abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197385901
Ik had net een ander idee..

Wat nou als Nederland een ambitieus doel stelt, bijvoorbeeld dat de cijfers midden februari flink lager moeten zijn, denk aan 1200. Laten we even aannemen dat dat een realistisch doel is.

In plaats van verplichtingen, hangen we er een bonus aan vast. Als midden februari de cijfers 1200/dag zijn krijgt iedereen 500,- korting op zijn belastingaangifte. Indien je geld terugkrijgt krijg je 500,- meer terug. Indien je betalen moet, moet je 500,- minder betalen.

Nederlanders zijn vooral zuinig over 't algemeen, dus de portemonnee lijkt me de meest makkelijke manier om dingen voor elkaar te krijgen :)
pi_197385913
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Even afwachten. Er zijn meer gedadigden.
Haha vast wel, maar grappig dat je vrienden van het nepnieuws onder staatstoezicht dit melden toch?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197385924
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:

Wat nou als Nederland een ambitieus doel stelt, bijvoorbeeld dat de cijfers midden februari flink lager moeten zijn, denk aan 1200. Laten we even aannemen dat dat een realistisch doel is.

In plaats van verplichtingen, hangen we er een bonus aan vast. Als midden februari de cijfers 1200/dag zijn krijgt iedereen 500,- korting op zijn belastingaangifte. Indien je geld terugkrijgt krijg je 500,- meer terug. Indien je betalen moet, moet je 500,- minder betalen.

Nederlanders zijn vooral zuinig over 't algemeen, dus de portemonnee lijkt me de meest makkelijke manier om dingen voor elkaar te krijgen :)
Prima idee!

Zal nooit gebeuren, want lockdowns en strengere maatregelen zijn het enige instrument dat de regering denkt te hebben.
pi_197385926
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Als de zorgcapaciteit implodeert, wat voor schade zou dat hebben voor de maatschappij denk je?
Dat is niet per definitie het resultaat van ook een beetje aandacht geven aan alles wat zich buiten de zorg afspeelt.
I'll give you something to do
pi_197385928
quote:

Ja maar ik zag de buurman een feestje geven, ik heb de politie gebeld, krijg ik nu zijn bonus? :P
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:34:58 #181
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197385929
quote:

Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197385932
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ja, maar dat is de vraag op dit moment niet. De enige vraag die telt is "hoe vol zijn de ziekenhuizen".
Zo interpreteer ik het huidige beleid helemaal niet. Zoals een econoom ook laatst toelichtte bij Op1 zijn er al verschillende scenario's en onderzoeken waaruit blijkt dat bij een huidige besmettingsgraad de economie zonder maatregelen ook snel vast zal lopen en misschien wel erger dan nu. Omdat veel werknemers dan ziek zouden worden of zich preventief ziek melden. Ook in sectoren die nu eigenlijk nog door kunnen draaien zoals in de handel. Voor het onderwijs geldt hetzelfde. Roosters zijn niet meer rond te krijgen en kwetsbare kinderen kunnen er wel eens nog meer last van kunnen krijgen. Met alle mentale gevolgen van dien. Dus ik zie nog steeds wel de zoektocht van het kabinet naar een optimum. Waarbij er geen tegenstellingen zijn tussen zorg en economie maar wel onderlinge afhankelijkheden, en daar wil je een optimum in vinden.

Overigens, als dat optimum behaald wordt dat als er ruimte in de zorg is er meteen weer wat open moet, dan ben ik daar wel voor natuurlijk.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_197385941
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Prima idee!

Zal nooit gebeuren, want lockdowns en strengere maatregelen zijn het enige instrument dat de regering denkt te hebben.
:') tunnelvisie noemen ze dat in WIDM termen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197385949
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zie ik niet. Je pleit alleen maar voor extreme verlaging van de ziekenhuisbezetting en verlenging van de lockdown.
Dus iemand die pleit voor verlaging van ziekenhuisbezetting kan tegelijkertijd geen rekening houden met andere onderwerpen binnen de maatschappij? Terwijl ik letterlijk zeg dat ik er rekening mee hou? _O- Ik zie dat je argumenten op zijn als je het persoonlijk maakt en woorden in iemands mond legt. Herken de signalen ondertussen. :W

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 15:36:57 ]
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:35:59 #185
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197385953
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat zie ik niet. Je pleit alleen maar voor verlaging van de ziekenhuisbezetting en verlenging van de lockdown.
Als er wat meer plek in de ziekenhuizen is, ontstaat er daardoor juist ruimte om bepaalde maatregelen op te heffen zodat de ergste negatieve effecten van de lockdown ongedaan kunnen worden gemaakt.

Versoepelen terwijl dat eigenlijk niet kan is hét recept voor langere en strengere maatregelen op termijn.
pi_197385962
quote:
6s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Ja maar ik zag de buurman een feestje geven, ik heb de politie gebeld, krijg ik nu zijn bonus? :P
Nee, jij krijgt een boete. Een verklikkersboete. Had ik dat niet gezegd? Één keer verklikken is 95,- boete. Twee keer verklikken 400,-. Drie keer verklikken is inname van je vaccinatiebewijs, lekker puh.
pi_197385968
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee, jij krijgt een boete. Een verklikkersboete. Had ik dat niet gezegd? Één keer verklikken is 95,- boete. Twee keer verklikken 400,-. Drie keer verklikken is inname van je vaccinatiebewijs, lekker puh.
Goenavond..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_197385969
quote:

Oei, dan moeten we collectief denken.
Riekt ook een beetje naar prisoner's dilemma?
I'll give you something to do
pi_197385970
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Zo interpreteer ik het huidige beleid helemaal niet. Zoals een econoom ook laatst toelichtte bij Op1 zijn er al verschillende scenario's en onderzoeken waaruit blijkt dat bij een huidige besmettingsgraad de economie zonder maatregelen ook snel vast zal lopen en misschien wel erger dan nu. Omdat veel werknemers dan ziek zouden worden of zich preventief ziek melden. Ook in sectoren die nu eigenlijk nog door kunnen draaien zoals in de handel. Voor het onderwijs geldt hetzelfde. Roosters zijn niet meer rond te krijgen en kwetsbare kinderen kunnen er wel eens nog meer last van kunnen krijgen. Met alle mentale gevolgen van dien. Dus ik zie nog steeds wel de zoektocht van het kabinet naar een optimum. Waarbij er geen tegenstellingen zijn tussen zorg en economie maar wel onderlinge afhankelijkheden, en daar wil je een optimum in vinden.

Overigens, als dat optimum behaald wordt dat als er ruimte in de zorg is er meteen weer wat open moet, dan ben ik daar wel voor natuurlijk.
Maar dat zie je totaal niet terug in die streefcijfers die we hier steeds voorbij zien komen. Een econoom kan dat allemaal wel zeggen maar de regering doet er nu niets meer mee. Nu het instrument van de zware lockdown is ingezet is er geen enkele ruimte meer.
pi_197385978
quote:

De mensen die zich nu niet aan de maatregelen houden, zullen denken: ik hou me er nog steeds niet aan, hopelijk anderen wel, en dan krijg ik ook mooi die 500 euro. Dus ik denk niet dat het zou werken.
pi_197385985
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zeg net dat ik daar zelf wel rekening mee hou. Maar ik maak het beleid niet. Nog steeds niet.

Maar ik hou ook rekening met de zorg. Ik zie hoe druk ze het hebben en wat voor taferelen daar voorbij komen. Als ik ziek word wil ik graag ook nog een plekje hebben.
En daarnaast weigeren bepaalde simpele zielen te begrijpen dat een maatschappij WAAR TIENDUIZENDEN MENSEN PER DAG ZIEK WORDEN, OOK AL ZOU HET MAAR EEN GRIEPJE ZIJN, nog veel meer schade lijdt dan dat er bepaalde sectoren gesloten worden waarbij men deels gecompenseerd wordt door de overheid. Nu beperkt het zich tot een aantal sectoren, maar bij een ongeremde groei van het aantal COVID patienten die ook nog eens niet in het ziekenhuis terechtkunnen, dan raakt het alle sectoren.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:38:26 #192
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_197385998
quote:
6s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Extra jaarsalaris is zo verdiend zo *O*
Snitches get stiches doekoe
pi_197386003
quote:

