abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197726466
Vandaag eens een poging gedaan mijn ftp:critical power wat op te krikken. Door de regen en sneeuw eerst opgewarmd toen een flink stuk gas gegeven. Resultaat: cp 18% hoger. Al die kilometers hebben dus wel zin gehad afgelopen maanden.

Nu rustig verder trainen met een hogere cp als basis. Dat wordt wel pittig komende weken.

Was trouwens wel echt klote weer...
Whatever...
pi_197729005
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 14:11 schreef minilot het volgende:
@:Tele6 Helemaal geen gestructureerde intervallen op tijd maar voortaan fartlek-trainingen dus O+
https://www.hardloopzone.nl/fartlek-training/

Heuveltjes hier zijn overigens onontkoombaar, mijn dorp ligt ingeklemd tussen een stel rivieren dus één en al hoge bruggen en dijken :)

Succes met de vijftien kilometer! *O*
Hoe meet je af hoe lang je sneller moet lopen? Houd je dat op een of andere manier bij? Er staat dat je bijvoorbeeld iedere keer dat je een rode auto ziet 250 m kunt versnellen, maar ik zou geen idee hebben wat nou ongeveer 250 m is. :@
pi_197729105
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 19:28 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Hoe meet je af hoe lang je sneller moet lopen? Houd je dat op een of andere manier bij? Er staat dat je bijvoorbeeld iedere keer dat je een rode auto ziet 250 m kunt versnellen, maar ik zou geen idee hebben wat nou ongeveer 250 m is. :@
Gps klokje
pi_197729628
quote:

[..]

Bij gebrek aan een gpshorloge zou je een fietspad langs een provinciale kunnen gebruiken en dan de hectometerpaaltjes als referentie kunnen gebruiken.

Overigens, wat is dat nou weer voor rare opzet, dat je versnelt bij het zien van een rode auto?
  zaterdag 30 januari 2021 @ 19:54:55 #255
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_197729669
Of je kiest niet voor 250 meter, maar bijvoorbeeld voor een minuut. Of een bepaald aantal lantaarnpalen. Of een aantal stappen.

Wees creatief, er is altijd wel wat te verzinnen :Y ^O^
F means you're fucked
pi_197729716
quote:

[..]

Het kan ook wel eens lekker zijn op gevoel te lopen toch? Normaal loop ik met een schema omdat ik anders te hard loop. Maar af en toe fartlek vind ik juist leuk. En dan doe ik geen vaste intervals maar bijvoorbeeld tot een verkeersbord of een bocht. Of een kilometer op 90%
Whatever...
pi_197744001
Wat is het stil hier, allemaal een ultra aan het lopen in de winterzon?
Whatever...
  Forum Admin zondag 31 januari 2021 @ 16:33:17 #258
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_197747381
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:38 schreef Spanky78 het volgende:
Gisteren in de oostenwind mijn duurloop gedaan. Vandaag beentjes omhoog.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  zondag 31 januari 2021 @ 19:37:43 #259
413410 Corniel
Alle Dagen Heel Dom
pi_197750989
Vandaag was echt heerlijk loopweer! Op gevoel 25 km gelopen, en op het laatste stuk door Cronensteyn (park in Leiden) na, nauwelijks mensen gezien.

En ik ben heel blij te lezen dat de kinderdagverblijven weer open gaan: los van dat ik denk dat het goed is voor de ontwikkeling van onze dondersteen, en voor haar sociale contacten, is het ook wel prettig weer gewoon full-time te kunnen werken, waardoor ik ook weer zonder schuldgevoel 's middags een training kan afwerken, omdat ik mijn uren gewoon kan maken. (Nu maar hopen dat het ook een goede beslissing blijkt).
Zolang ik geen talent heb, blijf ik trainen...
pi_197751068
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 17:19 schreef Spanky78 het volgende:
Vandaag eens een poging gedaan mijn ftp:critical power wat op te krikken. Door de regen en sneeuw eerst opgewarmd toen een flink stuk gas gegeven. Resultaat: cp 18% hoger. Al die kilometers hebben dus wel zin gehad afgelopen maanden.

Nu rustig verder trainen met een hogere cp als basis. Dat wordt wel pittig komende weken.

Was trouwens wel echt klote weer...
Ik had hier een gesprek over met mijn trainer, die had ook wat wetenschappelijke papers gelezen over benadering van critical power met hardloopuitslagen.
Hij had het idee dat zo'n footpod als jij hebt bij wind tegen alsnog geen realistische schatting van het vermogen geeft, omdat hij de snelheid van je voet meet en daar een schatting van het vermogen van maakt. Dus bij wind tegen lever je meer maar gaat je voet langzamer en geeft hij een lager vermogen?

Ik dacht dat hij ook acceleratie van de voet meet en dat je daarmee wel iets kunt afleiden over hoeveel kracht je levert bij een gegeven snelheid.. Weet jij dat?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 31 januari 2021 @ 19:46:04 #261
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_197751132
Volgens mij zou dit wel eens de eerste maand sinds 2018 kunnen zijn waarin ik helemaal niet heb hardgelopen. Hopelijk is de boel inmiddels goed hersteld, ik ben van plan om komende week weer eens te gaan beginnen met regelmatig (om te beginnen) wat rustige vijf of zes kilometers :)
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_197751853
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:42 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik had hier een gesprek over met mijn trainer, die had ook wat wetenschappelijke papers gelezen over benadering van critical power met hardloopuitslagen.
Hij had het idee dat zo'n footpod als jij hebt bij wind tegen alsnog geen realistische schatting van het vermogen geeft, omdat hij de snelheid van je voet meet en daar een schatting van het vermogen van maakt. Dus bij wind tegen lever je meer maar gaat je voet langzamer en geeft hij een lager vermogen?

Ik dacht dat hij ook acceleratie van de voet meet en dat je daarmee wel iets kunt afleiden over hoeveel kracht je levert bij een gegeven snelheid.. Weet jij dat?
Dat klopt, ware het niet dat een Stryd ook windcorrectie heeft. Een gaatje bevat een sensor daarvoor.

De pod werkt inderdaad met accelerometers. Dat is qua natuurkunde vrij straightforward. Het moeilijke is om realtime een goede berekening te maken.

Tot nu toe heeft het mij flinke progressie opgeleverd zonder trainers, loopgroepen en me toch ook wel behoed voor te veel en te hard lopen.

Natuurlijk met de gps data vinden ze uiteindelijk ook nog het weerbericht en hoe meer kilometers er worden afgelegd met die pods, hoe beter de modellen en voorspellingen worden.
Whatever...
pi_197752334
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 19:37 schreef Corniel het volgende:
Vandaag was echt heerlijk loopweer! Op gevoel 25 km gelopen, en op het laatste stuk door Cronensteyn (park in Leiden) na, nauwelijks mensen gezien.

En ik ben heel blij te lezen dat de kinderdagverblijven weer open gaan: los van dat ik denk dat het goed is voor de ontwikkeling van onze dondersteen, en voor haar sociale contacten, is het ook wel prettig weer gewoon full-time te kunnen werken, waardoor ik ook weer zonder schuldgevoel 's middags een training kan afwerken, omdat ik mijn uren gewoon kan maken. (Nu maar hopen dat het ook een goede beslissing blijkt).
Ik kwam juist bizar veel mensen tegen, onderhand het honderdvoudige van wat ik normaal zou tegenkomen.
pi_197753262
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 januari 2021 16:50 schreef La_Tramposa het volgende:
Nou, die 10km race was hem niet vandaag. Het rondje (driehoekje) lag me niet zo goed, er was één lange zijde met wind mee en één lange zijde met harde wind tegen, maar die liep ook een beetje omhoog. Daar raakte ik elke keer zo mijn ontspanning en ritme kwijt dat ik op het stuk met wind mee ook niet meer goed terug kon versnellen. De eerste helft ging nog wel prima, de tweede helft heb ik eigenlijk ook mentaal een beetje opgegeven.
Voelde ook wel een beetje als Schoorl, daar waait het ook altijd te hard en ben je na die heuvel op 3km ook al zo aan het afzien dat het niks meer wordt.. bij mij in ieder geval :P
Maar goed, met dit slechte gevoel nog om en nabij de 40 rond lopen is dan wel weer een teken van prima vorm..
Misschien dat deze 10 km in verhouding tot die 38'er van laatst wel minimaal net zo goed was.
pi_197753673
quote:
1s.gif Op zondag 31 januari 2021 20:43 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Ik kwam juist bizar veel mensen tegen, onderhand het honderdvoudige van wat ik normaal zou tegenkomen.
Ik ook. Bizar druk. Hardlopers, mountainbikers, wielrenners, ruiters. Alsof iedereen snel even iets actiefs ging doen. Dichter bij de bewoonde wereld was het slalommen tussen de grijze koppen en kinderwagens.

Wel lekker stukje gedaan na de inspanningen van gisteren. Morgen rustdag
Whatever...
pi_197753916
Ik ging vóór corona het liefst al niet lopen op zondag met mooi weer, laat staan nu. Ik hoop dat de IKEA's, Monkey Towns e.d. snel weer open kunnen, dan is de natuur weer van ons.
pi_197755013
Ik moest ook weer extreem slalommen bij mijn rondje vanmorgen. En onderweg nog 2 rengroepjes tegengekomen, 1 met 5 mensen, de ander met 6. Ik erger me er kapot aan, maar helaas ben ik het type mens dat dan alleen maar luid zuchtend langs kan sprinten ipv er iets van zeggen ;(
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
pi_197755218
Herkenbaar ja, door de Delftse hout lopen was niet het beste plan.

Temeer ook dat ik op den duur moest pissen als een olifant, maar verder weinig paadjes kon vinden waar niemand liep :')
pi_197755759
Dat was gisteren wel anders in de natte sneeuw. Toen was het heerlijk rustig. Tip: goretex infinium. Geweldig spul. Ik ga er serieus net wat makkelijker op uit met slecht weer door goede kleding.
Whatever...
  maandag 1 februari 2021 @ 08:20:14 #270
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_197757541
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 januari 2021 16:20 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Nouja, dat ging zo zo. 5 km dit keer, beetje rekken enzo. Spanning zat (zit) er weer in, maar kon er nog net om hardlopen zonder dat het ondoenlijk was.
Een hattrickquotepost (3x woordwaarde) Gisteren pijnvrij 9 km gelopen. Heel fijn, maar ook weer vreemd.
Vandaag ook maar even een klein stukje, dan weet ik hoe het er voor staat als ik morgenvroeg naar de fysio moet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_197757669
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 21:26 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Misschien dat deze 10 km in verhouding tot die 38'er van laatst wel minimaal net zo goed was.
Nee zeker niet, daar was ik echt diep gegaan, hartslag 198 gemiddeld, nu was dat 187. Het was gewoon mijn dag niet helemaal en ik gooide uiteindelijk het bijltje mentaal erbij neer.. Hartslag zakte ook zelfs in de tweede helft en ik heb zelfs een paar tellen gejogd omdat ik er echt mee wou kappen. Ik had dus makkelijk onder de 40 kunnen lopen. Het voordeel van wind mee is echt niet zó groot als loper, dat merkten we nu ook, wind tegen ging je een stuk langzamer maar wind tegen kon je nauwelijks sneller dan normaal. Ik ben nu wel weer wat fitter dan die vorige 10km race, 2 weken geleden liep ik 8km op 3.55-56 en dat voelde echt ontspannen. Maar eergisteren kwam het er gewoon iet uit, geeft ook niet. Ik heb de laatste maanden zoveel PRs en goede races gelopen, kan niet altijd feest zijn.. we bouwen gewoon door naar hopelijk die najaarsmarathon!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_197759284
Ik heb gisteren, ondanks / dankzij tips van hier, voor de tweede zondag op rij een halve marathon gelopen. Vorige week was dat in ongeveer 1:57 dus ik ging voor een tijd onder de 1:55. Uiteindelijk werd dit zelfs onder de 1:50 dus ik was erg tevreden qua tijd.

Ik merkte wel dat het de laatste kilometers zeer ging doen, waarschijnlijk door een wat hoger tempo. Ik heb vandaag ook wel iets meer last van vorige week. Met name mijn knie en heup doen zeer en ik heb wel lichte irritatie rondom mijn scheenbeen / shin splint. Qua tijd en prestatie in ieder geval erg tevreden, de lichamelijke klachten had ik wel verwacht.

De komende dagen doe ik rustig aan en wandel ik wat stukjes van een half uur, een paar keer per dag. Mocht ik donderdag, gevoelsmatig, pijnvrij zijn, is het dan aan te raden om 30 tot 45 minuten op een laag tempo hard te lopen? Dat zou dan 4 dagen na de HM zijn. En hoe bouw ik daarna verder op? Ik dacht aan zondag, 1 week na de HM, 45 tot 60 minuten te gaan en dan één tot 2 weken tweemaal per week tot 60 minuten te belasten.
pi_197760453
quote:
0s.gif Op maandag 1 februari 2021 11:14 schreef Welten het volgende:
kzij tips van hier, voor de tweede zondag op rij een halve marathon gelopen. Vorige week was dat in ongeveer 1:57 dus ik ging voor een tijd onder de 1:55. Uiteindelijk werd dit zelfs onder de 1:50 dus ik was erg tevreden qua tijd.

Ik merkte wel dat het de laatste kilometers zeer ging doen, waarschijnlijk door een wat hoger tempo. Ik heb vandaag ook wel iets meer last van vorige week. Met name mijn knie en heup doen zeer en ik heb wel lichte irritatie rondom mijn scheenbeen / shin splint. Qua tijd en prestatie in ieder geval erg tevreden, de lichamelijke klachten had ik wel verwacht.

Super! Wat een progressie! Een dag of 4-6 rust aanhouden lijkt me prima ja, en daarna wat rustige loopjes. Ze zeggen wel eens, 1 dag per mijl wedstrijdafstand herstel. Dus bij een halve marathon 13 dagen. Dat betekent niet helemaal niks doen, maar 13 dagen tot je de pittige snelheidstrainingen weer kunt oppakken. Verder gewoon een beetje naar je gevoel luisteren, fietsen kan ook lekker zijn om de stijve spieren los te maken.
  maandag 1 februari 2021 @ 12:35:15 #274
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197760586
quote:
0s.gif Op zondag 31 januari 2021 14:38 schreef Spanky78 het volgende:
Ik liep 25km. Eerste stukjes 's middags nog wat druk met mensen, naarmate het later en grijzer werd, werd het overal rustiger en keek ik alleen nog op van een koppel die met hun kat in het bos aan het wandelen was. Heb ook nog in alle rust kunnen wildplassen in een verlaten greppeltje in het bos.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  maandag 1 februari 2021 @ 12:38:34 #275
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_197760642
Oh ja mensen, de Zwinstedenloop (Sluis) gaat virtueel. Hebben o.a. een halve marathon. Je mag hem loggen tussen 21 en 28 maart. Ik ga hem misschien wel doen: https://www.zwinstedenloo(...)itie/uitslagen-2021/
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')