JODUHquote:Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
In Israël hebben ze al 10+% van de bevolking ingeënt, gek dat het daar wel kan.
Totaal onzorgvuldig.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Niet zo heel gek toch. Geen logge EU die alles beslist en een land wat in constante paraatheid fungeert omdat het elk moment kan worden aangevallen.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Ziekenhuizen slaan alarm om vaccinaties - conflict met kabinet loopt opquote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:22 schreef Navifactiva het volgende:
Gezien de stuitende incompetentie van De Jonge, Rutte en het RIVM valt het te verwachten dat Nederland weer achter de feiten aan loopt. De regering en het RIVM hadden maanden geleden al kunnen beginnen met alle voorbereidingen maar ze leunden liever achterover om alles aan rustig aan te kijken wat in mijn ogen neerkomt op criminele nalatigheid.
quote:Jaap van Dissel, directeur infectiepreventie van het RIVM, doet dat niet. Hij verdedigt het kabinetsbeleid overal.
quote:Er zit ook een politieke kant aan de verkiezingen. Premier Netanyahu heeft beloofd dat Israël als eerste land ter wereld het coronavirus zal overwinnen.
Waar een kordate kapitein nodig is, hebben wij een stuntelende smoezenverkoper.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Corona claim de Jonge doorgeprikt![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)neel-al-gevaccineerd
Hugo rot nou eens lekker op en ga je doodschamen
Welke claim is het? Het is een premium artikelquote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Corona claim de Jonge doorgeprikt![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)neel-al-gevaccineerd
Hugo rot nou eens lekker op en ga je doodschamen
Als het aan Rutte ligt is dat geen goed ideequote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Enige zelfreflectie lijkt mij wel op zijn plaats hier, over een paar jaar een parlementaire enquête organiseren die dit tot op de bodem toe gaat uitzoeken?
En hier hebben een heleboel vriendjes en managers ook al 50k gedaanquote:Op vrijdag 1 januari 2021 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zelfs Polen heeft al bijna 50K gedaan. Allemaal voor de bühne natuurlijk.
Telegraaf prikt coronaclaim Hugo de Jonge (CDA) over ‘symbolisch vaccineren’ doorquote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:01 schreef opgebaarde het volgende:
Welke claim is het? Het is een premium artikel
Het komt er in feite dus op neer dat het ziekenhuis in Ede straks mogelijk echt keiharde keuzes moet gaan maken over leven en dood, puur vanwege een bureaucratisch opgesteld prioriteitenlijstje door de voormalige CDA-lijsttrekker en z’n kornuiten.quote:“Gisteravond was ik boos, nu ben ik gewoon kwaad. We hadden onze hoop gevestigd op ondersteuning van Defensie, nu ons ziekteverzuim onder medewerkers alleen maar stijgt en de toestroom van patiënten tegelijkertijd alleen maar groeit. Maar we zijn net gebeld door Defensie, ziekenhuizen krijgen geen ondersteuning, zo is door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) besloten”, schrijft Mirjam van ’t Veld.
Wel tijd hebben voor nietszeggende nieuwjaarswensen vol clichés en platitudes, maar ziekenhuizen die het water tot aan de lippen staat gewoon lekker laten verdrinken. Hugo de Jonge begint 2021 zoals hij ook 2020 eindigde: totaal gevoelloos en incompetent.quote:Eentje waar verzorgingshuizen dus hoger op de lijst staan dan ziekenhuizen. Hoe verzin je het…?
Ontzettend onzorgvuldig, de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
In Engeland inmiddels al meer dan één miljoen mensen gevaccineerd en hier moet de eerste prik nog worden gezet
Ik zit voor de gein, tenslotte wat moet je anders op je 2e katerdag, dit topic op Fok door te scrollen en kom in elke bladzijde van het topic wel 30 posts van jou tegen waarin je al je woede op Hugo en Rutte maar niet onder stoelen of banken kan steken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
En weer een charme offensief bij RTl Boulevard dit keer![]()
![]()
Hugo de Jonge: ‘s Avonds altijd Netflix met Mireille
Uiteraard was Hugo de Jonge ook oudejaarsavond op de tv. Bij Boulevard, dit keer. Hij vertelde dat hij en zijn vrouw veel en graag naar Netflix kijken. Want hij is natuurlijk ontzettend druk, maar daar heeft/maakt hij tijd voor.
“Ja, het was een bizar jaar natuurlijk. Het was echt een bizar jaar. Niemand had denk ik de vorige oudejaarsavond kunnen denken dat het jaar zo zou gaan lopen. Het is een jaar om nooit meer te vergeten en tegelijkertijd een jaar om zo snel mogelijk achter ons te laten denk ik.”
Hij werkt hard, maar is uiteraard ook een gezinsman “Het zijn lange dagen en heel korte nachtjes, maar het is ook geweldig mooi om te mogen doen. Het is de grootste crisis waar we in zitten met elkaar sinds de oorlog en daar een rol van betekenis te mogen spelen is fantastisch mooi om te mogen doen.”
“Ik ben altijd vroeg van huis en ’s avonds heel laat terug. Wat je moet doen is toch proberen om ’s ochtends samen te ontbijten, al is het nog zo vroeg. Dat lukt vaak en op z’n minst met een van de kinderen. ’s Avonds laat vlak voor het slapen gaan altijd even netflixen helpt ook.”
https://www.welingelichte(...)ix-met-mireille.html
Hugo gewoon oprotten
De hele reden dat we later inenten heeft alles te maken met decentralisaties en bezuiniging op bezuiniging van Rutte. Het komt op zijn rekening vroeger of later.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zit voor de gein, tenslotte wat moet je anders op je 2e katerdag, dit topic op Fok door te scrollen en kom in elke bladzijde van het topic wel 30 posts van jou tegen waarin je al je woede op Hugo en Rutte maar niet onder stoelen of banken kan steken.
Ben jij 12 ofzo?
Wat mij betreft nog 12 jaar Rutte, doen het prima.
8 januari is precies 14 dagen na kerstquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kabinet maakt draai: vaccinaties vervroegd, eerst ziekenhuispersoneel![]()
![]()
Na felle kritiek uit de medische wereld heeft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) besloten om alsnog ziekenhuispersoneel eerder te vaccineren. Nederland gaat waarschijnlijk ook sneller aan de slag met prikken.
Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) laat weten dat hij afspraken heeft gemaakt met Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ). Kuipers komt op ‘korte termijn’ met een plan om snel te starten met het vaccineren van verpleegkundigen, ic-artsen, ambulancebroeders en medewerkers op corona-afdelingen en de spoedeisende hulp.
Het gaat om ongeveer 30.000 medewerkers. „Het streven is om uiterlijk maandag 4 januari duidelijkheid te krijgen wat de kortst mogelijke termijn is waarop gestart kan worden met vaccineren van medewerkers uit de acute zorg”, zo laat het ministerie van Volksgezondheid weten. „Waarschijnlijk gebeurt dat in circa tien ziekenhuizen, verspreid over het land.”
Nederland zou pas komende vrijdag als laatste land in de Europese Unie starten met vaccineren. De Jonge was van plan om te starten bij personeel van verzorgingstehuizen. Na stevige oproepen uit de medische wereld om sneller te beginnen en bij het personeel van ziekenhuizen maakt De Jonge nu een draai.
De landelijke vaccinatie-operatie bij de GGD start alsnog op vrijdag 8 januari in Veghel, Houten en Rotterdam.
https://www.telegraaf.nl/(...)-ziekenhuispersoneel
Bang voor dinsdag dus![]()
Hugo je ben gierend incompetent
Voordeel van geen EU.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
In Engeland inmiddels al meer dan één miljoen mensen gevaccineerd en hier moet de eerste prik nog worden gezet
Dat is hun geraden ook, beetje verantwoordelijkheid nemen voor het indammen van die nieuwe variant mag wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
Kijk vooral zijn bronnenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zit voor de gein, tenslotte wat moet je anders op je 2e katerdag, dit topic op Fok door te scrollen en kom in elke bladzijde van het topic wel 30 posts van jou tegen waarin je al je woede op Hugo en Rutte maar niet onder stoelen of banken kan steken.
Ben jij 12 ofzo?
Wat mij betreft nog 12 jaar Rutte, doen het prima.
Dat is opzich logisch, dat er opeens een vaccin is waar dan ook een administratie voor nodig is had men in zeg September nooit kunnen bedenken.quote:2. Kan er dan maandag al worden begonnen met vaccineren?
Zo simpel is het niet. Er moet nog van alles worden geregeld, zoals de administratie,
Dat inderdaad. Fucking 9 maanden. Joh, had mij op die post gezet en ik had een heel team om me heen verzameld waarmee we een tijdlijn hadden opgesteld, checklists hadden afgewerkt en de bevolking hierover hadden geïnformeerd. En als ik er geen tijd voor had had ik het laten doen.quote:Op zondag 3 januari 2021 00:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
wat me het meest dwarszit was dat hij 9(!) maanden de tijd had om een vaccinatieplan op poten te zetten.
(twas niet alsof dat vaccin niet in het vooruitzicht stond ofzo)
Nee, ik geef hem geen break. Als er een oorlog uitbreekt, ondanks dat dat niet vaak gebeurt, willen we toch ook een competente generaal? Je kan niet alleen een minister zijn in tijden van een gespreid bedje. En je kan ook toegeven dat dit een functie is die je boven het hoofd uitstijgt in tijden als deze. Wat niet zo gek is, gezien Hugo een basisschoolleraar is.quote:Op zondag 3 januari 2021 00:21 schreef Xenorium het volgende:
Ik geloof dat Hugo wel zijn best doet, alleen volgens mij is onze zorg heel erg lokaal en iedere afdeling wil zijn zegje doen.
Ook als in Nederland iets snel moet gebeuren waar geen gebaand pad voor is, dan faalt het en dan wordt er oeverloos gediscussieerd.. In een pandemie werkt ons 'systeem' gewoon niet goed.
Ik zou zo 1,2,3 echt geen vervanger weten voor Hugo de Jonge. Het is niet alsof een pandemie iets is wat heel vaak is voorgekomen hier de afgelopen tijd.. Dus give him a break man.
Hopelijk kunnen we na de late start van de vaccinaties heel snel, heel veel mensen vaccineren.. We gaan de buurlanden gewoon inhalen. Hup Hup Hugo.
Negen maanden waarin hij ook nog even aan een lijsttrekkersverkiezing meedeed. En nu is het wachten op draaiboeken. Ik kan er echt niet over uit hoe dit kan.quote:Op zondag 3 januari 2021 00:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
wat me het meest dwarszit was dat hij 9(!) maanden de tijd had om een vaccinatieplan op poten te zetten.
(twas niet alsof dat vaccin niet in het vooruitzicht stond ofzo)
Dit wordt wel interessant, benieuwd hoe onze oppergoeroes Gommers en Kuipers hier mee omgaan.quote:'Privacywetgeving rond vaccinaties kan tot problemen leiden'
'Privacywetgeving rond vaccinaties kan tot problemen leiden' - https://nos.nl/l/2362852#UPDATE-container-50067339
Gewoon even een wob verzoekje doen en alles ligt op tafelquote:Op zondag 3 januari 2021 08:20 schreef Dutchguy het volgende:
Negen maanden waarin hij ook nog even aan een lijsttrekkersverkiezing meedeed. En nu is het wachten op draaiboeken. Ik kan er echt niet over uit hoe dit kan.
Bas Heijnequote:“Overal zijn dit jaar verschillende fouten gemaakt, door iedereen. Ook dat is een belangrijke les.
Je kunt nu op Twitter voortdurend op de falende overheid gaan schelden, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat we nu eenmaal niet door genieën bestuurd worden. Dat wisten we toch al? Deze mensen worden ook geconfronteerd met zulke complexe uitdagingen waardoor in de maatregelen allerlei onrechtvaardigheden sluipen – de een mag iets wel, de ander niet. In plaats van steeds weer wijzen naar landen die het beter zouden doen, of juist veel slechter, zou ik zeggen: ieder land komt in deze crisis op zijn eigen wijze zichzelf tegen. Ieder land ontdekt nu zijn zwakke punten, zoals ieder individu, ook ikzelf, ontdekt waar hij goed tegen bestand is en waartegen minder of helemaal niet. Doe daar iets mee, leer daarvan.”
In een pandemie werkt ons systeem tegen ons en in normaaltoestand is ons systeem van polderen en oeverloos overleggen inefficiënt, duur en voegt het niets toe. De Nederlandse politiek moet gewoon eens afstappen van dat ongegronde, arrogante idee dat Nederland zó anders is dan andere Europese landen dat hier altijd eigen maatwerkoplossingen nodig zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 00:21 schreef Xenorium het volgende:
Ik geloof dat Hugo wel zijn best doet, alleen volgens mij is onze zorg heel erg lokaal en iedere afdeling wil zijn zegje doen.
Ook als in Nederland iets snel moet gebeuren waar geen gebaand pad voor is, dan faalt het en dan wordt er oeverloos gediscussieerd.. In een pandemie werkt ons 'systeem' gewoon niet goed.
Ik zou zo 1,2,3 echt geen vervanger weten voor Hugo de Jonge. Het is niet alsof een pandemie iets is wat heel vaak is voorgekomen hier de afgelopen tijd.. Dus give him a break man.
Hopelijk kunnen we na de late start van de vaccinaties heel snel, heel veel mensen vaccineren.. We gaan de buurlanden gewoon inhalen. Hup Hup Hugo.
Zoals eerder te lezen is absoluut geen Hugo fan en hier wordt ontzettend gefaald maar in de UK zijn ze nu ook niet lekker bezig.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ontzettend onzorgvuldig, de rest van de wereld.
https://www.dagelijksesta(...)-en-worden-vergeten/quote:Het lijkt er sterk op dat het kabinet te ad hoc dingen roept en besluit, ze vergeten keer op keer vrij cruciale groepen in hun beleidskeuzes.
Huisartsen kunnen klagen wat ze willen, maar er zijn zo 20 beroepsgroepen in de frontlinie + zij lopen minder gevaar als ze besmet raken. Genante eigen-groep-eerst mentaliteit.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Huisartsen komen in opstand tegen coronawanbeleid De Jonge: ‘Wij staan in de frontlinie en worden vergeten’
De ‘lobby’ van Gommers heeft flink wat in gang gezet in Nederland; de afgelopen weken was er flink wat kritiek op de gekozen vaccinatiestrategie van minister De Jonge. Nu is de regering eindelijk overstag, ziekenhuispersoneel gaat sneller dan gepland gevaccineerd worden. Maar nu komt het volgende kritiekpunt naar boven: vergeten we niet de huisartsen?
Huisartsen zijn blij dat we in Nederland toch eerder gaan beginnen met vaccineren. Alleen vinden zij het raar dat ook niet zij eerder worden gevaccineerd. Huisartsen staan net zoals ziekenhuispersoneel ook in de frontlinie aldus vele huisartsen. Heeft de coronaminister De Jonge weer ondoordacht een akkoord gegeven?
“Goed werk, echter er zijn ook nog huisartsen in ons land. Staan 24/7 in de frontlinie en voelen zich vergeten”
Afgelopen woensdag riep Gommers al op om ook huisartsen eerder te laten vaccineren, maar het lijkt erop dat De Jonge niet de gehele boodschap heeft begrepen.
Al vanaf het begin is er terecht veel kritiek op de Nederlandse vaccinatiestrategie, nu lijkt het kabinet schoorvoetend te willen toegeven dat er wellicht verkeerde beslissingen zijn genomen. Dit ‘excuus’ lijken ze aan te bieden door ziekenhuispersoneel alsnog vervroegd te laten vaccineren. Maar waarom vaccineren ze dan niet direct de huisartsen?
[..]
https://www.dagelijksesta(...)-en-worden-vergeten/
https://www.lhv.nl/actuee(...)euws-voor-huisartsen
Van de 100 dingen die je fout kan doen lukt het de Jonge om er 110 te vinden, ook een prestatie![]()
En vooral ook van die dingen die je niet kan voorzien
De ouderen die massaal sterven staan in de frontlinie, niet deze mensen. Ze kennen werkelijk geen enkele schaamte.quote:Op zondag 3 januari 2021 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Huisartsen komen in opstand tegen coronawanbeleid De Jonge: ‘Wij staan in de frontlinie en worden vergeten’
De ‘lobby’ van Gommers heeft flink wat in gang gezet in Nederland; de afgelopen weken was er flink wat kritiek op de gekozen vaccinatiestrategie van minister De Jonge. Nu is de regering eindelijk overstag, ziekenhuispersoneel gaat sneller dan gepland gevaccineerd worden. Maar nu komt het volgende kritiekpunt naar boven: vergeten we niet de huisartsen?
Huisartsen zijn blij dat we in Nederland toch eerder gaan beginnen met vaccineren. Alleen vinden zij het raar dat ook niet zij eerder worden gevaccineerd. Huisartsen staan net zoals ziekenhuispersoneel ook in de frontlinie aldus vele huisartsen. Heeft de coronaminister De Jonge weer ondoordacht een akkoord gegeven?
“Goed werk, echter er zijn ook nog huisartsen in ons land. Staan 24/7 in de frontlinie en voelen zich vergeten”
Afgelopen woensdag riep Gommers al op om ook huisartsen eerder te laten vaccineren, maar het lijkt erop dat De Jonge niet de gehele boodschap heeft begrepen.
Al vanaf het begin is er terecht veel kritiek op de Nederlandse vaccinatiestrategie, nu lijkt het kabinet schoorvoetend te willen toegeven dat er wellicht verkeerde beslissingen zijn genomen. Dit ‘excuus’ lijken ze aan te bieden door ziekenhuispersoneel alsnog vervroegd te laten vaccineren. Maar waarom vaccineren ze dan niet direct de huisartsen?
[..]
https://www.dagelijksesta(...)-en-worden-vergeten/
https://www.lhv.nl/actuee(...)euws-voor-huisartsen
Van de 100 dingen die je fout kan doen lukt het de Jonge om er 110 te vinden, ook een prestatie![]()
En vooral ook van die dingen die je niet kan voorzien
En toch is het ze geluktquote:Op zondag 3 januari 2021 19:07 schreef VoMy het volgende:
Huisartsen kunnen klagen wat ze willen, maar er zijn zo 20 beroepsgroepen in de frontlinie + zij lopen minder gevaar als ze besmet raken. Genante eigen-groep-eerst mentaliteit.
Ja, lees even je vorige post terugquote:Op zondag 3 januari 2021 19:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En toch is het ze gelukt![]()
Ook huisartsen met voorrang gevaccineerd
Ook huisartsen zullen met prioriteit een vaccinatie krijgen tegen het coronavirus. Dat heeft de Landelijke Huisartsen Vereniging bekendgemaakt na overleg met het ministerie van VWS. Volgens de LHV gaat de vaccinatie op zo kort mogelijke termijn gebeuren. De precieze uitwerking volgt nog.
„We hebben vandaag een duidelijke afspraak gemaakt met VWS: iedereen die een rol heeft in de huisartsenspoedzorg maakt onderdeel uit van de keten acute zorg en gaat zo snel mogelijk gevaccineerd worden”, aldus Ella Kalsbeek, voorzitter van de LHV.
https://www.telegraaf.nl/(...)oorrang-gevaccineerd
Nu jij weer
Sommigen plaatsen al weken kanttekeningen bij de neiging om landen te beoordelen op 'startdatum'. Maarja, de schreeuwende twitterende BN'ers en FOK'ers weten het allemaal zo goed,die hoef je niets wijs te maken, die zijn boos en terecht ook, schuld van Hugo de Jonge..quote:Op maandag 4 januari 2021 10:40 schreef Idisrom het volgende:
Ondertussen in België
De kop van HLN van vandaag: "Week geleden kregen we 10.000 vaccins en werden er 700-tal gebruikt. Deze week komen er 87.500 bij en gebruiken we er 6.600. Wat is er aan de hand?"
De eerste inenting is niet belangrijk. Als wij op 8 januari gelijk maar goed kunnen vaccineren, dan is het beleid van Hugo dit keer goed geweest.
Tsja, de overheid klaagt wel dat de vaccinatiebereidheid afneemt, maar doet er inderdaad heel weinig aan om dat te keren. Af en toe een spotje op de radio en dat is het. Heel veel mensen zitten met vragen over het testen, de bijwerkingen, de werking, de risico's, etc. Daar kan zeker wel meer aan gedaan worden. Ben wel benieuwd wie de campagne van Gommers zou financieren. Z'n social media kanalen dusquote:Op maandag 4 januari 2021 11:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gommers komt met eigen vaccinatiecampagne: 'Overheid moet wel even op haar hoofd krabben'
Diederik Gommers komt met zijn eigen vaccinatiecampagne. Volgens de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care komt de overheidscampagne voor vaccineren nogal stroef op gang. Half december werd er aangekondigd dat er meer informatie zou komen over het vaccin, maar inmiddels is daar nog weinig over bekend.
Hugo je hebt alles goed onder controle![]()
Ik ben erg benieuwd of we dat tweede vaccin hier wel na 21 dagen toe gaan dienen.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Tsja, de overheid klaagt wel dat de vaccinatiebereidheid afneemt, maar doet er inderdaad heel weinig aan om dat te keren. Af en toe een spotje op de radio en dat is het. Heel veel mensen zitten met vragen over het testen, de bijwerkingen, de werking, de risico's, etc. Daar kan zeker wel meer aan gedaan worden. Ben wel benieuwd wie de campagne van Gommers zou financieren. Z'n social media kanalen dus
Dankjewel Diederik Gommers en Ernst Kuipers dat jullie met jullie schaamteloze ikke-ikke-ikke-mentaliteit en oppportunistische mediageile optredens, het mogelijk hebben gemaakt dat elke beroepsgroep nu een voorkeursbehandeling wil, waardoor het moment dat de samenleving weer open kan steeds verder van ons verwijderd is en de kans dat er tekorten ontstaan bij het inenten van de groepen die je daadwerkelijk voorrang zou willen geven steeds groter wordt.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Politiebond ACP dringt aan op snel vaccineren van agenten
De politiebonden dringen aan op het zo snel mogelijk vaccineren van agenten. „Het kabinet bestempelt de politie als een vitaal beroep, dan is het logisch om deze beroepsgroep ook snel te vaccineren”, zegt voorzitter Gerrit van de Kamp van politiebond ACP.
„We hebben afgelopen dagen veel vragen van leden gekregen over dit onderwerp. We zijn in gesprek met de korpsleiding en het ministerie of sneller vaccineren mogelijk is en hoe snel dat kan”, zegt Van de Kamp. Volgend hem komen agenten veel in contact met mensen die besmet blijken te zijn met het coronavirus.
https://www.telegraaf.nl/(...)ccineren-van-agenten
Dat draaiboek werkt echt helemaal top![]()
Gelukkig hoeven we geen lessen te trekken voor de toekomst
Waarom zou dat niet gebeuren?quote:Op maandag 4 januari 2021 11:58 schreef capricia het volgende:
Ik ben erg benieuwd of we dat tweede vaccin hier wel na 21 dagen toe gaan dienen.
Als experts zeggen dat dat een goed idee is, dan neem ik aan dat dat zo is. In de Oxford studie kreeg een flinke groep pas na 3 maanden een booster, toen die werd toegevoegd (omdat bij een kleine groep bleek dat 100% die een booster kreeg antistoffen aanmaakte, en 94% van de mensen die geen booster kreeg). Uiteindelijk bleek dat meer dan 8 weken tussen 1e en 2e vaccinatie tot een iets hogere bescherming leidde dan na 21 dagen.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd of we dat tweede vaccin hier wel na 21 dagen toe gaan dienen.
Het idee dat mensen op die voorwaarden het vaccin nemen, en dat dit goedgekeurd is door de EMA, waarna de overheid hier dan na het zetten van de eerste prik van zou kunnen gaan wijken, vind ik onacceptabel.
Beetje milder mag wel wat mij betreft, maar het lijkt me dat de politie wel even kan wachten.quote:Op maandag 4 januari 2021 11:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dankjewel Diederik Gommers en Ernst Kuipers dat jullie met jullie schaamteloze ikke-ikke-ikke-mentaliteit en oppportunistische mediageile optredens, het mogelijk hebben gemaakt dat elke beroepsgroep nu een voorkeursbehandeling wil, waardoor het moment dat de samenleving weer open kan steeds verder van ons verwijderd is en de kans dat er tekorten ontstaan bij het inenten van de groepen die je daadwerkelijk voorrang zou willen geven steeds groter wordt.
Het land is jullie dankbaar. Fantastisch gewerkt.
Ik las gisteren op fok een gepost nieuwsbericht dat ze er hier in NL ook over denken om die tweede prik uit te stellen.quote:
Fok!kers komen nooit in fysieke aanraking met andere mensen, dus die kunnen ook geen corona krijgen.quote:Op maandag 4 januari 2021 12:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Beetje milder mag wel wat mij betreft, maar het lijkt me dat de politie wel even kan wachten.
Eerst maar eens de mensen op Fok inenten. Je wilt niet weten wat er allemaal op die zolderkamers gebeurt.
Neuh, de capaciteit die je hebt wreekt zich helemaal niet, aangezien een capaciteitsverhoging geen oplossing is van het probleem van de coronapandemie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:28 schreef Dutchguy het volgende:
Sja, de SP heeft wel gelijk. Onder Rutte zijn ziekenhuizen en spoedposten gesloten en dat wreekt zich nu. Slecht beleid omdat notabene Gommers in 2018 hiervoor waarschuwde. Niks mee gedaan.
Jawel want je krijgt door corona juist zorgverdringing. En je hoeft niet uit te wijken naar Duitsland voor IC bedden. Sowieso het idee dat ziekenhuizen om moeten kunnen vallen als ware het bedrijven. Rutte was vast een goede pindakaasmanager bij Unilever maar we hadden hem nooit de sleutels van het land moeten geven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Neuh, de capaciteit die je hebt wreekt zich helemaal niet, aangezien een capaciteitsverhoging geen oplossing is van het probleem van de coronapandemie.
Nee, het is dus geen oplossing om op te schalen, want corona zorgt in principe voor een onhoudbare groeiende toestroom aan patienten. Als er 20 bedden meer waren geweest, had Nederland in dezelfde situatie gezeten, maar dan met een bed of wat extra bezet met coronapatiënten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:32 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Jawel want je krijgt door corona juist zorgverdringing. En je hoeft niet uit te wijken naar Duitsland voor IC bedden.
Gommers zelf zei laatste trouwens ook in een interview dat hij helemaal niet wilt dat het aantal vaste ic-plaatsen structureel wordt verhoogd, omdat dat niet nodig is en iedereen zich dan zou gaan vervelen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het is dus geen oplossing om op te schalen, want corona zorgt in principe voor een onhoudbare groeiende toestroom aan patienten. Als er 20 bedden meer waren geweest, had Nederland in dezelfde situatie gezeten, maar dan met een bed of wat extra bezet met coronapatiënten.
Overigens is er al iets van 20 jaar niet bezuinigd op de zorg, maar net zoals de boeren weet de zorgsector de slachtofferrol altijd mooi te verkopen.
Ja maar Rutte heeft de zorg kapotgemaakt!!!1!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:41 schreef 297534 het volgende:
[..]
Gommers zelf zei laatste trouwens ook in een interview dat hij helemaal niet wilt dat het aantal vaste ic-plaatsen structureel wordt verhoogd, omdat dat niet nodig is en iedereen zich dan zou gaan vervelen.
Dat is de standaardsmoes van Rutte: er is juist meer geld naar de zorg gegaan. Klopt. Maar het aantal ziekenhuisbedden nam af en dat wreekt zich nu. Ook veel te weinig handen aan het bed. Daarom heb ik het over zorgverdringing.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee, het is dus geen oplossing om op te schalen, want corona zorgt in principe voor een onhoudbare groeiende toestroom aan patienten. Als er 20 bedden meer waren geweest, had Nederland in dezelfde situatie gezeten, maar dan met een bed of wat extra bezet met coronapatiënten.
Overigens is er al iets van 20 jaar niet bezuinigd op de zorg, maar net zoals de boeren weet de zorgsector de slachtofferrol altijd mooi te verkopen.
Ja, ik kan hier weinig mee, omdat ik er onvoldoende verstand van heb om hier conclusies aan te verbinden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:44 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Dat is de standaardsmoes van Rutte: er is juist meer geld naar de zorg gegaan. Klopt. Maar het aantal ziekenhuisbedden nam af en dat wreekt zich nu. Ook veel te weinig handen aan het bed. Daarom heb ik het over zorgverdringing.
[ afbeelding ]
Mee eens maar die efficiëntie wreekt zich wel nu. Elk nieuw ziekenhuis heeft weer minder bedden dan het ziekenhuis wat ze vervangen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:54 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, ik kan hier weinig mee, omdat ik er onvoldoende verstand van heb om hier conclusies aan te verbinden.
Wat ik wel weet: omstreeks 1990 heb ik ruim een week in een ziekenhuis gelegen vanwege een blindedarmonsteking. Daar staat nu 3 dagen voor ofzo. Daarmee is de zorg niet minder geworden.
In euro's (gecorrigeerd voor inflatie) per patient/client wel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
De zorg is duurder geworden, en er gaat misschien meer geld naar zorg, maar is de zorg de afgelopen 10-20 jaar beter geworden?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:36 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is de zorg niet beter geworden dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De zorg is duurder geworden, en er gaat misschien meer geld naar zorg, maar is de zorg de afgelopen 10-20 jaar beter geworden?
Meer vraag, een grotere bevolking, meer geld, maar minder bedden? Dat voelt niet logisch. Natuurlijk is de ligtijd in de ziekenhuizen veel korter geworden. Ingrepen waarbij je 20 jaar geleden een week in het ziekenhuis lag, daar ben je nu na 2 dagen weer thuis.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:03 schreef VoMy het volgende:
[..]
Is de zorg niet beter geworden dan?
Iedereen roept de hele tijd dat de zorg wordt uitgekleed, maar er gaat uiteindelijk steeds meer geld heen en er werken steeds meer mensen in de zorg. Elk vergrijzend land heeft gewoon het probleem dat er steeds meer zorgvraag is - en met nieuwe, dure technieken ook steeds meer mogelijk is als er onbeperkt geld zou zijn (maar er is geen onbeperkt geld). De hele babyboomgeneratie is ondertussen hulp- en heupbehoevend, maar we kunnen toch moeilijk de hele landsbegroting oproken omdat zij vinden dat ze nóg meer zorg moeten krijgen. Met welk geld moeten we dan de gaten in hun zelfbedachte pensioenpotten dichten?
We gaan het zien. Ik ben weinig hoopvol dat het zo snel zal gaan. Net zoals die routekaart die al na een week in de vergetelheid raakte.quote:
Die routekaart is er nog steeds?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:19 schreef Morri2 het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik ben weinig hoopvol dat het zo snel zal gaan. Net zoals die routekaart die al na een week in de vergetelheid raakte.
Veel documentjes, matige actie.
24.000 afspraken en daar ongeveer 2.000 mensen voor klaar hebben staanquote:Maar liefst 24.056 zorgmedewerkers hebben bij de verschillende GGD's al een afspraak gemaakt voor een vaccinatie tegen COVID-19, meldt koepelorganisatie GGD GHOR Nederland maandagavond. Het speciale belcentrum waar de afspraken worden gemaakt, opende eerder op de dag.
De medewerkers krijgen twee doses van het coronavaccin van farmaceuten Pfizer en BioNTech. Voor beide prikken zijn afspraken gemaakt, meldt GGD GHOR Nederland.
Bij de priklocaties van de GGD's zijn eerst medewerkers in verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten aan de beurt. Vele duizenden van hen kregen maandag een brief met een uitnodiging van hun werkgever.
Afgesproken is om de circa 269.000 uitnodigingen gespreid te versturen. Er wordt dagelijks een aantal brieven verstuurd, zodat niet alle belangstellenden zich tegelijk melden. Zij kunnen een afspraak maken via het speciale belcentrum van GGD GHOR Nederland.
De koepelorganisatie opende het belcentrum maandag om 8.00 uur. Circa tweeduizend medewerkers stonden klaar om de afspraken in te plannen. In de eerste uren werden al duizenden afspraken gemaakt. De lijn is zeven dagen per week van 8.00 tot 20.00 uur geopend.
De eerste vaccinatie vindt woensdag plaats. Dit gebeurt op de GGD-priklocatie in het Brabantse Veghel. Op die locatie zal een verpleeghuismedewerker als allereerste persoon in Nederland een coronavaccin krijgen. Drie weken later volgt de tweede prik voor optimale bescherming tegen COVID-19.
We zitten nu gewoon in de fase 'lockdown'.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:33 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Ja, maar daar werd al binnen een week van afgeweken.
Niet helemaal. Want alle niet-essentiele winkels zijn dicht. Staat niet op die routekaart. Net even gecheckt. Volgens mij is er nog op geen enkel moment voldaan aan die routekaart. Er waren/zijn steeds uitzonderingen op die routekaart.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
We zitten nu gewoon in de fase 'lockdown'.
Ze hadden blijkbaar op meer belletjes gedacht. 24k is best weinigquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:29 schreef Anton91 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)voor-vaccinatie.html
[..]
24.000 afspraken en daar ongeveer 2.000 mensen voor klaar hebben staan![]()
Dat is 12 afspraken per persoon, ik hoop dat het toch wel over een tijdje wat efficienter gaat
Ja dat denk ik ook, maar zoals ik de koppen van de artikelen zag leek het wel een overwinningquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ze hadden blijkbaar op meer belletjes gedacht. 24k is best weinig
Journalisten maken die rekensommen meestal niet. Daar zijn ze niet voor opgeleidquote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:40 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook, maar zoals ik de koppen van de artikelen zag leek het wel een overwinning
Denk dat er een hoop mensen bellen met vragen, dan duren die “belletjes” wel wat lang.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die telefoonlijn was gisteren totaal onbereikbaar. Iedereen in gesprek.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Die 2000 mensen die klaar stonden zal ook wel mee vallen. Gezien er 269.000 brieven gespreid verstuurd worden vind ik 24.000 aanmeldingen op dag 1 best behoorlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Journalisten maken die rekensommen meestal niet. Daar zijn ze niet voor opgeleid
Ik ben benieuwd hoe het er over een maand of twee uitziet. Als er meerdere vaccins zijn en iedereen goed warmgelopen is. Ik heb wel vertrouwen in de GGDquote:Op maandag 11 januari 2021 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]
Wanprestatie van de regering weer.
Voorbeeldland Denemarken goed bezig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |