abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197265151
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toch moeten hier op de een andere manier consequenties aan worden verbonden. Trump mag hier niet mee wegkomen.
Strafrechtelijke vervolging lijkt me wel op zn plaats. Opruiing, aanzetten tot geweld...
zie email 27 oktober
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:10:41 #152
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197265198
Hier wordt nog wel een keer een film over gemaakt denk ik. Het doet mij wel een beetje denken aan die oude north south oorlogen.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 13:10:52 #153
8781 crew  Frutsel
pi_197265202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:07 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Strafrechtelijke vervolging lijkt me wel op zn plaats. Opruiing, aanzetten tot geweld...
Uit de OP:

quote:
Vervolging zit er niet in
Juridische consequenties voor de rol die de president speelde rond de bestorming zijn onwaarschijnlijk. Trump droeg zijn aanhangers niet letterlijk op het Capitool te bestormen, wat strafrechtelijke vervolging ingewikkeld maakt - de complicaties rond het vervolgen van een zittend staatshoofd nog buiten beschouwing gelaten.

De Democratische afgevaardigde Ilhan Omar uit Minnesota liet woensdagavond weten een afzettingsprocedure voor te bereiden, maar zo'n politieke rechtszaak zou op dezelfde juridische problemen stuiten. Bovendien is het onwaarschijnlijk dat de leiders van haar partij daar veel voor voelen: het zou de immense verdeeldheid in het land nog verder aanwakkeren, en over minder dan twee weken treedt Joe Biden al aan als Trumps opvolger.
Ben wel benieuwd of hier voor de overdracht nog iets van gaat gebeuren en al dan niet na de beëdiging van Biden. Het zal nog meer munitie zijn voor het pro-Trump kamp en het zal nog meer kwaad bloed zetten als dat gebeurd. Het zal me ook niet verbazen dat Trump dat straks nog gaat roepen zodat hij straks zeggen: ik zei het!

Maar niets doen lijkt me ook geen optie inderdaad.
pi_197265219
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Die laatste twee kan ik nog enigszins met je meekomen, maar dat zou ik eerder scharen onder incompetentie dan bewust de rechtsstaat afbreken.
Ik niet. Bijvoorbeeld de sociale advocatuur, als dat zou gebeuren in een vacuüm dan zou dat misschien geen bewustje zijn. Maar ik heb na de studie 1 maand bijstand gehad en moest daarvoor richting de honderd a4tjes bewijs opsturen, om te voorkomen dat ik 900 euro ontrecht zou krijgen. Moest ook langskomen op meerdere gesprekken met als hoofddoel uitvinden of ik geen fraudeur was. Ik kan het nu eem niet terugvinden, maar rond dezelfde tijd was in het nieuws dat de belastingdienst iets van 70 jaar bezig zou zijn om de belastingaangiftes van bedrijven allemaal te controleren. Daaruit spreekt voor mij een haat richting alles wat arm is.
pi_197265245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:10 schreef Tengano het volgende:
Hier wordt nog wel een keer een film over gemaakt denk ik. Het doet mij wel een beetje denken aan die oude north south oorlogen.
Toen kon "rechts" ook al niet tegen zijn verlies. Waardoor de Ku Klux Klan werd opgericht.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_197265264
Vond het toch een vreemd incident. Geen oppositie aanwezig voor een tegendemonstratie, geen afdoende beveiliging van het Capitool terwijl dit wel te verwachten viel, maar beperkte schade (geen brandstichting?), vrij weinig (politie)geweld en weinig doden. Wat is hier aan de hand?

Ben geen fan van Trump en ook geen complotdenker, maar dit is natuurlijk de ideale manier om direct karaktermoord op Trump te plegen en met de aankomende impeachment er definitief voor te zorgen dat hij politiek niets meer waard is. Voor Biden zorgt het voor een reset van het interne politieke spel tussen de democraten en republikeinen, want ja 'never again and lets do better'.

Maar ben toch wel benieuwd wat er verder gebeurt.
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:16:51 #157
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197265292
Twitteraccount van Donald nog steeds on hold. Ik denk dat hij nog wel iets gaat bedenken hoe hij zich op een andere manier van zich kan laten horen; Potus account zal ook wel dicht zitten. Ben benieuwd waar hij nog mee gaat komen en hoe.
pi_197265298
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 13:19:19 #159
8781 crew  Frutsel
pi_197265328
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:16 schreef Tengano het volgende:
Twitteraccount van Donald nog steeds on hold. Ik denk dat hij nog wel iets gaat bedenken hoe hij zich op een andere manier van zich kan laten horen; Potus account zal ook wel dicht zitten. Ben benieuwd waar hij nog mee gaat komen en hoe.
hij stelt zich gewoon verkiesbaar voor 2024 :)
pi_197265334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:28 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

Wat een dom wicht zeg :D :')

Dacht ze nou werkelijk dat ze gewoon naar binnen kon lopen zonder consequenties?
Het treurige is dat ze dat dus echt dacht. :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_197265370
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Degene die bij de nucleaire codes kan roept op om het Capitol in te nemen. Die moet per direct weg, niet nog twee weken laten zitten.
Zou dat echt zo eenvoudig zijn voor Trump? Ik waag dat namelijk te betwijfelen. Het is niet zo dat hij een grote rode knop op zijn bureau heeft staan...
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:22:00 #162
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_197265373
quote:
6s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

hij stelt zich gewoon verkiesbaar voor 2024 :)
Dat lijkt me wel. Maar het is niet zo dat hij zich tot de 19e? de mond laat snoeren, dus gaat hij zeker op de een of andere manier nog wel ergens mee komen. Ik zie een soort van kat en muis spel voor me waarin wordt geprobeerd Trump te modden en te bannen for the time being. Trieste situatie dat het zo moet worden afgesloten.
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:22:01 #163
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_197265374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 12:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Deze coup pleger vond haar behandeling wel wat vervelend.

[ twitter ]
Het is ook wel een apart volkje wat naar Trump luistert. Niet echt vooraan gestaan toen de hersencellen werden uitgedeeld.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_197265384
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:15 schreef Justinn het volgende:
Vond het toch een vreemd incident. Geen oppositie aanwezig voor een tegendemonstratie, geen afdoende beveiliging van het Capitool terwijl dit wel te verwachten viel, maar beperkte schade (geen brandstichting?), vrij weinig (politie)geweld en weinig doden. Wat is hier aan de hand?

Ben geen fan van Trump en ook geen complotdenker, maar dit is natuurlijk de ideale manier om direct karaktermoord op Trump te plegen en met de aankomende impeachment er definitief voor te zorgen dat hij politiek niets meer waard is. Voor Biden zorgt het voor een reset van het interne politieke spel tussen de democraten en republikeinen, want ja 'never again and lets do better'.

Ik moet zeggen dat: “wie heeft deze lui binnengelaten” ook wel gelijk door mijn hoofd schoot. Zonder noemenswaardig geweld tot op de voorzittersstoel kunnen komen. Ze moeten dat eens heel grondig evalueren
zie email 27 oktober
pi_197265389
quote:
Opvallend genoeg had je een paar maanden geleden uitgerekend vanuit de orthodox Joodse gemeenschap in New York pro-Trump demonstraties met wat rellen
pi_197265391
quote:
Er liepen blijkbaar behoorlijk wat neo-nazi's daar rond. Dus vreemd is het natuurlijk niet.
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:23:28 #167
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_197265394
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:15 schreef Justinn het volgende:

Wat denk je zelf?
pi_197265403
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Zou dat echt zo eenvoudig zijn voor Trump? Ik waag dat namelijk te betwijfelen. Het is niet zo dat hij een grote rode knop op zijn bureau heeft staan...
"A commander-in-chief or supreme commander is the person who exercises supreme command and control over an armed forces or a military branch."

Ik zou als ik Amerikaan was erg zenuwachtig zijn.
Dit, dus.
  Moderator donderdag 7 januari 2021 @ 13:24:27 #169
8781 crew  Frutsel
pi_197265410
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:22 schreef Tengano het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel. Maar het is niet zo dat hij zich tot de 19e? de mond laat snoeren, dus gaat hij zeker op de een of andere manier nog wel ergens mee komen. Ik zie een soort van kat en muis spel voor me waarin wordt geprobeerd Trump te modden en te bannen for the time being. Trieste situatie dat het zo moet worden afgesloten.
Naja, Trump heeft denk ik nog kanalen genoeg om zich te laten gelden :)

Ik denk dat Pence op zijn tanden bijt... die wil eigenlijk openlijk afstand nemen van Trump maar gooit dan ook zijn eigen glazen in voor 2024. Die zal ook mee willen doen en wil de grote Trump meute niet tegen zich hebben maar ja... hij kan haast niet anders meer...
pi_197265412
quote:
Verrassing...

Zag deze foto al
pi_197265418
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]

"A commander-in-chief or supreme commander is the person who exercises supreme command and control over an armed forces or a military branch."

Ik zou als ik Amerikaan was erg zenuwachtig zijn.
Ik geloof niet dat de Generaals daarin meegaan. Maargoed, het staat er dus.
pi_197265425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat de Generaals daarin meegaan. Maargoed, het staat er dus.
De generaals zitten onder Trump hè. Hij stuurt ze aan.
Dit, dus.
  donderdag 7 januari 2021 @ 13:25:54 #173
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_197265432
Gisteren was natuurlijk een schande voor de USA.
Donald Trump stookt het vuurtje ook op in plaats van blussen.
Als je iets beweerd als fraude kom dan met 100% bewijs.

Maar de democraten zijn geen haar beter beiden kanten hebben boter op hun hoofd
Hillary in 2016 die Trump stemmers een Basket of deplorables noemde
Rusland hoax erin gooide terwijl er 0 bewijs voor was dit kwam van Hillary.
De impeachment onzin en nog veel meer hij is 4 jaar lang ook getreiterd en tegengewerkt door mensen als Nancy Pelosi die de pest er over had dat niet Hillary maar Donald won.

Ze hebben hem 4 jaar lang proberen te ondermijnen en klieren en daarmee zet je het polariseren van beide kanten in werking.

Amerika meer dan ooit gepolariseerd is en dankzij zowel de democraten als republikeinen in dit geval Trump maar ook door de (social)media immers negativiteit verkoopt, en met iedereen die overal beschikt over internet en alles binnen 1 seconden kan lezen krijg je van beide uiterste kanten steeds meer bereik en ophitsing.

Gelukkig zijn de meeste (de zwijgende meerderheid) normaal die zien dat zowel de linkervleugel blm/antifa etc totaal fout zijn en die zien door de media propaganda heen dat het altijd rechts is als er wat gebeurd.
Maar die zien gelukkig ook dat extreem rechts fout is. Maar dit krijgt geen aandacht dat verkoopt niet.

Het speelt op alle fronten ook in het corona debat.
Je bent voor alle maatregelen dan ben je een schaap en volgeling van de media en overheid ik maak mij daar zelf ook schuldig aan want als je zo als mij kritisch bent op de maatregelen of je er anders in staat en je een openlijk debat wilt dan ben je een wappie en een bejaarde moordenaar. Daarmee praat ik het eerste niet goed.

Maar ook in Nederland krijg je steeds meer polarisatie een mevrouw Kaag die in gesponserde van belastingcenten betaalde documentaire forum stemmers rare mensen noemt..... tja het begint klein en de onvrede groeit en groeit.
In Amerika lijkt het nu tot uitbarsting te komen Joe Biden lijkt mij niet de man die dit gaat binden en het platteland van Amerika verdwijnen jaar in jaar uit banen en de grote steden worden rijker en rijker een totale ongelijkheid waarmee de onvrede nog verder en verder groeit in Nederland is het niet zover omdat Nederland een klein land is maar binnen Europa zie je dit natuurlijk wel groeien.
Uiteraard groeit de onvrede ook in Nederland maar wij zijn zo'n klein land dat het minder snel tot uiting komt.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_197265441
quote:
14s.gif Op donderdag 7 januari 2021 13:25 schreef Buitendam het volgende:

[..]

De generaals zitten onder Trump hè. Hij stuurt ze aan.
Ja, maar ook dat zijn geen robots hè. Daar wordt echt wel een stokje voor gestoken.
pi_197265462

Camp Auschwitz shirt. Anti-semitisme is dus ook al niet vreemd bij de Trump-stormtroepen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')