Goed dat je het zegt. Nog even voor 1 juli wat tooltjes inslaan van alimquote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:33 schreef Essebes het volgende:
De vrijstelling voor BTW voor invoer onder de EUR 22 gaat trouwens verdwijnen per 1 juli a.s.
De meeste vervoerders rekenen ook nog administratiekosten van minimaal 10¤.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:27 schreef Sodemieters het volgende:
Inmiddels ook een officieel linkje gevonden.
BTW vanaf ¤22, invoerrechten vanaf ¤150.
Da's lekker dus, 21% er bovenop.
Wat wordt het dan? Altijd BTW betalen ongeacht het bedrag?quote:Op zaterdag 2 januari 2021 17:33 schreef Essebes het volgende:
De vrijstelling voor BTW voor invoer onder de EUR 22 gaat trouwens verdwijnen per 1 juli a.s.
Ja, de vrijstelling voor kleine bedragen verdwijnt. Dus vanaf 1 juli betaal je altijd btw over invoer van buiten de EU, ongeacht het bedrag.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:30 schreef Viv het volgende:
[..]
Wat wordt het dan? Altijd BTW betalen ongeacht het bedrag?
Meh.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:50 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ja, de vrijstelling voor kleine bedragen verdwijnt. Dus vanaf 1 juli betaal je altijd btw over invoer van buiten de EU, ongeacht het bedrag.
Op zich logisch dat de drempel verdwijnt, maar het blijft wel vreemd dat er helemaal geen drempel meer is. In theorie betekent helemaal geen drempel dat je ook BTW moet betalen over de 0,01 euro waarde van het vel papier of het metaal van een nietje in een normale brief. Dat lijkt me niet helemaal uitvoerbaar.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:50 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ja, de vrijstelling voor kleine bedragen verdwijnt. Dus vanaf 1 juli betaal je altijd btw over invoer van buiten de EU, ongeacht het bedrag.
Nee hoor, ASOS heeft speciaal hiervoor een magazijn in de EU van waar uit bestellingen binnen de EU zullen worden verzonden.quote:
Dus dan ook de handlingskosten van 13 euro bovenop je 0,63 euro btw?quote:Op zondag 3 januari 2021 12:50 schreef Essebes het volgende:
[..]
Zou Aliexpress dat niet kunnen "omzeilen" door een vestiging in Europa te openen en van daaruit te versturen? Dan betalen zij natuurlijk nog voor de import maar heb je als klant niet meer het gedoe en administratiekosten.quote:Op zondag 3 januari 2021 12:50 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ik denk dat het grotere probleem voor Ali wordt dat Ali daarmee importeur wordt en ervoor moet zorgen dat het allemaal CE-gemarkeerd is. Dus goedkoper prulletjes verkopen die niet aantoonbaar aan Westerse veiligheidsnormen voldoen, gaat niet meer vanuit een Europees distributiecentrum.quote:Op zondag 3 januari 2021 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou Aliexpress dat niet kunnen "omzeilen" door een vestiging in Europa te openen en van daaruit te versturen? Dan betalen zij natuurlijk nog voor de import maar heb je als klant niet meer het gedoe en administratiekosten.
Ik weet niet of dat keurmerk in de praktijk heel veel voorstelt als ik zie wat er bij de Action ligt.quote:Op zondag 3 januari 2021 14:00 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat het grotere probleem voor Ali wordt dat Ali daarmee importeur wordt en ervoor moet zorgen dat het allemaal CE-gemarkeerd is. Dus goedkoper prulletjes verkopen die niet aantoonbaar aan Westerse veiligheidsnormen voldoen, gaat niet meer vanuit een Europees distributiecentrum.
Volgens mij is Ali al bezig met EU-distributiecentra.Weet echter niet of die al operationeel zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 13:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Zou Aliexpress dat niet kunnen "omzeilen" door een vestiging in Europa te openen en van daaruit te versturen? Dan betalen zij natuurlijk nog voor de import maar heb je als klant niet meer het gedoe en administratiekosten.
Nou ja, niet echt eigenlijk. Als een webwinkel verkoopt aan landen binnen de EU, dan wordt het btw-tarief van het land van de verkoper gehanteerd, tot een bepaalde grens, daarna het btw-tarief van het land van de koper. Als je webwinkel verkoopt aan landen buiten de EU dan reken je 0%. De koper rekent dan btw af bij de douane in zijn land (zoals je in de link aangeeft). De prijs van het product zou dus minder moeten worden in de webwinkel als ze zien dat je uit een ander land komt (de btw vervalt). Weinig webwinkels hebben dit goed ingesteld.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 00:27 schreef Sodemieters het volgende:
Inmiddels ook een officieel linkje gevonden.
BTW vanaf ¤22, invoerrechten vanaf ¤150.
Da's lekker dus, 21% er bovenop.
In theorie wel, in de praktijk zal het wel meevallen. Je pakketje moet er namelijk wel uitgevist worden door de douane.quote:Op zondag 3 januari 2021 11:30 schreef Viv het volgende:
Wat wordt het dan? Altijd BTW betalen ongeacht het bedrag?
Ik ben bijna altijd de pineut met die dingen, dus ik probeerde altijd onder die grens van 22 euro te blijven.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:44 schreef Fred het volgende:
[..]
In theorie wel, in de praktijk zal het wel meevallen. Je pakketje moet er namelijk wel uitgevist worden door de douane.
Dank voor je uitgebreide reactie. Ik snap dat het zo werkt, had inderdaad zelf al gevonden dat het zo werkt voor Nederlandse webshops die exporteren. Ik zie bij de Engelse webshops echter (nog?) geen aangepaste prijzen. Hopelijk komt dat nog. Anders schieten ze zichzelf natuurlijk ook in de voet.quote:Op zondag 3 januari 2021 18:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat betreft de TS en de kledingwinkel in de UK, zou dus vroeger het UK tarief gewoon berekend worden over de producten (20%) en zou nu 0% gerekend moeten worden en moet jij bij invoer Nederlandse btw betalen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |