Haha vast wel, maar grappig dat je vrienden van het nepnieuws onder staatstoezicht dit melden toch?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:29 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Even afwachten. Er zijn meer gedadigden.
Prima idee!quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
Ik had net een ander idee..
Wat nou als Nederland een ambitieus doel stelt, bijvoorbeeld dat de cijfers midden februari flink lager moeten zijn, denk aan 1200. Laten we even aannemen dat dat een realistisch doel is.
In plaats van verplichtingen, hangen we er een bonus aan vast. Als midden februari de cijfers 1200/dag zijn krijgt iedereen 500,- korting op zijn belastingaangifte. Indien je geld terugkrijgt krijg je 500,- meer terug. Indien je betalen moet, moet je 500,- minder betalen.
Nederlanders zijn vooral zuinig over 't algemeen, dus de portemonnee lijkt me de meest makkelijke manier om dingen voor elkaar te krijgen
Dat is niet per definitie het resultaat van ook een beetje aandacht geven aan alles wat zich buiten de zorg afspeelt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Als de zorgcapaciteit implodeert, wat voor schade zou dat hebben voor de maatschappij denk je?
Ja maar ik zag de buurman een feestje geven, ik heb de politie gebeld, krijg ik nu zijn bonus?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
Wat nou als Nederland een ambitieus doel stelt, bijvoorbeeld dat de cijfers midden februari flink lager moeten zijn, denk aan 1200. Laten we even aannemen dat dat een realistisch doel is.
In plaats van verplichtingen, hangen we er een bonus aan vast. Als midden februari de cijfers 1200/dag zijn krijgt iedereen 500,- korting op zijn belastingaangifte. Indien je geld terugkrijgt krijg je 500,- meer terug. Indien je betalen moet, moet je 500,- minder betalen.
Nederlanders zijn vooral zuinig over 't algemeen, dus de portemonnee lijkt me de meest makkelijke manier om dingen voor elkaar te krijgen
quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
Zo interpreteer ik het huidige beleid helemaal niet. Zoals een econoom ook laatst toelichtte bij Op1 zijn er al verschillende scenario's en onderzoeken waaruit blijkt dat bij een huidige besmettingsgraad de economie zonder maatregelen ook snel vast zal lopen en misschien wel erger dan nu. Omdat veel werknemers dan ziek zouden worden of zich preventief ziek melden. Ook in sectoren die nu eigenlijk nog door kunnen draaien zoals in de handel. Voor het onderwijs geldt hetzelfde. Roosters zijn niet meer rond te krijgen en kwetsbare kinderen kunnen er wel eens nog meer last van kunnen krijgen. Met alle mentale gevolgen van dien. Dus ik zie nog steeds wel de zoektocht van het kabinet naar een optimum. Waarbij er geen tegenstellingen zijn tussen zorg en economie maar wel onderlinge afhankelijkheden, en daar wil je een optimum in vinden.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja, maar dat is de vraag op dit moment niet. De enige vraag die telt is "hoe vol zijn de ziekenhuizen".
quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Prima idee!
Zal nooit gebeuren, want lockdowns en strengere maatregelen zijn het enige instrument dat de regering denkt te hebben.
Dus iemand die pleit voor verlaging van ziekenhuisbezetting kan tegelijkertijd geen rekening houden met andere onderwerpen binnen de maatschappij? Terwijl ik letterlijk zeg dat ik er rekening mee hou?quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zie ik niet. Je pleit alleen maar voor extreme verlaging van de ziekenhuisbezetting en verlenging van de lockdown.
Als er wat meer plek in de ziekenhuizen is, ontstaat er daardoor juist ruimte om bepaalde maatregelen op te heffen zodat de ergste negatieve effecten van de lockdown ongedaan kunnen worden gemaakt.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zie ik niet. Je pleit alleen maar voor verlaging van de ziekenhuisbezetting en verlenging van de lockdown.
Nee, jij krijgt een boete. Een verklikkersboete. Had ik dat niet gezegd? Één keer verklikken is 95,- boete. Twee keer verklikken 400,-. Drie keer verklikken is inname van je vaccinatiebewijs, lekker puh.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja maar ik zag de buurman een feestje geven, ik heb de politie gebeld, krijg ik nu zijn bonus?
Goenavond..quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, jij krijgt een boete. Een verklikkersboete. Had ik dat niet gezegd? Één keer verklikken is 95,- boete. Twee keer verklikken 400,-. Drie keer verklikken is inname van je vaccinatiebewijs, lekker puh.
Oei, dan moeten we collectief denken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
Maar dat zie je totaal niet terug in die streefcijfers die we hier steeds voorbij zien komen. Een econoom kan dat allemaal wel zeggen maar de regering doet er nu niets meer mee. Nu het instrument van de zware lockdown is ingezet is er geen enkele ruimte meer.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:35 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Zo interpreteer ik het huidige beleid helemaal niet. Zoals een econoom ook laatst toelichtte bij Op1 zijn er al verschillende scenario's en onderzoeken waaruit blijkt dat bij een huidige besmettingsgraad de economie zonder maatregelen ook snel vast zal lopen en misschien wel erger dan nu. Omdat veel werknemers dan ziek zouden worden of zich preventief ziek melden. Ook in sectoren die nu eigenlijk nog door kunnen draaien zoals in de handel. Voor het onderwijs geldt hetzelfde. Roosters zijn niet meer rond te krijgen en kwetsbare kinderen kunnen er wel eens nog meer last van kunnen krijgen. Met alle mentale gevolgen van dien. Dus ik zie nog steeds wel de zoektocht van het kabinet naar een optimum. Waarbij er geen tegenstellingen zijn tussen zorg en economie maar wel onderlinge afhankelijkheden, en daar wil je een optimum in vinden.
Overigens, als dat optimum behaald wordt dat als er ruimte in de zorg is er meteen weer wat open moet, dan ben ik daar wel voor natuurlijk.
De mensen die zich nu niet aan de maatregelen houden, zullen denken: ik hou me er nog steeds niet aan, hopelijk anderen wel, en dan krijg ik ook mooi die 500 euro. Dus ik denk niet dat het zou werken.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
En daarnaast weigeren bepaalde simpele zielen te begrijpen dat een maatschappij WAAR TIENDUIZENDEN MENSEN PER DAG ZIEK WORDEN, OOK AL ZOU HET MAAR EEN GRIEPJE ZIJN, nog veel meer schade lijdt dan dat er bepaalde sectoren gesloten worden waarbij men deels gecompenseerd wordt door de overheid. Nu beperkt het zich tot een aantal sectoren, maar bij een ongeremde groei van het aantal COVID patienten die ook nog eens niet in het ziekenhuis terechtkunnen, dan raakt het alle sectoren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:32 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik daar zelf wel rekening mee hou. Maar ik maak het beleid niet. Nog steeds niet.
Maar ik hou ook rekening met de zorg. Ik zie hoe druk ze het hebben en wat voor taferelen daar voorbij komen. Als ik ziek word wil ik graag ook nog een plekje hebben.
Extra jaarsalaris is zo verdiend zoquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:34 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ja maar ik zag de buurman een feestje geven, ik heb de politie gebeld, krijg ik nu zijn bonus?
Maar volgens mij maakt het verder niet meer zoveel uit wat de besmettingcijfers zijn de komende paar maanden. De angst voor de Engelse variant is zo groot dat we volgens mij alleen gaan versoepelen als een substantieel gedeelte van de zwakkeren gevaccineerd is.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:33 schreef chratnox het volgende:
Je zegt het, maar je doet het niet. Omdat je dus pleit voor het verlengen van de lockdown om de streefcijfers te halen, ongeacht de schade die dat met zich meebrengt. Je pleit zelfs voor het langer thuis houden van kinderen zelfs als het mogelijk zou zijn om die een paar weken respijt te geven.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dus iemand die pleit voor verlaging van ziekenhuisbezetting kan tegelijkertijd geen rekening houden met andere onderwerpen binnen de maatschappij? Terwijl ik letterlijk zeg dat ik er rekening mee hou?![]()
Ik heb geen idee, maar het is het van een andere manier bekijken. De mensen die voor me werken zijn altijd vele malen meer gemotiveerd als ze uitzicht hebben op een bonus dan een beperking, en ik weet dat dat bij veel andere bedrijven ook zo werkt. Die bonus hoeft niet eens monetair te zijn, maar een positieve bevestiging werkt gewoon vele malen beter dan een negatieve.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:37 schreef 297534 het volgende:
[..]
De mensen die zich nu niet aan de maatregelen houden, zullen denken: ik hou me er nog steeds niet aan, hopelijk anderen wel, en dan krijg ik ook mooi die 500 euro. Dus ik denk niet dat het zou werken.
Dat krijg je met een partij die vooral overal tegen is. Tegen het virus, tegen versoepelingen, tegen de lockdown... Stem Tegen, Stem SPquote:Op woensdag 13 januari 2021 15:39 schreef Piperidine het volgende:
Ah, Marijnissen bij het debat op dit moment. Vraagt zich af hoe we ons gaan wapenen tegen de Britse variant, maar eigenlijk ook hoe het zit met de versoepelingen.
Zo zou je het nu ook kunnen bekijken. Als je je aan de maatregelen houdt, dan zijn we sneller van Corona af en gaan er minder mensen dood. En als je je niet aan de maatregelen houdt, dan gaat het veel langer duren.quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar het is het van een andere manier bekijken. De mensen die voor me werken zijn altijd vele malen meer gemotiveerd als ze uitzicht hebben op een bonus dan een beperking, en ik weet dat dat bij veel andere bedrijven ook zo werkt. Die bonus hoeft niet eens monetair te zijn, maar een positieve bevestiging werkt gewoon vele malen positiever dan een negatieve.
Beetje flauw natuurlijk, maar degenen van deze niet te lezen voorspelling:quote:Op woensdag 13 januari 2021 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je zit wel spot-on met je nowcast zeg. Kun je op basis van die situatie ook de ziekenhuisopnames vooruit trekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |