abonnement Unibet Coolblue
pi_197156961
Hoihoi,

Vriendin en ik hebben de feestdagen al discussiërend doorgebracht over het feit waar we het spoel/wasgedeelte van onze nieuwe keuken moeten plaatsen. Vriendinlief is voorstander van zowel kook als spoel op het eiland. Zelf ben ik voorstander van koken op eiland, spoelen bij raam. Zelf komen we er niet aan uit dus mogelijk weet men hier raad :) Het eiland zelf zal ong. 2,5m breed worden en 1m diep.

Optie A: Bij het raam. Heeft als voordeel dat er meer ruimte is op het eiland en dat deze wat rustiger oogt. Nadeel is dat er wat gedrupt gaat worden met natte groenten om deze te snijden naast het koken.

Optie B: Op het eiland. Voordeel hier is dat wassen, snijden, koken naast elkaar zit. Nadeel is dat het hierdoor wat drukker wordt op het eiland.



POLL

[ Bericht 2% gewijzigd door buishuis op 01-01-2021 17:58:35 ]
pi_197157057
Bij raam, als je de spoelbak op het eiland maakt, heb je amper ruimte. Het is niet praktisch.
.
  Redactie Frontpage vrijdag 1 januari 2021 @ 16:18:15 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197157247
Spoelen bij raam. Op een eiland heb je ruimte nodig zoals @Fer ook al zegt. Zo hebben wij het ook gedaan, al hebben wij een 'schiereiland' met kastenwand:

Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197157358
Ik zou ook zeggen bij het raam. Bij optie B heb je wassen en koken op het kookeiland, maar is er geen ruimte meer om daar (prettig) te kunnen snijden.
pi_197157386
Allebei heeft z’n voordeel. Ik vind dat de persoon die het meest in de keuken staat mag kiezen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_197157397
Vaatwasser schuin onder de spoelbak is wel handig, maar zou op die plek van de koelkast liever pannen en kooktoestellen doen. Koelkast liever in de hoek.
.
pi_197157503
Ik zie helemaal het nut niet van een eiland in de keuken maar als je het dan toch doet om tijdens de voedselbereiding in de kamer te kunnen kijken dan zou ik het eiland iets groter maken en de spoelbak er ook willen hebben evenals een stukje werkblad. Onder het eiland je pannen en ander kookgerei en evt een koelkast. De vaatwas daar heeft geen meerwaarde.

Je kan ook kiezen voor een kleine spoelbak op het eiland en een grotere bij het raam.
pi_197157507
Ik zou gaan voor spoelen onder het raam, maar wel de kookplaat dichterbij op het eiland plaatsen :)
  Redactie Frontpage vrijdag 1 januari 2021 @ 16:39:23 #9
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197157624
Vaatwasser schuin onder de spoelbak is wel ideaal, dat heb ik ook. Je kan spoelen en laden tegelijk, dat scheelt ruimte op je keukenblad.

Wat betreft de opmerking van @Puala: kookplaat dichterbij plaatsen lijkt me ook een goede beslissing, dan zit het allemaal wat dichter bij elkaar. De koelkast is dan niet verder weg van de kookplaat dan hij nu is.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_197158982
Kan het kookeiland niet dieper/langer? Dan blijft er genoeg werkplek over.
Ik zelf wil de spoelbak altijd dichtbij het kookgebied. Anders loop je met je hete pan rijst/pasta/aardappels door je loopgebied heen om het achter je af te gieten. Die route moet zo kort mogelijk.
pi_197159275
Dank voor de reacties! Vaatwasser bij het spoelen is wel een handige tip.
Ik heb de schets wat aangepast zodat er meer ruimte is voor snijden in optie B.
Wat is een handige maat qua centimeters om aan te houden voor snijgedeelte?

De wasbak zal zo'n 60 cm zijn en de kookplaat zo'n 80 cm. We houden dan 120 cm over waarvan een deel nog opgaat aan de randen links en rechts van wasbak en kookplaat. Alles op het eiland zal dus betekenen ong. 100 cm snijden.

  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:08:22 #12
151515 verita
Happy days
pi_197159319
Ik zou gaan voor optie 3 (die er misschien niet is). Geen van beide in het eiland. Spoelen niet en koken niet. Beide geven hun rotzooi en spetters die makkelijker zijn weg te werken op een betegelde wand dan op een dure vloer.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_197159474
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:06 schreef buishuis het volgende:
Dank voor de reacties! Vaatwasser bij het spoelen is wel een handige tip.
Ik heb de schets wat aangepast zodat er meer ruimte is voor snijden in optie B.
Wat is een handige maat qua centimeters om aan te houden voor snijgedeelte?

De wasbak zal zo'n 60 cm zijn en de kookplaat zo'n 80 cm. We houden dan 120 cm over waarvan een deel nog opgaat aan de randen links en rechts van wasbak en kookplaat. Alles op het eiland zal dus betekenen ong. 100 cm snijden.

[ link | afbeelding ]
Ik zou voor optie A gaan.
Bij optie B heb je gewoon te weinig ruimte om lekker je spullen kwijt te kunnen. En het is zonde van de ruimte voor het raam.

Heb je dit zelf bedacht of heb je een teken afspraak gehad met een adviseur?
pi_197159484
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:06 schreef buishuis het volgende:
Dank voor de reacties! Vaatwasser bij het spoelen is wel een handige tip.
Ik heb de schets wat aangepast zodat er meer ruimte is voor snijden in optie B.
Wat is een handige maat qua centimeters om aan te houden voor snijgedeelte?

De wasbak zal zo'n 60 cm zijn en de kookplaat zo'n 80 cm. We houden dan 120 cm over waarvan een deel nog opgaat aan de randen links en rechts van wasbak en kookplaat. Alles op het eiland zal dus betekenen ong. 100 cm snijden.

[ link | afbeelding ]
En geen ruimte aan de buitenzijden van de kookplaat en spoelbak. Dan ga je puur voor hoe het eruit ziet en niet voor praktisch gemak.

Als je het perse wilt, moet je een breder kookeiland nemen.
.
pi_197159569
Hier een spoeleiland met recht van de in het midden geplaatste spoelbak de vaatwasser.

De kookplaat zit hier aan de muur, spatscherm erachter. Afzuigkap veel makkelijker te plaatsen aan de wand, zeker de afvoer eenvoudiger.

Wellicht nog te overwegen?

Zowel met koken als wassen wordt het een spetter festijn. Ik weet niet of ik weer een eiland zou nemen in de toekomst! Misschien gewoon een mooie U.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 1 januari 2021 @ 20:14:58 #16
422382 Ygritte
You know nothing!
pi_197161496
Beide opties in jouw tekening zouden niet direct mijn voorkeur hebben. A niet vanwege draaien en B niet vanwege te weinig afzetruimte.

Op basis van de minimale informatie uit je plattegrond en geen idee over verdere omstandigheden, indien het een eiland moet zijn/worden zou ik overwegen of dat eiland misschien ook praktisch is als schiereiland (dus tegen de rechterkant aan, links is neem ik aan een deur?). Dan hou je meer ruimte over voor koken en spoelen op het eiland. Óf het hele zwikkie misschien wel een kwart tegen de klok in draaien. Flinke kastenwand aan de rechterwand en het eiland breder en langer maken (met eventueel een mogelijkheid tot zitten aan het eiland indien gewenst).

Hoge kasten aan je 'voorgevel' voelen voor mij heel onlogisch. Elke keer als je dan naar voren kijkt, kijk je tegen je hoge keukenkasten aan.

Maar hey, jij bent mij niet. Als het maar voor jullie je droomopstelling is, praktisch lijkt en werkbaar is.
pi_197161591
Is de indeling van de keuken nog te veranderen? Want dan ben ik wel benieuwd naar een fototje van de hele verdieping en de wensen die er zijn :)
pi_197163290
Koken en spoelen onder t raam. Gehele wand bij raam werkblad. Muur rechts hoge kasten met inbouw app en kastruimte. Eiland eruit.
pi_197163375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:26 schreef Gieliovd het volgende:
Hier een spoeleiland met recht van de in het midden geplaatste spoelbak de vaatwasser.

De kookplaat zit hier aan de muur, spatscherm erachter. Afzuigkap veel makkelijker te plaatsen aan de wand, zeker de afvoer eenvoudiger.

Wellicht nog te overwegen?

Zo hebben wij het ook. Koken en spoelen recht tegenover elkaar. Voordeel van de wasbak in het eiland is dat je van alle kanten een glas water kan pakken. Voordeel van de kookplaat aan de muur zijn al genoemd. Als ik de keuken bij ons opnieuw zou moeten doen zou ik er niets aan veranderen.
pi_197169050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:18 schreef JeMoeder het volgende:
Spoelen bij raam. Op een eiland heb je ruimte nodig zoals @:Fer ook al zegt. Zo hebben wij het ook gedaan, al hebben wij een 'schiereiland' met kastenwand:

[ afbeelding ]
Zoeits hebben wij ook maar dan ook nog kastjes aan de linkerkant een U vorm om zo maar te zeggen.
Wij hebben de vaatwasser in de hoek schuin onder de wasbak maar daar hebben we een potje spijt van... Er is altijd wel iemand die een drup koffie of chocomel in het kopje laat zitten en dat spettert dan op de klep tegen de kastjes ernaast aan... Alle dagen dat hoekje schoonmaken....
To escape criticism: Do nothing, Say nothing, Be nothing.
pi_197169197
En ik zou zeker de kookplaat niet zo op de rand van het eiland plaatsen, hartstikke gevaarlijk met hete pannen, een kinderhandje kan er makkelijk bij komen, of je komt er zelf in de loop tegenaan. Naast natuurlijk het argument dat allerlei spetters daar direct op de grond komen. Hoewel dit afhangt van welk type vloer je hebt, plavuizen of een gietvloer bv zijn makkelijk te reinigen.

Eens met de anderen dat je de vaatwasser dicht bij de spoelbak wilt hebben, veel praktischer. Maar dat had je zelf ook al gezien las ik.
pi_197169476
Kookplaat 30 cm van de rand van het blad plaatsen, wasbak bij het raam, vaatwasser schuin naast de wasbak (wij hebben de vaatwasser rechts van de wasbak)
Wij hebben zelf een schiereiland, achteraf had ik liever de kookplaat tegen de achterwand had willen hebben puur vanwege de afzetruimte op het schiereiland maar dan had ik weer minder kastruimte gehad.
  Redactie Frontpage zaterdag 2 januari 2021 @ 13:28:07 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_197171700
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 09:56 schreef pasab het volgende:

[..]

Zoeits hebben wij ook maar dan ook nog kastjes aan de linkerkant een U vorm om zo maar te zeggen.
Wij hebben de vaatwasser in de hoek schuin onder de wasbak maar daar hebben we een potje spijt van... Er is altijd wel iemand die een drup koffie of chocomel in het kopje laat zitten en dat spettert dan op de klep tegen de kastjes ernaast aan... Alle dagen dat hoekje schoonmaken....
Daar hebben wij gelukkig geen last van, kan me voorstellen dat je daar niet heel vrolijk van wordt. Sowieso maak ik de keuken 1x daags (na de avondmaaltijd) even af, zowel de kastjes, greepvlakken en het blad. Dat doe ik omdat onze kasten wit met een vleugje magnolia rood zijn (off white dus) en je ziet er al snel alles op.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zaterdag 2 januari 2021 @ 14:00:18 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_197172115
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:06 schreef buishuis het volgende:


Als je perse wil spoelen en koken met zicht op de rest van het huis (woonkamer?) dan zou ik er een schiereiland van maken. Met een kook-spoeleiland in deze opstelling heb je te weinig ruimte om lekker te kunnen werken en het aanrecht onder het raam heeft dan ook maar weinig functie. Daarnaast sta je altijd zelf tussen de grootste lichtinval en je werkblad. Ik verwacht dat je altijd het licht aan moet hebben in de keuken wil je lekker kunnen werken.

Begrijp ik uit de tekening goed dat er een hoge koelkast naast het raam komt? Dat lijkt mij funest te zijn voor de lichtinval. Ik zou de hele keuken een kwartslag draaien, met een groot spoel-kookeiland en een lange kastenwand.
Dan is er ook voldoende ruimte om het werkblad iets door te laten lopen zodat je krukken neer kan zetten waar mensen op kunnen zitten waar je mee wil praten tijdens het koken.
So we just called him Fred
pi_197172396
Dank allen! Even wat reacties :)

Wisselende meningen over het wel/niet houden van het eiland dus ik denk dat we daar nog eens goed naar gaan kijken. Ben het met de meeste van hier eens dat zowel kook als spoel op een eiland van 2,4x1 wat aan de krappe kant is. Twijfelen sowieso over de breedte, 1 meter (kastje van 60cm diep en kastje van 40 cm diep) of 1,2 m (2 kastjes van 60cm diep).

@Puala: We hebben dit inderdaad zelf bedacht, vandaar dat de functionaliteit hier nog even wil nagaan. Ik heb hieronder een totaaloverzicht van het huis toegevoegd. Idee is dat we tijdens het koken naar de eettafel kunnen kijken/contact met bezoek. Woonkamer is een aparte ruimte. Ik heb de maten even weggelaten, de keuken wordt 4,5 m breed en 7 m diep.

@Gieliovd: Goed punt wat betreft de afzuiging. Omdat we op het eiland willen koken (met zicht richting eettafel) willen we gaan voor een kookplaat met afzuiging. Hoor hier nu wisselende verhalen over maar dat geldt ook voor een afzuiging in het platfond/plafond unit. Hier moeten we nog even naar kijken.

@Fred: Het eiland komt op dezelfde hoogte als een hoog raam en de hoge kast komt inderdaad vrij strak tegen het hoekraam aan. Interessante optie om het geheel te draaien, zelf zo nog niet naar gekeken.

pi_197174187
Afzuiging in de kookplaat was ik heel pessimistisch over maar laatst bij mijn vader even mee gespeeld... Wow dat werkte echt perfect.

Enige issue is dat er een enorme bult lucht ergens heen moet. Dus dikke buizen of een filter (niet fijn) en een orkaan uit je eiland plint.
Laat die handjes wapperen!
pi_197174875
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 14:24 schreef buishuis het volgende:
Dank allen! Even wat reacties :)

[ link | afbeelding ]
Heb je ook een tekening met afmetingen er bij?
pi_197185467
Ik zou voor de optie gaan kookplaat bij het raam en spoelen op het eiland. Op die manier heb je een lekkere ruime werkplek om alles te bereiden en daar heb je de wasbak bij nodig. Ook gaat daar meer tijd in zitten en ben je daar meer aanwezig bij de rest van de kamer/gezelschap.

Wij staan besteden altijd veel meer tijd aan het bereiden van het eten dan het daadwerkelijke koken bakken. Een blik in de pannen dat is het dan ook wel weer.
  zondag 3 januari 2021 @ 10:29:50 #29
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_197185585
Ik heb hier bij onze keuken ook lang over gedacht. Maar alles op het eiland is de winnaar.

Het probleem van spoelen tegen de wand is dat al je verse groentes enzo gespoeld worden, dan moet je ze naar het werkblad overpakken. Als dat aan de overkant is moet je over de vloer, dus wordt alles nat of je moet alles gespoeld in schalen en bakjes doen en dan krijg je veel afwas.

Als je spoelt en snijdt tegen de wand moet je alsnog alles in bakjes doen en sta je de hele tijd met je rug naar het werk (pruttelende pannen) en de huiskamer.
Dus spoelen/snijden/koken op het eiland heb je iets minder werkruimte (heb je meer nodig kun je nog altijd naar de overkant) maar veel meer gemak en minder zooi.
Alle vaste spullen of zaken die je niet dagelijks gebruikt zoals koffiemachine, kitchenaid, waterkoker etc tegen de wand. Afwas en zooi ook aan de wand zodat je werkblad vrij kan blijven om te werken.

Edit: en voor ons de gouden wijziging: afvalbak als brede lade onder het snijwerkblad. Lade open, alle uienschillen etc zo er in schuiven. Nooit meer alles bij elkaar rapen en naar de afvalbak lopen.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_197188108
Hoeveel zou 2 spoelbakken kosten? Duur wordt zo’n eiland toch wel. Dan een grote aan de muur en een kleine op het eiland.
.
pi_197191359
Nog een gekker idee. Het eiland een kwart slag draaien. De tafel aan het eiland. de wand aan de kant van de trap gebruiken voor hoge kasten(tot het plafond) en de andere wand laag met evt bovenkasten. Kastruimte kan je nooit genoeg hebben. Werkruimte heb je ook nooit teveel.
Behalve de espressomachine verdwijnt elk apparaat hier weer fijn in de kast.
pi_197191735
Leuke indeling dit huis overigens.
pi_197212641
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 17:37 schreef Puala het volgende:

[..]

Heb je ook een tekening met afmetingen er bij?
Jazeker :)

@Fer, bij twee wasbakken krijg ik teveel het idee in een horecavestiging te wonen :D

@Barcaconia, @Edwink, goede tips wat betreft wassen/snijden en andere voorbereidingen. Omdat de koelkast quasi naast de wasbak staat denk ik dat we automatisch gaan snijden op het stuk tussen koelkast en wasbak in omdat dit simpelweg het meest praktisch is. Ben alleen bang dat het allemaal wat krap wordt op het eiland met wassen, koken en snijden. Plus, dat het snel een rommeltje wordt/rommelig oogt. @Barcaconia, hoe breed en lang is jouw keukeneiland? Heb je de vaatwasser ook onder het eiland?

@zonnigetoekomsttegemoed, dank :)
pi_197213069
Kookeiland is wat mij betreft te klein voor beide.
Wil je echt koken met zicht op eettafel? Ben je in de praktijk niet meer tijd bezig met voorbereidingen/snijden dan koken zelf?

Zou misschien zelfs eerder kookplaat bij raam doen en wasbak in kookeiland.
Maar ik wil sowieso flinke snij/plaatsruimte op eiland en dat lukt niet met beide samen.

Zou overwegen keuken rechtsboven dicht te maken. Iets andere looproute, maar wel meer ruimte om te werken richting de eettafel.
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 12 januari 2021 @ 07:36:57 #35
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_197355826
Kookeiland sowieso 1200 diep. Wij hebben een schiereiland waar we koken/snijden. Wasbak tegen de muur, met rechts daarvan de vaatwasser.
Wij hebben een inbouw plafondafzuiger in een stuk verlaagd plafond(breedte van het eiland), ik vind het ideaal. Als ik sta te koken kijk ik de kamer in zonder een afzuigkap in m'n beeld te hebben.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 09:38:22 #36
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_197357146
quote:
1s.gif Op zondag 3 januari 2021 10:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ik heb hier bij onze keuken ook lang over gedacht. Maar alles op het eiland is de winnaar.

Het probleem van spoelen tegen de wand is dat al je verse groentes enzo gespoeld worden, dan moet je ze naar het werkblad overpakken. Als dat aan de overkant is moet je over de vloer, dus wordt alles nat of je moet alles gespoeld in schalen en bakjes doen en dan krijg je veel afwas.

Als je spoelt en snijdt tegen de wand moet je alsnog alles in bakjes doen en sta je de hele tijd met je rug naar het werk (pruttelende pannen) en de huiskamer.
Dus spoelen/snijden/koken op het eiland heb je iets minder werkruimte (heb je meer nodig kun je nog altijd naar de overkant) maar veel meer gemak en minder zooi.
Dit!

Ik heb jaren een (kombuis)keuken gehad met aan één kant de spoelbak en de ander kant de kookplaat. Wat een drama. Ik had altijd water op de vloer. Koken en spoelen kan je beter naast elkaar hebben.
Siesta & Fiesta!
pi_197427251
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 09:38 schreef Bramito het volgende:

[..]

Dit!

Ik heb jaren een (kombuis)keuken gehad met aan één kant de spoelbak en de ander kant de kookplaat. Wat een drama. Ik had altijd water op de vloer. Koken en spoelen kan je beter naast elkaar hebben.
Daar is zeker wat voor te zeggen.
Anderzijds, zorg er voor dat je niet te veel bij de rand zit. Tijdens koken en wassen spettert er altijd wat, en dat komt anders naast je eiland, op de grond terrecht, en dat is niet fris
pi_197427432
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:07 schreef buishuis het volgende:
Hoihoi,

Vriendin en ik hebben de feestdagen al discussiërend doorgebracht over het feit waar we het spoel/wasgedeelte van onze nieuwe keuken moeten plaatsen. Vriendinlief is voorstander van zowel kook als spoel op het eiland. Zelf ben ik voorstander van koken op eiland, spoelen bij raam. Zelf komen we er niet aan uit dus mogelijk weet men hier raad :) Het eiland zelf zal ong. 2,5m breed worden en 1m diep.

Optie A: Bij het raam. Heeft als voordeel dat er meer ruimte is op het eiland en dat deze wat rustiger oogt. Nadeel is dat er wat gedrupt gaat worden met natte groenten om deze te snijden naast het koken.

Optie B: Op het eiland. Voordeel hier is dat wassen, snijden, koken naast elkaar zit. Nadeel is dat het hierdoor wat drukker wordt op het eiland.

[ link | afbeelding ]

[poll=1274]
Optie 3?



Meer aanrecht oppervlak, meer kastruimte, wat speelser.

Edit: dit idee:


[ Bericht 1% gewijzigd door Barry1986 op 15-01-2021 16:15:21 ]
pi_197428766
Wel helemaal omlopen als je vanaf de bank een drankje komt halen.
.
pi_197438330
Ik zou zelf iig geen kookplaat op de hoek van je eiland zetten om meerdere redenen;

- onveilig. Je loopt zo een pan van de plaat af en met kinderen in huis kan dat absoluut geen optie zijn
- de oliespetters op je vloer
pi_197441005
Let bij die vaatwasser ook op dat zo’n ding geladen moet worden. Met open deur blokkeer je nogal wat loopruimte. Zorg dat je ook met twee man in de keuken terecht kan, zonder elkaar te ergeren of in de weg te lopen. (Als je bijvoorbeeld bezoek hebt en iemand wil de glazen van de borrel vast in de vaatwasser zetten terwijl je aan het koken bent.)
pi_197441132
Ja een grote keuken is nutteloos als je elkaar in de weg loopt tijdens het vullen van de vaatwasser of inschenken van drankjes.
.
  maandag 18 januari 2021 @ 10:47:07 #43
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197482113
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:46 schreef buishuis het volgende:

[..]

Jazeker :)
[ link | afbeelding ]

Heb je nu een douche in je garage?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_197486602
quote:
0s.gif Op maandag 18 januari 2021 10:47 schreef zalkc het volgende:

[..]

Heb je nu een douche in je garage?
Handig :D

Zandbakkind kan uit school meteen onder de douche en het zand blijft dan lekker in die regio.
  maandag 18 januari 2021 @ 15:32:26 #45
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_197487159
[quote]0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:48 schreef Bloem75 het volgende:
Kan het kookeiland niet dieper/langer? Dan blijft er genoeg werkplek over.
Ik zelf wil de spoelbak altijd dichtbij het kookgebied. Anders loop je met je hete pan rijst/pasta/aardappels door je loopgebied heen om het achter je af te gieten. Die route moet zo kort mogelijk.
[/quote]

[/b]

je gaat steeds natte vloer krijgen en dat wordt op den duur ergeren
pi_197499886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 januari 2021 15:56 schreef Barry1986 het volgende:

[..]

Optie 3?

[ link | afbeelding ]

Meer aanrecht oppervlak, meer kastruimte, wat speelser.

Edit: dit idee:
[ link | afbeelding ]
Deze indeling is zo ongeveer mijn droomkeuken (alleen het fornuis mag misschien iets opzij of nog een stukje keukenblad eraan, want veel werkruimte). Heb deze opstelling een keer bij kennissen gezien en ik was verkocht.

Hierboven wordt de suggestie gedaan van alles op het keukeneiland, en aan de zijkant een aanrecht voor mixers, koffiezetapparaten, etc. Dat vind ik ook nog wel een interessant idee. Zet me wel aan het denken. Vraagt om een fundamenteel andere manier van kijken naar het gebruik van je keuken. Alles op het eiland, en hulpruimte aan de zijkant.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')