Nee dat is waar. Het is ook niet zo dat nu mijn hele familie er van af weet.quote:
Nee precies, maar wel goed dat mensen het weten.quote:Op dinsdag 14 september 2021 11:39 schreef Moonlight het volgende:
[..]
Nee dat is waar. Het is ook niet zo dat nu mijn hele familie er van af weet.
https://www.alcoholhulp.be/thema-alcohol-els-noorlanderquote:Op maandag 18 oktober 2021 22:15 schreef aloa het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar filmpjes over dit onderwerp. Ik heb al heel wat gezien ondertussen op Youtube, maar misschien heb ik iets gemist?
Zal morgen even kijkenquote:Op maandag 18 oktober 2021 22:26 schreef Hork het volgende:
[..]
https://www.alcoholhulp.be/thema-alcohol-els-noorlander
Niet de meest boeiende spreker, maar een helder verhaal
_o_quote:Op maandag 18 oktober 2021 22:15 schreef aloa het volgende:
Ik ben eigenlijk op zoek naar filmpjes over dit onderwerp. Ik heb al heel wat gezien ondertussen op Youtube, maar misschien heb ik iets gemist?
Dat zijn 6-8 drankjes en is zwart/wit gezien te veel.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:18 schreef Sfancta het volgende:
Wat is dan echt teveel drinken bij jullie?
Heb altijd wel 3 of 4 halve liters per avond, al tientallen jaren. Is dat nou teveel? Nee toch.
Ben wel al jaren en jaren gestopt met roken.
Op welke hoeveelheid?quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:25 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Dat zijn 6-8 drankjes en is zwart/wit gezien te veel.
Als jij het er goed op doet moet je dat zelf weten.
Ik ondervind hinder van mijn drankgebruik. Ik denk een leuke avond te hebben maar de dag(en) daarna voel ik mij down en op de avond zelf doe en zeg ik soms dingen die ik niet vind kunnen.
De hoeveelheid die jij noemt daar ervaar ik sws lichamelijk hinder van. Ik merk het bijvoorbeeld conditioneel bij het sporten, als ik niet drink ben ik in een betere fysieke staat. En mentaal ook sterker.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:30 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Op welke hoeveelheid?
Heb zelf nooit wat gemerkt door mijn "drinken". Ook niet qua gedrag.
Ik ben de laatste die dat gaat veroordelen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:18 schreef Sfancta het volgende:
Wat is dan echt teveel drinken bij jullie?
Heb altijd wel 3 of 4 halve liters per avond, al tientallen jaren. Is dat nou teveel? Nee toch.
Ben wel al jaren en jaren gestopt met roken.
Dit inderdaad, en als er 2 flessen staan moeten er 2 leeg.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:17 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben de laatste die dat gaat veroordelen.
Ik heb er zelfs in mijn hoofd "gezellig" aangehangen. (onderdeel van mijn probleem)
Ik merk ook niks van mijn drankgebruik, merkte ook geen voordelen aan twee jaar lang stoppen. (demotiverend dus)
Maar het is teveel, je belast je lijf onnodig met al die alcohol.
Energie dat het moet (kunnen) steken in andere dingen.
Wat niet teveel is?
In het weekend een glaasje wijn bij het eten, dat geneuzel. F*ck die fles moet leeg bij mij.![]()
Ik zorg dat er geen twee staan. Mensen met een wijnvoorraad, nooit begrepen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:31 schreef Avianflu het volgende:
[..]
Dit inderdaad, en als er 2 flessen staan moeten er 2 leeg.
Haha, nja ik dacht dit weekend dus ohh ik koop 1 fles voor vrijdag en 1 fles voor zaterdag. Uiteindelijk had ik vrijdag geen tijd en zaterdag dus thuis gedronken, uitgeweest en gedronken, thuis nog meer.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:34 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik zorg dat er geen twee staan. Mensen met een wijnvoorraad, nooit begrepen.
1 fles geeft geen ongemak, maar 2 daar heb ik toch (nog) wel last van hoor.![]()
Bij mij helpt ook alleen compleet stoppen. Ik denk met mate te kunnen drinken maar uiteindelijk loopt het altijd weer een keer uit de hand.quote:Op maandag 25 oktober 2021 11:51 schreef BertV het volgende:
Ik heb geen tips. Behalve dat bij mij alleen compleet stoppen helpt.
Ben alleen weer begonnen na twee jaar.
Je gedrag na 4 halve liters. Dit posten in CUL.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:30 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Op welke hoeveelheid?
Heb zelf nooit wat gemerkt door mijn "drinken". Ook niet qua gedrag.
quote:
Was ook wel tijd toch?quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:30 schreef aloa het volgende:
De dag nadert, dat ik er een eind aan ga breien.
Dat vind ik wel ja.quote:
Wat bedoel je?quote:Op vrijdag 31 december 2021 11:30 schreef aloa het volgende:
De dag nadert, dat ik er een eind aan ga breien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |