abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200742480
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 20:44 schreef Atmoz het volgende:

Verder kwam vanmiddag het fantastische nieuws dat van het aller eerste productje de FOT (First Out of Tool) klaar was:

[ afbeelding ]

Whooohoooeeew *O* *O* *O*

Nog niet in de juiste kleur, maar dus wel mijn aller eerste product dat van de lopende band komt gerold 8-)
Wow man, dit voelt raar, spannend, sjiek en alles tegelijk :s) 8)7
Gaaf man, wat een mijlpaal!
  Knikkerking woensdag 4 augustus 2021 @ 21:26:16 #177
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_200742680
quote:
0s.gif Op woensdag 4 augustus 2021 21:17 schreef kingjotte het volgende:

Gaaf man, wat een mijlpaal!
Het is in principe het "dufste"/simpelste clipje/productje wat erbij zit (daarom hebben we dit ook als eerste gedaan zodat we nog flink kunnen wijzigen mocht dat nodig zijn). Maar desondanks voelt het inderdaad als een mijlpaal :Y

Ik heb dit onderdeeltje iets meer dan 1 jaar geleden bedacht/getekend:

En nu, 1 jaar later komt het volledig doorontwikkeld (nieuw design en alle maten/passingen/standen, etc... zijn perfect :Y)) uit de spuitgietmachine :9

Ik kan niet wachten op de producten waar het écht spannend gaat worden })
pi_200756751
Leuk om veel voortgang te zien!

Goed bezig :)
pi_200777729
je bent weer lekker bezig zie ik ! keep up the good work #spannend
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  Moderator vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:58:55 #180
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_200778013
Hey Atmoz. wat een toffe ontwikkelingen aangaande je knikkerbaan! Ik heb er zelf niet zo heel veel mee, en ik hoop in dit topic altijd wat updates tegen te komen van je huis, al snap ik dat het hele Marblelous wellicht wat meer prioriteit heeft nu.

Hoe dan ook, ik zag je berichtje recent dat je het jammer vond dat er weinig reacties kwamen, maar veel views, en voor mij geldt ook dat ik vaak kijk maar niet vaak reageer. Hoe dan ook, maximaal respect voor alles wat je doet, en je doorzettingsvermogen, etc!
Breitling - Instruments for Professionals
  Knikkerking zaterdag 7 augustus 2021 @ 08:36:59 #181
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_200786944
quote:
0s.gif Op donderdag 5 augustus 2021 15:07 schreef speedfightrage het volgende:
Leuk om veel voortgang te zien!
^O^

quote:
Goed bezig :)
Thanks! Nog altijd dagelijks > 12u werken, maar wel goed afgewisseld tussen computerwerk en "hobby'en" in de garage en de demo-kamer :D (wat dus beter voor m'n ogen is!)

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:48 schreef Cybersijp het volgende:
je bent weer lekker bezig zie ik ! keep up the good work #spannend
Thanks!

Jep, inderdaad ZEER spannend haha :+

Gisteren te horen gekregen dat de eerste samples al met het vliegtuig naar hier onderweg zijn *O*

Ze hadden van te voren gelukkig nog wat foto's gemaakt:

Het "wheel" voor het gelijknamige product "The Wheel" 8-)

Render:

En verder nog een tandwiel dat in meerdere producten zal worden gebruikt:

Vorig jaar stond ik al te springen toen ik de ontwerpen voor het eerst zag en niet veel later in super high-quality in de vorm van 3D-prints kon vasthouden... Nu is het helemaal unreal omdat de producten gewoon van de lopende band komen rollen 8-) :9

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 augustus 2021 15:58 schreef CoolGuy het volgende:
Hey Atmoz. wat een toffe ontwikkelingen aangaande je knikkerbaan! Ik heb er zelf niet zo heel veel mee, en ik hoop in dit topic altijd wat updates tegen te komen van je huis, al snap ik dat het hele Marblelous wellicht wat meer prioriteit heeft nu.
Thanks!
Bij deze een update wat misschien iets meer is waar je hier voor komt :P

Frame voor het licht in de demo-kamer verven:

Frame op locatie in elkaar gezet:

(uiteraard kreeg ik weer goede hulp van 'Byte' *;)

RGB LED-strip erop gemaakt:

En de boel opgehangen + de 8 RGB Philips Hue spots eraan gemonteerd:

quote:
Hoe dan ook, ik zag je berichtje recent dat je het jammer vond dat er weinig reacties kwamen, maar veel views, en voor mij geldt ook dat ik vaak kijk maar niet vaak reageer. Hoe dan ook, maximaal respect voor alles wat je doet, en je doorzettingsvermogen, etc!
Bedankt voor je bericht, leuk om te weten wie er allemaal achter die lurkers zit _O_

Stay tuned, en tot de volgende update ^O^
pi_200792234
Mooi effect geeft die ledstrip!
pi_200793210
Mooi effect zo!
pi_200815689
Ja, gaaf effect! ^O^
  Knikkerking dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:34:46 #185
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_200850879
Thanks allen 8-) ^O^

Vandaag weer lekker kunnen doorwerken aan/in de demo-ruimte.

Begonnen met de eerste (en tevens langste) wand:

Nadat de eerste plaat erop zat heb ik deze meteen geverfd om te kijken hoe het effect zou zijn.
Ik heb gekozen voor leisteen-grijs, dezelfde als het lichtframe:

Bij de verf heb ik wat zand gedaan om een soort "betonlook" te krijgen.

Ondertussen ben ik begonnen aan de 2e plaat. Deze wordt straks (hoogglans) zwart en hier komt weer zo'n "Generative Design" (wat ik ook in de makerspace heb gemaakt) patroon in.

Getekend en uitgeprint:

En uitgezaagd:

Morgen weer vrolijk verder :9
  dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:33:04 #186
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_200852298
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 09:55 schreef Atmoz het volgende:

[ afbeelding ]
(van links naar rechts: ik als tekenaar, ik als bedenker, ik als programmeur, ik als elektronica & mechanica man :P)
[..]

Haha dat gevoel heb ik ook bij jouw, mechanisch en op 3D print gebied kan ik het nog allemaal prima volgen.
Beetje spuitgieten enzovoort, dat gaat prima

Maar de rest is echt abracadabra bij mij, respect daarvoor!

Ik vind die HP fusion dingen nog vrij grof moet ik zeggen, ik heb ze wel eens fijner gezien. Kan je eens een vergelijkingsfoto maken met een SLA geprint deel? Misschien dat het wat vertekend omdat het zo'n close up is.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  Knikkerking dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:10:44 #187
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_200853103
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 21:33 schreef bokkepoot het volgende:

Haha dat gevoel heb ik ook bij jouw, mechanisch en op 3D print gebied kan ik het nog allemaal prima volgen.
Beetje spuitgieten enzovoort, dat gaat prima
Hehe, "beetje spuitgieten" _O_ Voor mij is dát op dit moment nog juist MEGA abracadabra O-) (totdat de eerste samples hier zijn, dan mag ik wat mij betreft daarover meepraten :P O-))

quote:
Maar de rest is echt abracadabra bij mij, respect daarvoor!
Bedoel je het programmeren? Of juist meer het (ruwe) bouwen enzo?

quote:
Ik vind die HP fusion dingen nog vrij grof moet ik zeggen, ik heb ze wel eens fijner gezien.
Ik snap wat je bedoeld. Het voelt net iets ruwer aan dan SLS, en natuurlijk zéker dan SLA. Maar ik vind het desondanks wel de gaafste techniek met de hoogste potentie. Ooit wil ik zo'n machine thuis hebben staan --> *dream, dream* :9~ *;

quote:
Kan je eens een vergelijkingsfoto maken met een SLA geprint deel? Misschien dat het wat vertekend omdat het zo'n close up is.
Zeker! Here we go:

SLA: (gemaakte met m'n eigen printer)

SLS: (gemaakt met m'n eigen printer)

MJF: (gemaakt door Weerg in Italië)

FDM: (gemaakt op m'n eigen printer op een zeer snelle/slordige stand)

Zoals verwacht is de SLA qua afwerking het beste. Maar ik vind er teveel nadelen aan zitten. Dat is meteen de reden dat ik er (nog) niet zoveel mee doe. SLS (op m'n eigen Sinterit Lisa Pro) vind ik een hele mooie "tussenweg". Alleen levert het ook zoveel troep (lees: overal stof/poeder) op. En daarnaast zijn nu de poeders (extreem) duur in aanschaf.

Voor mij is op dit moment MJF samen met FDM de fijnste combinatie: prototypen op m'n FDM printers, en het vervolgens laten "uitwerken" door een HP MJF machine. Ook van de kleur (extra black classic) die ze daar te bieden hebben ben ik zéér gecharmeerd. Dat heeft er letterlijk voor gezorgd dat ik Marblelous ook in mat-zwarte versie ga uitbrengen 8-)
pi_200854289
Ik snap er niks van :+
pi_200854300
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 20:34 schreef Atmoz het volgende:
Thanks allen 8-) ^O^

Vandaag weer lekker kunnen doorwerken aan/in de demo-ruimte.

Begonnen met de eerste (en tevens langste) wand:
[ afbeelding ]

Nadat de eerste plaat erop zat heb ik deze meteen geverfd om te kijken hoe het effect zou zijn.
Ik heb gekozen voor leisteen-grijs, dezelfde als het lichtframe:

[ afbeelding ]

Bij de verf heb ik wat zand gedaan om een soort "betonlook" te krijgen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ondertussen ben ik begonnen aan de 2e plaat. Deze wordt straks (hoogglans) zwart en hier komt weer zo'n "Generative Design" (wat ik ook in de makerspace heb gemaakt) patroon in.

Getekend en uitgeprint:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En uitgezaagd:
[ afbeelding ]

Morgen weer vrolijk verder :9
Vet hoor 😎 had ik maar wat meer van dat creatieve
  Knikkerking woensdag 11 augustus 2021 @ 06:22:30 #190
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_200856060
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 23:07 schreef Makrolon het volgende:
Ik snap er niks van :+
Zodra je weer eens in de buurt bent --> effe koffietje komen doen, dan laat ik je alles zien. Is absoluut niet moeilijk... wel interessant ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 23:08 schreef Makrolon het volgende:

[..]

... zegt degene die zijn eigen garage volledig zelf heeft gebouwd, en die de mooiste dingen bij klanten maakt O-) ^O^
pi_200858366
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 augustus 2021 23:08 schreef Makrolon het volgende:

Dan loop je daarna tegen een compleet ander probleem aan, tijd :)

Ik wil ook zo veel doen, maken, bouwen etc. maar loop er gewoon tegenaan dat ik geen tijd heb.

Daarom is Atmoz ook living the dream naar mijn idee :)
pi_200867000
:W Ik lurk ook nog steeds mee uit interesse/bewondering, maar ik heb inhoudelijk werkelijk niets toe te voegen dus ik post niet zo vaak. Maar ik lees vaak wel mee!
  Knikkerking maandag 16 augustus 2021 @ 22:28:52 #193
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_200944866
quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 10:27 schreef speedfightrage het volgende:

[..]
Dan loop je daarna tegen een compleet ander probleem aan, tijd :)
Dat is het allergrootste "probleem" hier :Y

quote:
Ik wil ook zo veel doen, maken, bouwen etc. maar loop er gewoon tegenaan dat ik geen tijd heb.
Als ik al m'n ideeën zou willen uitwerken dan zou ik serieus never ever meer moeten gaan slapen }) En zelfs dán zou ik het nog niet halen... Best frustrerend als je 't zo bekijkt he? 8)7 -O-

quote:
Daarom is Atmoz ook living the dream naar mijn idee :)
Ik ben ook heel blij dat ik dit zo allemaal kan doen 8-)

quote:
0s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 20:46 schreef yinu het volgende:
:W Ik lurk ook nog steeds mee uit interesse/bewondering, maar ik heb inhoudelijk werkelijk niets toe te voegen dus ik post niet zo vaak. Maar ik lees vaak wel mee!
_O_

Thanks voor je bericht! Altijd leuk/fijn om te weten wie er zoal allemaal een beetje meekijken!

======================================================

Van het weekend (en vandaag) weer lekker bezig geweest in de "demo-room". Een aantal dingen zijn er in de kamer gedaan waar ik helaas nog niets van kan laten zien (best veel eigenlijk :P) maar ook dingen die wel gewoon "voor het grote publiek" zijn...

Het weertje was goed, dus fijn buiten zagen, frezen, verven, etc:

Grote (zwarte) plexiglas plaat plaatsen:

Koof gemaakt:

Voorzetwanden gemaakt:

En meteen 1e keer in de verf gezet:

Morgenvroeg weer verder *O* *O* *O*
pi_200947709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juli 2021 22:01 schreef Atmoz het volgende:
Ik had laatst wat clipjes en verbinders laten printen (voor de kenners/geïnteresseerden met een HP Multi Jet Fusion 3D printer :9~ :7 8-)) en opeens zaten er in de doos die 2 vormen.

Helemaal "dicht" zonder toegangs-gat ofzo:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Maar de clipjes die ik ook had besteld zaten juist niet in de doos... Ik dacht dat men zich vergist had.
Maar nadat ik nog eens goed naar die 2 vormen keek viel het kwartje: mijn clipjes zaten daar IN :D :D :D

Echt super grappig. Ze hebben gewoon al die clipjes (in software) in het 3D "build-volume" gelegd en hebben daaromheen die vorm getekend/gelegd. Tijdens het printproces worden zowel de clipjes als de vorm eromheen gewoon in één keer geprint zodat de clipjes letterlijk opgesloten zitten :) Echt heel grappig gedaan vond ik!
Dat doen ze zodat het gemakkelijker is om alle onderdelen van één order bij elkaar te houden, als onderdelen van verschillende klanten tegelijk in dezelfde printer worden geprint. En het is gemakkelijker om uit het poeder te zeven als het zo groot is. ;)
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_200948468
Hier ook een vaste lurker, en leuk om het allemaal zo te volgen! Erg knap wat je allemaal maakt!
Vat onderstaande dan ook niet op als zuur o.i.d!

Maar ben je niet bang dat het hele product niet van de grond gaat komen?
  Knikkerking dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:54:47 #196
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_200949029
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:13 schreef knoopie het volgende:

Dat doen ze zodat het gemakkelijker is om alle onderdelen van één order bij elkaar te houden, als onderdelen van verschillende klanten tegelijk in dezelfde printer worden geprint. En het is gemakkelijker om uit het poeder te zeven als het zo groot is. ;)
Ahja, dat zou inderdaad ook een reden kunnen zijn.
Ik denk dan dat het een combinatie van beide is: voor de "leukigheid" en voor de handigheid zoals jij omschrijft.
De reden dat ik dat zeg is omdat ik een tijd geleden ook een bestelling heb gehad waar allemaal clipjes gewoon in een zakje zaten, en exact hetzelfde clipje (maar dus maar één stuk) apart in zo'n "generative design mandje" :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 10:13 schreef F.Sinatra het volgende:
Hier ook een vaste lurker, en leuk om het allemaal zo te volgen! Erg knap wat je allemaal maakt!
Thanks ^O^ 8-)

quote:
Vat onderstaande dan ook niet op als zuur o.i.d!
Ik ben hartstikke blij met alle input, dus sowieso thanks daarvoor :)

quote:
Maar ben je niet bang dat het hele product niet van de grond gaat komen?
Nee. Ik denk dat het een groot succes gaat worden, daarom werk ik er ook zo hard aan en geef ik er zoveel geld aan uit :D

Is er iets waardoor je denk dat het eventueel niet van de grond gaat komen dan? Vind je het bijvoorbeeld te lang duren ofzo? Ben hier zeer benieuwd naar :)

Thanks voor je bericht in ieder geval!
pi_200949326
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 10:54 schreef Atmoz het volgende:

[..]
Ahja, dat zou inderdaad ook een reden kunnen zijn.
Ik denk dan dat het een combinatie van beide is: voor de "leukigheid" en voor de handigheid zoals jij omschrijft.
De reden dat ik dat zeg is omdat ik een tijd geleden ook een bestelling heb gehad waar allemaal clipjes gewoon in een zakje zaten, en exact hetzelfde clipje (maar dus maar één stuk) apart in zo'n "generative design mandje" :)
[..]
Thanks ^O^ 8-)
[..]
Ik ben hartstikke blij met alle input, dus sowieso thanks daarvoor :)
[..]
Nee. Ik denk dat het een groot succes gaat worden, daarom werk ik er ook zo hard aan en geef ik er zoveel geld aan uit :D

Is er iets waardoor je denk dat het eventueel niet van de grond gaat komen dan? Vind je het bijvoorbeeld te lang duren ofzo? Ben hier zeer benieuwd naar :)

Thanks voor je bericht in ieder geval!
Laat me vooropstellen dat ik je het succes van harte gun!

Ik heb ook geen redenen waarom dat niet zou gebeuren verder. Ik zou het persoonlijk alleen kopen om jou te ‘steunen’ maar mijn interesse ligt er niet. Maar er bestaat geen enkel product dat iedereen aanspreekt natuurlijk.

Het was meer een vraag dan een conclusie ;)

^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2021 11:14:06 ]
  Knikkerking dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:38:06 #198
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_200949693
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:13 schreef F.Sinatra het volgende:

Laat me vooropstellen dat ik je het succes van harte gun!
Dankjewel :)

quote:
Ik heb ook geen redenen waarom dat niet zou gebeuren verder. Ik zou het persoonlijk alleen kopen om jou te ‘steunen’ maar mijn interesse ligt er niet. Maar er bestaat geen enkel product dat iedereen aanspreekt natuurlijk.

Het was meer een vraag dan een conclusie ;)

^O^
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Er bestaat geen enkel product op de aarde dat door iedereen leuk/gaaf gevonden wordt. Ik denk echter dat deze markt groot genoeg is om veel producten te kunnen verkopen.

Het helpt ook niet mee dat ik nog niet alles heb kunnen laten zien. En dat er tot nu toe alleen maar "oude" filmpjes met dito prototypes te zien zijn. Het uiteindelijke product lijkt het in principe natuurlijk wel op, maar anderzijds is het ook weer totaal anders.

Ik kan daarom ook niet wachten om alles in volle glorie te laten zien :7

Tegelijk is het ook zo dat ik het VRESELIJK spannend vind allemaal... ik droom er vaak over, ik lig er wakker van (gelukkig grotendeels op een goede manier :9), ik heb het er iedere dag over met vrienden, m'n familie, etc... Het is namelijk geen klein bedrag wat ik inmiddels hier in heb gestopt }) Dus het wordt langzaam tijd om straks eens iets te gaan verdienen hiermee :Y
pi_200950104
Lijkt me heerlijk na al het 'computerwerk' om weer even ouderwets te 'klommelen' aan de demo-room.
Ik merk zelf altijd dat juist door even met je handen bezig te zijn je brein een soort van refresh krijgt ofzo.

Lekker bezig!
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:27:40 #200
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_200953540
Ik heb overigens de Amerikaanse Atmoz gevonden(met betrekking tot gereedschap), toen ik het filmpje aan het kijken was dacht ik gelijk "Atmoz" :)

Check:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')