Maar volgens mij maakt het verder niet meer zoveel uit wat de besmettingcijfers zijn de komende paar maanden. De angst voor de Engelse variant is zo groot dat we volgens mij alleen gaan versoepelen als een substantieel gedeelte van de zwakkeren gevaccineerd is.
pi_197386007
quote:
7s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dus iemand die pleit voor verlaging van ziekenhuisbezetting kan tegelijkertijd geen rekening houden met andere onderwerpen binnen de maatschappij? Terwijl ik letterlijk zeg dat ik er rekening mee hou? _O-
Je zegt het, maar je doet het niet. Omdat je dus pleit voor het verlengen van de lockdown om de streefcijfers te halen, ongeacht de schade die dat met zich meebrengt. Je pleit zelfs voor het langer thuis houden van kinderen zelfs als het mogelijk zou zijn om die een paar weken respijt te geven.
pi_197386010
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:37 schreef 297534 het volgende:

[..]

De mensen die zich nu niet aan de maatregelen houden, zullen denken: ik hou me er nog steeds niet aan, hopelijk anderen wel, en dan krijg ik ook mooi die 500 euro. Dus ik denk niet dat het zou werken.
Ik heb geen idee, maar het is het van een andere manier bekijken. De mensen die voor me werken zijn altijd vele malen meer gemotiveerd als ze uitzicht hebben op een bonus dan een beperking, en ik weet dat dat bij veel andere bedrijven ook zo werkt. Die bonus hoeft niet eens monetair te zijn, maar een positieve bevestiging werkt gewoon vele malen beter dan een negatieve.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 15:41:34 ]
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:39:13 #196
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_197386012
Ah, Marijnissen bij het debat op dit moment. Vraagt zich af hoe we ons gaan wapenen tegen de Britse variant, maar eigenlijk ook hoe het zit met de versoepelingen :').
pi_197386042
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:39 schreef Piperidine het volgende:
Ah, Marijnissen bij het debat op dit moment. Vraagt zich af hoe we ons gaan wapenen tegen de Britse variant, maar eigenlijk ook hoe het zit met de versoepelingen :').
Dat krijg je met een partij die vooral overal tegen is. Tegen het virus, tegen versoepelingen, tegen de lockdown... Stem Tegen, Stem SP
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_197386045
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, maar het is het van een andere manier bekijken. De mensen die voor me werken zijn altijd vele malen meer gemotiveerd als ze uitzicht hebben op een bonus dan een beperking, en ik weet dat dat bij veel andere bedrijven ook zo werkt. Die bonus hoeft niet eens monetair te zijn, maar een positieve bevestiging werkt gewoon vele malen positiever dan een negatieve.
Zo zou je het nu ook kunnen bekijken. Als je je aan de maatregelen houdt, dan zijn we sneller van Corona af en gaan er minder mensen dood. En als je je niet aan de maatregelen houdt, dan gaat het veel langer duren.
  woensdag 13 januari 2021 @ 15:41:26 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197386048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Je zit wel spot-on met je nowcast zeg. Kun je op basis van die situatie ook de ziekenhuisopnames vooruit trekken?
Beetje flauw natuurlijk, maar degenen van deze niet te lezen voorspelling:

schuiven regelmatig aan als dataduiders en coronacijferanalysten :P
Antifa
pi_197386049
Wauw. Ik ben compleet verbaasd dat Marijnissen het kabinet verwijt na te denken over haar rol en consequenties rapport toeslagenaffaire. Echt flabbergasted.

Zogenaamd tijdverlies in de aanpak in corona. Wat een complete kolder en hypocriet geneuzel. Het is de SP die nadat de commissie het rapport presenteerde tientallen schriftelijke vragen stelde.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')