Ai, sterkte. En ook een lekkere cocktkail.quote:Op woensdag 16 maart 2022 20:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
wat gebruik je nu dan? sorry voor de kleine letters, schouderoperatie gehad. ik heb sinds een paar weken duloxetine 30 mg, weet nog niet of het wat doet. werd er eerst wel duizelig en misselijk van, gaat beter nu. maar dosis moet misschien wel omhoog. merk wel dat pcm en ibuprofen niks doen.
Ik slik ook tramadol 100 voor de nacht, met een slaaptablet. Doorslapen is er niet bij overigens, ik word wakker als ik moet draaien. Dat is het vervelende, je bent nooit echt uitgerustquote:Op donderdag 17 maart 2022 11:49 schreef V. het volgende:
Ai, sterkte. En ook een lekkere cocktkail.
Ik slik 's ochtends 2 paracetamol, calcium/vitamine D en magnesium (wegens vit D-tekort en voorstadium van osteoporose). Soms ergens in de middag (als het nodig is) paracetamol.
's Avonds (ruim) voor het slapen gaan slik ik 3 amytriptilines en 3 combipillen tramadol/paracetamol (Zaldiar).
En als het nou als een zonnetje zou werken... nee. Het doet wel iets, want zonder kan ik niet, dan stuiter ik mijn bed uit van de pijngolven. Maar het werkt niet afdoende en meer slikken wil ik niet, want dan wordt het helemaal een chemiefabriek).
ik heb gelukkig geen corona gehad maar ik kan me best voorstellen dat het er meer inhakt als je fibro hebtquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:02 schreef Vicky het volgende:
Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat ik fibro heb. Vooralsnog gaat het goed op af en toe wat klachten. Ik neem 1x per maand een vitamineboost.
Nu heb ik corona en ik heb echt overal pijn, tot in mijn vingers aan toe. Herkent iemand dit?
Dat heb ik standaard, zonder corona.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:02 schreef Vicky het volgende:
Een paar maanden geleden kreeg ik te horen dat ik fibro heb. Vooralsnog gaat het goed op af en toe wat klachten. Ik neem 1x per maand een vitamineboost.
Nu heb ik corona en ik heb echt overal pijn, tot in mijn vingers aan toe. Herkent iemand dit?
dat is ook het rare aan fibro, er doet van alles zeer, maar er is niets stuk. nu heb ik daarnaast nog polyartrose - dat doet wel echt zeer, hoera. en vorige week een schouderoperatie, vandaar geen hoofdletters. plus een nieuwe knie waarin de prothese prima zit maar alle weefsels eromheen opspelen, dat doet ook echt zeer. alles bij elkaar dus best veel zeerquote:Op woensdag 23 maart 2022 20:15 schreef Nazil het volgende:
Ik ben bang dat het ook alleen maar beter met mij gaat als ik het zal accepteren, maar dat lukt mij niet. Ik wil niet accepteren dat er niks kapot is met mijn lichaam terwijl er zo veel pijn en vermoeidheid is.
Hoe verloopt zo'n aanval bij jou?quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:19 schreef arvensis het volgende:
Zo, ik heb eergister en (vooral) gister een flinke aanval gehad.De chronische pijn is te doen, dat is er gewoon. Maar zo’n aanval…
Wat houdt dat in, zo'n aanval?quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:19 schreef arvensis het volgende:
Zo, ik heb eergister en (vooral) gister een flinke aanval gehad.De chronische pijn is te doen, dat is er gewoon. Maar zo’n aanval…
quote:Op donderdag 14 april 2022 12:49 schreef Rewimo het volgende:
Hoera, ik word afgekeurd per de datum van mijn schouderoperatie vorige maand. Wat een opluchting!![]()
Overigens niet alleen vanwege fibro, ik heb nog een aantal bijkomende klachten.
Ja, preciesquote:
quote:Op woensdag 23 maart 2022 22:19 schreef arvensis het volgende:
Hoi Arvensis, ik stel de vraag nog maar een keertje, omdat ik oprecht nieuwsgierig ben hoe dat soort aanvallen bij anderen verlopenquote:
Heb je wel hulpmiddeltjes zoals een Jarkey, de Cankey en deze https://www.hulpmiddelens(...)ssen-en-pottenopener?quote:Op zaterdag 23 april 2022 22:16 schreef Rewimo het volgende:
Artrosehandjes hier, heel herkenbaar. Potten of flessen opendraaien kost moeite (en nu na mijn schouderoperatie helemaal).
Nee, ik heb een man en zoon voor die dingenquote:Op zaterdag 23 april 2022 22:23 schreef Doedezemaar het volgende:
Heb je wel hulpmiddeltjes zoals een Jarkey, de Cankey en deze https://www.hulpmiddelens(...)ssen-en-pottenopener?
Ik wil daarnaast deze nog https://www.hulpmiddelens(...)ey-schroefdop-opener want ik krijg steeds meer moeite met de pakken yoghurt.
Het gebeurt gelukkig niet vaak, maar meestal op momenten dat ik lichamelijk zwak ben (ontzettend vermoeid of ziek). Opeens doen al m’n gewrichten pijn zoals bij een flinke griep, meestal vooral extreem bij m’n handen en knieën. Duurt meestal een dag of twee en daarna gaat het iets beter. Kan dan amper lopen van de pijn en amper wat vastpakken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:05 schreef V. het volgende:
[..]
[..]
Hoi Arvensis, ik stel de vraag nog maar een keertje, omdat ik oprecht nieuwsgierig ben hoe dat soort aanvallen bij anderen verlopen
Sommige dingen herken ik wel. Ben je al bij een reumatoloog geweest? Die kan je onderzoeken, en neemt een waslijst aan vragen door, waarna ze de diagnose kunnen stellen. Dan kunnen ze ook kijken naar medicijnen die helpen tegen je klachten.quote:Op zondag 24 april 2022 15:36 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Iemand die dit herkent? Ik weet dat het niks ernstigs is (ga ik vooralsnog vanuit) dus ik doe heel erg mijn best om te blijven bewegen en me er niks van aan te trekken. Het kan prima, ik kan er mee leven maar het kost wel veel energie. Begin er wel een beetje zat van te raken en weet niet echt meer hoe ik er mee om moet gaan, dus als iemand tips heeft, ook fijn. Begin wel wanhopiger te worden.
Ik ben bij de reumatoloog geweest, die zei: “ik weet niet wat je hebt, kom maar terug wanneer je weer veel klachten hebt”.quote:Op zondag 24 april 2022 21:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sommige dingen herken ik wel. Ben je al bij een reumatoloog geweest? Die kan je onderzoeken, en neemt een waslijst aan vragen door, waarna ze de diagnose kunnen stellen. Dan kunnen ze ook kijken naar medicijnen die helpen tegen je klachten.
Oh ja, dat schiet lekker opquote:Op zondag 24 april 2022 21:39 schreef arvensis het volgende:
Ik ben bij de reumatoloog geweest, die zei: “ik weet niet wat je hebt, kom maar terug wanneer je weer veel klachten hebt”.
Ik ga binnenkort weer contact op nemen met de huisarts om me door te laten verwijzen ja. Zij heeft ook al gezegd dat ze mij naar de reumatoloog wilde sturen als er bij de neuroloog niks uit kwam.quote:Op zondag 24 april 2022 21:04 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Sommige dingen herken ik wel. Ben je al bij een reumatoloog geweest? Die kan je onderzoeken, en neemt een waslijst aan vragen door, waarna ze de diagnose kunnen stellen. Dan kunnen ze ook kijken naar medicijnen die helpen tegen je klachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |