Mensen hier op FOK! zeggen dat er gewoon flink werd gestookt.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:51 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar lees je dat? Mijn ervaring is een compleet andere. Ook bijvoorbeeld in Amsterdam alleen maar berichten over hoe rustig het was.
https://www.ad.nl/binnenl(...)-brandjes~a4046f832/quote:Ondanks het vuurwerkverbod is om middernacht wel door het hele land geknald met vuurwerk. Op meerdere plaatsten was siervuurwerk te zien en op veel plekken waren harde knallen te horen. Vanuit meerdere plaatsen in het land kwamen berichten van vuurwerk dat ‘niet onderdoet voor andere jaren’. Toch leek het afsteken van het vuurwerk minder lang te duren dan anders.
quote:Ondanks het verbod toch wel veel vuurwerk en ook veel geweld tegen agenten, ook in steden waarin je dat niet zou verwachten.
Anekdotische berichten of? Anders graag een bron.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:49 schreef tja77 het volgende:
Overal lees ik berichten dat er (bijna) net zoveel is afgestoken als voorgaande jaren.
Ja daar hecht ik niet al teveel waarde aan. Ik las ook iemand over mijn stad zeggen dat het nog net zoveel was als andere jaren terwijl ik over een skyline uitkijk en gewoon op basis van filmpjes kan zien hoeveel minder het is in vergelijking met andere jaren.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen hier op FOK! zeggen dat er gewoon flink werd gestookt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oliebollen~a7f7f860/
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-brandjes~a4046f832/
[..]
Ik hecht meer waarde aan de linkjes die ik post en nieuwsbronnen die ik lees, dan aan jouw mening.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja daar hecht ik niet al teveel waarde aan. Ik las ook iemand over mijn stad zeggen dat het nog net zoveel was als andere jaren terwijl ik over een skyline uitkijk en gewoon op basis van filmpjes kan zien hoeveel minder het is in vergelijking met andere jaren.
En dat er wel is afgestoken is iets heel anders dan dat er bijna net zoveel de lucht is gegaan zoals je claimde.
Ja die linkjes onderbouwen je claim dus helemaal niet.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik hecht meer waarde aan de linkjes die ik post en nieuwsbronnen die ik lees, dan aan jouw mening.
Mensen die voor een vuurwerkverbod zijn, willen gewoon dat het verbod een wereld van verschil maakt.
Jij claimt dat er net zoveel is afgestoken. Dat blijkt niet uit die berichten.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:58 schreef tja77 het volgende:
[..]
Mensen hier op FOK! zeggen dat er gewoon flink werd gestookt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)oliebollen~a7f7f860/
[..]
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)-brandjes~a4046f832/quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Overal lees ik berichten dat er (bijna) net zoveel is afgestoken als voorgaande jaren. En dat het afsteekverbod massaal genegeerd werd. Dit jaar was er een verbod op Nederlands consumentenvuurwerk. Kortom wat er wel de lucht in ging was het o zo gevaarlijke illegale vuurwerk.
Er werd geknald =/= er werd bijna net zoveel geknald als voorgaande jaren. Dat er bijna net zoveel zou worden geknald blijkt alleen uit die anekdotes van mensen hun persoonlijke ervaring die niet relevant zijn, zoals we net gezamenlijk hebben geconcludeerd.quote:Ondanks het vuurwerkverbod is om middernacht wel door het hele land geknald met vuurwerk. Op meerdere plaatsten was siervuurwerk te zien en op veel plekken waren harde knallen te horen. Vanuit meerdere plaatsen in het land kwamen berichten van vuurwerk dat ‘niet onderdoet voor andere jaren’. Toch leek het afsteken van het vuurwerk minder lang te duren dan anders.
Wat snap je niet aanquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:05 schreef Chia het volgende:
[..]
[..]
Er werd geknald =/= er werd bijna net zoveel geknald als voorgaande jaren. Dat er bijna net zoveel zou worden geknald blijkt alleen uit die anekdotes van mensen hun persoonlijke ervaring die niet relevant zijn, zoals we net gezamenlijk hebben geconcludeerd.
Maar jouw zicht op de skyline,quote:Vanuit meerdere plaatsen in het land kwamen berichten van vuurwerk dat ‘niet onderdoet voor andere jaren’.
Ik beweer niet dat mijn anekdote heilig is, dat was alleen ter onderbouwing dat al die anekdotes nogal tegenstrijdig kunnen zijn.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan
[..]
Maar jouw zicht op de skyline,zou daarentegen wel heilig zijn?
Oké dan.
Ik ga er alleen niet selectief mee om zoals jij, want anekdotes die in jouw straatje passen zijn ineens wel heilig.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 09:59 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja daar hecht ik niet al teveel waarde aan.
En de zin eronder quote je dan niet?quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:12 schreef tja77 het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan
[..]
Maar jouw zicht op de skyline,zou daarentegen wel heilig zijn?
Oké dan.
Komt omdat mijn anekdotes van onafhankelijke nieuwssites komen, en niet van een willekeurige user die overduidelijk tegen vuurwerk is.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:15 schreef Chia het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat mijn anekdote heilig is, dat was alleen ter onderbouwing dat al die anekdotisch nogal tegenstrijdig zijn.En dat ik er daarom dus geen waarde aan hecht.
Ik ga er niet selectief mee om zoals jij, want anekdotes die in jouw straatje passen zijn ineens wel heilig.![]()
Oké dan.
Ja idd die nieuwsites baseren dat niet op berichten gebaseerd op anekdotes.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Komt omdat mijn anekdotes van onafhankelijke nieuwssites komen, en niet van een willekeurige user die overduidelijk tegen vuurwerk is.
Ik ben wel erg benieuwd naar onafhankelijke parameters zoals in hoeverre de luchtkwaliteit is beïnvloed ten opzichte van andere jaren.quote:Vanuit meerdere plaatsen in het land kwamen berichten van vuurwerk dat ‘niet onderdoet voor andere jaren’. Toch leek het afsteken van het vuurwerk minder lang te duren dan anders.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-overzicht-vuurwerkquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:17 schreef tja77 het volgende:
[..]
Komt omdat mijn anekdotes van onafhankelijke nieuwssites komen, en niet van een willekeurige user die overduidelijk tegen vuurwerk is.
Maar blijf vooral volharden in jouw waarheid
quote:Het is tijdens oudjaarsnacht in jaren niet zo rustig geweest als afgelopen nacht, en ook het aantal alarmeringen van hulpdiensten lag een stuk lager dan normaal. Door het vuurwerkverbod werd er ook een stuk minder vuurwerk afgestoken
+1quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
Veel minder dan vorig jaar, rond 01:00 was het ook wel klaar. Waar normaal tot 04:00 flink wordt doorgeknalt. Maar ik woon dan ook in een keurige wijk.
Plus de straten zijn heerlijk schoon, best wel lekker.
Overigens ben ik tegen een vuurwerkverbod en verdere betutteling in het algemeen. Het hoort er nu eenmaal bij, net als misbruik van vuurwerk er een beetje bij hoort.
Mensen moeten zo af en toe wel los kunnen blijven gaan, anders lopen de frustraties teveel op.
Den Haag was daar gisteren wel vlot meequote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:21 schreef Chia het volgende:
[..]
Ja idd die nieuwsites baseren dat niet op berichten gebaseerd op anekdotes.De naïviteit. Waarom denk je anders dat ze het zo formuleren?
[..]
Ik ben wel erg benieuwd naar onafhankelijke parameters zoals in hoeverre de luchtkwaliteit is beïnvloed ten opzichte van andere jaren.
quote:23:31
De hoeveelheid fijnstof in de lucht neemt vogelvlucht in Den Haag
Ruim een uur geleden bleek de luchtkwaliteit in Den Haag al 'onvoldoende', maar dat is nu opgelopen naar 'zeer slecht'. Dat blijkt uit metingen van het meetstation aan de Amsterdamse Veerkade in Den Haag. Op deze locatie wordt de luchtkwaliteit normaal gesproken voor een belangrijk deel bepaald door de uitstoot van het wegverkeer, maar vanavond ook door de vele branden en het vuurwerk dat wordt afgestoken.
Ja maar, de vraag is vooral hoe de absolute waardes zich verhouden tot voorgaande jaren natuurlijkquote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:23 schreef Haags het volgende:
[..]
Den Haag was daar gisteren wel vlot mee
[..]
Lawaai maken om het nieuwe jaar in te luiden, is een ouderwetse traditie. Iedereen die vindt dat het er inmiddels bij hoort, wil gewoon niet innoveren of meegaan met de tijd.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 10:19 schreef RamboDirk het volgende:
Veel minder dan vorig jaar, rond 01:00 was het ook wel klaar. Waar normaal tot 04:00 flink wordt doorgeknalt. Maar ik woon dan ook in een keurige wijk.
Plus de straten zijn heerlijk schoon, best wel lekker.
Overigens ben ik tegen een vuurwerkverbod en verdere betutteling in het algemeen. Het hoort er nu eenmaal bij, net als misbruik van vuurwerk er een beetje bij hoort.
Mensen moeten zo af en toe wel los kunnen blijven gaan, anders lopen de frustraties teveel op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |