abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197336885
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 01:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah je hebt gelijk, vreemde situatie is dat eigenlijk omdat de informatie verstrekt door banken is: We verstrekken alleen aan de belastingdienst. Eigenlijk een zeer slechte zaak vind ik.
Het zijn allemaal wettelijke regelingen 🤷‍♂️
pi_197337670
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 05:32 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Het zijn allemaal wettelijke regelingen 🤷‍♂️
Ja dat snap ik, maar ik zie me al voor me hoe die lui daar lopen te prutsen met excels met rekeningnummers, dat moet gewoon een keer fout gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_197345414
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 08:19 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, maar ik zie me al voor me hoe die lui daar lopen te prutsen met excels met rekeningnummers, dat moet gewoon een keer fout gaan.
Valt allemaal wel mee
pi_197383409
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 01:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah je hebt gelijk, vreemde situatie is dat eigenlijk omdat de informatie verstrekt door banken is: We verstrekken alleen aan de belastingdienst. Eigenlijk een zeer slechte zaak vind ik.
Controle is nodig en dat zijn ze ook verplicht aan de mensen die daar belasting voor betalen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_197477676
Volgens mij hoef ik mij niet zo druk te maken om dat ''beetje'' spaargeld.

Er wordt door zo'n bureau hierop getoetst en nergens anders Zie nergens staan dat ze informatie bij banken opvragen.

https://www.inlichtingenb(...)g-lokale-belastingen

Hoe werkt het?

Iedere maand worden door gemeenten en waterschappen de BSN’s aangeleverd van mensen die een kwijtscheldingsverzoek hebben ingediend. Het Inlichtingenbureau vergelijkt deze gegevens met gegevens van het UWV, de Belastingdienst en de RDW. Met tussenkomst van het Inlichtingenbureau is het deze organisaties wettelijk toegestaan om deze gegevens beschikbaar te stellen. Deze gegevensvergelijking verwerkt het Inlichtingenbureau in een rapportage die aan het einde van de volgende maand wordt verstrekt. Deze rapportage geeft weer of er belemmeringen zijn voor het toekennen van kwijtschelding. Bijvoorbeeld door de aanwezigheid van financiële middelen die niet zijn opgegeven door de aanvrager.

Hiermee kan de rechtmatigheid van eventuele kwijtschelding worden getoetst. Het inkomen en vermogen van de aanvrager (en diens eventuele partner) onder de inkomens- en vermogensnorm blijft. Hierbij wordt ook gekeken naar voertuigbezit. Vervolgens wordt er per huishouden gerapporteerd of er een belemmering is en zo ja, wat de aard is van de belemmering.

https://www.krimpenaanden(...)lichtingenbureau.pdf

Welke gegevens contro-leert het Inlichtingenbu-reau?Het Inlichtingenbureau controleert de volgende persoonsgegevens:Gemeente• naam, adres en woonplaats; • burgerservicenummer (BSN) van u en uw eventuele partner; • periode waarover de gemeente Krimpen aan den IJssel een uitkering heeft ver-leend en het soort uitkering.Andere gemeenten• gegevens over een uitkering bij een andere gemeente.UWV• naam, adres en woonplaats.Dienstverband• naam, adres, woonplaats en telefoon nummer werkgever; • naam contactpersoon werkgever; • datum van aanvang en einde arbeidspe-riode en loonperiode.Uitkering• soort uitkering; • datum van aanvang en einde uitkerings-periode en -bedrag; • bruto uitkeringsbedrag;IB-Groep• O&W-nummer en SF-correspondentie-nummer; • recht op studiefinanciering; • datum aanvang en einde inschrijving bij universiteit of hbo-instelling; • opleidingsvorm (voltijd/deeltijd).Belastingdienst• naam; • bank- en rekeningnummer; • vermogen en ontvangen rente.Gegevens worden door het Inlichtingen-bureau maximaal vijf jaar bewaard.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_197479918
quote:
0s.gif Op zondag 17 januari 2021 23:18 schreef -Hakuna- het volgende:
Volgens mij hoef ik mij niet zo druk te maken om dat ''beetje'' spaargeld.
Dat is fijn
pi_198148251
Effe dit vergeten topic kicken.

Heb goed nieuws (had eigenlijk niet anders verwacht met automatische kwijtschelding) Maar toch sparen en gemeentelijke belastingen gaan zoals velen hier weten nooit goed samen. En het bedrag is dit jaar ook nog eens verhoogd als er wel betaald moest worden.

Meteen even ingelogd op de BsGW site en de aanslag van 2021 kunnen inzien terwijl ik deze fysiek nog niet ontvangen heb,

Er staat op de laatste regel van het 3 pagina's tellende aanslag..

Door u te betalen 0,00 euro :Y)

Dus kan gewoon weer zorgeloos sparen . ^O^

[ Bericht 3% gewijzigd door -Hakuna- op 22-02-2021 16:27:44 ]
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_198148841
quote:
0s.gif Op donderdag 7 januari 2021 06:30 schreef -Hakuna- het volgende:
dat je als alleenstaande maar hooguit 1400 mag hebben op zowel spaar als lopende rekeningen
De website die je linkt, doet het (bij mij in 3 verschillende browsers) niet zo goed. Via http://web.archive.org/we(...)-voor-kwijtschelding wel gevonden waar je het genoemde bedrag (naar alle waarschijnlijkheid) vandaan haalt. Maar dit gaat om vermogen, waaronder "bank- en spaartegoed". Cash in het geldkistje (of onder een matras, in een oude sok, enz) valt daar óók gewoon onder.

quote:
Is het slim om het spaargeld eraf te halen en in geldkistje stoppen thuis?
Dus nee, dat is fraude.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Moderator maandag 22 februari 2021 @ 17:40:05 #84
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198149567
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 16:18 schreef -Hakuna- het volgende:
Effe dit vergeten topic kicken.

Heb goed nieuws (had eigenlijk niet anders verwacht met automatische kwijtschelding) Maar toch sparen en gemeentelijke belastingen gaan zoals velen hier weten nooit goed samen. En het bedrag is dit jaar ook nog eens verhoogd als er wel betaald moest worden.

Meteen even ingelogd op de BsGW site en de aanslag van 2021 kunnen inzien terwijl ik deze fysiek nog niet ontvangen heb,

Er staat op de laatste regel van het 3 pagina's tellende aanslag..

Door u te betalen 0,00 euro :Y)

Dus kan gewoon weer zorgeloos sparen . ^O^
Leuk voor je. Maar mocht je niet in aanmerking horen te komen is het je te prijzen dit wel aan te geven bij de instantie. Onterecht iets ontvangen is ook niet zoals het hoort.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')