abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 21:14:06 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197351703
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik dacht dat fok toxic ass hell was, maar als dat niet op plekken is waar ik niet ben...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het ijshockeytopic is supergezellig, nooit wat aan de hand

komt verder ook nooit iemand maar soit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_197351935
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:12 schreef raptorix het volgende:

[..]

Je dacht dat printer bedrijven niet meewerken met overheden?
Ja nog even en je gaat mij vertellen dat iedere printer een bijna onzichtbare gele code op iedere pagina drukt. Een beetje zoals de stasi een database met alle typemachines had.

Dacht je dat Parler niet meewerkt met de politie als ze dat moeten doen?
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:11 schreef speknek het volgende:

[..]

Wat een belabberde vergelijking.
En sinds wanneer mag een bedrijf niet zelf beslissen wat het op de harde schijf heeft staan?
In de VS hadden ze een beroemde zaak over een bakker die weigerde een taart te maken voor een homohuwelijk, want dat ging tegen zijn religie in. De rechter heeft toen geoordeeld dat de bakker de taart had moeten maken. En dan ging het nog over een lullig klein zaakje. Monopolisten en oligopolisten moeten lekker hun bek houden over wat een klant hun product doet.
pi_197352071
quote:
83s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

het ijshockeytopic is supergezellig, nooit wat aan de hand

komt verder ook nooit iemand maar soit
Ben naar een wedstrijd geweest van het team van Washington tegen een Canadees team. Het spel is veel leuker dan voetbal, maar de sfeer en hoe de Amerikanen het organiseren met alle reclame is echt klote. Zou willen dat ijshockey een ding werd in Europa.

Kun je niet even met Danny dm'en of Parler een plekje op de fok servers kan krijgen?
  maandag 11 januari 2021 @ 21:35:06 #179
8369 speknek
Another day another slay
pi_197352276
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:13 schreef AchJa het volgende:

[..]

Daar wil ik ook wel in meegaan maar dan moet je ook zo stoer zijn om dat aan de voorkant in te regelen en niet ergens achteraf als het je allemaal te heet onder de voeten wordt.
Ze waren rijkelijk laat natuurlijk, maar het staat gewoon in de acceptable use policy van AWS dat je de servers niet gebruikt voor illegale dingen als het oproepen tot geweld.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator maandag 11 januari 2021 @ 22:07:29 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_197352990
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ben naar een wedstrijd geweest van het team van Washington tegen een Canadees team. Het spel is veel leuker dan voetbal, maar de sfeer en hoe de Amerikanen het organiseren met alle reclame is echt klote. Zou willen dat ijshockey een ding werd in Europa.
ik houd er wel van omdat het lekker simpel is voor mijn eerste wedstrijd zei iemand tegen me 'stick laag, schouders hoog en niet over 2 lijnen passen' en dan heb je gelijk het halve regelboek samengevat _O-
voetbal is wat tactischer, op zich kan ik daar ook wel van genieten maar daar heb ik wel een jaar of 30 voor nodig gehad _O-

en Amerikanen zijn wat dat betreft sowieso wat saai, die moeten echt vermaakt worden en de term clubcultuur kennen ze ook niet echt ... iig niet in de major leagues, daar komen mensen die via via tickets hebben gehad om de stad te supporten, de club of de sport geven ze dan vaak niet veel om en de meesten zullen de regels niet kennen

als je in Duitsland gaat kijken bij Keulen of Berlijn (of Geneve in Zwitserland) ofzo dan heb je vergelijkbare stadions maar dan staat er een paar duizend man 60 minuten lang te zingen en te springen en te doen en iedereen weet het beter dan de spelers, coaches en scheidsrechters dan is het allemaal gelijk een stuk leuker :Y

voor dat gevoel in de VS moet je naar college wedstrijden gaan kijken of ergens onderaan de ladder in de minors

offtopic verder natuurlijk ;)
quote:
Kun je niet even met Danny dm'en of Parler een plekje op de fok servers kan krijgen?
kunnen we altijd proberen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_197353080
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:21 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

In de VS hadden ze een beroemde zaak over een bakker die weigerde een taart te maken voor een homohuwelijk, want dat ging tegen zijn religie in. De rechter heeft toen geoordeeld dat de bakker de taart had moeten maken. En dan ging het nog over een lullig klein zaakje. Monopolisten en oligopolisten moeten lekker hun bek houden over wat een klant hun product doet.
Je maakt een vergelijking die niet opgaat. Bedrijven mogen niet discrimineren op basis van geloof, geslacht, geaardheid etcetera. Maar dat geldt uiteraard niet voor meningen of andere bewuste activiteiten.
  maandag 11 januari 2021 @ 22:46:15 #182
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197353692
Het moet eens tijd worden dat de grote techbeschrijven eens keihard worden aangepakt. Ze hebben veels te veel macht ook op de verkiezingen.

Nu komt het mooi uit omdat iedereen tegen Trump is, maar ongeacht als je voor of tegen hem bent het feit blijft wel dat Facebook/Google/Amazon en co al enorm groot zijn tot op het moment dat ze een positie hebben dat ze nauwlijks aangetast kunnen worden.

Een mooi voorbeeld hoe Zuckerberg werd aangepakt

Een argument kan zijn dat je met je vingertje kan wijzen op de mensen die actief zijn op die platformen, maar dat kan op dit moment niet meer. Het feit dat je ook tijdens sollicitaties je social media account (op dit moment is het 'kan' maar dit gaat in de toekomst meer richting 'moet') kan koppelen zegt ook een hoop. Je ontkomt er niet meer aan als burger.

[ Bericht 39% gewijzigd door KingRoland op 11-01-2021 22:51:40 ]
graag op anoniem
  maandag 11 januari 2021 @ 22:53:33 #183
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197353822
quote:
0s.gif Op zondag 10 januari 2021 21:48 schreef luxerobots het volgende:
Als er geld te verdienen is, zien Google, Apple en Amazon veel door de vingers.

Veel mensen zijn de techreuzen ook zat. Dit heeft dus nauwelijks iets met ethische gedragscodes te maken, maar is vooral een manier om een potentiele concurrent voor de bus te gooien.
Dit.

Dat bepaalde users dit niet zien zegt ook veel over het gemiddelde iq hier op FOK!
graag op anoniem
  maandag 11 januari 2021 @ 22:55:07 #184
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197353860
naar mijn mening is een goed begin dat instagram los van facebook wordt gekoppeld en naar een andere partij moet gaan

hetzelfde voor youtube.

lijkt me een prima begin, geen oplossing.
graag op anoniem
pi_197356331
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Je maakt een vergelijking die niet opgaat. Bedrijven mogen niet discrimineren op basis van geloof, geslacht, geaardheid etcetera. Maar dat geldt uiteraard niet voor meningen of andere bewuste activiteiten.
Geloof is ook maar een mening.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:42:22 #186
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197356408
quote:
6s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:46 schreef KingRoland het volgende:
Het moet eens tijd worden dat de grote techbeschrijven eens keihard worden aangepakt. Ze hebben veels te veel macht ook op de verkiezingen.

Nu komt het mooi uit omdat iedereen tegen Trump is, maar ongeacht als je voor of tegen hem bent het feit blijft wel dat Facebook/Google/Amazon en co al enorm groot zijn tot op het moment dat ze een positie hebben dat ze nauwlijks aangetast kunnen worden.

Een mooi voorbeeld hoe Zuckerberg werd aangepakt

Een argument kan zijn dat je met je vingertje kan wijzen op de mensen die actief zijn op die platformen, maar dat kan op dit moment niet meer. Het feit dat je ook tijdens sollicitaties je social media account (op dit moment is het 'kan' maar dit gaat in de toekomst meer richting 'moet') kan koppelen zegt ook een hoop. Je ontkomt er niet meer aan als burger.
Tegen een normale Republikein als McCain, Romney, King, Bush Jr. hadden deze bedrijven niet opgetreden hoor.

Die riepen namelijk niet op tot een aanval op de verkiezingen en de democratie.

Blijft maar moeilijk te snappen geloof ik.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:43:17 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_197356417
quote:
6s.gif Op maandag 11 januari 2021 22:53 schreef KingRoland het volgende:

[..]

Dit.

Dat bepaalde users dit niet zien zegt ook veel over het gemiddelde iq hier op FOK!
Daar had ik al zo mijn twijfels over gezien het aantal Trump fanboys, ook hier
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 12 januari 2021 @ 08:45:00 #188
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_197356438
Misschien waren er wat minder joden vermoord wanneer IBM in de jaren dertig ook een beetje ethisch vermogen had bezeten?

Hey wacht? Dat lijkt wel een Godwin? Verrek, het is een Godwin! Mag dat Mike? Ja dat mag!
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:29:40 #189
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197364400
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Tegen een normale Republikein als McCain, Romney, King, Bush Jr. hadden deze bedrijven niet opgetreden hoor.

Die riepen namelijk niet op tot een aanval op de verkiezingen en de democratie.

Blijft maar moeilijk te snappen geloof ik.
Die republikein ging er lekker met een gestrekt been erop in Etto. Kan jij je nog die andere overhoring herinneren waarin de rollen waren omgekeerd? Zegt weer een hoop hoe zulke figuren als zuckerberg en pichai makkelijk te breken zijn als men gewoon hun huiswerk doet. Sta je wel keihard voor lul als gezicht van het bedrijf
graag op anoniem
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:30:16 #190
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_197364411
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 08:43 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar had ik al zo mijn twijfels over gezien het aantal Trump fanboys, ook hier
We moeten er samen het beste ervan maken

Ik ben niet links maar ook niet rechts
graag op anoniem
pi_197392984
Ik weet niet of het klopt hoor, maar het klinkt logisch;

twitter
pi_197393673
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 20:54 schreef Scrummie het volgende:
Ik weet niet of het klopt hoor, maar het klinkt logisch;

[ twitter ]
Amazon host Twitter niet eens. Wat moet die doen dan?

Verder is het probleem dat Parler niet modereert. Dat doet Twitter wel. Niet perfect, maar dat is ook onmogelijk.

Totale onzin in ieder geval door Tweet.
pi_197393760
quote:
10s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:25 schreef kipknots het volgende:

[..]

Amazon host Twitter niet eens. Wat moet die doen dan?

Verder is het probleem dat Parler niet modereert. Dat doet Twitter wel. Niet perfect, maar dat is ook onmogelijk.

Totale onzin in ieder geval door Tweet.
Dat is ook niet helemaal waar:
https://siliconangle.com/(...)vices-amazons-cloud/

Maar het gaat inderdaad niet om de vraag of mensen een platform misbruiken, maar of dat platform enige moeite doet om dat tegen te gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197394172
quote:
0s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal waar:
https://siliconangle.com/(...)vices-amazons-cloud/

Maar het gaat inderdaad niet om de vraag of mensen een platform misbruiken, maar of dat platform enige moeite doet om dat tegen te gaan.
Ah, dan zat ik daar fout. Toen ik google gebruikte kwam ik tegen dat Twitter zijn eigen hosting regelde, maar blijkbaar wordt voor een deel toch AWS gebruikt.

Maar dan nog mist het het feit dat Twitter wel modereert.
pi_197394388
quote:
1s.gif Op woensdag 13 januari 2021 21:47 schreef kipknots het volgende:

[..]

Ah, dan zat ik daar fout. Toen ik google gebruikte kwam ik tegen dat Twitter zijn eigen hosting regelde, maar blijkbaar wordt voor een deel toch AWS gebruikt.

Maar dan nog mist het het feit dat Twitter wel modereert.
Ik heb de geschiedenis even niet meer helder, maar ze zijn volgens mij ooit begonnen op third party hosting, naar eigen metaal gegaan uit kostenoverwegingen en nu dus weer (deels) naar AWS.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_197394653
Twitter zat wel jarenlang bij AWS voordat het dusdanig groot werd en zij hun eigen datacenters gingen opzetten.
pi_197395054
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 21:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ja, een probleem daarmee. Onder de Nederlandse wetgeving kan Parler niet opereren zoals het nu doet. En dan heb ik het dus niet eens over hun gebrek aan moderatie.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2021 22:26:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')