abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197139065
In verschillende Europese landen is vandaag een begin gemaakt met de vaccinatie tegen het coronavirus. In onder meer Duitsland, Spanje, Polen, Griekenland en Italië werden kwetsbare burgers en zorgmedewerkers geïnjecteerd. Nederland volgt pas op 8 januari.

De Europese Unie treedt in de voetsporen van veel landen over de hele wereld, die al eerder begonnen zijn met het injecteren van hun bevolking. Nederland sluit zo ongeveer de rij in Europa. De oorzaak: nog niet alle software-systemen bij de GGD zijn klaar, zo hoorde de Tweede Kamer onlangs in een spoeddebat van minister Hugo de Jonge van Volksgezondheid. De GGD kwam pas recent in beeld als uitvoerder van de eerste inentingen, toen de vaccinatiestrategie werd aangepast. In andere landen werd dat vlotter geregeld.

In Duitsland is vandaag voor het eerst iemand ingeënt tegen het coronavirus. De 101 jaar oude Edith Kwoizalla uit Halberstadt kreeg zaterdag, op tweede kerstdag, het vaccin toegediend. Dat is een dag eerder dan het geplande begin van de vaccinatie in Duitsland, meldt Bild, de grootste krant van het land.

Ook Hongarije is zaterdag begonnen met de coronavaccinatie. Mensen die in de gezondheidszorg werken, zijn als eerste aan de beurt voor inenting, laat de regering aan persbureau Reuters weten. Hongarije ontving zaterdagochtend de eerste levering van het vaccin van Pfizer en BioNTech. De doses zijn voldoende voor het vaccineren van bijna 4900 mensen.
China eerst

Hoewel nog geen enkel vaccin formeel groen licht heeft gekregen van de Chinese autoriteiten, was China het eerste land dat al vanaf deze zomer een vaccinatiecampagne lanceerde. Ook in China stak het virus eind vorig jaar de kop op. De eerste vaccinaties waren voorbehouden aan degenen die het meeste risico lopen (werknemers, studenten die naar het buitenland gaan, en zorgverleners). Er zouden al meer dan een miljoen Chinezen met verschillende vaccins zijn geïnjecteerd.

Rusland volgde op 5 december en begon arbeiders die gevaar liepen te vaccineren met Spoetnik V, ontwikkeld door het Russische Nationale Centrum voor Epidemiologie en Microbiologie Gamaleya.
Westen

Het Verenigd Koninkrijk was het eerste westerse land dat toestemming gaf voor het vaccin dat is ontwikkeld door de Amerikaans-Duitse alliantie Pfizer-BioNTech. De Britse vaccinatiecampagne begon op 8 december en volgens officiële cijfers hebben meer dan 600.000 mensen al de eerste van twee doses van het vaccin gekregen.

In het Westen volgden Canada en de Verenigde Staten op 14 december, Zwitserland op 23 december en Servië op 24 december, allemaal met het vaccin van Pfizer-BioNTech. Volgens de Centers for Disease Control and Prevention (CDC) zijn ondertussen al meer dan een miljoen Amerikanen gevaccineerd. De Verenigde Staten en Canada zijn ook de eerste twee landen die het vaccin van het Amerikaanse Moderna hebben goedgekeurd.
Officiële cijfers

In het Midden-Oosten lanceerden de Verenigde Arabische Emiraten op 14 december als eersten hun campagne met vaccins van het Chinese Sinopharm in de hoofdstad Abu Dhabi. Eveneens in de Emiraten begon Dubai op 23 december te vaccineren met doses Pfizer-BioNTech. Saoedi-Arabië en Bahrein volgden op 17 december, Israël op 19 december, Qatar op 23 december, en Koeweit op 24 december. Oman zal zijn vaccinatiecampagne vandaag starten. Al deze landen kozen in eerste instantie voor Pfizer-BioNTech. Bahrein heeft ook doses Sinopharm geïnjecteerd. Israël injecteerde volgens officiële cijfers ongeveer 210.000 doses, Bahrein meer dan 50.000.
pi_197139074
In Israël hebben ze al 10+% van de bevolking ingeënt, gek dat het daar wel kan.
  donderdag 31 december 2020 @ 18:11:09 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_197139319
quote:
0s.gif Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
JODUH _O_ JODEN _O_
  donderdag 31 december 2020 @ 18:12:31 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_197139363
quote:
Totaal onzorgvuldig.

Ergens in februari zijn ze klaar met vaccineren. Dan zijn wij met mazzel net een beetje uit de startblokken.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_197139465
dat ze hiermee achterlopen en met aantal besmettingen e.d. helemaal voorlopen op de rest wil ik niet goedpraten, maar ga dan op zijn minst niet Rutte en co lopen verheerlijken dat ze het goed doen en dit(aanpak corona) ze zelfs meer zetels opbrengt in de peilingen, of niet? Het is echt geen high science mensen, om tot deze conclusie te komen.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  donderdag 31 december 2020 @ 18:59:10 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197140833
Ik neem aan dat Hugo op 8 januari als eerste wordt platgespoten?
pi_197153272
Gezien de stuitende incompetentie van De Jonge, Rutte en het RIVM valt het te verwachten dat Nederland weer achter de feiten aan loopt. De regering en het RIVM hadden maanden geleden al kunnen beginnen met alle voorbereidingen maar ze leunden liever achterover om alles aan rustig aan te kijken wat in mijn ogen neerkomt op criminele nalatigheid.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 14:01:04 #8
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197154097
quote:
Niet zo heel gek toch. Geen logge EU die alles beslist en een land wat in constante paraatheid fungeert omdat het elk moment kan worden aangevallen.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:08:14 #9
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197155644
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 13:22 schreef Navifactiva het volgende:
Gezien de stuitende incompetentie van De Jonge, Rutte en het RIVM valt het te verwachten dat Nederland weer achter de feiten aan loopt. De regering en het RIVM hadden maanden geleden al kunnen beginnen met alle voorbereidingen maar ze leunden liever achterover om alles aan rustig aan te kijken wat in mijn ogen neerkomt op criminele nalatigheid.
Ziekenhuizen slaan alarm om vaccinaties - conflict met kabinet loopt op

Vaccinatiestrategie De ziekenhuizen stellen in een brief aan zorgministers De Jonge en Van Ark dat er „een ongekende noodsituatie” dreigt. Daarom is het, volgens de ziekenhuizen, nodig dat personeel snel wordt gevaccineerd.

In een brief aan de ministers voor gezondheidszorg Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) en Tamara van Ark (Medische Zorg, VVD) hebben alle Nederlandse ziekenhuizen vandaag opnieuw aangedrongen op snelle vaccinatie van hun ‘frontlinie’: personeel op verpleegafdelingen, spoedeisende hulpen, intensive cares en ook voor ambulancemedewerkers en huisartsen.

Woensdagavond liet De Jonge weten pas maandag in te gaan op het verzoek van de ziekenhuizen. Hij vindt het niet zo’n haalbaar idee van de ziekenhuizen, zei hij eerder op de avond. Hij sluit het niet uit, zei hij, maar de ziekenhuizen moeten even geduld hebben. In élk geval wordt het verpleeghuispersoneel als eerste gevaccineerd, vanaf volgende week vrijdag – dat staat vast.

De ziekenhuizen hebben geen geduld, blijkt uit de brief. Ze schrijven dat er „een ongekende noodsituatie” dreigt. „Nederland bevindt zich al over de grens van de beschikbare capaciteit voor noodzakelijke zorgverlening. Er moet dan ook alles aan gedaan worden om in de komende, blijvend zware maanden een maximale inzet van zorgpersoneel te ondersteunen. Het uitzicht op en de realisatie van vaccinatie op de kortst mogelijke termijn is hiervoor cruciaal.”

De brief van de ziekenhuizen. ^O^

Donderdag lagen er 2.817 coronapatiënten in de 80 ziekenhuizen. 132 meer dan een dag eerder. Op de 78 intensive cares liggen bijna 1.123 patiënten, van wie 713 coronapatiënten.

Woensdagavond uitten intensivist Diederik Gommers, tevens voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care, en ziekenhuisdirecteur Ernst Kuipers, tevens voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg, bij Nieuwsuur ook kritiek op de vaccinatiestrategie van het kabinet. Het personeel in de ziekenhuizen krijgt later een coronavaccinatie dan de grote massa van 60-plussers. Die volgorde moet worden omgedraaid, stelden de twee artsen, net als alle ziekenhuizen eerder op de dag. Niet pas in de lente maar aanstaande maandag moet hun personeel de eerste prik krijgen, vinden beiden.

In de brief van de ziekenhuizen staat ook dat elf procent van de verpleegkundigen en artsen ín de ziekenhuizen al ziek is van corona. Het personeelstekort loopt op, en tegelijkertijd stijgt het aantal coronapatiënten. Zonder medisch personeel is er helemaal geen zorg voor patiënten.

Genoeg van de ziekenhuislobby
Gommers is voorzitter van zijn collega-intensivisten in het land, Kuipers leidt het ErasmusMC maar óók de spreiding van coronapatiënten over de ziekenhuizen. Elke keer als de ziekenhuizen dreigden over te lopen, worden zij uitgenodigd in de televisiestudio’s en gebeld door de kranten. Waarom uiten zij hun kritiek niet intern, tegen de bewindslieden zelf?

Het kernteam – bestaand uit premier Mark Rutte, Hugo de Jonge (VWS), de secretaris- generaal van Algemene Zaken Gert-Jan Buitendijk, en Jaap van Dissel (RIVM) – lijkt even genoeg te hebben van de ziekenhuislobby. :') Het verwijt dat het kabinet tijdens de eerste coronagolf louter naar de ziekenhuizen en het RIVM luisterde en níét naar de verpleeghuizen waar ook duizenden ouderen aan Covid-19 leden, is wel aangekomen. Gommers en Kuipers lijken even geen gehoor te vinden.

Verder spreken beide artsen zich voortdurend kritisch uit in de media.
quote:
Jaap van Dissel, directeur infectiepreventie van het RIVM, doet dat niet. Hij verdedigt het kabinetsbeleid overal.
:') :r

https://www.nrc.nl/nieuws(...)vaccinaties-a4025821

Gommers en Kuipers zijn de Omtzigten van de zorg _O_ _O_

Rutte en de Jonge ook hier de incompetente arrogante macht :r

Jaap van Dissel :') :') :') :') :') :') :')
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:13:55 #10
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197155785
Rap tempo
Deze Nederlander is al gevaccineerd in Israël: 'Ik was zelf ook verbaasd'

Over een week gaan we in Nederland pas beginnen, maar een aantal Nederlanders in het buitenland is inmiddels al gevaccineerd. Zo heeft Tal van Dijk (63) in Israël zijn eerste inenting van het Pfizer-vaccin al toegediend gekregen. "Ik was zelf ook verbaasd dat ik zo snel aan de beurt was."

De laatste weken is er veel discussie in Nederland over de start van het vaccineren. In de afgelopen week begon het ene na het andere land met het toedienen van vaccins, terwijl Nederland er op 8 januari mee begint.

Toch is aantal Nederlanders in het buitenland al gevaccineerd. Zo heeft Tal van Dijk al een vaccin gekregen. De 63-jarige Nederlander is geboren en getogen in Friesland, maar woont inmiddels al twintig jaar in Israël. Daar werkt hij als marktonderzoeker.

"Ik was eerlijk gezegd wel verbaasd", zegt Tal tegen RTL Nieuws. "Ik dacht dat ze zouden beginnen met 80-plussers, maar toen kreeg ik opeens bericht: 60-plussers waren direct aan de beurt."

800.000 gevaccineerd
Op zaterdag 19 december kreeg premier Benjamin Netanyahu als eerste inwoner van Israël het Pfizer-vaccin tegen het coronavirus en daarna ging het snel. In 11 dagen tijd zijn al bijna 800.000 inwoners gevaccineerd, zo’n tien procent van de gehele bevolking.

Israël zet alles op alles om de bevolking zo snel mogelijk te vaccineren tegen het coronavirus. De afgelopen dagen zijn er meer dan 150.000 inentingen per dag uitgedeeld. Afgelopen dinsdag was een kwart van de 70- tot 80-jarigen in het land al ingeënt, schrijft The Jerusalem Post.

Prima georganiseerd
Tal kreeg op eerste kerstdag, op 25 december, zijn eerste deel van het Pfizer-vaccin. "Het is hier prima georganiseerd. Bij de ingang werd mijn temperatuur opgemeten en daarna moest ik laten zien dat ik een afspraak had. En na afloop moest ik vijftien minuten wachten om te kijken of ik geen directe bijwerkingen zou krijgen."

'Blij verrast' is hij nu hij weet dat de vaccinatie voor hem is begonnen, maar Tal wacht nog een tweede dosis bij zijn afspraak op 20 januari. "Daarna krijg ik ook pas een officieel document. Ik heb er wel vertrouwen in dat het werkt."

Andere Nederlanders
Tal is niet de enige Nederlander in het buitenland die al een vaccinatie heeft ontvangen. Zo liet oud-minister Jan Kees de Jager op Instagram weten dat hij ook een vaccin heeft toegediend gekregen in Abu Dhabi.

Ook Nederlanders in het verzorgingshuis Anneke Residence in Aflaz del Pi (Spanje) zijn deze week gevaccineerd. Journalist Rop Zoutberg legde vast dat Marretje van den Berg en Katinka Schmitz werden ingeënt tegen het coronavirus.

Rotterdammer Paul Vrijhof kreeg in Abu Dhabi het Chinese Sinopharm-vaccin toegediend. "Omdat ik een overheidsmedewerker ben, werd ik uitgenodigd om ook gevaccineerd te worden", zegt hij tegen RTV Rijnmond. "Dus daar heb ik als eerste van de familie maar gebruik van gemaakt. Ik dacht: 'zet die spuit er maar in!'"

Eerder vertelde Jan Bakker, ic-arts in New York, al aan Radio 1 dat hij ‘voor zover bekend’ de eerste Nederlander was die het Pfizer-vaccin kreeg toegediend.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)eerd-israel-verbaasd

Hugo kom er maar in met je prietpraat :r
  vrijdag 1 januari 2021 @ 15:17:07 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197155862
In Israël is in recordtempo al bijna tien procent van de bevolking ingeënt

In slechts 11 dagen tijd zijn in Israël al bijna 800.000 mensen gevaccineerd. Dat is bijna tien procent van de bevolking van het land. Hoe kan dat zo snel?

Israël zet alles op alles om de bevolking zo snel mogelijk te vaccineren tegen het coronavirus. De afgelopen dagen zijn er meer dan 150.000 inentingen per dag uitgedeeld. Afgelopen dinsdag was een kwart van de 70- tot 80-jarigen in het land al ingeënt, schrijft The Jerusalem Post.

Stuk sneller dan andere landen
Daarmee gaat het vaccineren in Israël een stuk sneller dan in andere landen. In de Verenigde Staten, waar het vaccineren ruim een week eerder begon, is nu 0,8 procent van de bevolking ingeënt. Nu is de bevolking van de VS wel een stuk groter, het gaat daar om ruim 2,5 miljoen mensen.

Alleen de oliestaat Bahrain komt in de buurt. Daar is inmiddels ruim 3 procent van de bevolking gevaccineerd.

Hoe doet Israël dat zo snel? Het land heeft er volgens The Guardian profijt van dat het relatief klein is, met maar zo'n 8,7 miljoen inwoners, de helft van Nederland. Ook qua oppervlakte is Israël ongeveer de helft van Nederland.

Een ander voordeel: Israël heeft een uitgebreid zorgstelsel, waarbij elke inwoner lid is van een soort ziektefonds. En het land heeft een groot leger, dat meehelpt bij de vaccinatiecampagne.

Honderden prikposten
Die campagne wordt bovendien groots aangepakt: het vaccineren gaat 24 uur per dag door. Volgens de Israëlische minister van Volksgezondheid, Yuli Edelstein, zijn er daarvoor maar liefst 257 prikposten opgetuigd.

Als eerste worden 60-plussers, zorgmedewerkers en mensen met chronische aandoeningen gevaccineerd. Nog deze week moeten ook leraren en andere onderwijsmedewerkers aan de beurt komen.

3,8 miljoen op voorraad
Israël maakt gebruik van het Pfizer-vaccin, dat vanaf 8 januari ook in Nederland zal worden ingezet. Het land heeft groot ingekocht: er zijn nu al 3,8 miljoen dosissen op voorraad, in februari worden er nog eens vier miljoen geleverd.

Ter vergelijking: Nederland heeft in totaal 8,4 miljoen doseringen van dit vaccin gekocht. Daarvan zijn er deze maand 174.000 geleverd, in januari volgen er nog eens 659.000 dosissen.

quote:
Er zit ook een politieke kant aan de verkiezingen. Premier Netanyahu heeft beloofd dat Israël als eerste land ter wereld het coronavirus zal overwinnen.
_O_

Verkiezingen in aantocht
In de ogen van veel Israëliërs heeft de regering namelijk wat goed te maken. Het land zit momenteel voor de derde keer in een strenge lockdown, waarbij de winkels gesloten zijn en inwoners niet verder dan een kilometer van hun huis mogen komen.

Het coronabeleid van de regering heeft tot meerdere grote protesten geleid, onder meer bij de ambtswoning van premier Netanyahu. Bovendien is het kabinet vorige week gevallen, waardoor er in maart verkiezingen worden gehouden. Het is de vierde keer in twee jaar tijd dat er verkiezingen zijn in het land.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-ingeent-record-hoe

Rutte, hier kan jij een puntje aan zuigen o|O o|O
  vrijdag 1 januari 2021 @ 16:25:43 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197157410
Corona claim de Jonge doorgeprikt :D

https://www.telegraaf.nl/(...)neel-al-gevaccineerd

Hugo rot nou eens lekker op en ga je doodschamen :(
pi_197157649
kan toch
symbolisch ff een paar miljoen mensen inenten
Hugo kan dat ook hoor, maar doet het bewust niet
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_197157707
Als ik het kabinet was zou ik de theorie van Lange Frans volgen en zo het niet vaccineren verklaren.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  vrijdag 1 januari 2021 @ 17:35:33 #15
38496 Perrin
pi_197158664
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

Waar een kordate kapitein nodig is, hebben wij een stuntelende smoezenverkoper.
pi_197159166
Enige zelfreflectie lijkt mij wel op zijn plaats hier, over een paar jaar een parlementaire enquête organiseren die dit tot op de bodem toe gaat uitzoeken?
pi_197159219
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:

Welke claim is het? Het is een premium artikel :@
  vrijdag 1 januari 2021 @ 18:57:30 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197160050
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 17:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Enige zelfreflectie lijkt mij wel op zijn plaats hier, over een paar jaar een parlementaire enquête organiseren die dit tot op de bodem toe gaat uitzoeken?
Als het aan Rutte ligt is dat geen goed idee
Want dan is zijn doctrine naar de klote :')
En we hebben een Omtzigt nummer twee nodig die dit allemaal gaat uitzoeken
Ik zeg doen en Rutte en de Jonge de gevangenis in kaalgeplukt en al *O* *O* *O*
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:28:07 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197160528
Zelfs Polen heeft al bijna 50K gedaan. Allemaal voor de bühne natuurlijk.
  vrijdag 1 januari 2021 @ 19:41:10 #20
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197160773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zelfs Polen heeft al bijna 50K gedaan. Allemaal voor de bühne natuurlijk.
En hier hebben een heleboel vriendjes en managers ook al 50k gedaan
Maar dan in hun zak gestopt om het te organiseren wat dus niet lukt |:( _O-
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:50:30 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197164392
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 18:01 schreef opgebaarde het volgende:
Welke claim is het? Het is een premium artikel :@
Telegraaf prikt coronaclaim Hugo de Jonge (CDA) over ‘symbolisch vaccineren’ door

Europese landen hebben inmiddels al duizenden mensen ingeënt, zij wel

Minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge (CDA) zei eind vorig jaar dat hij geen zin heeft om in de strijd tegen het coronavirus ‘symbolisch’ te gaan vaccineren, iets wat de rest van Europa volgens hem doet. Nederland start op vrijdag 8 januari als laatste land in de Europese Unie met het toedienen van coronavaccins. De frisse jongens en meisjes van de Telegraaf onderzochten die claim en wat blijkt: De Jonge praat onzin. Uit cijfers blijkt dat veel Europese landen inmiddels al duizenden mensen hebben ingeënt. Vaak gaat het om zorgpersoneel.

https://tpo.nl/2021/01/01(...)sch-vaccineren-door/

Deze dus ;)
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:52:28 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197164458
Harteloze hooizak Hugo de Jonge laat in Covid verzuipend ziekenhuis barsten: ‘Geen prioriteit voor hulp Defensie!’

De voorzitter van de raad van bestuur van Ziekenhuis Gelderse Vallei is woedend. Het ziekenhuis in Ede krijgt geen hulp van Defensie in de strijd tegen corona, omdat het te onbelangrijk zou zijn. Het door Hugo de Jonge geleide ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) heeft namelijk besloten dat ziekenhuizen geen ondersteuning krijgen, die hebben immers “geen prioriteit…”

Het is echt ronduit beschamend hoe er in Nederland met de coronacrisis wordt omgegaan. Eind december trokken de veiligheidsregio’s Groningen en Twente al aan de bel omdat ze de aanhoudende toestroom van coronapatiënten niet meer aankonden. Ze riepen om hulp van Defensie en die ontvingen ze liever nog vandaag dan morgen. Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland sloot zich ook snel aan bij die oproep, en er dreigden nog meer regio’s te volgen, waaronder nu dus Gelderland-Midden (Ede).

Het verzoek werd voor de eerstgenoemde regio’s ingewilligd, vrij snel ook, maar het ziekenhuis in Ede heeft dus gewoon dikke vette pech. Niet omdat Defensie al het personeel al heeft toegezegd aan andere veiligheidsregio’s, maar puur omdat ziekenhuizen “geen prioriteit” hebben aldus Hugo de Jonge’s ministerie. Groningen en Twente riepen namelijk hulp in voor verzorgingstehuizen, en dát kan dan weer wel:

quote:
“Gisteravond was ik boos, nu ben ik gewoon kwaad. We hadden onze hoop gevestigd op ondersteuning van Defensie, nu ons ziekteverzuim onder medewerkers alleen maar stijgt en de toestroom van patiënten tegelijkertijd alleen maar groeit. Maar we zijn net gebeld door Defensie, ziekenhuizen krijgen geen ondersteuning, zo is door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) besloten”, schrijft Mirjam van ’t Veld.
Het komt er in feite dus op neer dat het ziekenhuis in Ede straks mogelijk echt keiharde keuzes moet gaan maken over leven en dood, puur vanwege een bureaucratisch opgesteld prioriteitenlijstje door de voormalige CDA-lijsttrekker en z’n kornuiten.
quote:
Eentje waar verzorgingshuizen dus hoger op de lijst staan dan ziekenhuizen. Hoe verzin je het…?
Wel tijd hebben voor nietszeggende nieuwjaarswensen vol clichés en platitudes, maar ziekenhuizen die het water tot aan de lippen staat gewoon lekker laten verdrinken. Hugo de Jonge begint 2021 zoals hij ook 2020 eindigde: totaal gevoelloos en incompetent.

https://www.dagelijksesta(...)-voor-hulp-defensie/

Hugo als je nog twijfelt, je bent totaal ongeschikt en je moet oprotten zsm :(
  vrijdag 1 januari 2021 @ 21:54:44 #23
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197164525
En weer een charme offensief bij RTl Boulevard dit keer :') :r

Hugo de Jonge: ‘s Avonds altijd Netflix met Mireille

Uiteraard was Hugo de Jonge ook oudejaarsavond op de tv. Bij Boulevard, dit keer. Hij vertelde dat hij en zijn vrouw veel en graag naar Netflix kijken. Want hij is natuurlijk ontzettend druk, maar daar heeft/maakt hij tijd voor.

“Ja, het was een bizar jaar natuurlijk. Het was echt een bizar jaar. Niemand had denk ik de vorige oudejaarsavond kunnen denken dat het jaar zo zou gaan lopen. Het is een jaar om nooit meer te vergeten en tegelijkertijd een jaar om zo snel mogelijk achter ons te laten denk ik.”

Hij werkt hard, maar is uiteraard ook een gezinsman “Het zijn lange dagen en heel korte nachtjes, maar het is ook geweldig mooi om te mogen doen. Het is de grootste crisis waar we in zitten met elkaar sinds de oorlog en daar een rol van betekenis te mogen spelen is fantastisch mooi om te mogen doen.”

“Ik ben altijd vroeg van huis en ’s avonds heel laat terug. Wat je moet doen is toch proberen om ’s ochtends samen te ontbijten, al is het nog zo vroeg. Dat lukt vaak en op z’n minst met een van de kinderen. ’s Avonds laat vlak voor het slapen gaan altijd even netflixen helpt ook.”

https://www.welingelichte(...)ix-met-mireille.html

Hugo gewoon oprotten :(
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:19:40 #24
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197169272
In Engeland inmiddels al meer dan één miljoen mensen gevaccineerd en hier moet de eerste prik nog worden gezet _O-
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:28:51 #25
38496 Perrin
pi_197169350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
In Engeland inmiddels al meer dan één miljoen mensen gevaccineerd en hier moet de eerste prik nog worden gezet _O-
Ontzettend onzorgvuldig, de rest van de wereld. :(
  zaterdag 2 januari 2021 @ 10:42:50 #26
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_197169443
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
En weer een charme offensief bij RTl Boulevard dit keer :') :r

Hugo de Jonge: ‘s Avonds altijd Netflix met Mireille

Uiteraard was Hugo de Jonge ook oudejaarsavond op de tv. Bij Boulevard, dit keer. Hij vertelde dat hij en zijn vrouw veel en graag naar Netflix kijken. Want hij is natuurlijk ontzettend druk, maar daar heeft/maakt hij tijd voor.

“Ja, het was een bizar jaar natuurlijk. Het was echt een bizar jaar. Niemand had denk ik de vorige oudejaarsavond kunnen denken dat het jaar zo zou gaan lopen. Het is een jaar om nooit meer te vergeten en tegelijkertijd een jaar om zo snel mogelijk achter ons te laten denk ik.”

Hij werkt hard, maar is uiteraard ook een gezinsman “Het zijn lange dagen en heel korte nachtjes, maar het is ook geweldig mooi om te mogen doen. Het is de grootste crisis waar we in zitten met elkaar sinds de oorlog en daar een rol van betekenis te mogen spelen is fantastisch mooi om te mogen doen.”

“Ik ben altijd vroeg van huis en ’s avonds heel laat terug. Wat je moet doen is toch proberen om ’s ochtends samen te ontbijten, al is het nog zo vroeg. Dat lukt vaak en op z’n minst met een van de kinderen. ’s Avonds laat vlak voor het slapen gaan altijd even netflixen helpt ook.”

https://www.welingelichte(...)ix-met-mireille.html

Hugo gewoon oprotten :(
Ik zit voor de gein, tenslotte wat moet je anders op je 2e katerdag, dit topic op Fok door te scrollen en kom in elke bladzijde van het topic wel 30 posts van jou tegen waarin je al je woede op Hugo en Rutte maar niet onder stoelen of banken kan steken.

Ben jij 12 ofzo?

Wat mij betreft nog 12 jaar Rutte, doen het prima.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_197169657
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:42 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ik zit voor de gein, tenslotte wat moet je anders op je 2e katerdag, dit topic op Fok door te scrollen en kom in elke bladzijde van het topic wel 30 posts van jou tegen waarin je al je woede op Hugo en Rutte maar niet onder stoelen of banken kan steken.

Ben jij 12 ofzo?

De hele reden dat we later inenten heeft alles te maken met decentralisaties en bezuiniging op bezuiniging van Rutte. Het komt op zijn rekening vroeger of later.
pi_197169788
Maandag starten ze met het ziekenhuis personeel.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:23:18 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197169818
Hugo de Jonge is door zijn krediet heen

Van redder van het land in het voorjaar is hij geworden tot een minister die voortdurend belachelijk wordt gemaakt en die vrijwel niemand meer serieus neemt.

Laatste voorbeeld: niemand lijkt de vaccinatiestrategie van het kabinet nog te steunen. Leden van het OMT rebelleren openlijk tegen de aanpak van De Jonge. Het RIVM heeft aan de NOS laten weten dat het ’logistiek gezien’ mogelijk is om essentieel zorgpersoneel eerder te vaccineren. De instantie waar het kabinet al de hele pandemie zwaar op leunt, wijst naar Den Haag: „Of die keus moet worden gemaakt, is een politieke afweging.”

Ook politiek brokkelt zijn gezag af. Nu hij geen CDA-leider meer wordt hoeven de andere regeringspartijen niet voorzichtig met hem te zijn. Hoewel De Jonge aan het Binnenhof respect krijgt voor zijn harde werken en er medeleven is voor alle bedreigingen aan zijn adres, stijgt de weerzin tegen alle niet waargemaakte verwachtingen en het stroperige proces rond de vaccinatiecampagne.

De reeks met valse verwachtingen van De Jonge is inmiddels lang. Het plan om met massaal testen en degelijk bron- en contactonderzoek een nieuwe lockdown te voorkomen is afgelopen zomer jammerlijk mislukt. De corona-app die daarbij moest helpen is keer op keer uitgesteld.

Vermoedelijk wordt De Jonge gered door de naderende verkiezingen. Maar zoals Joop Zoetemelk al zei: 17 maart is nog ver.

https://www.welingelichte(...)jn-krediet-heen.html

Van de week nog een debat over zijn niet functioneren en hij is exit en dat is dikke prima *O*
  zaterdag 2 januari 2021 @ 11:49:13 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197170220
Kabinet maakt draai: vaccinaties vervroegd, eerst ziekenhuispersoneel :') :|W

Na felle kritiek uit de medische wereld heeft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) besloten om alsnog ziekenhuispersoneel eerder te vaccineren. Nederland gaat waarschijnlijk ook sneller aan de slag met prikken.

Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) laat weten dat hij afspraken heeft gemaakt met Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ). Kuipers komt op ‘korte termijn’ met een plan om snel te starten met het vaccineren van verpleegkundigen, ic-artsen, ambulancebroeders en medewerkers op corona-afdelingen en de spoedeisende hulp.

Het gaat om ongeveer 30.000 medewerkers. „Het streven is om uiterlijk maandag 4 januari duidelijkheid te krijgen wat de kortst mogelijke termijn is waarop gestart kan worden met vaccineren van medewerkers uit de acute zorg”, zo laat het ministerie van Volksgezondheid weten. „Waarschijnlijk gebeurt dat in circa tien ziekenhuizen, verspreid over het land.”

Nederland zou pas komende vrijdag als laatste land in de Europese Unie starten met vaccineren. De Jonge was van plan om te starten bij personeel van verzorgingstehuizen. Na stevige oproepen uit de medische wereld om sneller te beginnen en bij het personeel van ziekenhuizen maakt De Jonge nu een draai.

De landelijke vaccinatie-operatie bij de GGD start alsnog op vrijdag 8 januari in Veghel, Houten en Rotterdam.

https://www.telegraaf.nl/(...)-ziekenhuispersoneel

Bang voor dinsdag dus :')
Hugo je ben gierend incompetent :r
pi_197170797
quote:
6s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 11:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kabinet maakt draai: vaccinaties vervroegd, eerst ziekenhuispersoneel :') :|W

Na felle kritiek uit de medische wereld heeft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) besloten om alsnog ziekenhuispersoneel eerder te vaccineren. Nederland gaat waarschijnlijk ook sneller aan de slag met prikken.

Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) laat weten dat hij afspraken heeft gemaakt met Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ). Kuipers komt op ‘korte termijn’ met een plan om snel te starten met het vaccineren van verpleegkundigen, ic-artsen, ambulancebroeders en medewerkers op corona-afdelingen en de spoedeisende hulp.

Het gaat om ongeveer 30.000 medewerkers. „Het streven is om uiterlijk maandag 4 januari duidelijkheid te krijgen wat de kortst mogelijke termijn is waarop gestart kan worden met vaccineren van medewerkers uit de acute zorg”, zo laat het ministerie van Volksgezondheid weten. „Waarschijnlijk gebeurt dat in circa tien ziekenhuizen, verspreid over het land.”

Nederland zou pas komende vrijdag als laatste land in de Europese Unie starten met vaccineren. De Jonge was van plan om te starten bij personeel van verzorgingstehuizen. Na stevige oproepen uit de medische wereld om sneller te beginnen en bij het personeel van ziekenhuizen maakt De Jonge nu een draai.

De landelijke vaccinatie-operatie bij de GGD start alsnog op vrijdag 8 januari in Veghel, Houten en Rotterdam.

https://www.telegraaf.nl/(...)-ziekenhuispersoneel

Bang voor dinsdag dus :')
Hugo je ben gierend incompetent :r
8 januari is precies 14 dagen na kerst
dat is ook symboliek, gewoon nu gas geven en prikken er zijn genoeg wappies die rare dingen verzinnen, kuipers en gommers hebben statistisch gelijk, nu inenten die handel
het wordt sowieso een zooitje de komende maanden, beter zo snel mogelijk in actie te komen, ook al gaat het weer eens mis
pi_197170983
In Afrika lopen ze pas achter, daar moeten ze maar hopen dat ze wat krijgen, eenheid is ver te zoeken zodra het nijpend wordt.
  zaterdag 2 januari 2021 @ 12:46:26 #33
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197171109
quote:
Voordeel van geen EU.
pi_197171130
quote:
Dat is hun geraden ook, beetje verantwoordelijkheid nemen voor het indammen van die nieuwe variant mag wel. _O- _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2021 12:48:02 ]
pi_197171296
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:42 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Ben jij 12 ofzo?

Kijk vooral zijn bronnen :')

Verder mag van mij ook het tempo wel wat omhoog, maar er zal vast een reden achter zitten
  zaterdag 2 januari 2021 @ 22:36:18 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197181588
Waarom verandert het kabinet de vaccinstrategie? Vijf vragen en antwoorden
Plotselinge draai :')

Het kabinet heeft besloten dat ziekenhuisprofessionals uit de acute zorg zo snel mogelijk moeten worden gevaccineerd tegen het coronavirus. Uiterlijk maandag moet duidelijk zijn wat de kortst mogelijke termijn is waarop de vaccinatie van deze groep kan beginnen. Vijf vragen aan politiek verslaggever Fons Lambie over deze plotselinge draai van het kabinet.

Circa 30.000 ziekenhuismedewerkers krijgen prioriteit bij de landelijke vaccinatiecampagne tegen het coronavirus. Het gaat om verpleegkundigen en artsen die op de intensive care, spoedeisende hulp of corona-afdeling werken, maar ook om bijvoorbeeld ambulancepersoneel.

1. Waardoor het kabinet hiertoe besloten?

Er werd al gewerkt aan een aanpassing van het vaccinatieplan, zo zeggen betrokkenen. Zo heeft Gezondheidsraad op 24 december al geadviseerd dat het Pfizer-vaccin ook voor zorgpersoneel kan worden ingezet. Ziekenhuisbestuurder Ernst Kuipers en landelijke ic-voorzitter Diederik Gommers riepen het kabinet woensdag in Nieuwsuur op om zo snel mogelijk te beginnen met het vaccineren van ziekenhuispersoneel uit de acute zorg. Door die oproep werd de druk steeds groter en kwam De Jonge vandaag al met de aankondiging van de ommezwaai.

2. Kan er dan maandag al worden begonnen met vaccineren?

Zo simpel is het niet. Er moet nog van alles worden geregeld, zoals de administratie, aanmeldingen en precieze verdeling van de vaccins. De officiële startdatum voor de vaccinatie-operatie was vrijdag 8 januari. Hoogstwaarschijnlijk zullen op die datum ook de eerste prikken worden gezet voor het personeel uit de acute zorg.

3. Hoe reageert de Tweede Kamer?

Bij zowel regeringspartijen als in de oppositie klinkt steeds meer irritatie over het coronabeleid en over minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid).

Een motie van wantrouwen tegen De Jonge bij het coronadebat aanstaande dinsdag wordt niet uitgesloten. De vraag is: zou een andere minister het proces bespoedigen? Al de hele coronacrisis blijkt dat de Nederlandse zorg heel efficiënt en heel regionaal is georganiseerd en dat zorgt in een pandemie voor problemen.

4. Is de verwachting dat De Jonge echt in de problemen komt?

Dat hangt vooral af hoe-ie zich opstelt tijdens het debat. Men zal kritisch op zijn wisselende uitleg over de vaccinstrategie. Dan verwijt hij buurlanden symboliek, dan noemt hij Nederland een 'mopperlandje'. Ook wordt gezucht over al die media-optredens van De Jonge in de kerstvakantie.

De Jonge zal z'n fouten moeten toegeven, zo hoor je, en juist dat is niet het sterkste punt van deze minister.

Achter de schermen bij regeringspartijen wordt nagedacht: stel dat De Jonge moet aftreden, wat dan? Een eventueel vertrek van De Jonge zal niet leiden tot een kabinetscrisis, zo valt te horen. Dat er over wordt nagedacht, betekent nog niet dat het gaat gebeuren.

Het is vooral voor De Jonge een slecht voorteken en dat betekent dat hij dinsdag een stevig debat kan verwachten.

5. Het is geen lekker begin voor het nieuwe jaar...

Absoluut niet. De coronacrisis wordt steeds nijpender en dan ligt ook nog de minister van Volksgezondheid onder vuur. Het is een van de onderwerpen waarover morgen wordt gesproken in het Catshuis. Het gaat over de coronacrisis, maar later op de middag gaat het ook over de toeslagenaffaire.

De verwachtingen zijn niet dat er morgen al grote conclusies worden getrokken, maar het is allesbehalve een rustig begin van het nieuwe jaar voor Rutte III.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)is-vragen-antwoorden

Opeens kan het wel :') :r en dinsdag een motie van wantrouwen *O* *O*
Wat een afgang weer :(
pi_197182097
quote:
2. Kan er dan maandag al worden begonnen met vaccineren?

Zo simpel is het niet. Er moet nog van alles worden geregeld, zoals de administratie,
Dat is opzich logisch, dat er opeens een vaccin is waar dan ook een administratie voor nodig is had men in zeg September nooit kunnen bedenken.
Derhalve is het verstandig dat men nu maar eens begint met plannen.
  zondag 3 januari 2021 @ 00:13:04 #38
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197183596
Nu de minister er uit schoppen heeft echt 0 zin. Wie kan dit wel vloeiend regelen met vaccinaties?
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 3 januari 2021 @ 00:15:31 #39
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_197183629
wat me het meest dwarszit was dat hij 9(!) maanden de tijd had om een vaccinatieplan op poten te zetten.
(twas niet alsof dat vaccin niet in het vooruitzicht stond ofzo)
pi_197183689
Ik geloof dat Hugo wel zijn best doet, alleen volgens mij is onze zorg heel erg lokaal en iedere afdeling wil zijn zegje doen.

Ook als in Nederland iets snel moet gebeuren waar geen gebaand pad voor is, dan faalt het en dan wordt er oeverloos gediscussieerd.. In een pandemie werkt ons 'systeem' gewoon niet goed.

Ik zou zo 1,2,3 echt geen vervanger weten voor Hugo de Jonge. Het is niet alsof een pandemie iets is wat heel vaak is voorgekomen hier de afgelopen tijd.. Dus give him a break man.

Hopelijk kunnen we na de late start van de vaccinaties heel snel, heel veel mensen vaccineren.. We gaan de buurlanden gewoon inhalen. Hup Hup Hugo. :7
  zondag 3 januari 2021 @ 07:24:18 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_197184680
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 00:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
wat me het meest dwarszit was dat hij 9(!) maanden de tijd had om een vaccinatieplan op poten te zetten.
Dat inderdaad. Fucking 9 maanden. Joh, had mij op die post gezet en ik had een heel team om me heen verzameld waarmee we een tijdlijn hadden opgesteld, checklists hadden afgewerkt en de bevolking hierover hadden geïnformeerd. En als ik er geen tijd voor had had ik het laten doen.
  zondag 3 januari 2021 @ 07:29:03 #42
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_197184683
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 00:21 schreef Xenorium het volgende:
Ik geloof dat Hugo wel zijn best doet, alleen volgens mij is onze zorg heel erg lokaal en iedere afdeling wil zijn zegje doen.

Ook als in Nederland iets snel moet gebeuren waar geen gebaand pad voor is, dan faalt het en dan wordt er oeverloos gediscussieerd.. In een pandemie werkt ons 'systeem' gewoon niet goed.

Ik zou zo 1,2,3 echt geen vervanger weten voor Hugo de Jonge. Het is niet alsof een pandemie iets is wat heel vaak is voorgekomen hier de afgelopen tijd.. Dus give him a break man.

Hopelijk kunnen we na de late start van de vaccinaties heel snel, heel veel mensen vaccineren.. We gaan de buurlanden gewoon inhalen. Hup Hup Hugo. :7
Nee, ik geef hem geen break. Als er een oorlog uitbreekt, ondanks dat dat niet vaak gebeurt, willen we toch ook een competente generaal? Je kan niet alleen een minister zijn in tijden van een gespreid bedje. En je kan ook toegeven dat dit een functie is die je boven het hoofd uitstijgt in tijden als deze. Wat niet zo gek is, gezien Hugo een basisschoolleraar is.

Misschien maakt het feit dat je in Duitsland zo ongeveer gepromoveerd moet zijn om de landelijke politiek in te mogen wel degelijk een verschil.
  zondag 3 januari 2021 @ 07:55:42 #43
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_197184732
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 12:46 schreef franske19 het volgende:

[..]

Voordeel van geen EU.
Dit is echt zo'n domme opmerking.
pi_197184794
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 00:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
Negen maanden waarin hij ook nog even aan een lijsttrekkersverkiezing meedeed. En nu is het wachten op draaiboeken. Ik kan er echt niet over uit hoe dit kan.
pi_197184832
quote:
'Privacywetgeving rond vaccinaties kan tot problemen leiden'

'Privacywetgeving rond vaccinaties kan tot problemen leiden' - https://nos.nl/l/2362852#UPDATE-container-50067339
Dit wordt wel interessant, benieuwd hoe onze oppergoeroes Gommers en Kuipers hier mee omgaan.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 3 januari 2021 @ 09:15:07 #46
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197184977
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 08:20 schreef Dutchguy het volgende:
Negen maanden waarin hij ook nog even aan een lijsttrekkersverkiezing meedeed. En nu is het wachten op draaiboeken. Ik kan er echt niet over uit hoe dit kan.
Gewoon even een wob verzoekje doen en alles ligt op tafel
Oh wacht, de Rutte doctrine :r alles geheim anders kan je geen belachelijke ideeën opperen
En toevallig dek je daarmee alle blunders af, maar dat is bijzaak :') :r
Zo kom je dan tot de conclusie dat dit het beste kabinet is sinds wo 2 :|W
pi_197185182
Ik ga weer op Rutte stemmen hoor. Hij pakt het prima aan, al die toogvirologen hier die een beetje aan wal denken dat ze stuurlui zijn.

Niemand van jullie zou het beter doen. Rutte is afhankelijk van de mensen die hem adviseren en dat zijn allemaal mensen die in hun vakgebied hoogopgeleid zijn en weten waar ze over praten.
  Moderator zondag 3 januari 2021 @ 10:38:19 #48
236264 crew  capricia
pi_197185656
quote:
“Overal zijn dit jaar verschillende fouten gemaakt, door iedereen. Ook dat is een belangrijke les.
Je kunt nu op Twitter voortdurend op de falende overheid gaan schelden, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat we nu eenmaal niet door genieën bestuurd worden. Dat wisten we toch al? Deze mensen worden ook geconfronteerd met zulke complexe uitdagingen waardoor in de maatregelen allerlei onrechtvaardigheden sluipen – de een mag iets wel, de ander niet. In plaats van steeds weer wijzen naar landen die het beter zouden doen, of juist veel slechter, zou ik zeggen: ieder land komt in deze crisis op zijn eigen wijze zichzelf tegen. Ieder land ontdekt nu zijn zwakke punten, zoals ieder individu, ook ikzelf, ontdekt waar hij goed tegen bestand is en waartegen minder of helemaal niet. Doe daar iets mee, leer daarvan.”
Bas Heijne
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197185867
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 00:21 schreef Xenorium het volgende:

In een pandemie werkt ons systeem tegen ons en in normaaltoestand is ons systeem van polderen en oeverloos overleggen inefficiënt, duur en voegt het niets toe. De Nederlandse politiek moet gewoon eens afstappen van dat ongegronde, arrogante idee dat Nederland zó anders is dan andere Europese landen dat hier altijd eigen maatwerkoplossingen nodig zijn.

Kan iemand zich het OV chipkaart debacle nog herinneren? Anno 2020 zitten we met een gammel systeem dat miljarden gekost heeft, terwijl er efficiëntere, modernere systemen "van de plank" te krijgen waren die hun nut en effectiviteit in Azië al bewezen hadden.

Het is hoog tijd dat nederlandje eens gaat beseffen dat wanneer een oplossing voor een probleem in een grotemensenland werkt, het in een nutteloos, niets toevoegend klein kutlandje ook gewoon zal werken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 3 januari 2021 @ 11:32:19 #50
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_197186276
https://www.independent.c(...)-covid-b1781528.html

Engeland schaalt alweer verder op dus.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_197191032
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 januari 2021 10:28 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ontzettend onzorgvuldig, de rest van de wereld. :(
Zoals eerder te lezen is absoluut geen Hugo fan en hier wordt ontzettend gefaald maar in de UK zijn ze nu ook niet lekker bezig.
Daar gaan ze voor de boostershot mix en matchen omdat ze waarschijnlijk niet meer weten welke spuit je eerder gehad hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 3 januari 2021 @ 19:00:42 #52
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197193368
Huisartsen komen in opstand tegen coronawanbeleid De Jonge: ‘Wij staan in de frontlinie en worden vergeten’

De ‘lobby’ van Gommers heeft flink wat in gang gezet in Nederland; de afgelopen weken was er flink wat kritiek op de gekozen vaccinatiestrategie van minister De Jonge. Nu is de regering eindelijk overstag, ziekenhuispersoneel gaat sneller dan gepland gevaccineerd worden. Maar nu komt het volgende kritiekpunt naar boven: vergeten we niet de huisartsen?

Huisartsen zijn blij dat we in Nederland toch eerder gaan beginnen met vaccineren. Alleen vinden zij het raar dat ook niet zij eerder worden gevaccineerd. Huisartsen staan net zoals ziekenhuispersoneel ook in de frontlinie aldus vele huisartsen. Heeft de coronaminister De Jonge weer ondoordacht een akkoord gegeven?

“Goed werk, echter er zijn ook nog huisartsen in ons land. Staan 24/7 in de frontlinie en voelen zich vergeten”

Afgelopen woensdag riep Gommers al op om ook huisartsen eerder te laten vaccineren, maar het lijkt erop dat De Jonge niet de gehele boodschap heeft begrepen.

Al vanaf het begin is er terecht veel kritiek op de Nederlandse vaccinatiestrategie, nu lijkt het kabinet schoorvoetend te willen toegeven dat er wellicht verkeerde beslissingen zijn genomen. Dit ‘excuus’ lijken ze aan te bieden door ziekenhuispersoneel alsnog vervroegd te laten vaccineren. Maar waarom vaccineren ze dan niet direct de huisartsen?

quote:
Het lijkt er sterk op dat het kabinet te ad hoc dingen roept en besluit, ze vergeten keer op keer vrij cruciale groepen in hun beleidskeuzes.
https://www.dagelijksesta(...)-en-worden-vergeten/

https://www.lhv.nl/actuee(...)euws-voor-huisartsen

Van de 100 dingen die je fout kan doen lukt het de Jonge om er 110 te vinden, ook een prestatie :r
En vooral ook van die dingen die je niet kan voorzien :|W
pi_197193437
Wordt een lekker debatje voor De Jonge, heel zorgvuldig allemaal :')
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 3 januari 2021 @ 19:07:19 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197193476
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Huisartsen komen in opstand tegen coronawanbeleid De Jonge: ‘Wij staan in de frontlinie en worden vergeten’

De ‘lobby’ van Gommers heeft flink wat in gang gezet in Nederland; de afgelopen weken was er flink wat kritiek op de gekozen vaccinatiestrategie van minister De Jonge. Nu is de regering eindelijk overstag, ziekenhuispersoneel gaat sneller dan gepland gevaccineerd worden. Maar nu komt het volgende kritiekpunt naar boven: vergeten we niet de huisartsen?

Huisartsen zijn blij dat we in Nederland toch eerder gaan beginnen met vaccineren. Alleen vinden zij het raar dat ook niet zij eerder worden gevaccineerd. Huisartsen staan net zoals ziekenhuispersoneel ook in de frontlinie aldus vele huisartsen. Heeft de coronaminister De Jonge weer ondoordacht een akkoord gegeven?

“Goed werk, echter er zijn ook nog huisartsen in ons land. Staan 24/7 in de frontlinie en voelen zich vergeten”

Afgelopen woensdag riep Gommers al op om ook huisartsen eerder te laten vaccineren, maar het lijkt erop dat De Jonge niet de gehele boodschap heeft begrepen.

Al vanaf het begin is er terecht veel kritiek op de Nederlandse vaccinatiestrategie, nu lijkt het kabinet schoorvoetend te willen toegeven dat er wellicht verkeerde beslissingen zijn genomen. Dit ‘excuus’ lijken ze aan te bieden door ziekenhuispersoneel alsnog vervroegd te laten vaccineren. Maar waarom vaccineren ze dan niet direct de huisartsen?
[..]

Van de 100 dingen die je fout kan doen lukt het de Jonge om er 110 te vinden, ook een prestatie :r
Huisartsen kunnen klagen wat ze willen, maar er zijn zo 20 beroepsgroepen in de frontlinie + zij lopen minder gevaar als ze besmet raken. Genante eigen-groep-eerst mentaliteit.
pi_197193523
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:00 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

De ouderen die massaal sterven staan in de frontlinie, niet deze mensen. Ze kennen werkelijk geen enkele schaamte.
pi_197193579
Tsja, de dame achter de kassa bjj Albert Heijn staat ook aan de frontlinie met al die debiele bejaarden die op zaterdagmiddag zonder mondkapje hun halve onsje licht gezouten runderrookvlees gaan halen.

Die wordt ook vergeten en werkt nog wel in een essentiële winkel. :')
  zondag 3 januari 2021 @ 19:21:04 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197193764
quote:
0s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:07 schreef VoMy het volgende:
Huisartsen kunnen klagen wat ze willen, maar er zijn zo 20 beroepsgroepen in de frontlinie + zij lopen minder gevaar als ze besmet raken. Genante eigen-groep-eerst mentaliteit.
En toch is het ze gelukt ;)

Ook huisartsen met voorrang gevaccineerd

Ook huisartsen zullen met prioriteit een vaccinatie krijgen tegen het coronavirus. Dat heeft de Landelijke Huisartsen Vereniging bekendgemaakt na overleg met het ministerie van VWS. Volgens de LHV gaat de vaccinatie op zo kort mogelijke termijn gebeuren. De precieze uitwerking volgt nog.

„We hebben vandaag een duidelijke afspraak gemaakt met VWS: iedereen die een rol heeft in de huisartsenspoedzorg maakt onderdeel uit van de keten acute zorg en gaat zo snel mogelijk gevaccineerd worden”, aldus Ella Kalsbeek, voorzitter van de LHV.

https://www.telegraaf.nl/(...)oorrang-gevaccineerd

Nu jij weer
  zondag 3 januari 2021 @ 19:27:15 #58
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197193922
quote:
6s.gif Op zondag 3 januari 2021 19:21 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En toch is het ze gelukt ;)

Ook huisartsen met voorrang gevaccineerd

Ook huisartsen zullen met prioriteit een vaccinatie krijgen tegen het coronavirus. Dat heeft de Landelijke Huisartsen Vereniging bekendgemaakt na overleg met het ministerie van VWS. Volgens de LHV gaat de vaccinatie op zo kort mogelijke termijn gebeuren. De precieze uitwerking volgt nog.

„We hebben vandaag een duidelijke afspraak gemaakt met VWS: iedereen die een rol heeft in de huisartsenspoedzorg maakt onderdeel uit van de keten acute zorg en gaat zo snel mogelijk gevaccineerd worden”, aldus Ella Kalsbeek, voorzitter van de LHV.

https://www.telegraaf.nl/(...)oorrang-gevaccineerd

Nu jij weer
Ja, lees even je vorige post terug :')
Er is niks gefaald aan het feit dat niet elk gilde direct een vaccin krijgt, aangezien beroepsgroepen zoals huisartsen relatief lage prio hebben. Dat ze zichzelf zo belangrijk vinden dat ze het daar mee oneens zijn, en dat jan en alleman ze daarin gaat steunen en druk gaat uitoefenen, doet daar niets aan af.
pi_197203835
Ondertussen in België

De kop van HLN van vandaag: "Week geleden kregen we 10.000 vaccins en werden er 700-tal gebruikt. Deze week komen er 87.500 bij en gebruiken we er 6.600. Wat is er aan de hand?"

De eerste inenting is niet belangrijk. Als wij op 8 januari gelijk maar goed kunnen vaccineren, dan is het beleid van Hugo dit keer goed geweest.
  maandag 4 januari 2021 @ 10:58:15 #60
21467 franske19
Hit the deck!
pi_197204018
Als fokkers zijn wij ook wel vrij essentieel me dunkt.
  maandag 4 januari 2021 @ 11:36:25 #61
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197204499
Gommers komt met eigen vaccinatiecampagne: 'Overheid moet wel even op haar hoofd krabben'

Diederik Gommers komt met zijn eigen vaccinatiecampagne. Volgens de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care komt de overheidscampagne voor vaccineren nogal stroef op gang. Half december werd er aangekondigd dat er meer informatie zou komen over het vaccin, maar inmiddels is daar nog weinig over bekend.

Hugo je hebt alles goed onder controle :') :')
  maandag 4 januari 2021 @ 11:45:53 #62
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197204608
Zwabberkoers vaccinatieplan kabinet

https://www.telegraaf.nl/(...)t-tot-de-eerste-prik

Hugo :|W
  maandag 4 januari 2021 @ 11:48:18 #63
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197204641
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 10:40 schreef Idisrom het volgende:
Ondertussen in België

De kop van HLN van vandaag: "Week geleden kregen we 10.000 vaccins en werden er 700-tal gebruikt. Deze week komen er 87.500 bij en gebruiken we er 6.600. Wat is er aan de hand?"

De eerste inenting is niet belangrijk. Als wij op 8 januari gelijk maar goed kunnen vaccineren, dan is het beleid van Hugo dit keer goed geweest.
Sommigen plaatsen al weken kanttekeningen bij de neiging om landen te beoordelen op 'startdatum'. Maarja, de schreeuwende twitterende BN'ers en FOK'ers weten het allemaal zo goed,die hoef je niets wijs te maken, die zijn boos en terecht ook, schuld van Hugo de Jonge..
  maandag 4 januari 2021 @ 11:48:51 #64
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197204653
Politiebond ACP dringt aan op snel vaccineren van agenten

De politiebonden dringen aan op het zo snel mogelijk vaccineren van agenten. „Het kabinet bestempelt de politie als een vitaal beroep, dan is het logisch om deze beroepsgroep ook snel te vaccineren”, zegt voorzitter Gerrit van de Kamp van politiebond ACP.

„We hebben afgelopen dagen veel vragen van leden gekregen over dit onderwerp. We zijn in gesprek met de korpsleiding en het ministerie of sneller vaccineren mogelijk is en hoe snel dat kan”, zegt Van de Kamp. Volgend hem komen agenten veel in contact met mensen die besmet blijken te zijn met het coronavirus.

https://www.telegraaf.nl/(...)ccineren-van-agenten

Dat draaiboek werkt echt helemaal top :')
Gelukkig hoeven we geen lessen te trekken voor de toekomst :X
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 11:54:20 #65
236264 crew  capricia
pi_197204740
Dag mensen,
je hoeft niet de Telegraaf hier integraal te posten. Liever zie ik een inbreng van je eigen hand dan een continue stroom losse artikelen.
Zeker als het alleen maar bashen is, is dat van weinig toegevoegde waarde.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_197204746
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:36 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gommers komt met eigen vaccinatiecampagne: 'Overheid moet wel even op haar hoofd krabben'

Diederik Gommers komt met zijn eigen vaccinatiecampagne. Volgens de voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care komt de overheidscampagne voor vaccineren nogal stroef op gang. Half december werd er aangekondigd dat er meer informatie zou komen over het vaccin, maar inmiddels is daar nog weinig over bekend.

Hugo je hebt alles goed onder controle :') :')
Tsja, de overheid klaagt wel dat de vaccinatiebereidheid afneemt, maar doet er inderdaad heel weinig aan om dat te keren. Af en toe een spotje op de radio en dat is het. Heel veel mensen zitten met vragen over het testen, de bijwerkingen, de werking, de risico's, etc. Daar kan zeker wel meer aan gedaan worden. Ben wel benieuwd wie de campagne van Gommers zou financieren. Z'n social media kanalen dus :) Volgen dus!
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 11:58:39 #67
236264 crew  capricia
pi_197204814
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Tsja, de overheid klaagt wel dat de vaccinatiebereidheid afneemt, maar doet er inderdaad heel weinig aan om dat te keren. Af en toe een spotje op de radio en dat is het. Heel veel mensen zitten met vragen over het testen, de bijwerkingen, de werking, de risico's, etc. Daar kan zeker wel meer aan gedaan worden. Ben wel benieuwd wie de campagne van Gommers zou financieren. Z'n social media kanalen dus :)
Ik ben erg benieuwd of we dat tweede vaccin hier wel na 21 dagen toe gaan dienen.
Het idee dat mensen op die voorwaarden het vaccin nemen, en dat dit goedgekeurd is door de EMA, waarna de overheid hier dan na het zetten van de eerste prik van zou kunnen gaan wijken, vind ik onacceptabel.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 januari 2021 @ 11:59:46 #68
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197204831
quote:
6s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:48 schreef ikweethetookniet het volgende:
Politiebond ACP dringt aan op snel vaccineren van agenten

De politiebonden dringen aan op het zo snel mogelijk vaccineren van agenten. „Het kabinet bestempelt de politie als een vitaal beroep, dan is het logisch om deze beroepsgroep ook snel te vaccineren”, zegt voorzitter Gerrit van de Kamp van politiebond ACP.

„We hebben afgelopen dagen veel vragen van leden gekregen over dit onderwerp. We zijn in gesprek met de korpsleiding en het ministerie of sneller vaccineren mogelijk is en hoe snel dat kan”, zegt Van de Kamp. Volgend hem komen agenten veel in contact met mensen die besmet blijken te zijn met het coronavirus.

https://www.telegraaf.nl/(...)ccineren-van-agenten

Dat draaiboek werkt echt helemaal top :')
Gelukkig hoeven we geen lessen te trekken voor de toekomst :X
Dankjewel Diederik Gommers en Ernst Kuipers dat jullie met jullie schaamteloze ikke-ikke-ikke-mentaliteit en oppportunistische mediageile optredens, het mogelijk hebben gemaakt dat elke beroepsgroep nu een voorkeursbehandeling wil, waardoor het moment dat de samenleving weer open kan steeds verder van ons verwijderd is en de kans dat er tekorten ontstaan bij het inenten van de groepen die je daadwerkelijk voorrang zou willen geven steeds groter wordt.
Het land is jullie dankbaar. Fantastisch gewerkt.
  maandag 4 januari 2021 @ 12:00:16 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197204842
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:58 schreef capricia het volgende:
Ik ben erg benieuwd of we dat tweede vaccin hier wel na 21 dagen toe gaan dienen.

Waarom zou dat niet gebeuren?
pi_197204943
quote:
1s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:58 schreef capricia het volgende:

[..]

Het idee dat mensen op die voorwaarden het vaccin nemen, en dat dit goedgekeurd is door de EMA, waarna de overheid hier dan na het zetten van de eerste prik van zou kunnen gaan wijken, vind ik onacceptabel.
Als experts zeggen dat dat een goed idee is, dan neem ik aan dat dat zo is. In de Oxford studie kreeg een flinke groep pas na 3 maanden een booster, toen die werd toegevoegd (omdat bij een kleine groep bleek dat 100% die een booster kreeg antistoffen aanmaakte, en 94% van de mensen die geen booster kreeg). Uiteindelijk bleek dat meer dan 8 weken tussen 1e en 2e vaccinatie tot een iets hogere bescherming leidde dan na 21 dagen.
pi_197204978
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:59 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dankjewel Diederik Gommers en Ernst Kuipers dat jullie met jullie schaamteloze ikke-ikke-ikke-mentaliteit en oppportunistische mediageile optredens, het mogelijk hebben gemaakt dat elke beroepsgroep nu een voorkeursbehandeling wil, waardoor het moment dat de samenleving weer open kan steeds verder van ons verwijderd is en de kans dat er tekorten ontstaan bij het inenten van de groepen die je daadwerkelijk voorrang zou willen geven steeds groter wordt.
Het land is jullie dankbaar. Fantastisch gewerkt.
Beetje milder mag wel wat mij betreft, maar het lijkt me dat de politie wel even kan wachten.

Eerst maar eens de mensen op Fok inenten. Je wilt niet weten wat er allemaal op die zolderkamers gebeurt.
  Moderator maandag 4 januari 2021 @ 12:47:26 #72
236264 crew  capricia
pi_197205633
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:00 schreef VoMy het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet gebeuren?
Ik las gisteren op fok een gepost nieuwsbericht dat ze er hier in NL ook over denken om die tweede prik uit te stellen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 4 januari 2021 @ 13:00:04 #73
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197205851
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 12:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Beetje milder mag wel wat mij betreft, maar het lijkt me dat de politie wel even kan wachten.

Eerst maar eens de mensen op Fok inenten. Je wilt niet weten wat er allemaal op die zolderkamers gebeurt.
Fok!kers komen nooit in fysieke aanraking met andere mensen, dus die kunnen ook geen corona krijgen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 10:46:07 #74
65846 Bocaj
47th President.
pi_197220974
Dat gezeur over een te late de Jonge... Laat die man zijn werk doen...
Wat maakt het nou allemaal uit die paar dagen... Mensen moeten ook altijd wat te klagen hebben!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:01:36 #75
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:09:02 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197221327
Tamara van Ark, Hugo de Jonge en Rutte zitten er nu klaar voor

Wilders heeft het debat aangevraagd en begint nu
Gaat er gelijk met gestrekt been in :D ^O^

https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/plenaire-zaal

[ Bericht 36% gewijzigd door ikweethetookniet op 05-01-2021 11:19:50 ]
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:12:37 #77
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197221395
Vertrouwen in Hugo de Jonge is nu opgezegd :D ^O^
pi_197221632
Sja, de SP heeft wel gelijk. Onder Rutte zijn ziekenhuizen en spoedposten gesloten en dat wreekt zich nu. Slecht beleid omdat notabene Gommers in 2018 hiervoor waarschuwde. Niks mee gedaan.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:31:09 #79
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197221678
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:28 schreef Dutchguy het volgende:
Sja, de SP heeft wel gelijk. Onder Rutte zijn ziekenhuizen en spoedposten gesloten en dat wreekt zich nu. Slecht beleid omdat notabene Gommers in 2018 hiervoor waarschuwde. Niks mee gedaan.
Neuh, de capaciteit die je hebt wreekt zich helemaal niet, aangezien een capaciteitsverhoging geen oplossing is van het probleem van de coronapandemie.
pi_197221708
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Neuh, de capaciteit die je hebt wreekt zich helemaal niet, aangezien een capaciteitsverhoging geen oplossing is van het probleem van de coronapandemie.
Jawel want je krijgt door corona juist zorgverdringing. En je hoeft niet uit te wijken naar Duitsland voor IC bedden. Sowieso het idee dat ziekenhuizen om moeten kunnen vallen als ware het bedrijven. Rutte was vast een goede pindakaasmanager bij Unilever maar we hadden hem nooit de sleutels van het land moeten geven.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:36:09 #81
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197221774
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:32 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Jawel want je krijgt door corona juist zorgverdringing. En je hoeft niet uit te wijken naar Duitsland voor IC bedden.
Nee, het is dus geen oplossing om op te schalen, want corona zorgt in principe voor een onhoudbare groeiende toestroom aan patienten. Als er 20 bedden meer waren geweest, had Nederland in dezelfde situatie gezeten, maar dan met een bed of wat extra bezet met coronapatiënten.
Overigens is er al iets van 20 jaar niet bezuinigd op de zorg, maar net zoals de boeren weet de zorgsector de slachtofferrol altijd mooi te verkopen.
pi_197221867
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:36 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee, het is dus geen oplossing om op te schalen, want corona zorgt in principe voor een onhoudbare groeiende toestroom aan patienten. Als er 20 bedden meer waren geweest, had Nederland in dezelfde situatie gezeten, maar dan met een bed of wat extra bezet met coronapatiënten.
Overigens is er al iets van 20 jaar niet bezuinigd op de zorg, maar net zoals de boeren weet de zorgsector de slachtofferrol altijd mooi te verkopen.
Gommers zelf zei laatste trouwens ook in een interview dat hij helemaal niet wilt dat het aantal vaste ic-plaatsen structureel wordt verhoogd, omdat dat niet nodig is en iedereen zich dan zou gaan vervelen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:42:01 #83
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197221871
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:41 schreef 297534 het volgende:

[..]

Gommers zelf zei laatste trouwens ook in een interview dat hij helemaal niet wilt dat het aantal vaste ic-plaatsen structureel wordt verhoogd, omdat dat niet nodig is en iedereen zich dan zou gaan vervelen.
Ja maar Rutte heeft de zorg kapotgemaakt!!!1!
pi_197221916
quote:

[..]

Dat is de standaardsmoes van Rutte: er is juist meer geld naar de zorg gegaan. Klopt. Maar het aantal ziekenhuisbedden nam af en dat wreekt zich nu. Ook veel te weinig handen aan het bed. Daarom heb ik het over zorgverdringing.

pi_197222088
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:44 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Dat is de standaardsmoes van Rutte: er is juist meer geld naar de zorg gegaan. Klopt. Maar het aantal ziekenhuisbedden nam af en dat wreekt zich nu. Ook veel te weinig handen aan het bed. Daarom heb ik het over zorgverdringing.

[ afbeelding ]
Ja, ik kan hier weinig mee, omdat ik er onvoldoende verstand van heb om hier conclusies aan te verbinden.

Wat ik wel weet: omstreeks 1990 heb ik ruim een week in een ziekenhuis gelegen vanwege een blindedarmonsteking. Daar staat nu 3 dagen voor ofzo. Daarmee is de zorg niet minder geworden.
pi_197222138
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:54 schreef 297534 het volgende:

[..]

Ja, ik kan hier weinig mee, omdat ik er onvoldoende verstand van heb om hier conclusies aan te verbinden.

Wat ik wel weet: omstreeks 1990 heb ik ruim een week in een ziekenhuis gelegen vanwege een blindedarmonsteking. Daar staat nu 3 dagen voor ofzo. Daarmee is de zorg niet minder geworden.
Mee eens maar die efficiëntie wreekt zich wel nu. Elk nieuw ziekenhuis heeft weer minder bedden dan het ziekenhuis wat ze vervangen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_197222173
quote:

[..]

In euro's (gecorrigeerd voor inflatie) per patient/client wel.
Tevens heeft men voor langdurige zorg hele groep uitgesloten van een indicatie.
Daar sta ik wel achter maar het blijft een bezuiniging.
pi_197222174
quote:

[..]

De zorg is duurder geworden, en er gaat misschien meer geld naar zorg, maar is de zorg de afgelopen 10-20 jaar beter geworden?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:59:51 #89
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197222212
Dit zijn de plannen nu....

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:03:50 #90
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197222299
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:57 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

De zorg is duurder geworden, en er gaat misschien meer geld naar zorg, maar is de zorg de afgelopen 10-20 jaar beter geworden?
Is de zorg niet beter geworden dan?
Iedereen roept de hele tijd dat de zorg wordt uitgekleed, maar er gaat uiteindelijk steeds meer geld heen en er werken steeds meer mensen in de zorg. Elk vergrijzend land heeft gewoon het probleem dat er steeds meer zorgvraag is - en met nieuwe, dure technieken ook steeds meer mogelijk is als er onbeperkt geld zou zijn (maar er is geen onbeperkt geld). De hele babyboomgeneratie is ondertussen hulp- en heupbehoevend, maar we kunnen toch moeilijk de hele landsbegroting oproken omdat zij vinden dat ze nóg meer zorg moeten krijgen. Met welk geld moeten we dan de gaten in hun zelfbedachte pensioenpotten dichten?
pi_197222537
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:03 schreef VoMy het volgende:

[..]

Is de zorg niet beter geworden dan?
Iedereen roept de hele tijd dat de zorg wordt uitgekleed, maar er gaat uiteindelijk steeds meer geld heen en er werken steeds meer mensen in de zorg. Elk vergrijzend land heeft gewoon het probleem dat er steeds meer zorgvraag is - en met nieuwe, dure technieken ook steeds meer mogelijk is als er onbeperkt geld zou zijn (maar er is geen onbeperkt geld). De hele babyboomgeneratie is ondertussen hulp- en heupbehoevend, maar we kunnen toch moeilijk de hele landsbegroting oproken omdat zij vinden dat ze nóg meer zorg moeten krijgen. Met welk geld moeten we dan de gaten in hun zelfbedachte pensioenpotten dichten?
Meer vraag, een grotere bevolking, meer geld, maar minder bedden? Dat voelt niet logisch. Natuurlijk is de ligtijd in de ziekenhuizen veel korter geworden. Ingrepen waarbij je 20 jaar geleden een week in het ziekenhuis lag, daar ben je nu na 2 dagen weer thuis.
Er is ook meer zorg buiten ziekenhuizen nodig, al de hulpbehoevende ouderen. Maar decentralisatie, wat normaliter goed werkt (GGD in de bible belt zal een ander vaccinatieprogramma en capaciteit hebben dan een GGD in Groningen), maar dat botst als er een landelijk probleem is. Ook in de ministeries luisteren de DG's niet graag naar een crisisteam en doen ze liever zelf iets. Huisartsen hebben hun eigen wensen (vooral op gebied privacy en geld).
Het nare, voor jonge mensen, is ook dat politici veelal tot de oudere mensen horen, en uiteindelijk vaak beslissingen nemen waar ze zelf iets meer aan hebben dan jongeren over 40 jaar.
pi_197222569
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:59 schreef ondeugend het volgende:
Dit zijn de plannen nu....

We gaan het zien. Ik ben weinig hoopvol dat het zo snel zal gaan. Net zoals die routekaart die al na een week in de vergetelheid raakte.

Veel documentjes, matige actie.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:21:50 #93
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197222615
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:19 schreef Morri2 het volgende:

[..]

We gaan het zien. Ik ben weinig hoopvol dat het zo snel zal gaan. Net zoals die routekaart die al na een week in de vergetelheid raakte.

Veel documentjes, matige actie.
Die routekaart is er nog steeds?
pi_197222729
https://www.nu.nl/coronav(...)voor-vaccinatie.html

quote:
Maar liefst 24.056 zorgmedewerkers hebben bij de verschillende GGD's al een afspraak gemaakt voor een vaccinatie tegen COVID-19, meldt koepelorganisatie GGD GHOR Nederland maandagavond. Het speciale belcentrum waar de afspraken worden gemaakt, opende eerder op de dag.

De medewerkers krijgen twee doses van het coronavaccin van farmaceuten Pfizer en BioNTech. Voor beide prikken zijn afspraken gemaakt, meldt GGD GHOR Nederland.

Bij de priklocaties van de GGD's zijn eerst medewerkers in verpleeghuizen en instellingen voor gehandicapten aan de beurt. Vele duizenden van hen kregen maandag een brief met een uitnodiging van hun werkgever.

Afgesproken is om de circa 269.000 uitnodigingen gespreid te versturen. Er wordt dagelijks een aantal brieven verstuurd, zodat niet alle belangstellenden zich tegelijk melden. Zij kunnen een afspraak maken via het speciale belcentrum van GGD GHOR Nederland.

De koepelorganisatie opende het belcentrum maandag om 8.00 uur. Circa tweeduizend medewerkers stonden klaar om de afspraken in te plannen. In de eerste uren werden al duizenden afspraken gemaakt. De lijn is zeven dagen per week van 8.00 tot 20.00 uur geopend.

De eerste vaccinatie vindt woensdag plaats. Dit gebeurt op de GGD-priklocatie in het Brabantse Veghel. Op die locatie zal een verpleeghuismedewerker als allereerste persoon in Nederland een coronavaccin krijgen. Drie weken later volgt de tweede prik voor optimale bescherming tegen COVID-19.
24.000 afspraken en daar ongeveer 2.000 mensen voor klaar hebben staan :o :o Dat is 12 afspraken per persoon, ik hoop dat het toch wel over een tijdje wat efficienter gaat :9
pi_197222803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:21 schreef VoMy het volgende:

[..]

Die routekaart is er nog steeds?
Ja, maar daar werd al binnen een week van afgeweken.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:34:56 #96
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197222833
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:33 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Ja, maar daar werd al binnen een week van afgeweken.
We zitten nu gewoon in de fase 'lockdown'.
pi_197222896
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:34 schreef VoMy het volgende:

[..]

We zitten nu gewoon in de fase 'lockdown'.
Niet helemaal. Want alle niet-essentiele winkels zijn dicht. Staat niet op die routekaart. Net even gecheckt. Volgens mij is er nog op geen enkel moment voldaan aan die routekaart. Er waren/zijn steeds uitzonderingen op die routekaart.
pi_197222919
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:29 schreef Anton91 het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)voor-vaccinatie.html
[..]

24.000 afspraken en daar ongeveer 2.000 mensen voor klaar hebben staan :o :o Dat is 12 afspraken per persoon, ik hoop dat het toch wel over een tijdje wat efficienter gaat :9
Ze hadden blijkbaar op meer belletjes gedacht. 24k is best weinig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_197222945
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:39 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook, maar zoals ik de koppen van de artikelen zag leek het wel een overwinning :')
pi_197222970
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:40 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ja dat denk ik ook, maar zoals ik de koppen van de artikelen zag leek het wel een overwinning :')
Journalisten maken die rekensommen meestal niet. Daar zijn ze niet voor opgeleid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:35:27 #101
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197237455
Sissende De Jonge lukt het niet nederig te blijven'

Corona-minister Hugo de Jonge had het zwaar tijdens het spoeddebat over de vaccinatiestrategie van het kabinet. De analyse van politiek commentator Wouter de Winther.

https://www.telegraaf.nl/(...)t-nederig-te-blijven

Hugo is een slechte verliezer dus ook dat kan hij niet :')
pi_197237721
quote:

[..]

Denk dat er een hoop mensen bellen met vragen, dan duren die “belletjes” wel wat lang.
pi_197238575
quote:

[..]

Die telefoonlijn was gisteren totaal onbereikbaar. Iedereen in gesprek.
- verwijderd door admin -
pi_197238962
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Journalisten maken die rekensommen meestal niet. Daar zijn ze niet voor opgeleid
Die 2000 mensen die klaar stonden zal ook wel mee vallen. Gezien er 269.000 brieven gespreid verstuurd worden vind ik 24.000 aanmeldingen op dag 1 best behoorlijk.

De wachttijd was eind middag wel een half uur. Er werden nog aardig wat dingen gecheckt in die telefoontjes overigens dus een afspraak maken duurde ook al snel 10 minuten.
  woensdag 6 januari 2021 @ 16:21:42 #105
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_197246540
Ook internationaal staan we er goed op :')

Internationale aandacht voor 'vaccinatie-fiasco in de polder'

Het begin van het vaccineren in Nederland trekt ook internationaal de aandacht. In buitenlandse media wordt opgemerkt dat in Nederland veel onvrede bestaat over de vaccinatiecampagne.

Het valt slecht dat Nederland als laatste EU-lidstaat begint met prikken. Vanochtend werd de 39-jarige verpleeghuismedewerkster Sanna Elkadiri als eerste in Nederland gevaccineerd, zoals te zien is op deze beelden:

Betekent deze vaccinatie het begin van het einde van de coronacrisis?
De BBC concludeert dat Nederlanders geschokt zijn dat ze hekkensluiters zijn in de EU. De Britse omroep omschrijft Nederland als een land dat trots is dat het zijn zaakjes goed op orde heeft en beschikt over een goed gefinancierd zorgstelsel. 'Gênant' en 'mismanagement door de regering' luidt het oordeel van Nederlandse artsen die bij de BBC aan het woord komen over het vaccinatiebeleid.

Zware tijden voor De Jonge

Ook in Duitsland wordt de situatie in Nederland nauwlettend gevolgd. "Nederland laatste EU-land dat met vaccinaties begint", kopt de Rheinische Post.

Duitse media schrijven dat de Nederlandse regering veel kritiek krijgt vanwege de late start van de vaccinatiecampagne. "Het zijn zware tijden voor Hugo de Jonge", concludeert Tagesschau. Het nieuwsprogramma meldt dat de minister van alle kanten onder vuur ligt.

Het zijn zware tijden voor Hugo de Jonge, schrijft het Duitse Tagesschau.
"België niet het traagst: Nederland start als laatste EU-land met vaccinatiecampagne", kopt het Belgische Het Belang van Limburg. Een columnist van de krant De Morgen benadrukt dat het vaccineren in meerdere landen moeizaam op gang komt, waaronder ook in België. "Frankrijk, Nederland, zelfs Duitsland... allen zitten ze in hetzelfde schuitje. Dat is eigenlijk geen troost. Het is juist een deel van het probleem."

Vaccinatie-fiasco
Het Duitse DPA vergeleek Nederland eerder met het Gallische dorpje uit de stripreeks Asterix. "Heel Europa vaccineert. Heel Europa? Nee, een klein, eigenzinnig land in het noordwesten doet (nog) niet mee", meldde het Duitse persbureau begin januari.

De kop boven het bericht luidde: 'Vaccinatie-fiasco in de polder: de allerlaatsten in Europa'.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)tie-fiasco-de-polder

En er staat nergens dat we het zo zorgvuldig doen :')
En dat we zo wendbaar zijn :')
  woensdag 6 januari 2021 @ 16:31:42 #106
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197246734
Frankrijk staat ook nog steeds pas op 5.000. Die zijn ook niet bepaald voortvarend van start gegaan.
  maandag 11 januari 2021 @ 17:32:05 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_197346497
twitter

Wanprestatie van de regering weer.

Voorbeeldland Denemarken goed bezig.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_197347049
quote:
0s.gif Op maandag 11 januari 2021 17:32 schreef Klopkoek het volgende:
[ twitter ]

Wanprestatie van de regering weer.

Voorbeeldland Denemarken goed bezig.
Ik ben benieuwd hoe het er over een maand of twee uitziet. Als er meerdere vaccins zijn en iedereen goed warmgelopen is. Ik heb wel vertrouwen in de GGD
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')