1500 per maand is volgens mij het streefbedrag.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
aan wat voor een bedrag denk je dan?
Bruto of netto?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
1500 per maand is volgens mij het streefbedrag.
dat is niet gratisquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gebeurt nu ook gewoon op grote schaal. Trump heeft de dollarprinter ook aangezet, de afgelopen maanden.
netto en dan voor iedereen vanaf 18jr?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
1500 per maand is volgens mij het streefbedrag.
Acht jij een basisinkomen nu haalbaar?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is niet gratis
iedereen die een dollar bezit betaalt daar aan mee,
Ja, dat is het hele idee. Dat de geldstromen anders gaan lopen. Nu wordt de kloof tussen rijk en arm alleen maar groter.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:13 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Dat is meer dan de gemiddelde beginnende arbeider krijgt en zich ervoor kapot werkt
Geen idee, heb dat boekje van Rutger Bregman gelezen maar dat vond ik totale onzin.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Acht jij een basisinkomen nu haalbaar?
Ik denk dat dit moeilijker te verkopen valt aan die onderklasse die wel zijn best doet bij te dragen aan de maatschappij en eigen ontwikkeling dan de "rijke"quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele idee. Dat de geldstromen anders gaan lopen. Nu wordt de kloof tussen rijk en arm alleen maar groter.
Bij een basisinkomen ga je dan ook niet bijprinten, maar anders verdelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:11 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dat is niet gratis
iedereen die een dollar bezit betaalt daar aan mee,
Ik zou het toch eens afwisselen met DE Goudmerkquote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh daar heb ik niet echt last van eigenlijk, drink toch al snel een liter tot 1.5 op een dag weg. Al stop ik wel na 18.00u
dus je wil af van de euro? want die komt er steeds bijquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bij een basisinkomen ga je dan ook niet bijprinten, maar anders verdelen.
dat verandert toch niet als iedere volwassene er een bedrag bij krijgtquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is het hele idee. Dat de geldstromen anders gaan lopen. Nu wordt de kloof tussen rijk en arm alleen maar groter.
dat lost een basisinkomen helemaal niet op, je kunt daar namelijk niet goed mee sparenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Door balletje balletje wordt geld ook anders verdeeld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Bij een basisinkomen ga je dan ook niet bijprinten, maar anders verdelen.
dat is echt een sprookje jaquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat verandert toch niet als iedere volwassene er een bedrag bij krijgt
Ik denk dat je het in kleine stapjes moet doen. Beginnen met de marktwerking weer terugdraaien. Dat mensen weer naar de huisarts kunnen en een woning kunnen betalen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:14 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Ik denk dat dit moeilijker te verkopen valt aan die onderklasse die wel zijn best doet bij te dragen aan de maatschappij en eigen ontwikkeling dan de "rijke"
wtf zegquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat je het in kleine stapjes moet doen. Beginnen met de marktwerking weer terugdraaien. Dat mensen weer naar de huisarts kunnen en een woning kunnen betalen.
Toch moet er iets gebeuren. Over 30 jaar zijn anders een miljard mensen werkloos.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:17 schreef fetX het volgende:
Basisinkomen is vooralsnog echt een flopidee.
Op naar communisme, of het vroeger zo goed functionerende feodalisme?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat je het in kleine stapjes moet doen. Beginnen met de marktwerking weer terugdraaien. Dat mensen weer naar de huisarts kunnen en een woning kunnen betalen.
minimumloon wegquote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Toch moet er iets gebeuren. Over 30 jaar zijn anders een miljard mensen werkloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |