abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197233752
Sterkheidsbaas van alles.
pi_197233768
Ik had niet gezien dat ik m sloot :')
pi_197233860
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:52 schreef Lonaa het volgende:
Ik had niet gezien dat ik m sloot :')
Staat vast ergens met elkaar in verbinding, vingers en ogen. Hand-oogcoördinatie :Y .

( :') Ik word echt zo'n goede arts. Ik gooi het gewoon op een holistische aanpak :6 )
pi_197233873
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Staat vast ergens met elkaar in verbinding, vingers en ogen. Hand-oogcoördinatie :Y .

( :') Ik word echt zo'n goede arts. Ik gooi het gewoon op een holistische aanpak :6 )
Mijn nierafwijking staat wel in verband met mn gehoor. :D :7 Vind ik gaaf.
pi_197233882
Maar wel shit, Loon en mini :*
pi_197233893
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Mijn nierafwijking staat wel in verband met mn gehoor. :D :7 Vind ik gaaf.
Huh, wat? :D Nu ben ik nieuwsgierig!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 20:58:47 #7
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197233906
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:34 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Wat heb je daaraan?
Jus die er enigzinds dubieus uitziet een "lekker smaakje look" geven :P
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197233924
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Huh, wat? :D Nu ben ik nieuwsgierig!
Ik weet er het fijne niet van, maar het gen met afwijking dat Syndroom van Alport is hetzelfde als dat iets doet met je gehoor. Zodoende zijn mensen met dit syndroom vaak doof of deels doof. :7

Overigens zit het gen op het stukje X -chromosoom dat de Y niet heeft. Net als het gen dat zorgt dat je kleuren goed ziet. Daarom zijn mannen veel vaker kleurenblind. :7
pi_197233934
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:58 schreef fietsie het volgende:

[..]

Jus die er enigzinds dubieus uitziet een "lekker smaakje look" geven :P
Dit klinkt als niveautje regenboogforel inspuiten zodat 'ie niet zo bleek ziet.

Brrr
pi_197233965
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 20:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik weet er het fijne niet van, maar het gen met afwijking dat Syndroom van Alport is hetzelfde als dat iets doet met je gehoor. Zodoende zijn mensen met dit syndroom vaak doof of deels doof. :7

Overigens zit het gen op het stukje X -chromosoom dat de Y niet heeft. Net als het gen dat zorgt dat je kleuren goed ziet. Daarom zijn mannen veel vaker kleurenblind. :7
Woah, weer wat geleerd!
pi_197234016
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:01 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Woah, weer wat geleerd!
Eigenlijk vind ik erfelijkheidsleer ontzettend boeiend :D
  dinsdag 5 januari 2021 @ 21:05:05 #12
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_197234064
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Dit klinkt als niveautje regenboogforel inspuiten zodat 'ie niet zo bleek ziet.

Brrr
Engelse keuken verbaast me wel vaker hoor, en rondom gravy is blijkbaar een heel arsenaal aan verbeteraars beschikbaar.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_197234105
Shit Lonaa, je kan er ook nog eens oogafwijkingen van krijgen.

quote:
Alport syndrome is caused by an inherited defect in type IV collagen—a structural material that is needed for the normal function of different parts of the body. Since type IV collagen is found in the ears, eyes, and kidneys, this explains why Alport syndrome affects different seemingly unrelated parts of the body (ears, eyes, kidneys, etc.).
bron
pi_197234158
De ziekte van Duchenne (spierziekte) zit trouwens ook op het X-chromosoom. Nare ziekte is dat. We hadden een moeder met 3 zonen in het dorp wonen, 2 daarvan bleken ziek. Die heeft een paar jaar in spanning gezeten nadat zoon 1 ziek werd, zouden de andere 2 het ook hebben? En inmiddels is er nog maar 1 zoon over :{
pi_197234165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:06 schreef Tele6 het volgende:
Shit Lonaa, je kan er ook nog eens oogafwijkingen van krijgen.
[..]

bron
Je bent ook gaan Googlen :D

Ik heb er geen last van. Of naja, de filters in mijn nieren laten eiwitten door en dat past eigenlijk niet en daardoor heb ik ook altijd wat bloed in mijn urine. But that's it. En dat blijft waarschijlijk voor altijd ook zo.
pi_197234190
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef Tele6 het volgende:
De ziekte van Duchenne (spierziekte) zit trouwens ook op het X-chromosoom. Nare ziekte is dat. We hadden een moeder met 3 zonen in het dorp wonen, 2 daarvan bleken ziek. Die heeft een paar jaar in spanning gezeten nadat zoon 1 ziek werd, zouden de andere 2 het ook hebben? En inmiddels is er nog maar 1 zoon over :{
Ja, dat is dus met Alport ook zo. :{ Ik ben eigenlijk wel blij dat ik een meisje ben. :+
pi_197234204
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:05 schreef fietsie het volgende:

[..]

Engelse keuken verbaast me wel vaker hoor, en rondom gravy is blijkbaar een heel arsenaal aan verbeteraars beschikbaar.
Ik las vandaag over vegan gravy waar marmite doorheen gaat. Klinkt plausibel en ik wil het.
Spoilers!
pi_197234215
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Je bent ook gaan Googlen :D

Ik heb er geen last van. Of naja, de filters in mijn nieren laten eiwitten door en dat past eigenlijk niet en daardoor heb ik ook altijd wat bloed in mijn urine. But that's it. En dat blijft waarschijlijk voor altijd ook zo.
Zeldzame ziektes googelen is een van mijn grootste hobby's O+

Van de week kwam ik op een site genaamd FRAME waar ze filmpjes hebben met uitleg over zeldzame genetische ziektes, heel interessant. Syndroom van Marfan bijvoorbeeld -- er wordt over een paar beroemde violisten van lang geleden gespeculeerd dat ze dat hadden omdat je er heeeeel lange vingers van krijgt. :o
pi_197234237
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:11 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Zeldzame ziektes googelen is een van mijn grootste hobby's O+

Van de week kwam ik op een site genaamd FRAME waar ze filmpjes hebben met uitleg over zeldzame genetische ziektes, heel interessant. Syndroom van Marfan bijvoorbeeld -- er wordt over een paar beroemde violisten van lang geleden gespeculeerd dat ze dat hadden omdat je er heeeeel lange vingers van krijgt. :o
Oh. O+

Ja ik hou ook wel van rariteiten. :@ Ik ga de site even opzoeken :D
pi_197234268
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:09 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, dat is dus met Alport ook zo. :{ Ik ben eigenlijk wel blij dat ik een meisje ben. :+
Van wat ik lees ga je aan Alport niet vroeg dood hè? Je zit alleen wel met nierfalen en doofheid, en mogelijk heb je een niertransplantatie nodig. Niet leuk iig.
pi_197234323
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh. O+

https://positiveexposure.org/frame/marfan-syndrome/
pi_197234373
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Oh. O+

Dan kijk je vast ook programma’s als Body Bizarre. Fascinerend.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_197234386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Van wat ik lees ga je aan Alport niet vroeg dood hè? Je zit alleen wel met nierfalen en doofheid, en mogelijk heb je een niertransplantatie nodig. Niet leuk iig.
Er zullen toch wel gradaties zijn in ernst, verwacht ik.
Zoals ook verschil tussen jongens en meisjes.
Hoe kwam je erachter, Lonaa ?

Ha, donderdag een online Nieuwjaarsbijeenkomst met bijna 100 mensen.
Zojuist een mailtje met de vraag om klaar te zitten met een drankje en een nootje en in te loggen.
Vorige keren was op het toneel met z’n allen.
pi_197234403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:13 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Niertransplantatie is geloof ik ook gebed zonder einde omdat het een DNA-probleem is.
pi_197234432
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 21:18 schreef AnneX het volgende:

[..]

Er zullen toch wel gradaties zijn in ernst, verwacht ik.
Zoals ook verschil tussen jongens en meisjes.
Hoe kwam je erachter, Lonaa ?

Ha, donderdag een online Nieuwjaarsbijeenkomst met bijna 100 mensen.
Zojuist een mailtje met de vraag om klaar te zitten met een drankje en een nootje en in te loggen.
Vorige keren was op het toneel met z’n allen.
Mijn moeder had gezondheidsklachten die niet te duiden waren. Daar hebben ze het uiteindelijk ontdekt doen ze uitgebreid onderzoek gedaan hebben.
Er is ons toen gevraagd of wij wilde weten of we het ook hadden. :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')