dat kunnen ze wel zeggen maar dat is dus niet op basis van onderzoekquote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:29 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
[..]
https://www.euronews.com/(...)delaying-second-dose
https://www.fda.gov/news-(...)es-covid-19-vaccinesquote:We know that some of these discussions about changing the dosing schedule or dose are based on a belief that changing the dose or dosing schedule can help get more vaccine to the public faster. However, making such changes that are not supported by adequate scientific evidence may ultimately be counterproductive to public health.
We have committed time and time again to make decisions based on data and science. Until vaccine manufacturers have data and science supporting a change, we continue to strongly recommend that health care providers follow the FDA-authorized dosing schedule for each COVID-19 vaccine.
Wel stoer dat jullie met jullie dag- en nachtdiensten ook dag- en nachtdiensten kunnen draaien bij het vaccineren zeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Aan de andere kant gaan we morgen beginnen met vaccineren We krijgen in 3 batches geleverd (t/m vrijdag dus). Die rammen we er direct doorheen. Ook gewoon in het weekend en buiten kantooruren uiteraard (GGD ).
Ik heb die scepsis ook niet vertrouwd, die media-berichten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, het populaire standpunt lijkt te zijn verschoven van 'ik wil geen proefkonijn zijn' naar 'ik wil hoger op de lijst'. Hoe De Jonge dat voor elkaar heeft gekregen... tamelijk briljant.
En daarvoor zijn we je dankbaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben gewoon helemaal klaar met deze shit van lockdowns, Zoom-meetingen en poppenkasten met mondkapjes, looplijnen en spatschermen. He-le-maal. Dus ik ga hem zeker halen om mijn steen aan massa-immuniteit bij te dragen, niet eens zozeer omdat ik zelf bang ben voor dit virus.
Niet evidence-based, wel evidence-informed. Als je per se alles eerst door een dubbelblinde RCT aangetoond wil zien, prima, dat is fair. Maar daar is nu domweg niet de tijd voor. Er is nu gewoon gekozen voor een bepaalde periode tussen de twee doses. Volgens de Britse experts is er geen reden om te vermoeden dat de werkzaamheid opeens drastisch af zal nemen. De Amerikaanse autoriteit zal dat vast bevestigen, maar waarschuwt dat het niet 100% aangetoond is. Een ingecalculeerd (en acceptabel?) risico dus.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat kunnen ze wel zeggen maar dat is dus niet op basis van onderzoek
Klinkt meer als een ingecalculeerd politiek risico dan een wetenschappelijk risico. Maar goed, dat zal mijn cynisme wel zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet evidence-based, wel evidence-informed. Als je per se alles eerst door een dubbelblinde RCT aangetoond wil zien, prima, dat is fair. Maar daar is nu domweg niet de tijd voor. Er is nu gewoon gekozen voor een bepaalde periode tussen de twee doses. Volgens de Britse experts is er geen reden om te vermoeden dat de werkzaamheid opeens drastisch af zal nemen. De Amerikaanse autoriteit zal dat vast bevestigen, maar waarschuwt dat het niet 100% aangetoond is. Een ingecalculeerd (en acceptabel?) risico dus.
Vind je?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:35 schreef DireStraits7 het volgende:
Een ingecalculeerd (en acceptabel?) risico dus.
Dat is al 10 jaar zo.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:36 schreef luxerobots het volgende:
Klaver komt op mij over als een boze scholier.
Lijkt me echt hilarisch.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:34 schreef VoMy het volgende:
Wellicht dat ze op de scholen ook gewoon 24-uursroosters kunnen invoeren om de achterstanden in te halen.
Concessies doen aan de veiligheid of werkzaamheid lijkt me best gevaarlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niet evidence-based, wel evidence-informed. Als je per se alles eerst door een dubbelblinde RCT aangetoond wil zien, prima, dat is fair. Maar daar is nu domweg niet de tijd voor. Er is nu gewoon gekozen voor een bepaalde periode tussen de twee doses. Volgens de Britse experts is er geen reden om te vermoeden dat de werkzaamheid opeens drastisch af zal nemen. De Amerikaanse autoriteit zal dat vast bevestigen, maar waarschuwt dat het niet 100% aangetoond is. Een ingecalculeerd (en acceptabel?) risico dus.
+ oneindig. Down met de 1.5m! Hier met die spuit!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben gewoon helemaal klaar met deze shit van lockdowns, Zoom-meetingen en poppenkasten met mondkapjes, looplijnen en spatschermen. He-le-maal. Dus ik ga hem zeker halen om mijn steen aan massa-immuniteit bij te dragen, niet eens zozeer omdat ik zelf bang ben voor dit virus.
Ik krijg niet meer vaccins maat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:23 schreef Caland het volgende:
[..]
Maandag pas 1/5e? Beetje doorwerken Lenny.
Geen idee, ik ben geen vaccinoloog. Ik heb echt de kennis niet om ook maar enigszins wat zinnigs te zeggen over het werkelijke risico dat de tweede dosis uitstellen met zich meebrengt. En ik vermoed niemand hier.quote:
Maar in de UK is de situatie momenteel nog veel heftiger, waardoor er ook een andere risico afweging wordt gemaakt. Het zou hier ook zo mis kunnen gaan natuurlijk, dat is nog afwachten, maar ze krijgen de vaccinaties op de aangeraden manier al nauwelijks voor elkaar 'want logistiek' dus er zo'n verandering in gaan gooien lijkt me geen puik plan op dit moment. Met dan ook het advies van de fabrikanten en fda in het achterhoofd en het risico de vaccinatiebereidheid om zeep te helpen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:35 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik denk dat het, zeker in het VK, vooral een wanhoopspoging is om de controle weer een beetje terug te krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:39 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niettemin, het feit dat al meerdere landen dit al gesuggereerd hebben of zelfs al geïmplementeerd, doet mij vermoeden dat het risico op medische gronden acceptabel is.
Klaver over-acteert.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:38 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wilders is vaak nog bozer, maar komt toch meer volwassen over. Dat is best opvallend.
Als je naar de OK moet dan krijg je een urgentieklasse. Bijvoorbeeld binnen 6 weken. We zien dat dat opschuift, dus steeds meer moet binnen korte tijd geopereerd worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 17:29 schreef vPlien het volgende:
[..]
NiceDaar mogen jullie zeker trots op zijn
Bedoel je met urgentie in welke staat patienten zijn als ze de IC binnenkomen? If so, heeft dat verband met de afschaling van reguliere zorg of spelen er andere dingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |