Strafrechtelijke vervolging lijkt me wel op zn plaats. Opruiing, aanzetten tot geweld...quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Toch moeten hier op de een andere manier consequenties aan worden verbonden. Trump mag hier niet mee wegkomen.
Uit de OP:quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Strafrechtelijke vervolging lijkt me wel op zn plaats. Opruiing, aanzetten tot geweld...
Ben wel benieuwd of hier voor de overdracht nog iets van gaat gebeuren en al dan niet na de beëdiging van Biden. Het zal nog meer munitie zijn voor het pro-Trump kamp en het zal nog meer kwaad bloed zetten als dat gebeurd. Het zal me ook niet verbazen dat Trump dat straks nog gaat roepen zodat hij straks zeggen: ik zei het!quote:Vervolging zit er niet in
Juridische consequenties voor de rol die de president speelde rond de bestorming zijn onwaarschijnlijk. Trump droeg zijn aanhangers niet letterlijk op het Capitool te bestormen, wat strafrechtelijke vervolging ingewikkeld maakt - de complicaties rond het vervolgen van een zittend staatshoofd nog buiten beschouwing gelaten.
De Democratische afgevaardigde Ilhan Omar uit Minnesota liet woensdagavond weten een afzettingsprocedure voor te bereiden, maar zo'n politieke rechtszaak zou op dezelfde juridische problemen stuiten. Bovendien is het onwaarschijnlijk dat de leiders van haar partij daar veel voor voelen: het zou de immense verdeeldheid in het land nog verder aanwakkeren, en over minder dan twee weken treedt Joe Biden al aan als Trumps opvolger.
Ik niet. Bijvoorbeeld de sociale advocatuur, als dat zou gebeuren in een vacuüm dan zou dat misschien geen bewustje zijn. Maar ik heb na de studie 1 maand bijstand gehad en moest daarvoor richting de honderd a4tjes bewijs opsturen, om te voorkomen dat ik 900 euro ontrecht zou krijgen. Moest ook langskomen op meerdere gesprekken met als hoofddoel uitvinden of ik geen fraudeur was. Ik kan het nu eem niet terugvinden, maar rond dezelfde tijd was in het nieuws dat de belastingdienst iets van 70 jaar bezig zou zijn om de belastingaangiftes van bedrijven allemaal te controleren. Daaruit spreekt voor mij een haat richting alles wat arm is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die laatste twee kan ik nog enigszins met je meekomen, maar dat zou ik eerder scharen onder incompetentie dan bewust de rechtsstaat afbreken.
Toen kon "rechts" ook al niet tegen zijn verlies. Waardoor de Ku Klux Klan werd opgericht.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:10 schreef Tengano het volgende:
Hier wordt nog wel een keer een film over gemaakt denk ik. Het doet mij wel een beetje denken aan die oude north south oorlogen.
hij stelt zich gewoon verkiesbaar voor 2024quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:16 schreef Tengano het volgende:
Twitteraccount van Donald nog steeds on hold. Ik denk dat hij nog wel iets gaat bedenken hoe hij zich op een andere manier van zich kan laten horen; Potus account zal ook wel dicht zitten. Ben benieuwd waar hij nog mee gaat komen en hoe.
Het treurige is dat ze dat dus echt dacht.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:28 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat een dom wicht zeg![]()
Dacht ze nou werkelijk dat ze gewoon naar binnen kon lopen zonder consequenties?
Zou dat echt zo eenvoudig zijn voor Trump? Ik waag dat namelijk te betwijfelen. Het is niet zo dat hij een grote rode knop op zijn bureau heeft staan...quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Degene die bij de nucleaire codes kan roept op om het Capitol in te nemen. Die moet per direct weg, niet nog twee weken laten zitten.
Dat lijkt me wel. Maar het is niet zo dat hij zich tot de 19e? de mond laat snoeren, dus gaat hij zeker op de een of andere manier nog wel ergens mee komen. Ik zie een soort van kat en muis spel voor me waarin wordt geprobeerd Trump te modden en te bannen for the time being. Trieste situatie dat het zo moet worden afgesloten.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
hij stelt zich gewoon verkiesbaar voor 2024
Het is ook wel een apart volkje wat naar Trump luistert. Niet echt vooraan gestaan toen de hersencellen werden uitgedeeld.quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:24 schreef SnertMetChoco het volgende:
Deze coup pleger vond haar behandeling wel wat vervelend.
[ twitter ]
Ik moet zeggen dat: “wie heeft deze lui binnengelaten” ook wel gelijk door mijn hoofd schoot. Zonder noemenswaardig geweld tot op de voorzittersstoel kunnen komen. Ze moeten dat eens heel grondig evaluerenquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:15 schreef Justinn het volgende:
Vond het toch een vreemd incident. Geen oppositie aanwezig voor een tegendemonstratie, geen afdoende beveiliging van het Capitool terwijl dit wel te verwachten viel, maar beperkte schade (geen brandstichting?), vrij weinig (politie)geweld en weinig doden. Wat is hier aan de hand?
Ben geen fan van Trump en ook geen complotdenker, maar dit is natuurlijk de ideale manier om direct karaktermoord op Trump te plegen en met de aankomende impeachment er definitief voor te zorgen dat hij politiek niets meer waard is. Voor Biden zorgt het voor een reset van het interne politieke spel tussen de democraten en republikeinen, want ja 'never again and lets do better'.
Maar ben toch wel benieuwd wat er verder gebeurt.
Opvallend genoeg had je een paar maanden geleden uitgerekend vanuit de orthodox Joodse gemeenschap in New York pro-Trump demonstraties met wat rellenquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
Dit kon niet missen natuurlijk:
Israeli reporter harassed by antisemitic pro-Trump protester at US Capitol
Er liepen blijkbaar behoorlijk wat neo-nazi's daar rond. Dus vreemd is het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:15 schreef Justinn het volgende:
Vond het toch een vreemd incident. Geen oppositie aanwezig voor een tegendemonstratie, geen afdoende beveiliging van het Capitool terwijl dit wel te verwachten viel, maar beperkte schade (geen brandstichting?), vrij weinig (politie)geweld en weinig doden. Wat is hier aan de hand?
Ben geen fan van Trump en ook geen complotdenker, maar dit is natuurlijk de ideale manier om direct karaktermoord op Trump te plegen en met de aankomende impeachment er definitief voor te zorgen dat hij politiek niets meer waard is. Voor Biden zorgt het voor een reset van het interne politieke spel tussen de democraten en republikeinen, want ja 'never again and lets do better'.
Maar ben toch wel benieuwd wat er verder gebeurt.
"A commander-in-chief or supreme commander is the person who exercises supreme command and control over an armed forces or a military branch."quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:21 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Zou dat echt zo eenvoudig zijn voor Trump? Ik waag dat namelijk te betwijfelen. Het is niet zo dat hij een grote rode knop op zijn bureau heeft staan...
Naja, Trump heeft denk ik nog kanalen genoeg om zich te laten geldenquote:Op donderdag 7 januari 2021 13:22 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Maar het is niet zo dat hij zich tot de 19e? de mond laat snoeren, dus gaat hij zeker op de een of andere manier nog wel ergens mee komen. Ik zie een soort van kat en muis spel voor me waarin wordt geprobeerd Trump te modden en te bannen for the time being. Trieste situatie dat het zo moet worden afgesloten.
Verrassing...quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:17 schreef KoosVogels het volgende:
Ik geloof niet dat de Generaals daarin meegaan. Maargoed, het staat er dus.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
"A commander-in-chief or supreme commander is the person who exercises supreme command and control over an armed forces or a military branch."
Ik zou als ik Amerikaan was erg zenuwachtig zijn.
De generaals zitten onder Trump hè. Hij stuurt ze aan.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat de Generaals daarin meegaan. Maargoed, het staat er dus.
Ja, maar ook dat zijn geen robots hè. Daar wordt echt wel een stokje voor gestoken.quote:Op donderdag 7 januari 2021 13:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De generaals zitten onder Trump hè. Hij stuurt ze aan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |