Zou niet in die zogenaamde boerenbijbel van ze staan hoe het moet?quote:Op donderdag 28 januari 2021 21:05 schreef densmee het volgende:
Ploeg staat veel te ver achterover, paard moet de ploeg de grond in trekken. En paard mag gerust wat in elkaar duiken
Ik heb geen idee, maar afhankelijk van de grondsoort en het gewas moet je de ploeg afstellen, en om die russen gras onder te krijgen moet je diep genoeg ploegenquote:Op donderdag 28 januari 2021 21:06 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zou niet in die zogenaamde boerenbijbel van ze staan hoe het moet?
Een groot jankfestijn zo te zien. Wel leuke aflevering, eindelijk geen geruzie en strijd maar gewoon het werken en de opdrachten maken.quote:
Jos wist dat hij een pijnlijke schouder had. Ook wel een beetje dom om Jos te kiezenquote:Op donderdag 28 januari 2021 21:20 schreef svann het volgende:
Ik had kunde verwacht van Jos.
Volgende week mogen vrouwen alleen maar kennis kiezen?
Waarom geen kunde?
Jos is een smaakmaker(en een lul) . Ik vind zelf dat man kiest man Vrouw kiest vrouw wat raar. Dat is nu overquote:Op donderdag 28 januari 2021 21:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kijk, dit is echt kracht, hier kan je je eigen ge wicht niet tegen de ander inzetten.
Balen, Jos blijft.![]()
En het viel dus ook wel mee met Jos zijn ribben, dat was een beetje kleinzerigheid van hem dus.quote:Op donderdag 28 januari 2021 21:23 schreef la_perle_rouge het volgende:
Kijk, dit is echt kracht, hier kan je je eigen ge wicht niet tegen de ander inzetten.
Balen, Jos blijft.![]()
Ja, want als je denkt dat je een rib gebroken hebt, kies je niet voor kracht.quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:31 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
En het viel dus ook wel mee met Jos zijn ribben, dat was een beetje kleinzerigheid van hem dus.
Het heeft gewoon de naam gekregen Hollands te zijn, net als tulpen en kaas, kaas vreten ze ook in frankrijk en tulpen komen volgens mij uit Turkije .quote:Op zaterdag 30 januari 2021 22:38 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, want als je denkt dat je een rib gebroken hebt, kies je niet voor kracht.
https://kro-ncrv.nl/boere(...)boeren-klompen-maken Klompen maken een oer-Hollandse bezigheid? (Oer-Nederlands zullen ze we bedoelen)? Nou nee, ik vond klompenmakersgereedschap in een paar van mijn schuren in Frankrijk. In de streek waar ik zit, de Montagne Boubonnaise, zit het centrum van klompenmakers, van de Middeleeuwen tot ver in de vorige eeuw. https://www.lamontagne.fr(...)-a-la-dure_11565992/
Vroeger droegen alle boeren in heel Europa klompen. En die kochten ze echt niet allemaal in Nederland.
Dat was het ja, jammer had een dikke fight verwachtquote:Op donderdag 4 februari 2021 20:41 schreef la_perle_rouge het volgende:
Er gaat een varken geslacht worden, dat is het drama.
Jos wordt een steeds grotere eikel. Stronteigenwijzeweetbeter.quote:Op vrijdag 29 januari 2021 16:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Jos is een smaakmaker(en een lul) . Ik vind zelf dat man kiest man Vrouw kiest vrouw wat raar. Dat is nu over
Zeker wel, ik kan alleen niet vooruit kijken.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:53 schreef RedFever007 het volgende:
kijk je wel? Duidelijk dat ze blonde krullenbol koos namelijk
En zo te zien koos Romy voor kracht. Ik hoop dat ze wint, maar ook zo te zien was het weer iets waar Claire haar (imposante) massa bij in kon zetten. Volgens mij is Jethro kilo’s afgevallen op die boerderij, maar Claire zelfs nog dikker geworden.quote:Op donderdag 4 februari 2021 22:10 schreef svann het volgende:
[..]
Zeker wel, ik kan alleen niet vooruit kijken.
Postte dit toen Claire net gekozen was.
Het kwam in het programma heel duidelijk baar voren dat ze geld verloren hebben door niet voor Thijs zijn hooidrogers en slachtladder te gaan, maar Jos te volgen. Of het de « boeren » in het programma ook zo duidelijk was weet ik niet. Er is eigenlijk maar één herenboer, degene die overal iedereen beïnvloedt, en dat is Jos. Hij vertoont zich bij dingen waar hij iets van af weet, zodat hij handiger lijkt dan hij is. Bij het ploegen was hij bijvoorbeeld al weer snel weg. En bij de koeien zie je hem ook niet veel meer na die zwiep van die koe.quote:Op donderdag 4 februari 2021 21:28 schreef Revanches het volgende:
Thijs kwam als herenboer heel onzeker over. Jammer dat hij niet had doorgezet met die hooidingen, waar zijn idee het beste bleek te zijn. Jos is gruwelijk irritant, maar hij weet wel veel.
Ja ik had nog nooit gekeken en ik zappte voorbij en dacht wtfquote:Op donderdag 11 februari 2021 21:18 schreef Pap89 het volgende:
Ja die Claire ging gênant uit het spel
Ja stereotype haantjesquote:Op donderdag 11 februari 2021 21:26 schreef Revanches het volgende:
Jos en Jethro mogen allebei wel op pleuren.
Ja een ijskast is er niet he? Ze hebben ook niet het hele varken. Zo ging dat ooitquote:Op vrijdag 12 februari 2021 08:54 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat dat varken buiten niet stikte van de vliegenAls ze zitten te eten moeten ze steeds de vliegen van zich af slaan.
Nee die maken het programma leukquote:Op donderdag 11 februari 2021 21:26 schreef Revanches het volgende:
Jos en Jethro mogen allebei wel op pleuren.
Daarom verbaast het me. Ik ben in Frankrijk ook bij het slachten van een varken geweest, niet midden in de zomer, maar in de herfst, toen er al nachtvorst was en minder vliegen. Toch zoemden die wel rond. Ik weet niet van welke afstand vliegen een lijk ruiken, maar het is vast een eind. Hier, midzomer, en ik zie bij dat varken geen vliegen.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 17:47 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja een ijskast is er niet he? Ze hebben ook niet het hele varken. Zo ging dat ooit
Er is regelmatig laten zien dat er veel vliegen zijn, ze hebben ook gevraagd aan de boeren "hoe dat op te lossen?" Het antwoord was "Hard meppenquote:Op vrijdag 12 februari 2021 19:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Daarom verbaast het me. Ik ben in Frankrijk ook bij het slachten van een varken geweest, niet midden in de zomer, maar in de herfst, toen er al nachtvorst was en minder vliegen. Toch zoemden die wel rond. Ik weet niet van welke afstand vliegen een lijk ruiken, maar het is vast een eind. Hier, midzomer, en ik zie bij dat varken geen vliegen.
We hadden in Frankrijk wel het hele varken, de kop met tanden, oren, ogen, haren en alles erin werd met uien en peterselie tot een soort smurrie gekookt, daar werden alle harde dingen uitgezeefd, daarna ging het in een kom en werd het stijf, dat vonden ze lekker. Mijn tantes waren vroeger dol op hoofdkaas, dat was ongeveer dit.
Ik heb zelf nog lichaamswarm spek in blokjes gesneden, waar ik vliegen van moest wegjagen.
Dus: hoe kwam het daar er geen vliegen rond dat dode varken zoemden?
Dat.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 22:10 schreef 111210 het volgende:
Mwa vind het vooral veel gejank en gezeik ipv het boeren leven wat voorop zou moeten staan.
idd, dit had zo gewoon op sbs6 uitgezonden kunnen worden als tegenhanger van big brother.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 22:48 schreef svann het volgende:
[..]
Dat.
Ik vind dat het conflict teveel aandacht krijgt.
Had liever gezien dat de sfeer wat sportiever was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |