abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  woensdag 13 januari 2021 @ 12:53:16 #51
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_197382890
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:49 schreef superniger het volgende:
Die minderjarige gaat hooguit 1 jaar jeugd TBS krijgen.
2 jaar gevangenisstraf maximaal maar TBS kan heel lang verlengd worden. Ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was.
pi_197382930
1 broertje heeft in ieder geval goed gehandeld door de politie te bellen. pa wou het verdoezelen naar het schijnt.
Alius aliud dicit
  Spellchecker donderdag 14 januari 2021 @ 11:45:06 #53
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_197401686
Familie van verdachten van dood Lotte is verbijsterd; oordeel niet zo snel
quote:
De aanhouding van De W. (43) en zijn twee zoons brengt hun familie in angst en verwarring. De moeder van De W. en zijn zus kunnen zich niet voorstellen dat zij werkelijk schuldig kunnen zijn aan de dood van de 14-jarige Lotte.
„Voor de ouders van Lotte is dit verschrikkelijk. En als mijn zoon en kleinzoons iets hebben gedaan wat niet hoort, dan verdienen ze straf”, zegt de 64-jarige moeder over haar zoon en twee kleinkinderen. „Maar wacht alsjeblief het politie-onderzoek af en stop alsjeblief met het zwart maken van onze familie.”

Foto gejat
De W’s moeder: „Mensen hebben zelfs een foto van mijn man van Facebook gejat en plaatsen die overal met allerlei opmerkingen. Waarom? Hij durft nu amper over straat. Heel veel Almelors kennen hem. Zonder te weten wat er is gebeurd worden we met de nek aangekeken.”

Sinds de aanhouding van De W. en diens zoons worden de drie op tal van sociale media met naam en toenaam genoemd. Ze worden er uitgemaakt voor moordenaars en verkrachters en er wordt gedreigd met represailles. De politie heeft echter nog geen enkele mededelingen gedaan over de doodsoorzaak. Ze zwijgt ook over de juridische gronden op basis waarvan de drie precies zijn aangehouden.

Fanatiek nachtvissers
Moeder en zus zeggen in het duister te tasten. Van Lotte hadden ze nog nooit gehoord, zeggen ze. De jongens zijn ook geen Facebookvrienden met haar. „Het enige wat we weten is dat mijn zoon met zijn oudste jongen op zoek is gegaan naar een visplek. Ze zijn fanatiek nachtvissers. Toen ze naar huis gingen stond de politie hen daar al op te wachten. Ze hebben ons dus niets meer kunnen vertellen. We zitten ook vol vragen. Het zijn geen van allen vechtersbazen of ruziezoekers.”

Lotte zou zondagmiddag rond 13.00 uur van huis zijn gefietst en niet meer zijn teruggekeerd. De politie ontving in de loop van de dag een telefoontje dat er een lichaam in het water lag, achter het bedrijventerrein Het Wendelgoor in Almelo. Enkele uren daarna werden de drie aangehouden.

Woning weer vrijgegeven
De woning van De W. aan de Willem Kloosstraat is door de politie doorzocht, maar intussen weer vrijgegeven. Er is ook huiszoeking gedaan in een woning in Wierden. Daar woont de jongere broer van De W., maar de verdachte stond ook op dit adres ingeschreven. Ook een in beslag genomen bus van de W. stond volgens de familie op naam van zijn jongere broer. De W. had het financieel zwaar en zou zo wat door hem zijn geholpen. Het huis in Wierden is nog door de politie verzegeld.
** na na na **
pi_197402019
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:53 schreef Nober het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

2 jaar gevangenisstraf maximaal maar TBS kan heel lang verlengd worden. Ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was.
PIJ (jeugd tbs) maximaal 6 jaar.

Maar is het niet wat vroeg hier nu al over te speculeren?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:08:39 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197402132
quote:
Social media heksenjachten :r

Mag ook wel hard tegen opgetreden worden wat mij betreft.
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:12:11 #56
3542 Gia
User under construction
pi_197402187
quote:
Dat de politie ze thuis opwachtte, betekent dat iemand, andere zoon?, ze gebeld heeft.

Een verhaaltje ophangen over een visstek zoeken en toevallig dat lichaam te vinden, gaat niet meer werken.

Maar goed dat ze niet de gelegenheid hebben gehad om hun verhalen op elkaar af te stemmen.

Vermoed dat het in de relationele sfeer ligt. Misschien een klap gegeven en ze viel met haar hoofd op een steen. Dan is het een ongeluk, maar wel dood door schuld.
Hoe dan ook, een heel drama voor alle betrokkenen, maar ik zou het smerig vinden als ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Ben gewoon eerlijk.
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:13:46 #57
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197402218
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat de politie ze thuis opwachtte, betekent dat iemand, andere zoon?, ze gebeld heeft.

Een verhaaltje ophangen over een visstek zoeken en toevallig dat lichaam te vinden, gaat niet meer werken.

Maar goed dat ze niet de gelegenheid hebben gehad om hun verhalen op elkaar af te stemmen.

Vermoed dat het in de relationele sfeer ligt. Misschien een klap gegeven en ze viel met haar hoofd op een steen. Dan is het een ongeluk, maar wel dood door schuld.
Hoe dan ook, een heel drama voor alle betrokkenen, maar ik zou het smerig vinden als ze hun verantwoordelijkheid niet nemen.

Ben gewoon eerlijk.
Of zelf de politie gebeld en dat de vader de schuld op zich wil nemen oid.

Alleen komen dat soort zaken altijd uit, hoe goed je de verhalen ook af probeert te stemmen :)
  Spellchecker donderdag 14 januari 2021 @ 12:31:42 #58
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_197402545
quote:

[..]

Ben gewoon eerlijk.
Ze waren niet bevriend via facebook.
Dus ja, we weten eigenlijk nog niks .....
** na na na **
pi_197402596
Het is gewoon afwachten op politie. Ook wat betreft bedreigingen etc aan het adres van de verdachten. Ik snap ook wel dat dat niet makkelijk voor politie is, om zo snel al iets bekend te kunnen maken, maar ja, door dat soort dingen zal er wel wat druk op komen te liggen.
“Without passion you don't have energy, without energy you have nothing.”
pi_197402620
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:31 schreef maily het volgende:

[..]

Daar kan ik wel een paar redenen voor bedenken. Zegt niet zoveel.
A303C808I909D
Iedere vrijdagavond een online muziek pubquiz!
www.pubpopquiz.nl
pi_197402693
In de loop van vandaag wordt overigens duidelijk of het voorarrest van de verdachten word verlengd. Misschien dat er daar ook wat meer informatie mee naar buiten komt.
  donderdag 14 januari 2021 @ 12:43:34 #62
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_197402767
quote:

[..]

Het is niet moeilijk om iemand als vriend te verwijderen. En na een ruzie ligt dat ook voor de hand.
Dus we weten inderdaad niks, behalve dat er een grond voor verdenking moet zijn.
pi_197402804
quote:

[..]

Zitten jongeren nog op Facebook dan? Das toch inmiddels meer iets voor 'je ouders' en andere ouwe lullen?
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:22:02 #64
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_197403515
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 12:54 schreef Mrmime het volgende:
1 broertje heeft in ieder geval goed gehandeld door de politie te bellen. pa wou het verdoezelen naar het schijnt.
Hoe kom je hierbij dan ?
pi_197403528
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:22 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij dan ?
Een rijke fantasie met een ongezonde drang naar speculatie.
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:23:10 #66
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_197403544
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 12:39 schreef Scrummie het volgende:
In de loop van vandaag wordt overigens duidelijk of het voorarrest van de verdachten word verlengd. Misschien dat er daar ook wat meer informatie mee naar buiten komt.
Die wordt wel verlengd
  donderdag 14 januari 2021 @ 13:42:00 #67
3542 Gia
User under construction
pi_197403926
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:22 schreef Scrummie het volgende:

Heb ook eerder het idee, uit de berichtgeving enkele posts terug, dat de familie, oma en tante, voor zichzelf proberen te verklaren waarom vader en zoon daar waren. Contact kan er niet zijn geweest tussen de verdachten en hun familie.

Als ze er met zo min mogelijk straf vanaf willen komen, kunnen ze maar beter de waarheid zeggen. Net doen alsof ze haar niet kenden, gaat in zo'n klein stadje, dorp, wat is het, niet werken. Dat komt altijd uit.
pi_197403988
quote:

[..]

Ben gewoon eerlijk.
Je bent een ramptoerist die het leuk vindt om wat te fantaseren in dit soort topics.
  donderdag 14 januari 2021 @ 14:17:55 #69
3542 Gia
User under construction
pi_197404542
quote:
2s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:46 schreef OllieA het volgende:

[..]

Je bent een ramptoerist die het leuk vindt om wat te fantaseren in dit soort topics.
Ik fantaseer niks, ik uit een vermoeden, zoals zovelen doen. EN zeg er nog bij 'hoe dan ook', oftewel als het op een andere manier is gegaan, dan....

Maar ik begrijp dat begrijpend lezen moeilijk voor je is.
pi_197404929
https://www.rtvoost.nl/ni(...)id-bij-dood-Lotte-14

quote:
Almelose vader en zonen langer vast voor betrokkenheid bij dood Lotte (14)

De Almelose vader en zijn twee minderjarige zonen die zijn aangehouden voor mogelijke betrokkenheid bij de dood van het 14-jarige plaatsgenootje Lotte blijven allen veertien dagen lager vastzitten. Dat heeft de rechtbank Overijssel vanmiddag besloten. De drie moesten vandaag voor de onderzoeksrechter verschijnen.

De rechtbank wil verder niet veel kwijt over de exacte verdenking, maar persrechter Liesbeth Venekatte meldt dat beide zonen worden verdacht van 'betrokkenheid bij de dood van Lotte'. De vader blijft langer vastzitten voor nader onderzoek. Zo wil justitie hem de komende tijd kunnen verhoren.

Doodsoorzaak
Het onderzoek naar de doodsoorzaak is gisteren afgerond. Het rechercheteam - dat luistert naar de codenaam Bateleur 21 - doet echter nog geen mededelingen over de manier waarop het meisje om het leven is gekomen.

Alle scenario's open
De politie zegt in dit stadium alle scenario's nog open te houden. In theorie zou het nog om een noodlottig ongeval kunnen gaan, maar nu het onderzoek naar de doodsoorzaak is afgerond, gaat de politie vooralsnog uit van een misdrijf, zo meldt Chantal Westerhoff, woordvoerster van het rechercheteam.

Wel heeft justitie het lichaam van Lotte inmiddels vrijgegeven, zodat de familie de uitvaart kan voorbereiden.

Onderzoek afgerond
Rechercheurs hebben de afgelopen dagen op drie locaties uitvoerig onderzoek gedaan. Dit onderzoek concentreerde zich met name op de vermeende plaats delict: de afgelegen locatie bij industrieterrein Het Wendelgoor, waar Lottes lichaam werd gevonden. Daarnaast werd er sporenonderzoek verricht in een woning aan de Kruissteenweg in Wierden. De vader woont met zijn gezin weliswaar in Almelo, maar stond officieel ingeschreven als inwoner van Wierden.

Deze twee locaties zijn intussen weer vrijgegeven.

Het huis aan de Willem Kloosstraat, waar het gezin woont, wordt voorlopig nog vrijgehouden voor eventueel nieuw onderzoek. De woning is verzegeld en wordt bewaakt door een beveiligingsbedrijf.
pi_197405573
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 13:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Doe niet zo oordelend zeg. Ik zeg duidelijk: “naar het schijnt”. Ik woon in de regio en dit is wat er gezegd wordt. Ik verzin zelf helemaal niks en speculeer al helemaal niet.
Of mogen dit soort posts ook niet van jou in dit soort topics?
Alius aliud dicit
pi_197405616
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:13 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Doe niet zo oordelend zeg. Ik zeg duidelijk: “naar het schijnt”. Ik woon in de regio en dit is wat er gezegd wordt. Ik verzin zelf helemaal niks en speculeer al helemaal niet.
Of mogen dit soort posts ook niet van jou in dit soort topics?
‘Naar het schijnt’. Maar je speculeert niet hoor!

Je mag posten wat je wil, en daar vind ik dan weer wat van. Als je probleem hebt met de opmerking ‘rijke fantasie en ongezonde drang naar speculatie’ zet je een TR.
  donderdag 14 januari 2021 @ 16:05:38 #73
168093 Soury
Sqeeeeeeeeeeeeeek
pi_197406661
Vergeet de Puttense moordzaak niet, het was zo klaar als een klontje. Dus niet .... En toen hadden we niet zoveel media en thuis detectives
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie.
  Moderator donderdag 14 januari 2021 @ 16:13:52 #74
217702 crew  Lonaa
hef 't goedwies kapot
pi_197406838
Zullen we gewoon vriendelijk blijven doen naar elkaar? Ook als we het niet met elkaar eens zijn? Oke, cool. En gespeculeer naar de identiteit van slachtoffer en verdachten mag ook achterwegen blijven.
But you carry on in pictures and in song
And the unmade bed you slept in
Where I laid you down to rest one last time
Goodbye, dear friend, goodbye, dear friend.
pi_197407372
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:

[..]

‘Naar het schijnt’. Maar je speculeert niet hoor!

Je mag posten wat je wil, en daar vind ik dan weer wat van. Als je probleem hebt met de opmerking ‘rijke fantasie en ongezonde drang naar speculatie’ zet je een TR.
je interpreteert mijn opmerking oprecht anders dan dat ik hem bedoelde.
Een TR maak ik niet, zo sneu ben ik niet. Laten we gewoon op een normale manier communiceren in dit topic zonder oordelen naar elkaar.
Alius aliud dicit
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')