liever nu dan straks als het zomer is en lekker warm buiten
Ja...quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maurice de Hond had hier al een mooi woord voor: het Bergamosyndroom. Ontzettend effectief om de discussie volledig dood te slaan en de angst er in te houden bij de mensen. Ga je er tegenin ben je een massamoordenaar.
Zelf overschattende managers kruipen maar voor omdat ze denken onmisbaar te zijn voor de continuïteit. What else is new?quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:39 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Mag ik dit een schande vinden?
quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Zeur toch niet zo man, ze gaan eindelijk eens de mensen aanpakken die massaal na 20.00 nog naar de kroeg, bioscoop, discotheek, restaurant, sportschool en noem maar op gaan. Dit gaat echt ongekend goed werken deze avondklok, ik weet het zeker!
Ja, mensen nog meer opsluiten.. Hoppa, maakt allemaal niet meer uit. Het werkte zo goed in Italië..quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok gaat geen reet helpen om die cijfers wel heel snel te drukken.
En daarna komen ze dan met de volgende regel, dat je overdag niet meer dan x km van je woning mag.
En mensen juichen het nog toe ook
Juist, dit is gewoon een rode lijn die ze niet over moeten gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik zal mij er in elk geval niet aan houden. Dit in tegenstelling tot vrijwel alle andere regeltjes.
Zo kun je alles wegzetten: plak er een sticker op.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:10 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Maurice de Hond had hier al een mooi woord voor: het Bergamosyndroom. Ontzettend effectief om de discussie volledig mee dood te slaan en de angst er in te houden bij de mensen. Ga je er tegenin ben je een massamoordenaar.
ik vraag me ook altijd af wie er in zo'n opiniepanel zitten, allemaal redteam wannabes waarschijnlijkquote:Op woensdag 13 januari 2021 17:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Avondklok gaat geen reet helpen om die cijfers wel heel snel te drukken.
En daarna komen ze dan met de volgende regel, dat je overdag niet meer dan x km van je woning mag.
En mensen juichen het nog toe ook
Haha ja maar men schiet tegenwoordig ook in de paniekstand als de burger het bos in gaat en het daar een beetje druk dreigt te worden. Dan sluiten we de boel maar meteen af want stel je voor zeg.quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:13 schreef Cesare-Borgia het volgende:
In plaats van verbod op visite doe raad mensen gewoon aan buiten af te spreken ipv binnen.
Dan bied je een alternatief en zijn de extra besmettingen verwaarloosbaar.
Hopelijk is het doel zo nobel, kan niet anders meer dan regelmatig wat twijfels hebben hier en daar..quote:Op woensdag 13 januari 2021 17:13 schreef chratnox het volgende:
Eigenlijk komt het neer op:
- Vluchten niet toestaan is lastig
- Kantoren sluiten is lastig
- Daadwerkelijk handhaven is lastig
Dus voor de bühne doen we een verzwaring, en dan hopen we dat het wel daadwerkelijk verschil gaat maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |