Niet 50/50. Hoewel veel scholen voor de sluiting al wel kampten met uitval door zieke leerkrachten.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Deden ze toch ook al op basis scholen?
Dit gebeurt om relatief kleine schaal nog steeds toch? Snap niet waarom dit niet op grotere schaal kan dan, of kan het wel en heb ik het gemist?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:53 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik was eerlijk gezegd zwaar onder de indruk van het online onderwijs wat in maart binnen een week opgezet was. Inclusief leuke challenges voor de gymles!![]()
Het kan ook echt wel, denk ik.
Op de school van mijn kinderen hadden ze ook elke dag een challenge en er was ook een moeder die elke dag voorlas.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit gebeurt om relatief kleine schaal nog steeds toch? Snap niet waarom dit niet op grotere schaal kan dan, of kan het wel en heb ik het gemist?
De productie van Pfizer is vooral het probleem. Je kunt niet kopen wat er niet is. Die spaarzame Moderna-vaccins gaan nu ook nog eens niet naar de mensen die aan het virus dood kunnen gaan maar aan de groep die het het graagst wil. AstraZeneca is niet eens bezig met ratificeren in de EU. Soepel is anders.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:42 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van 9 Dec. Zijn we nog steeds zo afhankelijk van het pauper vaccin van AstraZeneca of heeft EU al meer van Pfizer weten te bemachtigen?
Pure onwil, ook van het kabinet.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dit gebeurt om relatief kleine schaal nog steeds toch? Snap niet waarom dit niet op grotere schaal kan dan, of kan het wel en heb ik het gemist?
Vanaf dat de scholen weer draaien, kunnen/moeten ze -als ze thuis zitten vanwege quarantaine of afwachting test- de les live streamen. Ze worden dan vaak ook echt betrokken bij de les.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En waarom is het vaccin van AstraZeneca dan pauper volgens jou?quote:Op maandag 4 januari 2021 00:42 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatje van 9 Dec. Zijn we nog steeds zo afhankelijk van het pauper vaccin van AstraZeneca of heeft EU al meer van Pfizer weten te bemachtigen?
Verschil is volgens mij vooral dat Pfizer zijn kennis niet wilt delen, Moderna zal dat wel doen zolang de crisis voor duurt.quote:Op maandag 4 januari 2021 01:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
De productie van Pfizer is vooral het probleem. Je kunt niet kopen wat er niet is. Die spaarzame Moderna-vaccins gaan nu ook nog eens niet naar de mensen die aan het virus dood kunnen gaan maar aan de groep die het het graagst wil. AstraZeneca is niet eens bezig met ratificeren in de EU. Soepel is anders.
Misschien zijn ze wel bezig om een draaiboek voor een draaiboek te schrijven voor het eventueel het misschien kunnen geven van onderwijs op afstand? Dat zou wel prima passen in het rijtjequote:Op maandag 4 januari 2021 01:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Pure onwil, ook van het kabinet.
Daarom snap ik echt niet dat er de afgelopen weken niet aan een masterplan gewerkt is om in elk geval tot het voorjaar, of als de cijfers echt aanleiding geven zoveel mogelijk thuis te werken.
Nog los van die mutatie, die nog een extra dimensie geeft aan het geheel, weten we nu dat middelbare scholen gewoon net zo makkelijk kunnen veranderen in brandhaarden als kroegen of kantoren.
Dus nog steeds kleinschalig.quote:Op maandag 4 januari 2021 01:02 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Vanaf dat de scholen weer draaien, kunnen/moeten ze -als ze thuis zitten vanwege quarantaine of afwachting test- de les live streamen. Ze worden dan vaak ook echt betrokken bij de les.
Die werkte lang niet zo goed als de andere twee en dan waren er ook nog fouten gemaakt tijdens een testfase (verkeerde dosis gebruikt, en daar verkeerde conclusies uit getrokken).quote:Op maandag 4 januari 2021 01:05 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
En waarom is het vaccin van AstraZeneca dan pauper volgens jou?
Onderwijs is decentraal geregeld, verschilt per school hoe het opgepakt, uitgewerkt en ingeregeld wordtquote:Op maandag 4 januari 2021 01:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dus nog steeds kleinschalig.
Men moet er echt naar toe om bijvoorbeeld 50/50 te gaan doen. Om de week wisselen wie thuis zit en wie op school. Wel steeds zelfde groep houden om kruisbestuiving tegen te gaan. Zo krijgt iedereen alsnog een beetje aandacht, zit niemand wekenlang thuis en krijg toch iedereen het (op dit moment) best mogelijke onderwijs.
Ideaal is het niet, maar men moet wat.
Snap ik, maar in een tijd waar de overheid zelf zegt hoe wij onze handen moeten wassen had het best even gekund dat ze wat geld, mankracht etc. richting onderwijs hadden kunnen smijten om dit allemaal een beetje recht te trekken en mogelijk te maken.quote:Op maandag 4 januari 2021 01:19 schreef Molo het volgende:
[..]
Onderwijs is decentraal geregeld, verschilt per school hoe het opgepakt, uitgewerkt en ingeregeld wordt
Kan top zijn, of heel minimaal en alles er tussenin
Ja euheu.... dat moet je niet tegen mij zeggen.quote:Op maandag 4 januari 2021 01:17 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dus nog steeds kleinschalig.
Men moet er echt naar toe om bijvoorbeeld 50/50 te gaan doen. Om de week wisselen wie thuis zit en wie op school. Wel steeds zelfde groep houden om kruisbestuiving tegen te gaan. Zo krijgt iedereen alsnog een beetje aandacht, zit niemand wekenlang thuis en krijg toch iedereen het (op dit moment) best mogelijke onderwijs.
Ideaal is het niet, maar men moet wat.
Net als in de zorg is dat fundamenteel zo'n andere aanpak en opbouw dan nu... Dat die ik niet zo snel voor mequote:Op maandag 4 januari 2021 01:21 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap ik, maar in een tijd waar de overheid zelf zegt hoe wij onze handen moeten wassen had het best even gekund dat ze wat geld, mankracht etc. richting onderwijs hadden kunnen smijten om dit allemaal een beetje recht te trekken en mogelijk te maken.
Er staat nergens dat een tray niet op -90° tot -60° bewaard mag blijven eens er vials uit verwijderd zijn. Wel dat enkel volledige trays na "deconsolidatie" en herverpakken op die temperatuur bewaard mogen worden. En dat vials verwijderd uit een tray ontdooid en op 6° tot 8° bewaard moeten worden.quote:Op zondag 3 januari 2021 08:07 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar als de tray geopend werd is het toch nog maar 5 dagen te bewaren? Of geldt dat voor de verwijderde vials? Sorry, geen tijd om link te lezen, stap zo de auto in om door Belgie en Frankrijk naar de tunnel te rijden. Dan trein op met de auto en naar huis en weer 10 dagen in quarantaine. Hopelijk redden we het zonder plaspauzes, dan hoeven we de auto niet uit.
Het sample scenario lijkt te impliceren dat je individuele vials mag verwijderen uit een tray in een ULT vriezer:quote:If vials are removed from frozen conditions, they should be transported at refrigeration temperatures (2 –8 ºC).
De guidline over het verwijderen van vials uit de Pfizer Thermal Shipper suggereert dat ook:quote:SAMPLE SCENARIO
A point of delivery (POD) has several trays of vaccine stored in an ultra low temperature freezer (ULTF). An immunizer assigned to vaccinate at a local long term care facility (LTCF) picks up 5 vials for the day that will be transported in a portable 2-8°C container from the POD. At the end of the day, she returns the unused, undiluted vials to the POD to be stored at 2-8°C. These vials can not be re-frozen.
Dat is enkel logisch als de tray nadien ook in de shipper (op -90 tot -60) blijft.quote:Vial removal from trays should be done directly from the thermal shipper.
quote:Op maandag 4 januari 2021 04:24 schreef trein2000 het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-onhoudbaar-a4026040
Nu ook in de NRC te lezen dat die start op 8 januari waarschijnlijk een tegemoetkoming aan De Jonge is.
Men zou beginnen met verpleeghuisbewoners en mensen met verstandelijke beperking in een instelling. Maar daar gaat men nu het Moderna vaccin voor gebruiken, dat nog niet goedgekeurd is, en waarvan in het eerste kwartaal niet voldoende geleverd kan worden om heel die groep te vaccineren.quote:Het advies van de Gezondheidsraad is leidend, zo heeft De Jonge de Tweede Kamer meerdere keren laten weten.
I am moderator onlogisch from the FOK! forum and I approve this message.quote:Op maandag 4 januari 2021 00:33 schreef aTypisch het volgende:
[..]
jup
daarom bitcoin kopen
@:onlogisch
Dat heb ik helemaal gemist tot nu toe.quote:Het Pfizervaccin bestaat namelijk uit twee componenten die net voor toediening gemengd moeten worden.
Dat laatste is niet zo ongebruikelijk. Ik heb een tijdje hormonen gespoten, en dan had ik een potje met poeder en een buisje met vloeistof. Dan moest ik de vloeistof in een spuit opzuigen, in het potje met poeder spuiten, dan nam de vloeistof de poeder op, en dan alles weer opzuigen. Zoiets zal het zijn, denk ik.quote:Op maandag 4 januari 2021 08:44 schreef Qarrad het volgende:
Interessant artikeltje over het inrichten van een priklocatie (IJsselland). In eerste instantie richten ze 9 priklijnen in, waarvan er 3 in gebruik worden genomen in het begin omdat ze gemaximeerd zitten op 266 inentingen per dag vanwege de schaarste. Dat komt neer op 8 uur per dag in het begin dus inclusief pauze. Wanneer er meer doses Pfizer en ook andere vaccins beschikbaar komen kunnen ze meteen opschalen.
Zit ik wel met de vraag hoe dat zit met die schaarste aangezien we al meer dan 175k doses hebben en je bij 25 priklocaties daar niet eens een deuk in slaat als je meer uitdeelt
Tevens vond ik het volgende zinnetje interessant:
[..]
Dat heb ik helemaal gemist tot nu toe.
Okay, weer wat geleerdquote:Op maandag 4 januari 2021 08:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is niet zo ongebruikelijk. Ik heb een tijdje hormonen gespoten, en dan had ik een potje met poeder en een buisje met vloeistof. Dan moest ik de vloeistof in een spuit opzuigen, in het potje met poeder spuiten, dan nam de vloeistof de poeder op, en dan alles weer opzuigen. Zoiets zal het zijn, denk ik.
Hm ik dacht dat zij 70% effectiviteit hadden maar blijkbaar beloven ze nu ineens ook 95%+.quote:Op maandag 4 januari 2021 01:05 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
En waarom is het vaccin van AstraZeneca dan pauper volgens jou?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |