abonnement Unibet Coolblue
pi_197268441
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.

• Lenny_Leonard: kleine sultan, begin januari
• Zo-is-dat, prulleke, 26 februari
• _aurum_, Miepie, half maart
• LastRequest: Mini, half maart
• QuattroF: Y/Frummel, 31 maart
• madam-april: kleine dondersteen, 2 juli
• Nolita: L., 15 juli
• Hilmo: F., 30 juli
• NicolasJoy, kleine S. 4 september
• tpopml: "Mickey", 7 september
• Miezziej: Loempia, 20 september
• Seven.,: Colin, 25 september
• Smart_ass: Bubbles, 30 september
• LittleTeaCup: Ootje, 5 oktober
• SQ: "Goud", 7 oktober
• Peejtur: LL, 18 oktober
• MaJo: Aapie, 24 oktober
• PKM: "Poffertje", 4 november
• D.U.M.A.N.: Z., 28 november
pi_197268460
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:40 schreef madam-april het volgende:

[..]

Het moment dat ze zelf hun speen terug kunnen stoppen is fijner idd. :+
Onze oudste is 2,5 jaar oud en roept nog steeds als ze haar speen kwijt is. Oké, kwijt. Misschien stopt ze hem anders wel zelf terug erin. :9
pi_197268483
Moeten/kunnen er nog baby's aan de OP toegevoegd worden? O-)
pi_197268634
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:52 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]

Onze oudste is 2,5 jaar oud en roept nog steeds als ze haar speen kwijt is. Oké, kwijt. Misschien stopt ze hem anders wel zelf terug erin. :9
Gewoon een stuk of 5 spenen in haar bed leggen, dan kan ze er altijd wel 1 vinden :D
  donderdag 7 januari 2021 @ 16:35:52 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_197269421
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 15:58 schreef madam-april het volgende:

[..]

Gewoon een stuk of 5 spenen in haar bed leggen, dan kan ze er altijd wel 1 vinden :D
Dit. En afkicken. Hoe langer je er mee wacht hoe helser het wordt :'(
disclaimer
pi_197269479
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 16:35 schreef SQ het volgende:

[..]

Dit. En afkicken. Hoe langer je er mee wacht hoe helser het wordt :'(
Wij hadden een geluk bij een ongeluk met de oudste, ze viel keihard plat op haar gezicht waardoor ze een hele dikke bovenlip had voor een week. Het deed toen pijn om haar speen in te doen dus wilde ze hem niet en vanaf dat moment heeft ze er ook nooit meer om gevraagd. Ze was toen 2,5/3.
pi_197269910
Vanaf welke leeftijd bouwden jullie de speen in bed af? Frum heeft haar speen enkel in bed, verder nooit. Ik ben nog niet bezig met actief afbouwen eigenlijk.


Pff de laatste nachten zijn pittig hier, vergeleken met hoe het normaal gaat. Normaal slaapt ze van 19 tot 07.30 ongeveer. Nu is het al moeilijk haar in slaap te krijgen, wordt ze 2 keer wakker in de nacht en is het ‘s ochtends 06.00 uur. Ze is ook echt klaarwakker middenin de nacht. Keihard krijsen, en als we haar uit bed halen is het lachen en kletsen. Zonder flesje gaat ze niet opnieuw slapen. Ik las van alles over slaapregressie, en hoe je wel dat aan moet pakken met slaaptraining. Hebben jullie dat gedaan? Of is het een faaaase wat vanzelf overgaat? Ik bedoel, ik weet niet hoe ik haar overdag langer kan laten slapen dan wat ze doet..
pi_197271419
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef QuattroF het volgende:
Vanaf welke leeftijd bouwden jullie de speen in bed af? Frum heeft haar speen enkel in bed, verder nooit. Ik ben nog niet bezig met actief afbouwen eigenlijk.


Pff de laatste nachten zijn pittig hier, vergeleken met hoe het normaal gaat. Normaal slaapt ze van 19 tot 07.30 ongeveer. Nu is het al moeilijk haar in slaap te krijgen, wordt ze 2 keer wakker in de nacht en is het ‘s ochtends 06.00 uur. Ze is ook echt klaarwakker middenin de nacht. Keihard krijsen, en als we haar uit bed halen is het lachen en kletsen. Zonder flesje gaat ze niet opnieuw slapen. Ik las van alles over slaapregressie, en hoe je wel dat aan moet pakken met slaaptraining. Hebben jullie dat gedaan? Of is het een faaaase wat vanzelf overgaat? Ik bedoel, ik weet niet hoe ik haar overdag langer kan laten slapen dan wat ze doet..
Afbouwen heb ik geen tips over. Mijn oudste heeft tot ze 2,5/3 was een speen gehad en doordat ze dus gevallen was wilde ze hem niet meer. Mijn tweede was sowieso niet zo van de speen. En kleine dondersteen heeft ook eigenlijk nooit een speen.

Mijn tweede heeft heel lang 's nachts een fles gehad. Dat was de snelste manier om haar weer in slaap te krijgen en slaap is heilig voor mij. :@ Ik zou dus gewoon die fles geven als ze dan weer gaat slapen. :)
pi_197271556
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:16 schreef madam-april het volgende:

[..]

Afbouwen heb ik geen tips over. Mijn oudste heeft tot ze 2,5/3 was een speen gehad en doordat ze dus gevallen was wilde ze hem niet meer. Mijn tweede was sowieso niet zo van de speen. En kleine dondersteen heeft ook eigenlijk nooit een speen.

Mijn tweede heeft heel lang 's nachts een fles gehad. Dat was de snelste manier om haar weer in slaap te krijgen en slaap is heilig voor mij. :@ Ik zou dus gewoon die fles geven als ze dan weer gaat slapen. :)
Ja doe ik zeker ook hoor! Ik ga er geen strijd van maken midden in de nacht. Daar worden we allemaal niet leuker van. :’)
pi_197271828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:25 schreef QuattroF het volgende:

[..]

Ja doe ik zeker ook hoor! Ik ga er geen strijd van maken midden in de nacht. Daar worden we allemaal niet leuker van. :’)
Nee precies :D Hoe laat wordt ze trouwens 's nachts wakker? Het is natuurlijk ook veel kouder de laatste tijd, dus dat zou er eventueel ook nog mee te maken kunnen hebben.
pi_197271872
Dat dacht ik al madam, maar paar weken ouder dan onze F :D :o oh mijn hemel, niet te doen! En dan al staan. Jeutje :o :D echt super bijzonder! En ook veel te snel voor je dan ja, snap ik :'(
pi_197271937
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:46 schreef Hilmo het volgende:
Dat dacht ik al madam, maar paar weken ouder dan onze F :D :o oh mijn hemel, niet te doen! En dan al staan. Jeutje :o :D echt super bijzonder! En ook veel te snel voor je dan ja, snap ik :'(
Ja ze is echt een beetje te snel. Mijn oudste was 9 maanden en mijn tweede 8 maanden toen ze gingen staan en dat vond ik al vlot. Kleine dondersteen wil iets te graag groot zijn al, maar ik ben daar nog niet aan toe. :@
pi_197271990
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef QuattroF het volgende:
Vanaf welke leeftijd bouwden jullie de speen in bed af? Frum heeft haar speen enkel in bed, verder nooit. Ik ben nog niet bezig met actief afbouwen eigenlijk.


Pff de laatste nachten zijn pittig hier, vergeleken met hoe het normaal gaat. Normaal slaapt ze van 19 tot 07.30 ongeveer. Nu is het al moeilijk haar in slaap te krijgen, wordt ze 2 keer wakker in de nacht en is het ‘s ochtends 06.00 uur. Ze is ook echt klaarwakker middenin de nacht. Keihard krijsen, en als we haar uit bed halen is het lachen en kletsen. Zonder flesje gaat ze niet opnieuw slapen. Ik las van alles over slaapregressie, en hoe je wel dat aan moet pakken met slaaptraining. Hebben jullie dat gedaan? Of is het een faaaase wat vanzelf overgaat? Ik bedoel, ik weet niet hoe ik haar overdag langer kan laten slapen dan wat ze doet..
9 maanden is ze? Dat is dacht ik zo'n slaapregressie tijd ja. Maar ik las daar dingen over dat je de overdag slaapjes moet inkorten dan tot max 2 per dag, en die slaapjes moet inkorten zodat ze snachts weer slapen ofzo. Maar ik vond het een hele studie op zich en bij R vond ik dat allemaal vanzelf gaan maar hoor bij vriendin ook ervaring met 9 maanden baby.
pi_197272030
Wat ze
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:51 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ja ze is echt een beetje te snel. Mijn oudste was 9 maanden en mijn tweede 8 maanden toen ze gingen staan en dat vond ik al vlot. Kleine dondersteen wil iets te graag groot zijn al, maar ik ben daar nog niet aan toe. :@
Wat zei het CB? Dan heb je helemaal geen baby idee meer
En dit is jullie derde kindje toch? Daar gaat je kleine baby :'(
pi_197272165
quote:
1s.gif Op donderdag 7 januari 2021 18:57 schreef Hilmo het volgende:
Wat ze
[..]

Wat zei het CB? Dan heb je helemaal geen baby idee meer
En dit is jullie derde kindje toch? Daar gaat je kleine baby :'(
Het CB kon bijna niet geloven dat ze pas 6 maanden was. Het is onze derde inderdaad. Ja :'(
pi_197274101
Oudste heeft tot voorbij 2 jaar een speen gehad, wilde die graag weg hebben voor de baby kwam omdat er dan weer spenen door het huis zouden slingeren. Hij had hm alleen met slapen en inde auto, verder nooit. Maar daar was het heel lang heel fijn voor, instant sleepy O+
Toen waren we per ongeluk reserve spenen vergeten en had hij de enige die die had in de auto op weg naar opa en oma kapot gebeten.

Ging verrassend goed slapen zonder, bij thuiskomst direct alle spenen laten verdwijnen en hij heeft er nog maar een paar keer naar gevraagd :D

Als dat zo weer gaat teken ik d’r voor *O* vooralsnog is ze stukken minder gehecht aan d’r speen dan hij was maar ze valt er wel vaak mee in slaap dus die blijft voorlopig ^O^
pi_197274550
@ma Vannacht was het 21.00, 02.15 en 06.00 uur. Nu is ze ook weer net wakker geworden, keihard huilen en helemaal overstuur.

@Hilmo dat las ik inderdaad ook. Ze doet nog 2 slaapjes per dag. 1 vaak van ongeveer 1 uur, de tweede vaak 45 minuten. Dus veel meer inkorten of haar langer laten slapen juist gaat niet lukken denk ik?

En dat klinkt als een fijne manier Zo-is-dat! Dat is ook het fijnste denk ik, als het redelijk natuurlijk verloopt zonder strijd.
pi_197279790
Even iets anders: is alleen vliegen met een baby te doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou in april zijn wanneer Bubbles 6/7 maanden oud is, gaat om een vlucht van ruim 9 uur.
We zouden eigenlijk met zijn drieën gaan maar ivm werkverplichtingen kan mijn vriend helaas niet mee en mijn ouders kunnen door de schengenban hier nog steeds het land niet in. Als dat voor april verandert komen zij hierheen en ga ik met vriend en baby later dit jaar wel naar Nederland, maar als die ban niet voor april opgeheven wordt wil ik eigenlijk wel die kant op, maar ik twijfel. Met vriend en baby vliegen lijkt me al stressvol, maar alleen met baby al helemaal.. Hoewel er natuurlijk ook genoeg mensen zijn die met een baby de hele wereld over reizen dus misschien stel ik me aan?
pi_197279793
Vervelend van het slechte slapen Quattro! Hopelijk is het iets dat vanzelf weer over gaat; want echt inkorten kun je slaapjes van 1 uur en 45 minuten overdag natuurlijk niet. En heel naar dat de operatie is verzet; daar leef je natuurlijk wel naartoe (hoe naar ook). Gelukkig krijgt Frum er niets van mee!
  Moderator vrijdag 8 januari 2021 @ 04:30:40 #20
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_197279796
Quattro wat naar dat de operatie is uitgesteld, hopelijk is ze over 2 weken echt aan de beurt! :*

Ik zag weer leuke foto’s voorbij komen O+ Ik moest lachen om de term banaan bij het nog niet helemaal om kunnen rollen _O-

Doorslapen, tsja. Die feature had Aapie onder de knie maar is het helaas weer kwijt. Het ging van 3 nachten negen uur naar 7,5/5,5/4,5 en nu was ie na 3,5 uur weer wakker. Gelukkig slaapt hij na een flesje dan weer een uur of 3 waardoor het wakker worden pas tussen 8 en 9 valt. Daarna kan hij zo weer een uur of 2 slapen en in de vooravond ook 2/3 uur. Maar daartussen, dus grofweg van 11 tot 17u lukt slapen bijna niet. Hij valt dan in slaap maar wordt steeds na een minuut of 10 wakker. Je ziet dat hij moe is maar het lukt niet. Sinds een paar dagen leg ik hem later op de dag weer op z’n bedje en dan lukt het hem om langer te slapen. Misschien dat maar eens vaker proberen. Wat is überhaupt de wakkertijd bij 11 weken? Ik ga uit van 1,5 à 2 uur :)

Qua eten gaat het top, we hebben nu exact de juiste verhouding JBPM gevonden. 1 schepje per fles in plaats van de voorgeschreven 1,5. Werkt perfect ^O^ Hij spuugt helemaal niet meer, op een klein beetje melk teruggeven na.

Gisteren gebeld voor de intake van het kdv. Mits Corona het toelaat mag hij op 3 feb gaan wennen. Ik vind het nog wel een lastig iets om mijn baby af te staan aan wildvreemden :@ maar het hoort erbij. Zelf heb ik nog 1,5 week verlof, de tijd gaat veel te snel!!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_197279871
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 04:24 schreef Smart_ass het volgende:
Even iets anders: is alleen vliegen met een baby te doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou in april zijn wanneer Bubbles 6/7 maanden oud is, gaat om een vlucht van ruim 9 uur.
We zouden eigenlijk met zijn drieën gaan maar ivm werkverplichtingen kan mijn vriend helaas niet mee en mijn ouders kunnen door de schengenban hier nog steeds het land niet in. Als dat voor april verandert komen zij hierheen en ga ik met vriend en baby later dit jaar wel naar Nederland, maar als die ban niet voor april opgeheven wordt wil ik eigenlijk wel die kant op, maar ik twijfel. Met vriend en baby vliegen lijkt me al stressvol, maar alleen met baby al helemaal.. Hoewel er natuurlijk ook genoeg mensen zijn die met een baby de hele wereld over reizen dus misschien stel ik me aan?
Als het niet anders kan, dan moet het natuurlijk. Maar ik zou er niet voor kiezen.
Zo een reis is al vermoeiend en ik kan me niet voorstellen hoe het 9 uur met zo een baby zal zijn. Tel daarbij ook de tijd op voor vertrek en na vertrek. Is het mogelijk een stoel voor haar bij te boeken? Dan kan ze de slaapjes in ieder geval daar doen. En neem een draagzak mee, voor op de vliegvelden.

Wij vliegen zo’n 4-5 uur, en ik moet zeggen dat ik toch wel blij was dat ik iedere keer niet alleen vloog. Het is fijn de kleine even uit handen te geven. Om zelf te eten, om naar het toilet te gaan, om even fijn te zitten. We hadden iedere keer een stoel vrij voor U. omdat er genoeg plek was in het vliegtuig. Daar lieten we hem op slapen op een hydrofiele doek en deken, en half over ons heen.

Beetje negatief zo, sorry. :@ Maar zoals ik zei: als het niet anders kan, dan gewoon doen uiteraard. Er is altijd wel iemand die een leuke baby even op schoot wil nemen zodat jij naar het toilet kan. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_197280499
Geen ervaring smart ass, lijkt me idd een lastige overweging. Ook omdat je vooraf niet kunt inschatten hoe ze het gaat ervaren. Als ze zichzelf is en lekker slaapt is het misschien wel te doen (op de naar het toilet gaan hobbel die Duman noemt na). Maar als ze de hele vlucht veel gaat huilen is het natuurlijk heel stressvol als je haar niet even uit handen kunt geven.

Gisteren nieuwe stats gekregen op het cb. 66,4 cm en 7555 gram met bijna 6 maanden.
Ik dacht, breng haar enkele slaapcyclussen ter sprake, maar daar hadden ze geen antwoord op. :') Inhoudelijk had het dus weinig toe te voegen, stats zijn altijd leuk. Ze loopt nu 3 maanden voor kwa groei op onze oudste. :o
pi_197280572
quote:
5s.gif Op vrijdag 8 januari 2021 04:24 schreef Smart_ass het volgende:
Even iets anders: is alleen vliegen met een baby te doen? Heeft iemand hier ervaring mee? Het zou in april zijn wanneer Bubbles 6/7 maanden oud is, gaat om een vlucht van ruim 9 uur.
We zouden eigenlijk met zijn drieën gaan maar ivm werkverplichtingen kan mijn vriend helaas niet mee en mijn ouders kunnen door de schengenban hier nog steeds het land niet in. Als dat voor april verandert komen zij hierheen en ga ik met vriend en baby later dit jaar wel naar Nederland, maar als die ban niet voor april opgeheven wordt wil ik eigenlijk wel die kant op, maar ik twijfel. Met vriend en baby vliegen lijkt me al stressvol, maar alleen met baby al helemaal.. Hoewel er natuurlijk ook genoeg mensen zijn die met een baby de hele wereld over reizen dus misschien stel ik me aan?
Je moet even bij de maatschappij navragen of ze een babybedje hebben en tot welke leeftijd/gewicht die kan. Sommigen gaan maar tot een maand of 6, maar er zijn als het goed is ook maatschappijen met betere bedjes :P maar dat scheelt al wel. En anders gokken op een lege stoel (dat zal toch wel in deze tijden, zoveel wordt er niet gevlogen). Ik zou het zelf wel aandurven, alleen vliegen met een baby, maar ik zou kijken of ik dan alleen het hoognodige kan meenemen. Baby in de draagdoek/-zak, geen kinderwagen bijv. 1 x ruimbagage en 1 x handbagage (rugtasje ofzo). Dan is het denk ik wel te doen :P
  vrijdag 8 januari 2021 @ 09:15:50 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_197281010
Het klinkt voor mij echt dramatisch. Met je koffer en je handbagage en een baby en dan over zo'n vliegveld sjouwen. Je bent al met al snel en uur of 15 onderweg (incl reis naar het vliegveld enzo).

Maar er zijn vast mensen die het doen en het prima vinden, ik zie nogal snel beren op de weg en prul was niet de makkelijkste toen ze klein was.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_197281444
En een ander geluid: ik zou mijn hand er niet voor om draaien. Draagzak mee, zonder had ik niet gedaan.

Wij zaten destijds in een bomvol vliegtuig maar al die stewardessen gaven mijn baby aandacht (hij mocht ook mee de cockpit in na de landing). Dus even plassen was geen enkel probleem. Ik had wel een hele rustige, zoete baby en dat was tijdens de vlucht niet anders.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')