quote:
You are not in trouble!quote:
Die kwam niet verder dan de tipparadequote:Op woensdag 6 januari 2021 09:57 schreef pipster het volgende:
Last Christmas is het enige andere nummer waarvan ik weet heb....
Die welquote:
Heeft daar wel mee te makenquote:Op woensdag 6 januari 2021 12:01 schreef MadMaster het volgende:
Puur gebaseerd op de naam (die ik op zich niet ken), is/was het één van de leden van Ace Of Base?
Oh is het die producer van al die Scandinavische acts uit die tijd?quote:Op woensdag 6 januari 2021 12:07 schreef iggyinthehouse het volgende:
[..]
Heeft daar wel mee te maken
Denniz Pop inderdaad. Te jong overleden.quote:
quote:are an English band formed in Bristol in 1977 by vocalist Mark Stewart, guitarist John Waddington, bassist Simon Underwood, guitarist/saxophonist Gareth Sager, and drummer Bruce Smith.[5] Their work in the late 1970s crossed diverse musical influences including dub, funk, and free jazz with radical politics, helping to pioneer post-punk music.
Van Y naar X.... in Alphabetlandquote:
Welk nummer van wie?quote:A little piece of you
The little peace in me
Will die
This is Not America - Pat Metheny Group & David Bowiequote:Op donderdag 7 januari 2021 09:47 schreef pipster het volgende:
Oh ja vraag natuurlijk.
Was even afgeleid...
[..]
Welk nummer van wie?
quote:Op donderdag 7 januari 2021 10:02 schreef Berkery het volgende:
[..]
This is Not America - Pat Metheny Group & David Bowie
quote:Black man gotta lot a problems
But they don't mind throwing a brick
White people go to school
Where they teach you how to be thick
Het was deze of 'The Mob Goes Wild' van Clutchquote:
Welk nummer van wie?quote:Get them out
Ah
Watch out, you might get what you're after
Cool babies, strange but not a stranger
I'm an ordinary guy
quote:Op donderdag 7 januari 2021 12:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Burning Down The House - Talking Heads
Nog een wat van wie?quote:Aristocrats on a mountain climb
Making money, losing time
Communism is just a word
But if the government turn over
It'll be the only word that's heard
quote:"Green Acres", "Beverly Hillbillies", and "Hooterville Junction"
Will no longer be so damn relevant
And women will not care if Dick finally got down with Jane
On "Search for Tomorrow"
Because black people will be in the street looking for a brighter day
![]()
There will be no highlights on the eleven o'clock news
And no pictures of hairy armed women liberationists
And Jackie Onassis blowing her nose
The theme song will not be written by Jim Webb or Francis Scott Keys
Nor sung by Glen Campbell, Tom Jones, Johnny Cash
Engelbert Humperdinck, or The Rare Earth
![]()
Stand 1424:quote:
Ouderquote:Op donderdag 7 januari 2021 16:11 schreef slaveloos het volgende:
Klinkt als spearhead maar dan een nummer dat je weinig zegt
Stand 1424:quote:Op donderdag 7 januari 2021 17:00 schreef bartrid het volgende:
The revolution will not be televised van Gil Scot Heron
quote:One Nation under God
Has turned into
One Nation under the influence
Of one drug
Ik weet wel wat, via een andere band.quote:
Die dus, de opkomst tune van U2 tijdens de Zoo TV tour...quote:Op donderdag 7 januari 2021 21:34 schreef Burnett het volgende:
[..]
Televison, The Drug Of The Nation - Disposable Heroes Of Hiphopricy
Was dat Rage Against The Machine met de 'aardbeving'?quote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:12 schreef Burnett het volgende:
De line-up van Pinkpop 1994
Welke act was de afsluiter?![]()
![]()
Rage Against The Machine
Björk
Smashing Pumpkins
Crowded House
Urban Dance Squad
The Breeders
Soul Asylum
Therapy?
The Afghan Whigs
The Levellers
Morphine
Daryll Ann
The orbquote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:12 schreef Burnett het volgende:
De line-up van Pinkpop 1994
Welke act was de afsluiter?![]()
![]()
Rage Against The Machine
Björk
Smashing Pumpkins
Crowded House
Urban Dance Squad
The Breeders
Soul Asylum
Therapy?
The Afghan Whigs
The Levellers
Morphine
Daryll Ann
Was de support-act, genoemd in de vraagquote:Op vrijdag 8 januari 2021 14:17 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Was dat Rage Against The Machine met de 'aardbeving'?
Ow, ik dacht dat het een keuzevraag was...quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:48 schreef Burnett het volgende:
[..]
Was de support-act, genoemd in de vraag![]()
quote:Op vrijdag 8 januari 2021 16:49 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat het een keuzevraag was...
12quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:46 schreef peaceman het volgende:
Wat is de hoogste plek in de top 40 die het nummer sultans of swing van dire straits bereikte?
6quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:46 schreef peaceman het volgende:
Wat is de hoogste plek in de top 40 die het nummer sultans of swing van dire straits bereikte?
18quote:Op vrijdag 8 januari 2021 23:46 schreef peaceman het volgende:
OK, we gaan weer verder met gokken:quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:02 schreef peaceman het volgende:
Nee ook niet. Het was de 10e plek. Is toch meer een gok vraag ipv een weet vraag.
Ik maak er even een nieuwe vraag van, die iemand misschien wel weet.
hoeveel kostte de opname van de demo van Sultans of swing (in ponden)?
Nou dit kan iemand best weten hoor. Jij overduidelijk niet.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:04 schreef MadMaster het volgende:
[..]
OK, we gaan weer verder met gokken:
£ 60.000
Vast, maar bij dit soort vragen kan je elk antwoord geven, als het maar een bedrag is.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:06 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nou dit kan iemand best weten hoor. Jij overduidelijk niet.
Ik heb t zelfs genoemd in de top 2000 reeks voor oud en nieuw.
Close enough. Het was 120 pondquote:
quote:She brings her hands up towards where my hands rested
She wraps her fingers around mine with the softness she's blessed with
She peels away my fingers, looks at me and then gestures
By pushing my hand away to my chest, from hers
Er staat een vraag open!1😉😀quote:Op zaterdag 9 januari 2021 15:04 schreef methodmich het volgende:
2021 brengt nog weinig geluk. Vrijwel altijd als ik in dit topic kijk, staat er geen vraag open. Het is niet anders.
Yesquote:
The Waterboys - And a bang on the earquote:Op maandag 11 januari 2021 10:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Sylver - In Your Eyes
Kim Carnes - Bette Davis Eyes
Guano Apes - Open Your Eyes
Kate Bush - The Man With The Child In His Eyes
Snow Patrol - Shut Your Eyes
Survivor - Eye Of The Tiger
Koos Alberts - Zijn Het Je Ogen
Bløf - Open Je Ogen
Rednex - Cotton Eyed Joe
Limp Bizkit - Behind Blue Eyes
Ik kan er niet één met oren bedenken.
All-time?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 11:59 schreef PilgrimSands het volgende:
Nightwish staat op nummer drie in de lijst van bestverkopende artiesten in Finland. In de top tien van die lijst staat geen enkele buitenlandse artiest. In de hele top 25 staan zelfs maar drie niet-Finse artiesten. Welke?
Potverdibbe..., gisteren toevallig gehoord en toen vroeg ik me nog af: Van wie is het origineel eigenlijk...?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 13:57 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Wie was de oorspronkelijke zangeres die de titelsong van deze film op de plaat uitbracht én wie was er goed voor de Nederlandse variant er op?
Graag beide uitvoerenden in één post.
Ik dacht eerst Anita Meijer of zo..., heel ander genre...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:54 schreef methodmich het volgende:
Ik denk het origineel wel te weten, maar die Nederlandse variant???
De (m.i. interessante) aanleiding van de vraag vertel ik wel als de antwoorden er zijn...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 14:29 schreef Burnett het volgende:
[..]
Potverdibbe..., gisteren toevallig gehoord en toen vroeg ik me nog af: Van wie is het origineel eigenlijk...?
quote:Op woensdag 13 januari 2021 08:53 schreef iggyinthehouse het volgende:
Thelma Houston en 2 Brothers on the 4th Floor
Via hen:quote:Op woensdag 13 januari 2021 10:30 schreef iggyinthehouse het volgende:
Hoe kom ik van Thelma Houston bij:
[ afbeelding ]
Tuurlijk!quote:Op woensdag 13 januari 2021 13:26 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Via hen:
[ afbeelding ]
Oftewel, Don't Leave Me This Way...
Reverend Richard Coles, maar dat was de vraag ook niet...quote:Op woensdag 13 januari 2021 16:02 schreef Litpho het volgende:
Sarah Jane Morris en Dominee/Vicar? Ik ben zijn naam even kwijt.
quote:Op donderdag 14 januari 2021 10:04 schreef PilgrimSands het volgende:
Piano Nights, van Bohren & Der Club of Gore
Ook hier geen flauw idee..., helpt foto of een andere hint?quote:Op donderdag 14 januari 2021 10:36 schreef PilgrimSands het volgende:
Noems eens drie bands of projecten waarvan Jason Köhnen deel uitmaakt(e)? Zijn artiestennaam is ook een goed antwoord.
Het is soms verbazingwekkend over wat men hier juist wel én juist niet weet.quote:Op donderdag 14 januari 2021 16:20 schreef PilgrimSands het volgende:
Bong-Ra niet bekend? Dat verbaast me.
Ik zag net dat zijn 1e album uit het jaar komt dat ik voor de laatste keer naar Dance Valley ging (1998).quote:Op donderdag 14 januari 2021 16:20 schreef PilgrimSands het volgende:
Als iemand een vraag weet, neem het stokje gerust over.
Qua naam uit die scene, maar ik had DJ Moebius gegokt. Die heb ik ooit gezien en die had ook dreads.quote:Op donderdag 14 januari 2021 16:20 schreef PilgrimSands het volgende:
Die ken ik natuurlijk wel. The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble, The Mount Fuji Doomjazz Corporation en Celestial Season (vroeger).quote:Op donderdag 14 januari 2021 16:20 schreef PilgrimSands het volgende:
Er vanuit gaande dat het dansbaar is: Funky Town?quote:Op donderdag 14 januari 2021 20:30 schreef bartrid het volgende:
Op Solar Lovers van Celestial Season staat een cover van een hele grote hit uit 1980. Welk nummer is dat?
Nee, die niet. Nummer heeft een Europese stad als titel.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 07:58 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Er vanuit gaande dat het dansbaar is: Funky Town?
bedoel je unit Moebius toevallig? ik kende die gast met die dreads, een prettig gestoord heerschap! Ooit nog een docu over geweest op de VPRO over hun label bunker recordsquote:Op donderdag 14 januari 2021 17:20 schreef belsen het volgende:
[..]
Qua naam uit die scene, maar ik had DJ Moebius gegokt. Die heb ik ooit gezien en die had ook dreads.
quote:Op donderdag 14 januari 2021 20:27 schreef bartrid het volgende:
[..]
Die ken ik natuurlijk wel. The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble, The Mount Fuji Doomjazz Corporation en Celestial Season (vroeger).
"When I sold my soul to the machine" heet die docu. Staat in z'n geheel op YouTube, mocht je hem terug willen zien.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:31 schreef slaveloos het volgende:
[..]
bedoel je unit Moebius toevallig? ik kende die gast met die dreads, een prettig gestoord heerschap! Ooit nog een docu over geweest op de VPRO over hun label bunker records
Thanks! Was t een beetje vergeten maar dat ga ik zeker doenquote:Op vrijdag 15 januari 2021 09:42 schreef PilgrimSands het volgende:
[..]
"When I sold my soul to the machine" heet die docu. Staat in z'n geheel op YouTube, mocht je hem terug willen zien.
Welk nummer van wie?quote:You don't know how to ease my pain
You don't know
You don't know how to ease my pain
You don't know what the sound is darlin'
quote:
Wat van wie?quote:I'm adaptable and I like my new role
I'm getting better and better
And I have a new goal
I'm changing my ways where money applies
Stand 1424:quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:30 schreef belsen het volgende:
This is not a love song!
Public Image Ltd.
Ginger Baker?quote:Op vrijdag 15 januari 2021 14:34 schreef belsen het volgende:
Toen PiL in 1978 de ene drummer na de ander versleet, grapte de band dat de volgende drummer van de band een legendarische Engelse muzikant zou worden, niet wetende dat deze drummer in 1986 daadwerkelijk achter de drumkit zou plaatsnemen bij de band.
Welke drummer is dit?
quote:Way down the street there's a light in his place
He opens the door, he's got that look on his face
And he asks you where you've been
You tell him who you've seen
Ik ken het vooral van de halte voor Madame Tussaud.quote:Op vrijdag 15 januari 2021 15:49 schreef bartrid het volgende:
Tuurlijk. Ik fluit dat elke keer als ik daar met de tube langskom...
Over welke originele song van wie gaat dit?quote:Duitsers kennen het lied tevens als het protestlied Wehr dich Gegen den Staat (Verdedig je tegen de staat, een lied voor meer vrijheid) uit 1999 gezongen door Rocko Schamoni.
Sorry, ondanks de lockdown moest ik toch even boodschappen doen...quote:Op vrijdag 15 januari 2021 19:57 schreef methodmich het volgende:
Ook goed. Was meer bedoeld om een nieuwe vraag los te peuteren, maar ik weet deze ook weer niet. Het is om moedeloos van te worden dit jaar...
quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:14 schreef Berkery het volgende:
Dus we zoeken een nummer met saxofoon, met zes lettergrepen in de titel, van voor 1999?
Dat kunnen er niet veel zijn.
Reet Petite - Jackie Wilson...quote:Op zaterdag 16 januari 2021 12:33 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Baker Street --> Madame Tussaud + trompetje.
En die toeter wordt nog aangekondigd ook in de song.
De song is uit 1987...
Logische redenatie, maar dat was een kleipoppetje.quote:
One, two, one, two, one, two, three, fourquote:Op zaterdag 16 januari 2021 15:06 schreef Burnett het volgende:
WAX - Building A Bridge To Your Heart
quote:De band dankt zijn naam aan een gelijknamige compositie uit de jaren zeventig van Louis Andriessen.
De Staatquote:
Ik gok op een vervolgvraag, De Stijl van de White Stripesquote:Op maandag 18 januari 2021 15:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Het album is uitgebracht op 20 juni 2000 en geproduceerd door. De nummers op het album combineren blues- en punkinvloeden. Het album is vernoemd naar
en het is opgedragen aan zowel Gerrit Rietveld en als aan de blueszanger Blind Willie McTell.
Wie met wat?
Ik speelde er wel een beetje op in dat mensen een vervolgvraag zouden vermoeden, ja.quote:Op maandag 18 januari 2021 17:10 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik gok op een vervolgvraag, De Stijl van de White Stripes
Stand 1424:quote:Op dinsdag 19 januari 2021 07:50 schreef cafca het volgende:
Op basis van de hint zeg ik Ademnood van Linda, Roos en Jessica
35 jaar geleden op nummer 4, over twee weken 35 jaar geleden op 1.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 10:13 schreef pipster het volgende:
Oh wacht, is geen nummer 1 hit dan.
Take my breath away van Berlin.
Welk nummer van wie?quote:Wir zieh'n durch die Straßen und die Clubs dieser Stadt
Das ist unsre Nacht, wie für uns beide gemacht, oho oho
Ich schließe meine Augen, lösche jedes Tabu
Küsse auf der Haut, so wie ein Liebes-Tattoo, oho, oho
Pfjiew, schoot al in de stress. Dacht even dat mijn geheugen me in de steek begon te laten.quote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:10 schreef cafca het volgende:
[..]
35 jaar geleden op nummer 4, over twee weken 35 jaar geleden op 1.
Edit: mijn (Wikipedia) info klopte niet, maar dit was wel het nummer wat ik bedoelde
![]()
Was nummer 1 in week 43 1986
opgezocht, echt nog nooit van gehoord. Is geloof ik ook maar beter, zo te horenquote:Op dinsdag 19 januari 2021 11:35 schreef pipster het volgende:
Wir zieh'n durch die Straßen und die Clubs dieser Stadt
Das ist unsre Nacht, wie für uns beide gemacht, oho oho
quote:Op dinsdag 19 januari 2021 12:04 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ben niet te beroerd voor een schaampuntje: Atemlos durch die nacht van Helene Fischer
quote:Time on my side.
I got it all.
I heard that pride
Always comes before a fall.
There's a rumor goin' around the town.
That you don't want me around.
I can't shake off my city blues.
Everywhere I turn, I lose.
Wat is de titel (quote:"" is a song written in 1961 by Henry Mancini for the 1962 film
. In 1963, the song earned Mancini a Grammy Award for Best Instrumental Arrangement.
Bijna...quote:
Wat is de naam van het collectief dat opquote:is a loosely defined musical collective in the United States. Notable bands associated with the collective include the Apples in Stereo, Beulah, Circulatory System, Elf Power, the Minders, Neutral Milk Hotel, of Montreal, and the Olivia Tremor Control.
Dat is hem!quote:
Dat wist ik inderdaadquote:Op vrijdag 22 januari 2021 19:32 schreef methodmich het volgende:
Even wachten op vaste bezoekers van het indietopic, vermoed ik dan. Bijvoorbeeld @:Z , @:Norrage , @:ranja , @:Moody , @:beregd enzovoort.
Ik ken het gevoel.quote:
quote:performs both vocals and guitar and combines rock, hip hop, jazz, reggae, and funk influences in his music. He is also a music presenter for BBC Radio and has made film and TV appearances.
Nee, dit is een Amerikaan. Band had een geweldige hit in 1996.quote:Op maandag 25 januari 2021 10:59 schreef Z het volgende:
Craig Charles? Die is altijd na Giles aan de beurt. Guy Garvey zal het niet zijn, die heeft ook een leuke show op de BBC. Helaas is Jarvis Cocker er mee gestopt.
Ja klopt, hij krijgt een kwart van de royalties ofzoquote:
Uit de Achterhoek. Vooral Suzan is onverstaanbaar als ze gewoon praatquote:
quote:
Ik wist dat ik op jou kon rekenenquote:Op dinsdag 26 januari 2021 15:11 schreef methodmich het volgende:
Emma Heesters uit het pittoreske 's-Gravenpolder, lijkt mij!
quote:is the debut studio album by American indie folk band
. It was first self-released in July 2007, and later saw wide release on the Jagjaguwar label in February 2008. The album is principally the work of singer-songwriter
. While living in Raleigh, North Carolina,
fell ill with mononucleosis and a liver infection, and grew frustrated with his songwriting and life. He left Raleigh and drove to his father's remote hunting cabin an hour northwest of his hometown, Eau Claire, Wisconsin, hoping to be alone.
Helemaal eens en daardoor dus een soort vervolgvraag!quote:
Die heet sowieso Gibbonsquote:
Ach ja, verkeerde Bethquote:
quote:Op woensdag 27 januari 2021 19:09 schreef methodmich het volgende:
Is dat Margo Timmins van Cowboy Junkies?
Wat van wie?quote:I will do the laundry
If you pay all the bills
Where is my John Wayne
Where is my prairie song
Where is my happy ending
Dat is Primus, Wynona's Big Brown Beaverquote:Op donderdag 28 januari 2021 11:43 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Videoclip van welk nummer en van wie?
[ afbeelding ]
Klopt. Je had zelf al een punt toegekend toch? Voor ik het dubbel ga doen.quote:Op donderdag 28 januari 2021 11:38 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Paula Cole - Where have all the cowboys gone
quote:Op donderdag 28 januari 2021 11:51 schreef methodmich het volgende:
[..]
Klopt. Je had zelf al een punt toegekend toch? Voor ik het dubbel ga doen.
Helemaal toppie joppie, zou Inge de Bruijn zeggen!quote:
Wat en van wie?quote:Watershed year comes
You're flush with fever
The richest junk dealer
The richest juuuunk deaaaa-lurquote:Op donderdag 28 januari 2021 12:05 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Wilma's Rainbow van Helmet
zei hij na die laatste bekende zin 15 keer op een andere manier geprobeerd te hebben
quote:Well, I've got I've got a woman named Wilma
Well, I've got I've got a baby named Pebbles
Well, I've got I've got a doggy named Dino
We do a little bowling and we drink a little vino
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |