Of dat het uiteindelijk toch niet het horror beeld was dat hele families in wilde orgiën samenkwamen, maar dat mensen beperkt en verstandig hebben gehandeld voor het grootste deel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daar lijkt het op.
Toch snap ik het niet zo.
Zoals de meesten hier ben ik geen viroloog of statisticus, maar eigenlijk is het toch vreemd als zoveel mensen uit verschillende huishouden op een bepaald moment bij elkaar komen, dat je dat niet terug ziet in de cijfers?
Wie kan dat verklaren? Zou het deels kunnen zijn door de lockdown/sluiting van de scholen dat die dit iets vertekenen?
Terschellingquote:Op woensdag 6 januari 2021 15:23 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar noem me maar geen moeke
quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:26 schreef skrn het volgende:
Een goede dag.
Het aantal besmettingen is beperkt, zeker als je bedenkt dat we een lang weekend hadden, en mensen minder geneigd zouden zijn te testen.
Dan is het vaccineren begonnen.
En het Moderna-vaccin goedgekeurd.
En zijn er netto minder patiënten in het ziekenhuis met de dag daarvoor.
Het zou zomaar kunnen zijn .. dat we later zeggen ... dat woensdag 6 januari een cruciaal moment, een kantelpunt, in de strijd tegen corona.
Je zag wel dat voor kerst heel veel mensen zich lieten testen, dus als men gewoon netjes thuis is gebleven bij klachten kan dat al heel veel geholpen hebben. Daarnaast zijn wij misschien toch wel redelijk gehoorzaam en heeft men niet massaal feesten gevierd met tientallen mensen bijelkaar.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:25 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Daar lijkt het op.
Toch snap ik het niet zo.
Zoals de meesten hier ben ik geen viroloog of statisticus, maar eigenlijk is het toch vreemd als zoveel mensen uit verschillende huishouden op een bepaald moment bij elkaar komen, dat je dat niet terug ziet in de cijfers?
Wie kan dat verklaren? Zou het deels kunnen zijn door de lockdown/sluiting van de scholen dat die dit iets vertekenen?
Zijn nog niet klaar met tellenquote:Op woensdag 6 januari 2021 15:30 schreef Caland het volgende:
Nog steeds geen NOS bericht @:zipportal
#stopthecountquote:
Nou, die zag ik toch liever.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
We hebben een nieuw 'Unox-meisje' gevonden hoor
Hugo gaat dit even goed melken. Elk beetje nieuws wat geen negatief nieuws is is voor hem momenteel een win.quote:
Dan kunnen de kroegen in de andere provincies toch wel weer open?quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:34 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Groningen, Friesland en Drenthe zijn de enige provincies die een stijgende lijn nog hebben
Wat een opportunisme.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |