JODUHquote:Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
In Israël hebben ze al 10+% van de bevolking ingeënt, gek dat het daar wel kan.
Totaal onzorgvuldig.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Niet zo heel gek toch. Geen logge EU die alles beslist en een land wat in constante paraatheid fungeert omdat het elk moment kan worden aangevallen.quote:Op donderdag 31 december 2020 18:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Ziekenhuizen slaan alarm om vaccinaties - conflict met kabinet loopt opquote:Op vrijdag 1 januari 2021 13:22 schreef Navifactiva het volgende:
Gezien de stuitende incompetentie van De Jonge, Rutte en het RIVM valt het te verwachten dat Nederland weer achter de feiten aan loopt. De regering en het RIVM hadden maanden geleden al kunnen beginnen met alle voorbereidingen maar ze leunden liever achterover om alles aan rustig aan te kijken wat in mijn ogen neerkomt op criminele nalatigheid.
quote:Jaap van Dissel, directeur infectiepreventie van het RIVM, doet dat niet. Hij verdedigt het kabinetsbeleid overal.
quote:Er zit ook een politieke kant aan de verkiezingen. Premier Netanyahu heeft beloofd dat Israël als eerste land ter wereld het coronavirus zal overwinnen.
Waar een kordate kapitein nodig is, hebben wij een stuntelende smoezenverkoper.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Corona claim de Jonge doorgeprikt![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)neel-al-gevaccineerd
Hugo rot nou eens lekker op en ga je doodschamen
Welke claim is het? Het is een premium artikelquote:Op vrijdag 1 januari 2021 16:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Corona claim de Jonge doorgeprikt![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)neel-al-gevaccineerd
Hugo rot nou eens lekker op en ga je doodschamen
Als het aan Rutte ligt is dat geen goed ideequote:Op vrijdag 1 januari 2021 17:58 schreef WammesWaggel het volgende:
Enige zelfreflectie lijkt mij wel op zijn plaats hier, over een paar jaar een parlementaire enquête organiseren die dit tot op de bodem toe gaat uitzoeken?
En hier hebben een heleboel vriendjes en managers ook al 50k gedaanquote:Op vrijdag 1 januari 2021 19:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zelfs Polen heeft al bijna 50K gedaan. Allemaal voor de bühne natuurlijk.
Telegraaf prikt coronaclaim Hugo de Jonge (CDA) over ‘symbolisch vaccineren’ doorquote:Op vrijdag 1 januari 2021 18:01 schreef opgebaarde het volgende:
Welke claim is het? Het is een premium artikel
Het komt er in feite dus op neer dat het ziekenhuis in Ede straks mogelijk echt keiharde keuzes moet gaan maken over leven en dood, puur vanwege een bureaucratisch opgesteld prioriteitenlijstje door de voormalige CDA-lijsttrekker en z’n kornuiten.quote:“Gisteravond was ik boos, nu ben ik gewoon kwaad. We hadden onze hoop gevestigd op ondersteuning van Defensie, nu ons ziekteverzuim onder medewerkers alleen maar stijgt en de toestroom van patiënten tegelijkertijd alleen maar groeit. Maar we zijn net gebeld door Defensie, ziekenhuizen krijgen geen ondersteuning, zo is door het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) besloten”, schrijft Mirjam van ’t Veld.
Wel tijd hebben voor nietszeggende nieuwjaarswensen vol clichés en platitudes, maar ziekenhuizen die het water tot aan de lippen staat gewoon lekker laten verdrinken. Hugo de Jonge begint 2021 zoals hij ook 2020 eindigde: totaal gevoelloos en incompetent.quote:Eentje waar verzorgingshuizen dus hoger op de lijst staan dan ziekenhuizen. Hoe verzin je het…?
Ontzettend onzorgvuldig, de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
In Engeland inmiddels al meer dan één miljoen mensen gevaccineerd en hier moet de eerste prik nog worden gezet
Ik zit voor de gein, tenslotte wat moet je anders op je 2e katerdag, dit topic op Fok door te scrollen en kom in elke bladzijde van het topic wel 30 posts van jou tegen waarin je al je woede op Hugo en Rutte maar niet onder stoelen of banken kan steken.quote:Op vrijdag 1 januari 2021 21:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
En weer een charme offensief bij RTl Boulevard dit keer![]()
![]()
Hugo de Jonge: ‘s Avonds altijd Netflix met Mireille
Uiteraard was Hugo de Jonge ook oudejaarsavond op de tv. Bij Boulevard, dit keer. Hij vertelde dat hij en zijn vrouw veel en graag naar Netflix kijken. Want hij is natuurlijk ontzettend druk, maar daar heeft/maakt hij tijd voor.
“Ja, het was een bizar jaar natuurlijk. Het was echt een bizar jaar. Niemand had denk ik de vorige oudejaarsavond kunnen denken dat het jaar zo zou gaan lopen. Het is een jaar om nooit meer te vergeten en tegelijkertijd een jaar om zo snel mogelijk achter ons te laten denk ik.”
Hij werkt hard, maar is uiteraard ook een gezinsman “Het zijn lange dagen en heel korte nachtjes, maar het is ook geweldig mooi om te mogen doen. Het is de grootste crisis waar we in zitten met elkaar sinds de oorlog en daar een rol van betekenis te mogen spelen is fantastisch mooi om te mogen doen.”
“Ik ben altijd vroeg van huis en ’s avonds heel laat terug. Wat je moet doen is toch proberen om ’s ochtends samen te ontbijten, al is het nog zo vroeg. Dat lukt vaak en op z’n minst met een van de kinderen. ’s Avonds laat vlak voor het slapen gaan altijd even netflixen helpt ook.”
https://www.welingelichte(...)ix-met-mireille.html
Hugo gewoon oprotten
De hele reden dat we later inenten heeft alles te maken met decentralisaties en bezuiniging op bezuiniging van Rutte. Het komt op zijn rekening vroeger of later.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zit voor de gein, tenslotte wat moet je anders op je 2e katerdag, dit topic op Fok door te scrollen en kom in elke bladzijde van het topic wel 30 posts van jou tegen waarin je al je woede op Hugo en Rutte maar niet onder stoelen of banken kan steken.
Ben jij 12 ofzo?
Wat mij betreft nog 12 jaar Rutte, doen het prima.
8 januari is precies 14 dagen na kerstquote:Op zaterdag 2 januari 2021 11:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kabinet maakt draai: vaccinaties vervroegd, eerst ziekenhuispersoneel![]()
![]()
Na felle kritiek uit de medische wereld heeft minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) besloten om alsnog ziekenhuispersoneel eerder te vaccineren. Nederland gaat waarschijnlijk ook sneller aan de slag met prikken.
Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) laat weten dat hij afspraken heeft gemaakt met Ernst Kuipers van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ). Kuipers komt op ‘korte termijn’ met een plan om snel te starten met het vaccineren van verpleegkundigen, ic-artsen, ambulancebroeders en medewerkers op corona-afdelingen en de spoedeisende hulp.
Het gaat om ongeveer 30.000 medewerkers. „Het streven is om uiterlijk maandag 4 januari duidelijkheid te krijgen wat de kortst mogelijke termijn is waarop gestart kan worden met vaccineren van medewerkers uit de acute zorg”, zo laat het ministerie van Volksgezondheid weten. „Waarschijnlijk gebeurt dat in circa tien ziekenhuizen, verspreid over het land.”
Nederland zou pas komende vrijdag als laatste land in de Europese Unie starten met vaccineren. De Jonge was van plan om te starten bij personeel van verzorgingstehuizen. Na stevige oproepen uit de medische wereld om sneller te beginnen en bij het personeel van ziekenhuizen maakt De Jonge nu een draai.
De landelijke vaccinatie-operatie bij de GGD start alsnog op vrijdag 8 januari in Veghel, Houten en Rotterdam.
https://www.telegraaf.nl/(...)-ziekenhuispersoneel
Bang voor dinsdag dus![]()
Hugo je ben gierend incompetent
Voordeel van geen EU.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
In Engeland inmiddels al meer dan één miljoen mensen gevaccineerd en hier moet de eerste prik nog worden gezet
Dat is hun geraden ook, beetje verantwoordelijkheid nemen voor het indammen van die nieuwe variant mag wel.quote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:19 schreef PzKpfw het volgende:
Kijk vooral zijn bronnenquote:Op zaterdag 2 januari 2021 10:42 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Ik zit voor de gein, tenslotte wat moet je anders op je 2e katerdag, dit topic op Fok door te scrollen en kom in elke bladzijde van het topic wel 30 posts van jou tegen waarin je al je woede op Hugo en Rutte maar niet onder stoelen of banken kan steken.
Ben jij 12 ofzo?
Wat mij betreft nog 12 jaar Rutte, doen het prima.
Dat is opzich logisch, dat er opeens een vaccin is waar dan ook een administratie voor nodig is had men in zeg September nooit kunnen bedenken.quote:2. Kan er dan maandag al worden begonnen met vaccineren?
Zo simpel is het niet. Er moet nog van alles worden geregeld, zoals de administratie,
Dat inderdaad. Fucking 9 maanden. Joh, had mij op die post gezet en ik had een heel team om me heen verzameld waarmee we een tijdlijn hadden opgesteld, checklists hadden afgewerkt en de bevolking hierover hadden geïnformeerd. En als ik er geen tijd voor had had ik het laten doen.quote:Op zondag 3 januari 2021 00:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
wat me het meest dwarszit was dat hij 9(!) maanden de tijd had om een vaccinatieplan op poten te zetten.
(twas niet alsof dat vaccin niet in het vooruitzicht stond ofzo)
Nee, ik geef hem geen break. Als er een oorlog uitbreekt, ondanks dat dat niet vaak gebeurt, willen we toch ook een competente generaal? Je kan niet alleen een minister zijn in tijden van een gespreid bedje. En je kan ook toegeven dat dit een functie is die je boven het hoofd uitstijgt in tijden als deze. Wat niet zo gek is, gezien Hugo een basisschoolleraar is.quote:Op zondag 3 januari 2021 00:21 schreef Xenorium het volgende:
Ik geloof dat Hugo wel zijn best doet, alleen volgens mij is onze zorg heel erg lokaal en iedere afdeling wil zijn zegje doen.
Ook als in Nederland iets snel moet gebeuren waar geen gebaand pad voor is, dan faalt het en dan wordt er oeverloos gediscussieerd.. In een pandemie werkt ons 'systeem' gewoon niet goed.
Ik zou zo 1,2,3 echt geen vervanger weten voor Hugo de Jonge. Het is niet alsof een pandemie iets is wat heel vaak is voorgekomen hier de afgelopen tijd.. Dus give him a break man.
Hopelijk kunnen we na de late start van de vaccinaties heel snel, heel veel mensen vaccineren.. We gaan de buurlanden gewoon inhalen. Hup Hup Hugo.
Negen maanden waarin hij ook nog even aan een lijsttrekkersverkiezing meedeed. En nu is het wachten op draaiboeken. Ik kan er echt niet over uit hoe dit kan.quote:Op zondag 3 januari 2021 00:15 schreef Kabuto_Raiger het volgende:
wat me het meest dwarszit was dat hij 9(!) maanden de tijd had om een vaccinatieplan op poten te zetten.
(twas niet alsof dat vaccin niet in het vooruitzicht stond ofzo)
Dit wordt wel interessant, benieuwd hoe onze oppergoeroes Gommers en Kuipers hier mee omgaan.quote:'Privacywetgeving rond vaccinaties kan tot problemen leiden'
'Privacywetgeving rond vaccinaties kan tot problemen leiden' - https://nos.nl/l/2362852#UPDATE-container-50067339
Gewoon even een wob verzoekje doen en alles ligt op tafelquote:Op zondag 3 januari 2021 08:20 schreef Dutchguy het volgende:
Negen maanden waarin hij ook nog even aan een lijsttrekkersverkiezing meedeed. En nu is het wachten op draaiboeken. Ik kan er echt niet over uit hoe dit kan.
Bas Heijnequote:“Overal zijn dit jaar verschillende fouten gemaakt, door iedereen. Ook dat is een belangrijke les.
Je kunt nu op Twitter voortdurend op de falende overheid gaan schelden, maar je moet wel in je achterhoofd houden dat we nu eenmaal niet door genieën bestuurd worden. Dat wisten we toch al? Deze mensen worden ook geconfronteerd met zulke complexe uitdagingen waardoor in de maatregelen allerlei onrechtvaardigheden sluipen – de een mag iets wel, de ander niet. In plaats van steeds weer wijzen naar landen die het beter zouden doen, of juist veel slechter, zou ik zeggen: ieder land komt in deze crisis op zijn eigen wijze zichzelf tegen. Ieder land ontdekt nu zijn zwakke punten, zoals ieder individu, ook ikzelf, ontdekt waar hij goed tegen bestand is en waartegen minder of helemaal niet. Doe daar iets mee, leer daarvan.”
In een pandemie werkt ons systeem tegen ons en in normaaltoestand is ons systeem van polderen en oeverloos overleggen inefficiënt, duur en voegt het niets toe. De Nederlandse politiek moet gewoon eens afstappen van dat ongegronde, arrogante idee dat Nederland zó anders is dan andere Europese landen dat hier altijd eigen maatwerkoplossingen nodig zijn.quote:Op zondag 3 januari 2021 00:21 schreef Xenorium het volgende:
Ik geloof dat Hugo wel zijn best doet, alleen volgens mij is onze zorg heel erg lokaal en iedere afdeling wil zijn zegje doen.
Ook als in Nederland iets snel moet gebeuren waar geen gebaand pad voor is, dan faalt het en dan wordt er oeverloos gediscussieerd.. In een pandemie werkt ons 'systeem' gewoon niet goed.
Ik zou zo 1,2,3 echt geen vervanger weten voor Hugo de Jonge. Het is niet alsof een pandemie iets is wat heel vaak is voorgekomen hier de afgelopen tijd.. Dus give him a break man.
Hopelijk kunnen we na de late start van de vaccinaties heel snel, heel veel mensen vaccineren.. We gaan de buurlanden gewoon inhalen. Hup Hup Hugo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |